خطوط تندرو تنها ۴ درصد از کل شبکه خطوط را تشکیل می دهند

۳ م دیماه ،

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خبرداد: روزانه حدود ۲ میلیون نفر توسط اتوبوس های تندرو در تهران جابه جا می شوند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ مهندس پیمان سنندجی گفت: شبکه اتوبوسرانی پایتخت حدود ۳ هزار کیلومتر طول دارد و در حالیکه سهم خطوط BRT در این شبکه تنها ۱۱۴ کیلومتر است، ۴۴ درصد کل جابه جایی های اتوبوسرانی توسط این خطوط محقق می گردد.
 
مهندس پیمان سنندجی اظهار کرد: خطوط BRT تنها ۴ درصد از کل شبکه خطوط اتوبوسرانی تهران را تشکیل می دهند با این وجود روزانه حدود ۲ میلیون نفر را در شهر جا به جای می کنند. این در حالیست که خطوط عادی با سهم ۹۶ درصدی در شبکه خطوط ۵/۲ میلیون جابه جایی در روز را محقق می کنند.
 
وی ادامه داد: البته هنوز مشکلاتی در خطوط اتوبوس های تندرو وجود دارد که در تلاشیم با رفع آنها به وضعیت کاملا ایده آل برسیم و شبکه اتوبوس های تندرو به شبکه ای با بیشترین کارآیی و رضایت مندی شهروندان تبدیل شود.
 
سنندجی تصریح کرد: از جمله این مشکلات می توان به کمبود اتوبوس های دوکابین در خطوط و یا ایزوله نبودن قسمت هایی از مسیر بعضی خطوط تندرو به سبب فراهم نبودن زیر ساخت های لازم اشاره کرد، که در تلاشیم تا حد ممکن نسبت به رفع مشکلات و کاستی ها اقدام کنیم.
 
وی با بیان اینکه خطوط اتوبوس های تندرو توانسته اند، اتوبوسرانی تهران را به سمت اتوبوسرانی کارآمد پیش ببرند گفت: خوشبختانه استقبال و رضایت مندی شهروندان از اتوبوس های BRT بسیار خوب و قابل توجه بوده است، به گونه ای که از روزهای اولین افتتاح هر خط تازه، این خطوط مملو از جمعیت می شوند و اتوبوس های تندرو امروز توانسته اند نقش و جایگاه خود را در تهران و بین شهروندان پیدا کنند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.