خلیج فارس یکی از نقاط برخورد فرهنگ های بزرگ جهان است

به گزارش ایرنا، دکتر یونس محمدی روز دوشنبه در نشست کمیته فرهنگی برنامه ریزی همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر افزود: خلیج فارس مظهر تمدن و دروازه بزرگ تجارت و اقتصاد ایرانیان است که به عنوان یکی از مظاهر عظمت ایران زمین محسوب می شود.

وی با بیان اینکه نام خلیج فارس با تمدن چند هزار ساله ایران پیوند خورده است، ادامه داد: خلیج فارس به عنوان یکی از آبراه های بین المللی نه تنها برای مناطق پیرامونی بلکه در اقتصاد جهانی نیز نقش آفرین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهارداشت: خلیج فارس از نظر جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی، نظامی-­ راهبردی و زیست­ محیطی اهمیت شایانی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: خلیج فارس، نماد یکپارچگی و وحدت ایرانیان در برابر نام های جعلی برای این آبراه بین المللی است.

وی گفت: با توجه به اینکه در تقویم رسمی کشور دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و استان بوشهر نیز بیشترین مرز دریایی را با این آبراه دارد آیین بزرگداشت این روز امسال در بوشهر برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: ایجاد زنجیره انسانی، استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس، آذین بندی ادارات، گلباران محل مقاومت مردم در برابر استعمار، تجلیل از چهره ها و مفاخر با هماهنگی کمیته علمی و پژوهشی و تجلیل از خانواده های شهدای خلیج فارس از جمله برنامه های کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت روز ملی خلیج فارس است.

محمدی اضافه کرد: مسابقه ملی پیامکی خلیج فارس نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر پیش بینی شده است که دراین ارتباط یک میلیون ایمیل به کاربران فارسی زبان یاهو برای شرکت در این مسابقه ارسال خواهد شد.

وی گفت: فراخوان شرکت در این مسابقه از هشتم اردیبهشت ماه انجام می شود و به ده نفر از کسانی که بهترین متن ادبی در مورد خلیج فارس ارایه کنند جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآورشد: برگزیدگان این مسابقه دوازدهم شهریورماه روز مبارزه با انگلیس ( سالروز شهادت شهید رییسعلی دلواری ) معرفی خواهند شد.

دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

همایش روز ملی خلیج فارس با حضور رییس جمهوری در بوشهر برگزار می شود. ک/۲

۶۲۸/۵۳۹/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۶۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.