خواننده "هم شاگردی سلام" با دخترش +عکس

این کار جزو قطعاتی است که با حدودا ۴-۵ قطعه خاطره انگیز برای بازگشایی مدارس با ورسیون جدید ساخته شده است. یعنی در واقع بخشی از این ترانه ها ساخته خودم بوده و بخش دیگر آن برگرفته از قطعات قدیمی است که برای دانش آموزان و بازگشایی مدارس ساخته شده.

شبکه ایران : علی تفرشی،خواننده خوش صدایی است که علاوه بر ارائه آلبوم هایی چون «دیوانه شو»،«شمارش» و«تو کجائی همه عشق» برای آثاری چون «امام علی» با آهنگسازی فرهاد فخر الدینی، «بوی پیراهن یوسف»مجید انتظامی، «روبان قرمز» و «خاک سرخ» محمدرضا عقیلی نیز خوانندگی و نوازندگی کرده است.
علی تفرشی در سال ۸۹ ترانه خاطره انگیز«هم شاگردی سلام» را با ورسیونی جدیدی به بازار موسیقی ارائه کرد. این ترانه بهانه ای برای گفتگو با این خواننده شد. علی تفرشی خواننده و آهنگساز ترانه «آغاز سال نو» در گفتگو با شبکه ایران درباره ساخت این قطعه گفت: این قطعه را دو سال گذشته به سفارش شبکه آموزش به کارگردانی فواد صفاریان برای بازگشایی مدارس اجرا کردم.
تفرشی در این باره اظهار داشت: این کار جزو قطعاتی است که در یک قطعه مستقل با حدودا ۴-۵ قطعه خاطره انگیز برای بازگشایی مدارس با ورسیون جدید ساخته شده است. یعنی در واقع بخشی از این ترانه ها ساخته خودم بوده و بخش دیگر آن برگرفته از قطعات قدیمی است که برای دانش آموزان و بازگشایی مدارس ساخته شده بود.
تفرشی ادامه داد: این قطعات شامل «ای نام تو بهترین سرآغاز»،«خوشحال و شاد و خندانم»،«هم شاگردی سلام» و« یار دبستانی من» می باشد.

علی تفرشی به همراه دخترش نوا در برنامه بچه های دیروز

وی افزود: نکته جالب و جذاب ترانه «آغاز سال نو» اجرای دخترم می باشد که در این قطعه با من همخوانی دارد.
علی تفرشی درباره خاطرات خود از دوران مدرسه گفت: مگر می شود از دوران مدرسه خاطره ای نداشته باشیم. آشنا شدن با دوستان خوب و هر سال یک کلاس جدید برایم همیشه خاطره است. من کتاب و خرید لوزم التحریر را خیلی دوست داشتم. وی افزود:به یاد دارم روز اول مدرسه همیشه ذوق آن را داشتیم که لباسهایمان نو است و مراقب بودیم کسی کفش هایمان را لگد نکند.حتی تا یک هفته کفش هایمان را دستمال می کشیدیم تا تمیز بماند غافل از اینکه بعد از یک هفته دیگر حواسمان نبود چه بلایی سر این لباس ها و کفشها می آید.
خواننده «هم شاگردی سلام» اظهار داشت :من مدرسه را خیلی دوست دارم و هنگامی که دخترم به کلاس جدید می رود با همدیگر کتابها را نگاه می اندازیم و جلد می کنیم. حتی زمانی که با دخترم به خرید لوازم التحریر می رویم ذوق و اشتیاق من بیشتر از او است بطوری که تصور می کنم خودم به مدرسه می روم.
متن ترانه «هم شاگردی سلام»
آغاز سال نو، با شادی و سرور
هم دوش و هم زبان، حرکت به سوی نور
آغاز مدرسه، فصل شکفتن است
در زنگ مدرسه، بیداری من است
در دل دارم امید، بر لب دارم پیام
هم شاگردی سلام، هم شاگردی سلام
مهر از افق دمید، فصلی دگر رسید
فصل کلاس و درس، ما را دهد نوید
شد فصل کسب علم، فصل تلاش و کار
دانش به نسل ما، می بخشد اعتبار
در دل دارم امید، بر لب دارم پیام
هم شاگردی سلام، هم شاگردی سلام
ای در کنار ما، آموزگار ما
چون شمع روشنی، در روزگار ما
روشن ز نور توست، کاشانه دلم
در زندگی تویی، حلال مشکلم
در دل دارم امید، بر لب دارم پیام
هم شاگردی سلام، هم شاگردی سلام
فردا از آن توست، ای نسل چاره ساز
با یاری خدا، آینده را بساز
ای عاشق بهار، ای با سپیده یار
بذر عمل بکار، وابستگی سر آر
در دل دارم امید، بر لب دارم پیام
هم شاگردی سلام، هم شاگردی سلام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.