خواستار انتقال تجربیات آرشیوی ایران هستیم

۱۵ شهریور – ۰۳:۵۴:۲۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رئیس جمهور مغولستان در ملاقات با رئیس کتابخانه ملی:

بزرگنمایی:  

“تساخیاگین البگ دورج” رئیس جمهور مغولستان و هیات همراه که برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به تهران سفر کرده بود، در دیدار با دکتر صلاحی رئیس سازمان اسناد کتابخانه ملی که در مسیر تهران- استانبول صورت گرفت، گفت: در مذاکرات خود با دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران خواستار فعالیت های مشترک و انتقال تجربیات آرشیوی و کتابخانه ای ایران شدم.
به گزارش خبرگزاری ممتاز،   وی با ابراز خوشحالی و تشکر از بازدیدی که در زمان حضورش در تهران از آرشیو ملی ایران داشت، بر انعقاد تفاهم نامه‌ای بین آرشیو و کتابخانه ملی کشورش با سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
صلاحی نیز با اشاره به ساختار، امکانات و دستاوردهای سازمان و آرشیو ملی ایران و نقش مهم سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گسترش علوم آرشیوی منطقه و کشورهای عضو شورای جهانی آرشیو(سواربیکا) گفت: سازمان دوره‌های تخصصی مرمت اسناد را برای کشورهایی نظیر عراق، قزاقستان و گرجستان در سال جاری برگزار کرده و آمادگی دارد تا در این خصوص با کتابخانه و آرشیو ملی مغولستان همکاری‌های لازم را داشته باشد.
گفتنی است وزیر امور خارجه و مشاور ارشد فرهنگی رئیس جمهور مغولستان نیز وی را در این دیدار همراهی می کردند. رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به دعوت رسمی رئیس کتابخانه ملی بلاروس به این کشور سفر کرده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۵۱۵۵۴۲۲۱۴۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.