خط تولید اتوبوس های دوکابین در تبریز راه اندازی می شود

رییس هیات مدیره گروه صنعتی اسنا خودرو روز یک شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: برنامه تولید اتوبوس های دوکابین از سال ۸۹ در تبریز آغاز شده و تا پایان سال ۹۰ با اتمام عملیات عمرانی این مجموعه در شهرک سرمایه گذاری خارجی، تجهیزات خط تولید این اتوبوس ها نصب و راه اندازی شد.

جلیل هاشمی با بیان اینکه تمام سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی صورت گرفته است، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۱ نیز تولید آزمایشی اتوبوس های دوکابین در این مجموعه آغاز شده و با نتایج مثبت به دست آمده، خط تولید به طور رسمی در هفته دولت امسال افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج دستگاه اتوبوس دوکابین به صورت آزمایشی در این کارخانه تولید شده است، گفت: یکی از مهمترین ویژگی های این خط، استفاده از توانمندی های داخلی در تولید اتوبوس است، به طوری که تاکنون ۵۰ درصد قطعات اتوبوس ها یا تولید داخل شده یا واحدهای مشابه داخلی شناسایی و در آینده از توانمندی های آنها استفاده خواهد شد.

هاشمی اظهارکرد: برنامه نهایی این مجموعه برای تولید سالانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین با اشتغالزایی حدود ۵۰۰نفر است.

به گفته وی اتوبوس های تولیدی دارای نشان استاندارد یورو چهار بوده و در صورت تغییر وضعیت سوخت های داخلی، این استاندارد قابل ارتقا به یورو پنج است.

وی مهمترین مزیت تولید اتوبوس های یاد شده را قیمت تمام شده پایین و استفاده از جدیدترین فناوری های روز جهان خواند و گفت: قطعات اصلی اتوبوس های تولیدی اسنا خودرو از جمله موتور، گیربکس، اکسل، کولر و سیستم آکاردیونی آن تولید آلمان بوده اما با نصف قیمت اتوبوسهای مشابه خارجی در داخل عرضه خواهد شد.

۷۲۳۶/۵۸۷۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۲۵۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.