خلق داستان‌های انقلابی نگاه جدی به حوادث انقلاب را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز زنوزی جلالی  داستان‌نویس و داور سومین جشنواره داستان انقلاب با اشاره به دلایل توجه کمتر نویسندگان به موضوع انقلاب در چند سال اخیر گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی متأسفانه جنگ در ایران آغاز شد. به همین دلیل بیشتر نویسندگان برای انعکاس ایثار و رشادت‌های جوانان ایرانی در دفاع از کشور به سمت نوشتن داستان‌هایی با موضوعات جنگ و هشت سال دفاع مقدس روی آوردند و کمتر کسی سراغ داستانهای انقلابی می‌رفت؛ اما بعد از گذشت چند دهه نویسندگان کشور شروع به نوشتن داستان‌های انقلابی کردند و آثار شاخصی نیز در این چند سال اخیر به رشته تحریر در آمده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره داستان انقلاب می تواند خلاء‌های موجود در این بخش را پرکند و سبب شود تا مخاطبان داستان‌های انقلابی به سمت مطالعه این گونه ادبی گرایش بیشتری پیدا کنند و این یکی از مهمترین ویژگی برگزاری جشنواره داستان انقلاب است.

نویسنده کتاب «باران بر زمین سوخته» با اشاره به تاریخچه داستان‌های انقلابی اظهار داشت: نگارش داستان‌های انقلابی به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر می‌گردد، زیرا در آن دوران برای آگاهی مردم از حوادث روز جامعه بیشتر نویسندگان به سمت نوشتن داستان‌هایی با موضوعات انقلاب رفتند تا بتوانند از این طریق مخاطبان خود از شرایط نابسمان جامعه آن زمان آگاه کنند.

زنوزی جلالی با اشاره به ضرورت مطالعه نویسندگان جوان خاطرنشان کرد: نویسندگان نسل جدید باید درباره جریان‌های انقلاب اسلامی تحقیق کنند و کتاب‌های نوشته شده در این رابطه را مطالعه کنند و پس از جمع آوری اطلاعات داستان‌های خود را بنویسند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.