خواننده بزرگ تاجیکستان در تالار وحدت فلک‌خوانی می‌کند

۲۸خردادماه،

در نشست خبری گروه آوای مهربانی مطرح شد

دولتمند خلف گفت: محمد خاتمی از دوستان نزدیک من است و حتما از ایشان دعوت می کنم تا در کنسرت ما حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نشست خبری کنسرت گروه آوای مهربانی با حضور دولتمند خلف خواننده تاجیک و سهیلا پورگرامی سرپرست گروه آوای مهربانی صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

دولتمند خلف خواننده تاجیک که قرار است در کنار گروه آوای مهربانی به روی صحنه برود، در بخشی از این نشست گفت: این اولین بار نیست که من به ایران می آیم، سال ۱۹۹۲ نیز به دعوت سید محمد خاتمی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تهران آمدم. خاتمی دوست و برادر خوب من می باشند. من همچنین در فرهنگسرای بهمن برج میلاد و تالار وحدت نیز اجراهایی داشته‌ام.

خلف ادامه داد: شجریان و ناظری نیز از دوستان خوب من می باشند و دوست دارم روزهای ۱و ۲ تیر آنها را در کنسرت تالار وحدت ببینم.

این خواننده و نوازنده تاجیکی دربارهٔ مخاطبان موسیقی در ایران اظهار کرد: من برای تماشاگران و شنوندگان ایرانی ارزش بسیاری قائل هستم، زیرا آنها درک بالایی از موسیقی، شعر و ادبیات دارند.

سهیلا پورگرامی سرپرست گروه آوای مهربانی نیز در سخنانی به بیان بعضی مسائل دربارهٔ کنسرت مشترکشان با دولتمند خلف پرداخت. وی گفت: استاد دولتمند شش فرزند دارد که همه آنها دارای توانایی بالایی در موسیقی می باشند. اما برای این کنسرت تنها از دو تن از فرزندان ایشان دعوت کرده ایم.

پورگرامی با اشاره به بخش های مختلف این کنسرت اظهار کرد: قسمت اول اجرا شامل دو بخش است که در بخش اول به رسم مهمان‌نوازی دولتمند خلف و پسرانش فلک خوانی می کنند و در بخش دوم گروه آوای مهربانی قطعاتی را در دستگاه شور اجرا می‌کنند.

وی افزود: قسمت دوم کنسرت گروه آوای مهربانی، قطعاتی از موسیقی فولکلور است که ترانه هایی خراسانی و لری را می نوازیم و سرانجام در بخش پایانی موسیقی تاجیکی و ایرانی اجرا می گردد.

پورگرامی با اشاره به علاقه مندی دولتمند خلف برای حضور هنرمندان و شخصیت های فرهنگی در این کنسرت گفت: دولتمند خلف بسیار علاقه مند است که شخصیت های فرهنگی و هنری را در کنسرتش ببیند و روز قبل به من گفت تلفن آقای خاتمی را بگیرد تا او را به کنسرتم دعوت کنم.

کنسرت مشترک گروه آوای مهربانی با دولتمند خلف در روزهای یکم و دوم تیر سال جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود. البته به فاصله دو روز پس از پایان این کنسرت گروه آوای مهربانی در روزهای چهار و پنج تیر با آهنگسازی پدرام درخشانی در همین تالار وحدت به روی صحنه می رود.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.