خطیب جمعه تهران : برای تحقق شعال امسال بودجه اختصاص داده شود

جمعه ۲۲ اردیبهشت – ۰۲:۳۲:۵۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – امام جمعه موقت تهران از دولت و مجلس خواست برای تحقق شعار امسال مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش کنند و بودجه کشور را برای ارتقاء تولید اختصاص دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به آیه ای از قرآن مبنی بر اینکه باید زمین را آباد کرد گفت: وظیفه ما این است که کشور را آباد کنیم و آنکه ثروتش را صرف تولید و معاش کند عمری افزون خواهد داشت.
وی افزود : باید واردات به قدر ضرورت باشد و سرمایه دار ، کارگر و همه دست اندرکاران از دولت و مجلس به فکر تولید داخل باشند.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به اجلاس کشورهای ۱+۵ با ایران اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی باوفا و راستگوست و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که ما سلاح اتمی را حرام می دانیم بنا بر این این کشورها باید به این مسئله توجه کنند.
وی خطاب به کشورهای طرف مذاکره با ایران گفت: استادان دانشگاههای شما بعد از اجلاس استانبول گفتند که امریکا باید تحریمهای ایران را لغو کند و اذعان کردند که لغو نکردن این تحریمها نشانه لجاجت و بی صداقتی امریکاست.
خطیب جمعه تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران منسجم است و مردم آن حول ولایت حرکت می کنند و انتخابات اخیر نیز نشان داد که ملت هوشیار ، محکم و پابرجاست و آمریکا و غرب از تحریمها بهره ای نمی برند.
وی خطاب به آمریکا و کشورهای تحریم کننده ایران گفت: ملت ایران این تحریمها را تحمل کرد و آن را سبب رشد خود قرار داد و شما از این تحریمها جزء اذیت خود هیچ سودی نبردید بنا بر این باید شما که خود را معیار می دانید به سراغ انصاف بروید و در مذاکرات بغداد صداقت ایران را مورد توجه قرار دهید.
آیت الله امامی کاشانی تأکید کرد: ایران به دنبال سلاح اتمی نیست و تهمت های شما به این کشور و نظام امتحان پس داده روا نخواهد بود از این رو در مذاکرات بغداد عقل را معیار قرار دهید.
امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: اگر چه مشکلات گذشته این نمایشگاه برطرف شد اما باید برای رفع همه اشکالات تلاش کرد.
خطیب جمعه تهران خطاب به جوانان گفت: رونق معارف اسلام از طریق مطالعه برای جامعه ما بسیار ضروری است و جوانان باید وقتشان را صرف رشد علمی و مطالعه کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۱۱۴۳۲۵۰۸۲۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.