خوابیدن بر روی تشک های سفت منجر به بروز کمر درد می گردد

۱۶ام بهمن ،

خوابیدن بر روی تشک های سفت منجر به بروز کمر درد می گردد

خوابیدن بر روی تشک های سفت منجر به بروز کمر درد می شود

از آنجایی که در ستون فقرات، انحناهایی وجود دارد، اگر برای خوابیدن، تشک سفت را انتخاب کنیم، این انحناها به درد در این ناحیه منجر می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از وب دا، دکترمحمدتقی حلی‌ساز متخصص طب فیزیک با بیان این که اشخاص به طور متوسط باید ۸ ساعت در شبانه‌روز بخوابند، گفت: با توجه به این موضوع محلی را که برای خوابیدن انتخاب می‌کنیم، بسیار با اهمیت است و چنانچه به طور مناسب از جا بلند نشویم یا مدت طولانی در یک حالت بخوابیم برای ما عوارضی خواهد داشت.

وی افزود: اصولا بعضی اشخاص تصور می‌کنند که اگر روی پتو یا زمین سفت بخوابند، مخصوصا اگر دچار کمردرد شدید باشند بهتر است، در حالی که این باور از جانب پزشکان رد می‌شود.

دکتر حلی ساز تصریح کرد: برای خوابیدن حتما باید از تشکی استفاده کرد که بسیار سفت یا نرم نباشد معمولا تشک ابری بهترین نوع تشک است که به طور متعادل نه سفت و نه نرم است.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است اشخاص روی پهلو یا پشت بخوابند و خوابیدن در یک حالت دائم نباشد خوابیدن روی شکم به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

این متخصص طب فیزیک با اشاره به این که خوابیدن روی تختخواب مناسب‌تر از زمین است، ابراز داشت: این امر سبب می گردد در زمان بیدار شدن فشار کمتری به مفاصل وارد شود. همچنین گودی وسط تشک سبب کشیدگی عضلات پشت می‌شود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.