خطیب جمعه تهران با اشاره به مشکل گرانی : باید این وضع را به صورت جنگ بپذیریم

خبرگزاری اریا -خطیب جمعه تهران بر بهره‌گیری هر چه بیشتر از دعاهای ماه مبارک رمضان تاکید کرد.
به گزارش آریا ، آیت الله احمد جنتی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به شرح بخشهای از دعای افتتاح پرداخت.
وی بالاترین اعمال را در این ماه مبارک، پرهیز از گناه دانست و گفت‌: در روز قیامت برخی با شیطان و برخی با اعمالشان محشور می‌شوند.
امام جمعه موقت تهران افزود: ‌بر اساس آیات نورانی قرآن کریم، ‌در روز قیامت همه اعمال انسان مجسم می‌شود و برخی در آن روز ابراز پشیمانی می‌کنند که دیگر سودی ندارد.
وی در ادامه از مسئولان برگزاری نماز جمعه تهران به سبب قرائت بخشی از وصیتنامه‌های شهدا از تریبون نماز جمعه قدردانی کرد و گفت: ‌امروز هم بخشی از وصیتنامه شهید همت قرائت شد که بسیار مفید است و امیدواریم این گونه اقدامات ادامه یابد.
 نماز جمعه تهران/ خطبه دوم  
خطیب جمعه تهران گفت: گرانی و بحران اقتصادی دنیا را گرفته است و دیگران نیز در این بحران دست و پا می زنند که شامل حال ما هم شده است.
آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: مشکل گرانی و اقتصادی جدی و ویژه است، یعنی جنگی است که چون دشمن در جنگهای دیگر شکسته خورده، چشم طمع به آن دوخته است.
وی با تأکید بر اینکه باید این وضع را به صورت جنگ بپذیریم و یک امر عادی نیست که از آن بگذریم، گفت: تمام ملت، دولت و مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی همه باید درگیر این مسئله باشند چرا که مسئله عمومی و مثل زمان جنگ است که همه در آن بسیج شدند.
امام جمعه موقت تهران به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان اشاره کرد و افزود: باید واقعیتها را بپذیریم چرا که آرمانگرایی با واقعیت پذیری منافاتی ندارد.
آیت الله جنتی گفت: در این ۳۳ سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد آرمانها حفظ شده است و واقعیتها را دیده و مشکلات را هم تحمل کرده و چالشها را پشت سر گذاشته‌ایم.
وی افزود: این هم یک بحران مقطعی است و بالاخره در هر دوره‌ای و هر زمانی برای هر ملتی یک شرایط فوق العاده پیش می آید.
آیت الله جنتی گفت: باید آماده باشیم و این موج را بشکنیم و تسلیم و غرق نشویم تا بتوانیم بر موج غلبه کنیم و این شدنی است و باید باور کنیم.
امام جمعه موقت تهران گفت: تحریم های اقتصادی با اخلاص، ایثارگری و همت و جهاد قابل کنترل است.
آیت الله احمد جنتی در ادامه سخنانش در خطبه دوم افزود: این بحران ها نه تنها اقتصادی، بلکه سیاسی است و آمریکا قصد دارد با شکست ما در زمینه اقتصاد، سلطه خود را مجدداً بر ایران برگرداند و اگر با این دید موضوع را بنگریم به تکلیف خود بیشتر پی خواهیم برد.
وی گفت: برخی این گونه القا می کنند که مسئولان در خصوص مشکلات اقتصادی و گرانی ها بی تفاوتند چرا که خودشان سفره هایشان رنگین است اما باید عرض کنم که مسئولان سه قوه در این موضوع پیگیر هستند و مرتب تشکیل جلسه می دهند.
خطیب جمعه تهران این بحران اقتصادی را نیز گذرا خواند و افزود: با توکل به خدا و مقاومت، این موج نیز به پایان خواهد رسید.
آیت الله جنتی صرفه جویی در شرایط کنونی را امری جدی خواند و گفت: مقام معظم رهبری در نام گذاری سال های اخیر بر اصلاح الگوی مصرف، کار و همت مضاعف و جهاد اقتصادی تأکید کردند اما آن طور که انتظار می رفت توجهی نشد.
خطیب جمعه تهران گفت: با صرفه جویی در مصرف آب، برق و غذا، بخش اعظمی از این مشکلات حل می شود و در این شرایط وجود سفره های رنگین به خصوص در ماه مبارک رمضان نه تنها ضرورتی ندارد بلکه ریخت و پاش و گناه است.
وی گفت: در خصوص این ریخت و پاش ها باید نظارت عمومی و امر به معروف و نهی از منکر فعال تر شود.
آیت الله جنتی افزود: البته برخی نیز در شرایط گرانی های اخیر خود را گم می کنند و به ذخیره سازی می پردازند که این اقدامات نیز به طور قطع گناه و معصیت است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه بر رسیدگی هر چه بیشتر به اقشار محروم جامعه تأکید کرد و گفت: محرومان آبرومندی داریم که از حداقل غذا در سحر و افطار برخوردارند که باید این افراد را شناسایی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر استفاده هر چه بیشتر از تولیدات داخلی تأکید کرد و افزود: متأسفانه در سال های گذشته گزارش های بسیار بدی از برخی مسئولان و متولیان صنعت و تجارت دریافت می کردیم و آنها برای این که حق دلالی خود را بگیرند اجازه نمی دادند از اجناس داخلی استفاده شود.
آیت الله جنتی گفت: باید به گونه ای عمل کرد تا صنعتگر و تولیدکننده به تولید و سرمایه گذاری رغبت پیدا کند.
خطیب جمعه تهران در ادامه سخنانش در خطبه دوم به شرایط نامناسب شیعیان بحرین و تلاش دشمنان در تضعیف مسلمانان اشاره کرد.
وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار خطاب به خبرنگاران گفت: خبری را منتشر کنید که در جامعه موج بدبینی ایجاد نکند و موجب امیدواری مردم شود.
آیت الله جنتی در بخش پایانی سخنانش اوضاع کنونی سوریه را مصیبت بار خواند و افزود: همه ازجمله آمریکا، اسرائیل، عربستان، ترکیه و قطر دست به دست هم داده اند تا این کشور را از پا درآورند.
وی گفت: دخالت در امور داخلی کشورها چه معنایی دارد؟ همه از دخالت مستقیم و مسلحانه کشورها در سوریه اطلاع دارند.
آیت الله جنتی افزود: بحران اخیر سوریه به بشار اسد هیچ ارتباطی ندارد بلکه جنگ بر سر اسرائیل و مقاومت است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.