خط لوله فاز ۱۲ نشتی دارد/ بعید است تا پایان سال گاز به خط لوله سراسری برسد

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

در حالی که مجری توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی از تزریق ۲۵ میلیون متر مکعب گاز به خط لوله سراسری تا ۴۵ روز آینده خبر می‌دهد، یک منبع آگاه گفت: خط لوله فاز ۱۲ نشتی دارد و معلوم نیست که چه زمانی گاز این سکو به پالایشگاه خواهد رسید.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، یک منبع آگاه درگفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: حدود ۳ هفته قبل خط لوله ای که از سکوی ۱۲A به خشکی می رسید پس از آزمایش و تزریق گاز مشخص شد که نشتی دارد.

وی ادامه داد:از این رو هم اکنون مسئولان شرکت تاسیسات دریایی به دنبال تعمیر این خط لوله از طریق شناور تعمیراتی هستند.

 این منبع اگاه ادامه داد: هم اکنون از ۱۲ حلقه چاه سکوی اول تنها ۶ حلقه چاه آماده تولید شده است و ۶ حلقه چاه دیگر هنوز آماده بهره‌برداری نیست، بنابراین باید گفت در خوشبینانه ترین حالت ممکن و اگر نشتی این خط لوله نیز رفع شود حداقل ۱۲٫۵ میلیون متر مکعب گاز تولید خواهد شد و بخش دوم نیز مشخص نیست که چه زمانی به پالایشگاه برسد.

این منبع اگاه تصریح کرد: بنابراین باید تاکید کرد با شرایط موجود بعید به نظر می رسد که تا پایان سال جاری گاز اولین سکوی فاز ۱۲ پارس جنوبی به پالایشگاه و درنهایت به خط لوله سراسری تزریق شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اواخر هفته گذشته طی بازدید خبرنگاران از فاز ۱۲ پارس جنوبی که به عنوان بزرگترین فاز گازی مطرح است رسول فلاحنژاد مجری طرح توسعه این فاز از آماده شدن سکوی ۱۲ A تا ۱۰ روز دیگر و تزریق ۲۵ میلیون متر مکعب گاز از این سکو به پالایشگاه خبرداد و گفت: حد اکثر یک ماه تا ۴۵ روز زمان نیاز دارد تا این گاز به شبکه تزریق شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.