خلق ۲۳۰ اثر هنری در ورک شاپ «خط خاطرات»

۰۵خردادماه،

به گزارش سینما پرس به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، این ورک شاپ طی دو روز در موزه هنرهای معاصر فلسطین پذیرای ۱۸۰ دانشجوی رشته‌های هنری و اساتید دانشگاه‌های تهران بود که به نقل از محمد حبیبی دبیر اجرایی جشنواره هنر مقاومت تعداد شرکت کنندگان بیش از پیش‌بینی برگزار کنندگان بود.

 

حبیبی در توضیح بیشتر گفت: ما از مدیران گروه دانشگاه‌های تهران، هنر، تربیت مدرس، علم و فرهنگ، سوره، الزهرا، هنر و معماری آزاد خواستیم دانشجویان علاقه‌مند و مستعد را برای شرکت در دو ورک شاپ طراحی و تصویر سازی معرفی کنند. حدود ۱۳۰ نفر معرفی شده بودند، اما در مجموع ۱۸۰ نفر در این دو برنامه کارگاهی شرکت کردند و در روزهای پنجشنبه و جمعه زیر نظر اساتید این دو رشته آثار خود را خلق کردند.

 

دبیر اجرایی جشنواره جهانی هنر مقاومت حاصل حضور دو ورک شاپ «خط خاطرات» را خلق حدود ۲۳۰ اثر طراحی و تصویر سازی ذکر کرد و افزود: داوری این آثار روز دوشنبه ششم خرداد انجام می‌شود و در هریک از دو بخش طراحی و تصویر سازی، پنج اثر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد. به هریک از برگزیدگان مبلغ ۶ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

 

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس همچنین از حضور تمامی این ۲۳۰ اثر در سومین دوره جشنواره جهانی هنر مقاومت خبر داد و اعلام کرد که همه این آثار در آذر ماه در قالب جشنواره به نمایش درمی‌آیند و بار دیگر فرصت رقابت خواهند داشت.

 

غلامعلی طاهری همراه با دکتر حبیب‌الله صادقی دبیرکل جشنواره جهانی هنر مقاومت و کاظم چلیپا از هنرمندان شاخص و کهنه‌کار نسل انقلاب آثار چهارمین ورک شاپ طراحی «خط خاطرات» را داوری خواهند کرد.

 

ورک شاپ طراحی زیر نظر غلامعلی طاهری و ورک شاپ تصویر سازی زیر نظر خشایار قاضی زاده برگزار شد و علاوه بر دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های تهران، دبیر کل جشنواره جهانی هنر مقاومت و جمعی دیگر از دبیران این جشنواره و هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی کشور در موزه هنرهای معاصر فلسطین حضور یافتند و از نزدیک کار شرکت کنندگان در ورک شاپ خط خاطرات را بررسی کردند.

 

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با هدف ترویج فرهنگ مقاومت و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تاکید بر فرهنگ پایداری در هنرهای تجسمی آذر ماه امسال در دوازده رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای تازه و مفهومی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.