خودتان ماست میوه‌ای درست کنید

اردیبهشت ۱۴۰۳

پزشکان به اشخاصی که می خواهند برای تراکم بهتر استخوان هایشان از کلسیم به اشکال محصولات لبنی استفاده کنند پیشنهاد می کنند تا آنها را به صورت طبیعی و نه فرآوری شده مصرف کنند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، براساس یک پژوهش تازه دانشمندان دریافته اند که محصولات لبنی که با مواد دیگر ادغام شده است می تواند اثرات سلامت بخشی کمتری داشته باشد.

گفتنی است: از جمله این محصولات ماست های میوه ای است که اغلب اشخاصی که به دنبال خوردن مواد شیرین مانند شیرینی و شکلات نیستند به سراغ آنها می روند.

بررسی ها نشان می دهند: چنانچه ماست میوه ای فرآوری شده حاوی ترکیبات شیرین کننده ی بسیار باشد می تواند سبب خرابی دندان ها و کم اثر بودن بر استخوان ها و همینطور بالا رفتن قند خون در اشخاص شود.

پزشکان پیشنهاد می کنند تا اشخاص علاوه بر مصرف مواد لبنی به صورت طبیعی با مصرف اندکی وقت خودشان ماست میوه ای که خاصیت چاق کنندگی ندارد برای سلامت بدن خود درست کنند با اضافه نمودن ترکیبات دلخواه به ماست همینطور پزشکان پیشنهاد می کنند تا اشخاصی که به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند برای مواظبت و حفظ ویتامین D بدن از محصولات لبنی که ترکیب با مواد دیگر مانند میوه ها، پودر کاکائو و غیره می باشند استفاده کنند زیرا این ترکیبات سبب شکسته شدن مولکول های لاکتوز و بی اثر شدن آن بر باکتری های روده و ایجاد حساسیت می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.