خواسته‌های یک کارشناس ICT از دولت تازه: توجه ویژه به تکفا و ارتقاء فیبر نوری

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

یک کارشناس ارتباطات و مخابرات از دولت تازه خواست تا به توسعه کاربردی فناوری اطلاعات(تکفا) توجه ویژه‌ای داشته باشد و پروژه‌ی فیبر نوری را  ارتقاء دهد.
 
"اقبال اسماعیلی" در گفت‌وگو با ایسنای منطقه ایلام،اظهار کرد:وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات یکی ازمهمترین وزارتخانه‌های دولت است که در درآمدزایی و رفع بیکاری اشخاص تحصیل کرده نقش بسزایی دارد.
 
وی با بیان اینکه نقش تکنولوژی‌های نوین مخابراتی در توسعه اقتصادی، علمی، فرهنگی و … بر کسی پوشیده نیست و داشتن یک وزارت ارتباطات قوی آرزوی هر دولتی است تصریح کرد:ارتباطات صوتی، تصویری، چند رسانه‌ای، اینترنت، تجارت الکترونیکی، بانکداری الکترونیک، خرید روزانه‌ی  الکترونیکی در حیطه وظایف وزارت ارتباطات است، که همه با آنها سر وکار دارند و  ارایه مناسب این خدمات خواسته‌ی بحق مردم کشور است.
 
این کارشناس ارتباطات و مخابرات ادامه داد:توسعه‌ی روزافزون تکنولوژی‌های مربوط به صنعت الکترونیک  درساخت
صنایع نظامی، پزشکی، هسته‌ای، کشتی‌سازی، هواپیماسازی، مترو، خودرو و … اهمیت وزارت ارتباطات و نقش آن را  در رقابت‌های آینده بین الملی را نشان می‌دهد.
 
اسماعیلی ادامه داد:امروزه کشورها در صنایع ارتباطات و مخابرات به دو دسته‌ی تولید کننده و  مصرف کننده تقسیم شده‌اند،کشورهای تولیدکننده این خدمات و تجهیزات ضمن کمک به استقلال تجهیزاتی خود در این صنعت، خدمات مربوطه را با هزینه بسیار اندک و ضریب امنیت بالا به مردم خود ارایه داده و کشورهای وارد کننده علاوه بر پرداخت هزینه‌های بسیار، در وابستگی کامل و کابوس عدم امنیت بسر می‌برند.
 
وی با بیان اینکه تاکید همیشه مقام معظم رهبری بر توسعه و رشد علمی و فنی وظیفه مهم و سنگینی 
بر دوش مسولان گذاشته تا زمینه‌های لازم برای این پیشرفت را مهیا کنندگفت :در دولت‌های قبل طرح بزرگ و مهم تکفا( توسعه کاربری فناوری اطلاعات) برنامه ریزی  و اجرا شد که لازم است در دولت تازه توسعه یابد.
 
این کارشناس ارتباطات گفت:پروژه فیبر نوری کشور هم از دیگر طرح‌های بزرگ حوزه ارتباطات بود که بخوبی انجام شده و نیاز به ارتقا دارد.
 
اسماعیلی گفت: وزارت ارتباطات با داشتن بیش از ۶۰ هزار کارمند ومتخصص در حوزه‌های مختلف کاری و تخصصی نیازمند یک وزیر توانمند ، کلان نگر ، طراح و با برنامه است تا  بتواند از منبع عظیم  انسانی متخصص بهره برده و استراتژی نگاه به آینده و خلق تکنولوژی‌های تازه را در راس برنامه خود قرار دهد.
 
 این کارشناس ارتباطات تاکید کرد:همه اهل فن ارتباطات بر این باورند که وزیر ارتباطات باید کسی باشد که در قبل کارنامه شفاف و قابل دفاعی داشته و در راستای شعارهای دولت و در چارچوب خواسته های مردم  که به دولت تدبیر و امید رای داده اند باشد و به امنیت و حریم خصوصی مردم در استفاده از خدمات ارتباطی احترام بگذارد. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.