خواص دارویی قارچ را بشناسید

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

عصرایران : پروتئین قارچ از لحاظ اسیدهای آمینه که جزء اصلی پروتئین است جزو غنی ترین پروتئین ها محسوب می شود و از لحاظ ارزش غذایی در حد فاصل پروتئین گوشت و پرتئین گیاهی قرار دارد. به طور کلی ارزش بالای پروتئین قارچ ،قابلیت هضم پذیری بالای آن وبهمین دلیل مصرف آن برای سالمندان و سالخوردگان بسیار توصیه شده است.

یکی از مهمترین ویژگی های قارچ که باعث شده متخصصین تغذیه آن را بسیار توصیه کنند در صد کم چربی آن است. مصرف روزانه ۱۰۰ گرم قارچ خوراکی نیاز بدن به ویتامین c را برطرف می کند.

علاوه بر این قارچ منبع بسیار خوب ویتامین B1 و B2 است. عناصر معدنی موجود در قارچ در مقایسه با سبزیجات و میوه جات از کیفیت و کمیت بهتری برخوردار است. قارچ خوراکی دارای میزان چشم گیری پتاسیم، آهن و مس است و قادر است فسفر مورد نیاز بدن را به طور کامل تأمین کند.

کلاهک قارچ سرشار از فسفر است. قارچ ها به طور طبیعی تولید لوواستاتین می کنند و این ترکیب بسیار در کاهش چربی و کلسترول خون می تواند مؤثر واقع شود. در قارچ ترکیبی به نام بیوفریولید وجود دارد که از تشکیل مخزن چربی خطرناک در شریانها جلوگیری می کند. این ماده از تشکیل کلسترول های بد خون (LDL )و اسید های چرب در سلولها و خون جلوگیری می کند.

قارچ استخوانها را تقویت ، خستگی و کمبود ویتامین D را بر طرف می کند. پرتو خورشید در بدن ویتامین D تولید می کند اما در زمستان بدن این وضعیت را ندارد که از پرتو خورشید به خوبی استفاده کند و ویتامین D تولید کند. پس در زمستان خوردن مواد غذایی توصیه می شود که دارای این ویتامین باشد.

قارچ را باید پخته خورد، زیرا قارچ آلوده به موادی است که فقط با پختن از بین می رود اما قارچ هایی که در واحدهای صنعتی تولید می شوند می توان بدون هیچ مشکلی پس از تمیز کردن مصرف شود.

توصیه می شود از خرید قارچهای فله ای بپرهیزید. زیرا احتمال مسومیت از طریق این نوع قارچها بسیار بالاست و کیفیت این قاچ پایین است .

تحقیقات پزشکی نشان می دهد که با خوردن قارچ، دستگاه دفاعی بدن تقویت می شود، طول عمر افزایش وگردش خون در بدن بهبود می یابد، کلسترول خون پایین می آید، ویروسها از بین می رود، از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می شود.

به دلیل وجود کربوهیدرات و آهن در قارچ پزشکان مصرف آنرا به بیماران دیابتی و افرادی که به تقویت دستگاه ایمنی بدن خود اهمیت می دهند و کسانی که برنامه خاص غذایی (رژیم) دارند توصیه می کنند.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر پنجشنبه ۲۷ مهر   مشاهده : ۲۱   | بازدید از صفحه اول


پزشکی
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.