خلیج فارس ،میراث فرهنگ معنوی و تاریخی ایران

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۰۵:۴۰:۴۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- استاندار هرمزگان گفت: خلیج فارس یک صحنه حساس و استراتژیک جغرافیایی و میراث فرهنگ معنوی و تاریخی ایران اسلامی است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل ازمانا، “ابراهیم عزیزی” با اشاره به اینکه خلیج فارس گذرگاه ۶۰ درصد انرژی مورد نیاز جهان است افزود بر اساس نظریات صاحب نظران ۱۴ نقطه در دنیا استراتژیک محسوب می شود که دو نقطه آن در خلیج فارس وجود دارد.
عزیزی با اشاره به دو نقطه استراتژیک در خلیج فارس گفت: خلیج فارس به عنوان یک نقطه استراتژیک و منطقه بین تنب بزرگ و کوچک نیز به عنوان نقطه مهم و استراتژیک دیگر در دنیا محسوب می‌شود.
وی افزود: این سرزمین از گذشته دور تا امروز زمینه ساز تحولات اقتصادی و سیاسی در منطقه بوده است جایگاه و نقش خلیج‌فارس بر هیچکس پوشیده نیست.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه نقش فرهنگی و ایدئولوژی منطقه مهم‌تر از سایر نقش ها است تصریح کرد :اگر تحولات روز جهان را رصد کنیم و آن را مورد تحلیل قرار دهیم می بینیم خلیج‌فارس همواره یک فرصت گرانبها و گهواره تمدن‌های بشری بوده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه خلیج فارس مظهر تمدن و تاریخ است افزود : این منطقه به عنوان یک فرصت بی نظیر فرهنگی سیاسی و مذهبی در قلب جهان اسلام قرار دارد که تمام فرصت‌های اسلام از خلیج فارس نشأت گرفته است.
عزیزی با اشاره به اینکه خلیج فارس به عنوان محور استراتژیک جهانی در قرن ۲۱ محسوب می‌شود اضافه کرد :نظام سلطه و سردمداران برای قرن ۲۱ یک استراتژی تعریف کرده که خلیج‌فارس محور آن است.
وی با بیان اینکه جغرافیای مذهبی، سیاسی و اقتصادی خلیج فارس به عنوان یک رقیب پر قدرت غرب محسوب می‌شود گفت: آنچه امروز به عنوان ام القرای جهان اسلام مطرح است نشانگر واقعیت خلیج‌فارس است و از این منظر سردمداران و وابستگان به غرب به این قضیه نگاه می‌کنند.
استاندار هرمزگان گفت: ملت غیور و شجاع ایران اسلامی از این ایدئولوژی که رأس آن امریکا و اسرائیل قرار دارند هیچ هراسی ندارند و آنچه در دل وابستگاه غرب هراس ایجاد می کند قدرت ایدئولوژی برتر مردم ایران است.
عزیزی گفت : نظریه پردازان غربی یک دکترین ارائه و تجویز کرده و بر این باورند که در دنیا باید با تمدن‌ها برخورد شود و استراتژی نظام سرمایه‌داری نیز بر پایه برخورد تمدنها شکل گرفته به طوری که درصدد عمل به این نظریه در خلیج‌فارس هستند.
وی تصریح کرد: آنها با جعل نام خلیج‌فارس قصد دست‌درازی به این آبهای ارزشمند را دارند اما تاکنون موق نبوده اند و هراس واقعی غربی ها از نفوذ فرهنگی بر ملت‌های اسلامی است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۷۴۰۴۴۱۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.