خنثی سازی حملات سایبری

جام جم آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: روزانه بیش از۵۰۰ حمله سایبری به شبکه‌ های رایانه ‌ای در داخل کشور صورت می گیرد که همه آنها خنثی می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رضا تقی پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حملات سایبری جدید به دستگاه‌های حاکمیتی کشور افزود: حملات سایبری چیز جدیدی نیست و پایان نیز ندارد و ما در دروازه های ورودی کشور همواره از این حملات زیاد داریم .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متاسفانه به دلیل حاکمیتی که در شبکه جهانی وجود دارد و به دلیل برخورد نکردن با مراکزی که این حملات از جانب آنها ساماندهی می شود ، ما فقط آن حملات عمده ای را که به صورت سایبر تروریسم دولتی است، اعلام می کنیم .

وی افزود:اینکه از طرف منابع ناشناخته حملات به صورت مداوم صورت گیرد وجود دارد و خوشبختانه در دروازه ورودی کشور از این حملات جلوگیری می شود.

تقی پور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا درباره تاسیسات هسته ای ، حملات سایبری عمده ای صورت گرفته است یا خیرافزود: حملات عمده ای به این تاسیسات وجود ندارد .

وی در پاسخ  به پرسش خبرنگار دیگری درباره جرایم سایبری مربوط به حوزه بانکها و سایت های دولتی  گفت : دولت مصوبه ای داشته است که امنیت فناوری اطلاعات را همه دستگاه ها باید ایجاد کنند که خوشبختانه دستگاه های بسیاری این کار را انجام داده اند .

تقی پور افزود : ما با همکاری نهادهای امنیتی، شرکت های را که می توانند گواهی ممیزی را درباره امنیت شبکه‌ های داخلی صادر کنند ، مشخص و به همه اعلام کردیم و باید دستگاه های اجرایی گواهی ممیزی شان را دریافت کنند تا ما قبول کنیم که این امنیت در آن سطحی که لازم است وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دور نخست این ممیزی ها اکنون شروع شده است اضافه کرد: طبیعتا بانک ها و مراکز مالی و اعتباری در این خصوص در اولویت هستند تا منافع مردم را حفظ کنند.

تقی پور گفت: خوشبختانه هم در کشور ، هم در بخش خصوصی و هم در شرکت های دانش بنیان جزو کشورهای هستیم که در امنیت فضای سایبر، کارهای سطح بالای علمی و فنی صورت گرفته است .


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.