خواهشا درکم کنید سلام.من پسری ۲۱ ساله هستم سربازی نرفتم قصد ازدواج دارم چون نمی خواهم به گناه بیفتم…

ناصر ( تحصیلات : لیسانس ، ۲۱ ساله )

خواهشا درکم کنید سلام.من پسری ۲۱ ساله هستم سربازی نرفتم قصد ازدواج دارم چون نمی خواهم به گناه بیفتم کارم به زنا بکشد خواهشا نگو خویشتن داری کن که نمیشه
همه میگن سربازی نرفتی سنت کمه من ۲ سوال از شما دارم:
مگه ازدواج سنت پیامبر نیست مگه تو اسلام سفارش نشده اوایل جوانی ازدواج کنید مگه قران نگفته مردان بیهمسر که فقیرند ازدواج کنند خداوند از فضل خود انان را بینیاز میکند پس چرا سن ازدواج بالا رفته مردم مسلمان ای حرفها رو میزنند
۲-کجا زن پیدا کنم و درامد ماهی ۳۹۰ هزار تومن واسه اداره زندگی کافیه

مشاور ( حسن نجفی – چهارشنبه، ۲۸ تیر )

دوست گرامی چنانچه شما از لحاظ بلوغ فکری و اجتماعی به وضعیت مطلوبی رسیده باشید و شرایط ازدواج (مسکن، شغل و درآمدزایی) را داشته باشید، هیچ مانعی برای ازدواج ندارید. اتفاقاً بسیارهم خوب است اگر هرچه زودتر ازدواج کنید. روایت است از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) که اگرجوانی ازدواج کند نصف دینش را حفظ کرده است …. .
می توانید با کمک یک مشاور ازدواج وضعیت روحی و بلوغ فکری خود را محک بزنید و به امید خدا ازدواج کنید. اگر مشاور خبره وضعیت شما را تائید کند، خانواده نیز راضی خواهند شد. مراقب باشید در اثر ترس از افتادن به گناه و فشار غریزه جنسی درگیر ازدواجی عجولانه و احساسی نشوید. شناخت بیشتری از خود کسب کنید.
آنچه برای ازدواج کردن مهم و سرنوشت ساز است این است که انگیزه ها، علایق، اهداف، آرمان ها و سایر خصوصیات شخصیتی ما مشخص باشد. در مورد خودتان بیشتر فکر کنید و خودتان را بیشتر بشناسید تا با شناخت خود انتخاب درستی برای ازدواج داشته باشید. اهداف، باورها و ارزش های خود را مشخص کنید و آنها را اولویت بندی نمایید. ارزش های اولیه ارزش هایی هستند که هیچ وقت از آن نمی گذریم مثل اخلاق، ایمان، نجابت، پاکدامنی و صداقت. اما می توانیم از ارزش های درجه دوم به خاطر سایر خصوصیات فرد بگذریم. پس شناخت بیشتری از خود کسب کنید. برای خود مشخص کنید که چه سرگرمی های دارید؟ چه انتظاراتی از همسر آینده ی خود دارید؟ دوست دارید چه رفتارهایی از او ببینید و خودتان چه رفتارهایی با او داشته باشید؟ اینکه شما چه آدمی هستید؟ مستقل هستید یا وابسته؟ درونگرا هستید یا برون گرا؟ سخاوتمند هستید یا خسیس؟ وسواسی هستید یا معتدل؟ بدبین هستید یا واقع بین؟ فکر کنید این مقدمات بسیار مهم و سرنوشت ساز هستند. تا به شناخت درستی از خود نرسیدید نمی توانید با انتخاب خود به شادکامی و موفقیت برسید. پس از شتابزدگی در تصمیم گیری بپرهیزید.پس از پیدا کردن کیس مناسب همراه همدیگر به مشاوره بروید و روحیات و تناسب ازدواج را بررسی نمایید.
دوست گرامی شما حداقل شرایط ازوداج را فراهم کن و اگر فرد مورد نظر شما نیز شرایط مشابهی داشته باشد که بتواند مدتی را در عقد بمانید که شرایط فراهم شود و بتوانید زندگی خوبی را شروع کنید. از مشورت والدین استفاده کنید و با دقت و صبوری انتخاب کنید . همانطور که سفارش به حفظ دین شده است همانطور هم به بردباری هم سفارش شده پس با کمک از خدا و توسل از ائمه اطهار علیهم السلام ان شاء الله اقدام نمایید. موفق باشید.


مشاوره راسخون / قبل از ازدواج
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.