خلأیی که به کمک چینی‌ها پر شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خلأیی که به کمک چینی‌ها پر شد

خلأیی که به کمک چینی‌ها پر شد

پرشین خودرو: صنعت خودرو کشور در جریان تحریم‌های اقتصادی بر علیه کشورمان دچار آسیب‌ها و پسرفت‌هایی شد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این پسرفت‌ها تنها با برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی راهبردی قابل جبران است.

به گزارش ممتازنیوز، اما آنچه در این دوران به وضوح قابل‌مشاهده است استفاده بهینه چینی‌ها از وضعیت بحرانی خودروسازان کشورمان در دوران تحریم بود. هر چند خودروسازان داخلی برای ارتقای تیراژ و ادامه تولید در شرکت‌های خودروساز به دنبال بهترین پیشنهاد از سوی خودروسازان نه‌چندان معتبر چینی بودند، اما آنچه در این شرایط به وقوع پیوست و از دید هیچ کارشناسی نیز پنهان نماند استفاده حداکثری شرکت‌های چینی از بحران خودروسازی کشورمان بود.
این شرکت‌ها در غیاب خودروسازان اروپایی به‌خصوص فرانسوی‌ها توانستند موقعیت خود را در ایران مستحکم کنند حال آنکه به اعتقاد بسیاری از دست‌اندرکاران این صنعت، خودروسازان چینی به‌خصوص شرکت‌های تازه وارد به این حیطه به جز بازار ایران تاکنون نتوانسته‌اند در بازار خودرو دیگری ورود پیدا کنند.
هرچند شرایط سیاسی و اقتصادی کشورمان در بحران تحریم به‌گونه‌ای بود که خودروساز دیگری جز شرکت‌های چینی آن هم از سر ناچاری حاضر به مشارکت با صنعت خودرو ایران نبود، اما هم‌اکنون این نگرانی وجود دارد که ورود خودروهای چینی به واسطه همکاری با خودروسازان داخلی و مهم‌تر از آن ورود قطعات از این کشور، کیفیت خودروهای داخلی را بیش از این دچار چالش کند.
به گزارش دنیای اقتصاد، از سوی دیگر روز گذشته خبرگزاری خبرآنلاین در گزارشی نسبت به شائبه تحویل قطعات چینی بی‌کیفیت به جای قطعات تولید داخل، از سوی قطعه سازان به خودروسازان اظهار نگرانی کرده بود؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد این روزها نگرانی از حضور خودروسازان چینی تنها به عقد قرارداد و تولید خودرو منتهی نمی‌شود؛ بلکه واردات قطعه از این کشور نیز این روزها به چالشی برای صنعت خودرو تبدیل شده است.
در این زمینه یک کارشناس خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما عنوان می‌کند که با توافقات هسته‌ای و چشم‌انداز روشنی که در این مورد وجود دارد بهتر است خودروسازان استراتژی مشخصی برای صنعت خودرو تدوین کنند و به بهره‌برداری چینی‌ها از وضعیت موجود پایان دهند. وی تاکید می‌کند که هیچ بازاری در دنیا به اندازه ایران، به خودروسازان چینی به‌خصوص تازه‌کار‌ها میدان حضور نداده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.