خط تراز حق و باطل خاندان اهل بیت هستند/جهاد بدون خلوص نیت مقبول نیست

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران ؛در مراسمی که عصر امروز جمعه  دوم آبان ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد از مستند “میراث مرثیه” پرده برداری شد.

این مستند با موضوع” زندگی نامه حاج اکبر ناظم “مداح اهل بیت بود،در این مراسم حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به سخنرانی پرداخت که مشروحش به شرح زیر است.

خیلی ها برای اهداف متعالی جان خود را از دست می دهند اما هیچ کدام اباعبدالله الحسین نمی شوند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که به هر میزان در خلوص نیت پیش برویم به درک عظمت ابا عبدالله(ع) نزدیک می شویم به بیان حدیثی از حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) پرداخت  و افزود:از دیدگاه ابا عبدالله(ع) پنج خصلت برای سخنران مطرح است که اگر این ۵ ویژگی را نداشته باشد مستمع زیادی نخواهد داشت ؛اول “سخن گفتن از روی عقل” دوم آن که “سخنران اهل دین باشد”، سومین ویژگی” ادب “چهارمین” حیا “و پنجمی”حسن خلق “است.

حجت الاسلام خاموشی با بیان این که جهاد با اخلاص در اسلام مقرر شده است،اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) می فرماید :”اگر قومی جهاد را ترک کند لباس مذلت بر تن کرده است.”

وی ادامه داد: ما ابعاد وجودی فردی را مورد تحلیل قرار می دهیم که روزی امام علی (ع) ایشان را خطاب قرار داد ای عبرت هر مومن  در جای دیگر حدیثی از پیامبر(ص) با این مضمون نقل شده است که پیامبر فرمودند “کسی که امام حسین (ع) را بعد از موت او زیارت کند گویی مرا زیارت کرده و کسی که مرا زیارت کند گویی خدا را زیارت کرده است”.

جهاد از دیدگاه فقهی از اعمال عبادی است 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که وظیفه نهادهای فرهنگی این است که اوراق تاریخ را ورق بزنند تصریح کرد: نهادهای فرهنگی با این اقدامات انسان های صحیح الایمان را کشف و معرفی می کنند.

حجت الاسلام خاموشی ادامه داد: مرحوم “ناظم “شهرت به خلوص نیت و ذکر ابا عبدالله حسین (ع)که در مستند عرضه شده به ذکر داستان هایی در مورد زندگی این شخص می پردازیم.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که از این آثار حمایت و از زندگی این افراد پرده برداری کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: چندی قبل ما در همین سالن رونمایی از کتابی را داشتیم از یک نویسنده مسیحی به نام” باراد “که این شخص مسیحی در توصیف امام حسین(ع) همین جا سخنرانی کرد و گفت: من ۲۳ سال در مورد شخصیت ابا عبدالله(ع) تحقیق کرده ام.

حجت الاسلام خاموشی ادامه داد: این شخص مسیحی خود جزء پیاده رو های اربعین حسینی در دو سال قبل بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:در جهان امروز خط تراز حق و باطل خاندان اهل بیت هستند و تکفیری ها برای زدودن آثار ائمه (ع) فعالیت می کنند و وظیفه ما دفاع از آن بزرگواران است و امیدواریم خداوند در این مسیر توفیق ما را هر چه بیشتر کند.

در ادامه مراسم مستند” میراث مرثیه” به مدت ۵۰ دقیقه برای حضار پخش شد و در پایان مراسم از فرزندان مرحوم ناظم ؛ مصطفی و مرتضی ناظم،”غیاث آبادی” بازیگر نقش حاج اکبر ناظم،گوینده فیلم ثریا قاسمی، تصویربردار حامد فرشته حکمت، طراح گریم شهرزاد عقیقی، موسیقی و تدوین کیهان شادور، بازیگردان وحید شیخ ور، مدیر تولید روح الله محرابی، تهیه کنندگان سیدمازیار هاشمی و مهدی صفی یاری، نویسنده و کارگردان مهدی زنگنه توسط رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

لازم به ذکر است مستند “میراث مرثیه” با محوریت زندگی نامه “مرحوم حاج اکبر ناظم “از مداحان قدیمی تهران به سفارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی ساخته شده است و این مستند در ایام محرم از شبکه ۳ سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.