خواستار لغو تحریمها هستیم

جام جم آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در برابر همکاریهای ایران، در مذاکرات مسکو تحریم ها باید برداشته و زمینه برای لغو قطعنامه های غیر قانونی آماده شود.

علاء الدین بروجردی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ که از روز گذشته در مسکو آغاز شده و امروز هم ادامه دارد، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران بیش از حقوق تعریف و شناخته شده در عرصه بین المللی، معاهده ان پی تی و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی نیست.

«ایران خواستار حفظ حقوق شناخته شده خود در عرصه بین المللی است».

وی با اشاره به ماده چهار معاهده ان پی تی تصریح کرد: این ماده صریحا فعالیت هسته ایی را حق کشورهای عضو می داند.

 نماینده بروجرد در مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بشدت مخالف تسلیحات هسته ایی است، خاطرنشان کرد: ایران بنیانگذار ایده خاورمیانه بدون سلاح هسته ای است و بطور طبیعی این اصرار را داریم که از حقوق خودمان در عرصه فناوریهای صلح آمیز هسته ای استفاده کنیم.

« دستیابی به دانش و فناوری هسته ای اصل تغییر ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی ایران است که در این موضع هم مجلس شورای اسلامی، هم دولت و هم همه ملت و در یک کلام نظام جمهوری اسلامی ایران متحد بوده و  دارای یک سیاست واحد و تغییر ناپذیرند».

بروجردی تاکید کرد: ایران برای رفع هرگونه ابهام غیر واقعی القاء شده به گروه ۱+۵، آماده مذاکره و گفت و گو است.

وی افزود: بنابراین با توجه به مسایل مهم موجود در عرصه بین المللی در زمینه های مختلف از جمله انرژی، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و بحرانهای منطقه ای، جمهوری اسلامی ایران همیشه این آمادگی را داشته و این جزو سیاست های ماست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران به هیچ وجه زیر بار ادبیات مبتنی بر ارعاب و تهدید نمی رود، گفت: ما مصر هستیم که در برابر همکاریهای جمهوری اسلامی ایران، در مذاکرات مسکو تحریم ها باید برداشته و زمینه برای لغو قطعنامه های غیر قانونی آماده شود و حقوق هسته ای ایران که عملا در عهدنامه ان پی تی تصریح و تثبیت شده است، توسط مذاکره کنندگان هم رسما اعلام شود.

یوسف اسدی- خبرنگار پارلمانی جام جم آنلاین


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.