خنثی‌سازی حملات تروریستی و کشف مهمات و سلاح در کنیا

پلیس کنیا امروز (جمعه) از کشف محموله‌هایی از سلاح، مهمات و نارنجک در آپارتمانی واقع در نایروبی خبر داده و اعلام کرد که ماموران پلیس موفق شدند حملات تروریستی را که قرار بود توسط شبه‌نظامیان اسلام‌گرای سومالی صورت بگیرد، خنثی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون رئیس پلیس نایروبی، پایتخت کنیا در جمع خبرنگاران گفت: مشخص است که این مهمات متعلق به شبه‌نظامیان الشباب است. این گروه یک تیم سازمان یافته است که مشکلات بزرگی را برای کنیا به وجود آورده و ما با خنثی‌سازی حملات آنها موفق شدیم ماموریتشان را برای انجام حملات تروریستی در داخل کشور ناکام بگذاریم.

این مقام مسئول پلیس در ادامه گفت: ماموران موفق شدند از آپارتمانی که به آن حمله کرده بودند شش کمربند انفجاری، ۱۲ نارنجک و چهار قبضه کلاشینکف و ده‌ها جعبه حاوی گلوله کشف و ضبط کنند.

به گزارش رسانه‌های دولتی کنیا، گمان می‌رود که فرد یا افرادی که این سلاح‌ها را در آپارتمان مذکور جمع‌آوری کرده بودند قصد داشتند تا به مکان‌هایی در پایتخت و با جمعیت فراوان چون سوپر مارکت‌ها، کلیساها و ایستگاه‌های اتوبوس حمله کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.