خواسته انگلیس از اتحادیه اروپا درباره حزب الله

وزیر خارجه انگلیس در پی ناکامی از پیشبرد طرح‌هایش در سوریه از اتحادیه اروپا خواست حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ »ویلیام هیگ» جمعه در جمع خبرنگاران گفت:‌‌ مایلم اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب‌الله را تحریم کند و آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

ظاهرا «لورانت فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه بیان کرده در حال حاضر چنین اقدامی امکان پذیر نیست. وی در این باره گفته: در این زمینه درخواست وجود دارد اما ملاحظات قضایی در این باره وجود دارد. یک سازمان زمانی می‌تواند در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گیرد که اقدامات قضایی علیه آن صورت بگیرد که در این مورد چنین چیزی رخ نداده است.

این در حالی است که حزب الله و شاخه نظامی آن تنها برای دفاع از اشغالگری اسرائیل و آزادی اراضی اشغالی این کشور اعلام موجودیت کرده و تحرکات دولت انگلیس تنها برای تخریب و مخدوش کردن چهره حزب الله صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، انگلیس یکی از معدود کشورهایی است که همه شاخه‌های حزب‌الله را در فهرست سیاه خود قرار داده است.

در واقع، اسرائیل برای قرار گرفتن همه شاخه‌های حزب‌الله در فهرست سیاه اعمال فشار می‌کند. به دنبال حمله به توریست‌های اسرائیلی در بلغارستان، «آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه اسرائیل از کشورهای اروپایی خواسته حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند. اما، اتحادیه اروپا درخواست اسرائیل را رد کرده چراکه بنا بر اعلام آن، اجماعی در این زمینه وجود ندارد و حزب‌الله نیز بازوی سیاسی فعالی دارد.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.