خطیب‌زاده: شکست‌های مستمر در یمن، عربستان را به هذیان‌گویی واداشته است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: شکست‌های مستمر میدانی و سیاسی در یمن، عربستان را به هذیان گویی واداشته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پریشان‌گوییهای اخیر پادشاه سعودی،  با مردود دانستن اتهامات واهی وارده علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت:  عر بستان سعودی به عنوان پایگاه و خاستگاه تفکرات گروه‌های تروریستی تکفیری و  حامی اصلی مالی و لجستیکی تروریسم در منطقه،  سالهاست برای گریز از واقعیت‌ها و عدم پاسخگویی به جنایت های خود سیاست فرافکنی و دگرگون نشان دادن حقایق را در دستور کار خود قرار داده است تا شاید امروز را به فردا برساند. 

خطیب زاده اضافه کرد: حمایت و همسویی رژیم سعودی با ایالات متحده در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران،  تلاش برای توسعه مراودات با رژیم غاصب صهیونیستی و باج دادن های میلیارد دلاری به دیگران آن‌هم از جیب مردم آن کشور، نه تنها نتیجه‌ای برای آنان نداشته بلکه عربستان را به موجودی حقیر در میان کشورهای عربی تبدیل کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: شکست های مستمر میدانی و سیاسی در یمن،  عربستان را به هذیان گویی واداشته و می خواهند با ایراد اتهام به سایر کشورها از زیر بار مسئولیت جنایات جنگی خود علیه زنان و کودکان یمنی فرار کنند.
 
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در راستای رویکرد مسئولانه خود در منطقه، بارها خطاهای محاسباتی سعودی ها را که هزینه های گزافی به منطقه تحمیل ‌کرده به جهانیان گوشزد کرده و همچنان براساس سیاست اصولی خود بر  تقویت روند های دیپلماتیک و گفتگو محور در منطقه و توسعه مناسبات با کلیه همسایگان تاکید دارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد: عربستان دست صلح به سوی ایران دراز کرد و تعامل مثبتی برای ایجاد روابط با تهران داشت.
ملک سلمان در ادامه مدعی شد: نظام ایران سال گذشته پالایشگاه های نفتی عربستان را مورد هدف قرار داد. ایران همچنان به هدف قرار دادن عربستان توسط موشک های بالستیک و پهپاد ادامه می دهد.
وی مدعی شد که تهدیدات ایران نیازمند موضع بین المللی قاطع برای مقابله با گسترش تسلیحات آن و پایان به گفته او ”حمایت از تروریسم” است.

پادشاه عربستان خاطرنشان کرد: ما در دفاع از امنیت خود سهل انگاری نخواهیم کرد و برای مقابله با تهدیدات ایران، یمن را ترک نخواهیم کرد.

وی همچنین مدعی شد که فشارهای بین المللی علیه ایران باید افزایش یابد تا این کشور به سلاح کشتار جمعی دست نیابد.
سلمان بن عبدالعزیز گفت: عربستان از تلاش های بین المللی برای حل مشکلات برنامه هسته ای ایران استقبال کرد. ایجاد راه حل فراگیر و موضع بین المللی قاطع برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح کشتار جمعی و توقف برنامه موشکی این کشور دو مساله ضروری هستند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.