خودت را کچل نکن/ درمان بیماری کندن مو

شاید بارها افرادی را دیده باشید که مدام با موهای سر و صورتشان ور می‌روند و به اصطلاح دستشان دائم به موهایشان است.

اگر این عادت ادامه یابد و به کندن موها از سوی خود شخص منجر شود، پای بیماری کندن مو به میان می‌آید که پزشکان آن را به نام یونانی‌اش«تریکوتیلومانیا» به معنی «دیوانگی کندن مو» می‌خوانند.

بیماری کندن مو

سال‌هاست که دلش برای رفتن به یک سالن ورزشی، استخر یا یک مهمانی زنانه لک‌زده، اما از نگاههای پرسشگری که وراندازش ‌کنند، وحشت دارد؛ کابوسی که در اوج جوانی پژمرده‌اش کرده و روز و شب رهایش نمی‌کند. «تریکو تیلومانیا» کابوس خبیث اوست که در کودکی سراغش آمده و هنوز هم رهایش نکرده است.

شاید متعجب شوید اگر بشنوید در این دوره و زمانه که آدم‌ها برای زیباترشدن متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند، عده‌ای باشند که با دست خودشان زیباترین زیبایی‌شان را بکنند و خرمن گیسوانشان را خاکستر کنند.

دکتر سیدعلیرضا سیف‌الاسلامی، متخصص اعصاب و روان در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: برخی تحقیقات نشان می‌دهد این بیماری ریشه بیولوژیک دارد و تا حدودی به جهش یک ژن مربوط می‌شود، اما می‌توان گفت همه محققان با یکدیگر اتفاق نظر دارند افرادی که نشانه‌هایی از افسردگی، اضطراب و اختلال وسواس را با خود دارند، بیشتر مستعد گرفتار شدن از سوی این بیماری هستند.

کسانی که در دام بیماری کندن مو گرفتار می‌شوند

دکتر سیف‌الاسلامی در ارتباط با اختلال وسواسی کندن مو می‌گوید: ماجرا ممکن است از همان آغاز کودکی شروع شود یا در دوره نوجوانی اولین علائم بروز کند، اما افراد بیست سی ساله بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند. البته زنان طعمه اصلی بیماری کندن مو هستند، اما برخی پژوهشگران دریافته‌اند که مردان به علت مراجعه‌نکردن جهت درمان در مطالعات و آمار حضور ندارند.

چراغ‌های هشدار کی روشن می‌شود؟

عادت کندن مو به طور تدریجی و ناخودآگاه شروع می‌شود و گاه در مرحله کوتاهی از عمر بروز می‌کند و ادامه نمی‌یابد، اما گاهی سال‌ها طول می‌کشد و به یک بیماری مزمن تبدیل می‌شود.

متخصصان می‌گویند استرس‌های روانی در شروع این بیماری نقش بسزایی دارد و از همه بیشتر افسردگی و اضطراب مهم‌ترین بازیگردانان این تراژدی هستند.

بیماران مبتلا ممکن است رفتارهای متفاوتی در نوع کندن مو بروز دهند، اما بیشتر آنها حلقه مویی را دور انگشت خود می‌پیچند و بعد آن را می‌کشند و می‌کنند و معمولا در دهانشان می‌گذارند. مکان کندن مو نیز متفاوت است.

دکتر سیف‌الاسلامی می‌گوید: اغلب افراد مبتلا به تریکو تیلومانیا موی سر خود را می‌کنند و بعضی نیز به ترتیب سراغ ابرو، مژه، موی صورت و بعد جاهای دیگر بدن می‌روند.

وی احساس فرد را قبل از کندن مو این‌گونه تعریف می‌کند: فرد قبل از کندن مویش احساس تنش و اجبار فزاینده دارد و بعد از آن احساس رضایت و تسکین موقت می‌کند، اما پس از مدت کوتاهی این چرخه تکرار می‌شود.

در برخی افراد شدت این عمل کم بوده و اختلالی در زندگی فرد ایجاد نمی‌کند، ولی گاهی ممکن است عمر فرد را تلف کند و در همه جوانب زندگی‌اش اختلال ایجاد کند.

درمان بیماری کندن مو / چگونه از دام بگریزیم؟

از قدیم گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است، اما درمان بیماری کندن مو در گروی احساس مسئولیت و هوشیاری والدین، اولیای مدرسه و دوستان نزدیک است. متأسفانه چون این افراد اغلب عادت خود را پنهان می‌کنند و کندن مو در خفا، تنهایی یا در بستر هنگامی که فرد هنوز به خواب نرفته رخ می‌دهد، والدین یا نزدیکان بندرت این رفتار را می‌بینند، اما در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشابه به آنها توصیه می‌شود این مشکل را قبول کنند و پشتیبان فرد باشند و نقش قضاوت‌کننده یا تنبیه‌کننده نداشته باشند.

والدین باید بدانند که اگر قبل از شش سالگی اقدام تخصصی مناسب برای مبارزه با این بیماری انجام شود، درمان موفقیت‌آمیزتر است، اما اگر علائم بعد از سیزده سالگی نیز ادامه یابد، احتمال مزمن شدن بیماری بیشتر و درمان طولانی‌تر خواهد بود.

گاهی ممکن است دانش‌آموزان در زمان‌های غیرفعال کلاس درس یا در زنگ‌های تفریح مدرسه به کندن مو مشغول شوند که اولیای مدرسه می‌توانند با اطلاع به والدین، آنان را هوشیار کنند. طی دهه گذشته تحقیقات بسیار وسیعی برای درمان این اختلال انجام شده، ولی تاکنون پژوهشگران نتوانسته‌اند نسخه‌ای بنویسند که علاج تمامی مبتلایان در این زمینه باشد.

دکتر سیف‌الاسلامی درمان دارویی، روان‌درمانی و رفتاردرمانی را همسو با یکدیگر موثر می‌داند و تاکید می‌کند: درمان برای کسانی که با انگیزه، میل و رغبت پیشقدم می‌شوند بسیار آسان‌تر و زمانی کوتاه‌تر دارد، اما بسیاری از افراد که با اجبار اطرافیان به پزشک مراجعه می‌کنند، به دلیل ناامیدی، خجالت‌زدگی و عصبانیت از ادامه درمان خودداری می‌کنند. بسیاری از بیماران از نظر روان‌شناسی وضع پایدار و ثابتی دارند و فقط نیازمند این هستند که مشکلشان از سوی یک پزشک یا والدین مورد بحث قرار گیرد؛ اما در مواردی که افراد مبتلا تمایلی برای مراجعه به پزشک ندارند، شاید بتوانند با فراگرفتن و انجام تکنیک‌های خاص سایه این بیماری را از سرشان کم کنند.

این روانپزشک تاکید می‌کند: اولین مرحله درمان چنین بیمارانی، آموزش آگاهی نام دارد. در این سطح فرد باید بلافاصله پس از این‌که موهای خود را می‌کند، تاریخ، ساعت، موقعیت، احساس و مدت زمان آن را یادداشت کند و دستانش را که در مقابل کندن مو بیرحم شده‌ است بیشتر کنترل کند.

در مرحله بعد بیمار باید وقتی میل کندن مو سراغش می‌آید بلافاصله خود را به فعالیت دیگری مشغول کند و از نظر جسمی در موقعیتی قرار گیرد که او را از انجام این عمل بازدارد. سپس مرحله آرامیدگی آغاز می‌شود که طی آن فرد با دویدن و شل‌سازی عضلات به صورت جدا و با هم تنفس‌های عمیق به مدت ۱۰ دقیقه در هر روز، می‌تواند از استرس خود بکاهد. تقویت و تحکیم رفتار جدید چهارمین مرحله از این تکنیک است. در این تمرین باید دانست شرط ادامه عادت‌های جدید این است که بیمار از سوی خود، خانواده یا دوستان تقویت شود و در نهایت، مقاومت در برابر میل به کندن مو را در موقعیت‌های مختلف فرابگیرد.

بنفشه رضایی -‌ جام‌جم

شما میتوانید تجربیات شخصی خود را در خصوص درمان بیماری کندن مو در قسمت نظرات سایت در انتهای همین صفحه با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

گردآوری این مطالب توسط پورتال ممتازنیوز momtaznews.com

ممتازنیوز ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » مقالات و تازه های پزشکی

تا این لحظه ۴۹۱نظر ثبت شده
  1. Yegane:

    خب دوستای خوبم:) بیاییم خودمونو توجیه نکنیم . اراده کنیم و ترکش کنیم یک بار برای همیشه.
    من هم این عادتو داشتم به مدت۴سال ولی ترک شد چون خودم خواستم و عوامل درونی و بیرونی گذشته رو بریزید دورررر
    منم خونوادم بشدت بهم توهین میکردن و منت سرم میذاشتن بابت همه چیز من ازسالی ک کرونا اومد کندنام با یه جوش کوچیک شروع شد و من تنها کسی بودم تومدرسمون ک مجبور به پوشیدن هد و ارتباط برقرار نکردن با بقیه بود
    من مامانم هرهفته میگفت اگه موهات تاماه بعد انقدر نشه میبرمت بیمارستان روزبه :/ و بابامم کلا تهدیدم میکردن . من موهای بشدت پرپشت و بلندی داشتم ک بخاطر شپش مجبور به کوتاه کردنشون شدم و خیلی ازاین موضوع ناراحت بودم و باعث ایجادش شد. من معدلم موقع نهم۲۰بود و وقتی طبق گفته مشاورا وارد دهم شدم بشدت از اومدنم به ریاضی پشیمون بودم و معدلم به۱۷ افت کرد :/ و اخر ترم هم۱۶شدم . مامانم هرماه تهدیدم میکرد و هرماه منو پیش یه روانپزشک فوق العاده عالی میبرد و بار میدید ک تأثیری نداره . پیش دعا نویس میبرد و باز میدید که تأثیری نداره و بارها این چرخه تکرار شد تا اینکه من یازدهم شدم برای اولین بار منو به بیمارستان روزبه بردن برای اینکه با محیطش اشنا بشم و تهدید کردن ک ماه بعد میارنم به اینجا. من رو اوردن یه روز بستری شدم و بازم تأثیری نداشت من حدودا۷بار تیغ زدم و تویک ماه کل موهای سرم و یا هشتاد درصدشو میکندم ولی یه روز به خودم اومدم تا کی گوشه گیری؟ من یه بار اقدام به خودکشی کردم ک متاسفانه موثر نبود و نمردم😂😂 ولی بلاخره بخودم اومدم تاکی؟ من تا کی باید تومدرسه تنها باشم؟ تو عروسیا نرم؟ سرکوفت بخورم تا کی؟ من حرف خونوادم رو نقض کردن اونا گفتن ک من نمیتونم من به من انگ منگل و خنگ رو میزدن میگفتن تو بدرد هیچی نمیخوری و هدف از افرینش تو فقط ازار ما بوده . من توجهی نکردم ادامه دادم مامانم و بابام هرروز سرکوفت میزدن . خواهرم هرروز بخاطرم گریه میکرد ک چرا اینطوری شدم و برادرم ک کوچیک بود عصبی شده بود ازاینکه مامانمینا همش دارن دعوا میکنن . من یه روز به خودم اومدم یکبار برای همیشه و خرفشونو نقض کردم منی ک کل روز مشغول دیدن فیلم و اینجور مسخره بازیا بودم درحالی ک نمرم یه زمانی۲۰بود! من اقدام کردم! و معدلم رو برای دی ماه امسال ک یازدهمم به ۱۹/۹۳ تغییر دادم و نفر اول کلاسمون شدم نفر اول قلمچی شدم و اعتبارسنجیم قابل قبول بود! منی ک معدل میانترمم رو۱۶شده بودم اونم به زور! حرفشونو نقض کردم و بعد ازاینکار عادتم رو هم ترک کردم و برای اخرین بار به کمک هیچ عامل بیرونی نبود و فقط خودم باعثش شدم به کمک خدام , همه میتونیم بیایین خودتونو دست بالا بگیرید و بگید این عادت بخاطر این بوده ک خدا میدونسته من توانایی کنترل باهاش رو دارم . من عادتم رو الان ترک کردم و یه جدولی رو زدم به دیوار ک روزانه هرتعداد بکنم رو بزنم بهش و یبار برای اخرین بار اون جدول پر شد برای یک ماه حرف مامانم نقض شد . البته من هرچیزی ک خوب یا بد بهم میگفتن رو توی دفتر خاطراتم مینوشتم اخرین بار دفتر خاطراتم رو به خونوادم نشون دادم و گفتم هرچیزی ک گفتید خودتونید! میدونم ک اونا منو دوسداشتن ولی شیوه مقابله بامن رو بلدنبوزن بخاطر همینم انگ روانی و منگل و مریض میزدن و منو دائما با بقیه مقایسه میکردن! ولی من اهمیتی ندادم
    دوستای خوبم شما عالی اید و این مشکل بخاطر عالی بودنتونه برای سنجیدنتون , عوامل بیرونی مهم نیستن خودتونو بیابید شما منحصر بفردید و خودتونو با حرفای پوچ بقیه ازار ندید چون فقط خودتون مهمید

  2. پرینام شما...:

    تاسف آوره نصف ملت میرن پول مفت میدن موهاشونو اکسیشن کنن …مو بکارن….ما میکنیم😐😐😐😐😐😐😐
    ی راهکار دیگ ک یادم رفت بگم اینه ک

    هر روز صبح خودتونو ب جون عزیز ترین کستون قسم بدین من تا یک سال با این روش موفق بودم ولی خب دوباره ‌….😑

  3. Pari:

    سلام بچها
    نمیدونم خوشحال باشم از اینکه تنها نیستم یا ناراحت ب خاطر این همه بیمار مثه خودم
    اول از همه باید بگم خاک تو سر خودمون و ارادمون که از پسش بر نمیایم.باور کنین میتونیم من نزدیک یک سال این عادت مریضو ترک کرده بودم ولی دوباره….
    همین الان ب خودم قول میدم ک ب مدت یک هفته دست ب این موهای بیصاحاب شدم نزنم ولی خب بحث یه روز دو روز نیست ماها باید همیشه تو زندگیمون مواظب باشیم ک سراغش نریم.شمام از همین راه امتحان کنین از تعداد روزای کم شروع کنین آخر هر ماه برای خودتون جایزه بگیرین و برعکسش هم ب نظر من باید اون دستو از جا کند
    آها یه راه دیگ هم هست ک من امتحان کردم شدنیه،یه بسته کبریت یا فندک پیشتون باشه تا دست احمقتون خواست بره رو سرتون زیر انگشتاتون آتیش بگیرین یک هزاااارم درد آتیش جهنم رو بخاطر اون عملتون تجربه کنین دیگ سراغش نمیرین
    از خدا میخوام ب هممون این اراده رو بده ک بتونیم از پسش بر بیایم
    یارو ب هزار جور مواد مخدر معتاد بوده ترک کرده آدم شده این ک چیزی نیس ما از پس همه چی برمیایم و اینم میشه یکی از تجربه های تلخمون ک هر کسی تجربش نکردهه
    دوستون دارم و ای کاش خودتونو و خودمونو دوست داشته باشیم
    هر کی خوب شد همینجا کامنت بزاره
    یاعلی

  4. کندن مو:

    سلام به همگی، من با دوستانی که مشکل کندن مو هاشون رو دارن گروه تشکیل دادیم و از تجربه های همدیگه استفاده می‌کنیم خیلی مفیده کسایی که علاقه دارن اونجا حضور داشته باشن به من پیام بدن یا حق

    • Mahsa:

      ✋👌

    • مه:

      سلام میشه منم وارد گروه بشم . گروه کجاست میشه لینکش رو بدی لطفا

  5. سارا کریمیان:

    سلامممممممممممممم
    دوستای من
    عزیزای دلم

    الان که این پیامو مینویسم خسته ی خسته ام
    با کوهی از تجربه و شکست و نا کامی
    یه مقدارشو میخوام بگم
    اگه تصمیم گرفتی که ضعیف باشی و شکستشو بخوری پس به همین روند ادامه بده … تو میتونی بیشتر به خودت آسیب بزنی . به خودت رحم نکن
    اما اگه فکر میکنی چیزی که الان هستی سزاوار تو نیس و تو لایق بهترینا و با ارزش ترین هایی پس به خودت کمک کن
    کسی جز تو نمیتونه بهت کمک کنه و زندگیتو نجات بده
    همه پیاما رو خوندم دلم نیومد ننویسم چیزی
    دوس دارم دست تک تک شماهارو بگیرم . بقلتون کنم و بهتون بگم که قوی هستین فقط باورش کنین . کافیه باور کنین که میتونین .
    من هروقت تولد یا جشن و مهمونی دعوت میشدم دلم پر از غصه میشد . هی دنبال راه حل بودم ک یا نرم یا بپوشونم مشکلم رو . هی سیاه میکردم جاهای کم پشت سرمو . چند باری با چسب قطره ای مو چسبوندم و وقتی کندم کلی موهای دیگم کنده شد . حتی ماژبک مشکی میزدم . وسط سرم بود . گاهی هم بقل های سرم .
    ۲۰ سال و یا بیشتر
    طبیعیه که خیلی راه هارو امتحان کردم. ۹۹ درصد وقتایی ک به سراغم میومد قبل خواب بود. دیر خوابم میبرد . آدم خیلی حساس . زود رنج . احساساتی و دقیقی هستم . ۲۰ سال از زندگیم با افسردگی گذشت . بخاطر همین یه مشکل
    کل زندگیتونو تحت تاثیر میزاره .باید
    جدی بگیرینش .
    به هدفات فکر کن . اعتماد به نفست رو ببر بالا . خودتو دوس داشته باش . خودتو به خاطر اشتباهاتت ببخش . به خودت فرصت دوباره بده .
    شبا موقع خواب دستکش نخی بپوشین . یا جوراب انگشتی که الان جدید در اومده . برای انگشت شصت بخرین ‌. برای گیمر هاس . حتما تهیه کنین و بپوشین . اجازه ندین هیچ چیزی ناراحتتون کنه . برای شروع دوباره فردا دیره .
    مگه چند بار زندگی میکنین ؟؟؟؟؟

    • فاطمه:

      سلام گلم واقعا پیامت انرژی داد بهم من ۵ ساله که این مشکل رو دارم از ۱۰ سالگی تا الان که ۱۵ سالمه و واقعا خستم خداروشکر بهتر شده ولی کامل نه . یه سوال الان کاملا خوب شدی؟ اگر خوب شدی چی کار کردی که کامل خوب شدی؟

    • Mahsa:

      وای چقدر انرژی مثبتی 😍

  6. مرگ:

    سلام… میخاستم از تجربه و کار های خدم براتون بگم….!
    راستش من الان فقط ۱۳ سالمه و من ۷ ساله ک اینکارو مکنم…واقعا نمیدونم ک باید چکار کنم راستش من تو سن ۹ سالگی شروع ب این عادت کردم و اول موی مژه‌ هامو میکندم و….وقتی هم ده سالم شد..شروع ب کندن ابروهام کردم من موهای سرمو نمیکنم اما موهای مژه و ابروهامو میکنم خعلی کار ها گردم ک درمان شم اما نشد اول ها مامانم درکم نمیکرد و حتی باید بگم منو دعوا میکرد ولی بعدش ک متوجه شد من چقدعذاب میکشم باهام همدردی کرد و هر چیزی ک خاستم و بم داد اما….بازم نا امیدش کردم زندگیم خراب شده نمیتونم پامو ع خونه بیرون بزارم هیچ کسو نمیبینم چون ع تمسخر دیگران میترسم مادر من همیشه از این میترسه …ک من دست ب خودکشی بزنم خدمم ب فکرش هستم چون فقط با مرگ خلاص میشم
    هر کاری کردم بازم خوب نشدم نمیدونم ایا بالاخره منم میتونم زندگی کنم!؟..
    یا نح
    خعلی خستم واقعا خستم حس میکنم ک دیگ باید بمیرم ولی بخاطر مادرم دس ب خودکشی نمیزنم
    ولی دگ تحملش سخته خعلی افسرده و گوشه گیر شدم من ادم خعلی خعلی شاد و اجتماعی ای بودم ولی الان ی چن سالی هس ک حتی ع رو تختم تکونم نمیخورم حالم خعلی بده نمیدونم چکار کنم
    برای منم دعا کنید من واقعا دیگ تحملش و ندرم میخام ک خوب بشم ولی….نمیشع
    پس کی من هم زندگی میکنم
    من بچگی نکردم ولی دوس درم جوونی کنم پس بیاین برا هم دعا کنیم و خوب شیم
    من واقعا میخام خوب شم چون اگ نشم مرگ و ترجیح میدم

  7. جواد:

    سلام. دوستانی که خوب شدند برای بقیه افراد توضیح بدهند یا راهنمایی بفرمائید. طریقه حذف شماره از روی این سایت چگونه هست اگه کسی میدونه توضیح بده لطفا

  8. افسرده:

    سلام من نزدیک به سه یا چهار ماه دارم موهامو میکنم .
    پدر مادرم منو خیلی سرزنش میکنن.
    موهام قبلا خیلی پرپشت بود موهام خیلی هم بلند بود تا روی کمرم بود چون شپش کردم موهامو تا روی شونم کوتاه کردم تو اوج رشد کردن موهام خبر نداشتم کسای دیگه مث من موهاشونو میکنن ..
    خلاصه منم شروع کردم به کندن موهام..
    بیشتر نواحی وسط سرم و جلوی سرم ..
    اوایل اعضای خانوادم فک میکدن موهام میریزه برام قرص های ویتامین گرفتن میخوردم اما نمیتونستم جلوی کندن موهامو بگیرم
    تا اینکه مامانم فهمید موهامو میکنم برای همین موهامو تا زیر گوشم کوتاه کرد ولی بازم با این شرایط نتونستم جلوی خودمو بگیرم و مامانم فهمید دوباره دارم این کاروو میکنم همش منو سرزنش میکنه میگه به همه میگم موهاتو اینجوری میکنی میگه موهاتو با رش تراش میتراشم شاید برای اونایی که موهاشونو نمیکنن این حرفا براشون عجیب یا خنددار باشه ولی جای مایی که موهامونو میکنیم نباشن و فکر نکنن ما ها روانی هستیم یا دوست داریم ابن کارو بکنیم به خدا قسم دست خودمون نیس ولی با این راهکار هایی که تو این سایت پیشنهاد شده باید جلوی خومونو بگیریم چون ماها مینونیم فقط باید اراده کنیم

  9. زیبا:

    سلام‌منم از شونزده سالگی مبتلام الان ۴۲سالمه خسته شدم چهار ماه دست نمی زنم ریشه می زنه موهام توی دوهفته کلا می کنم صافش کنم به تا مو هم نمس مونه میرم تیغ میزنم روز از نو روزی از نو

  10. Sara:

    سلام دوستان..
    من۱۸سالمه و از پارسال که خوندن برای کنکور رو شروع کردم کندن موهامم ناخوداگاه شروع شد و فکر میکردم فقط من این مشکل رو دارم…
    گاهی انقدر موهامو میکشم که ساعت ها وقت با ارزشمو تلف میکنه و مدام به یک جا خیره میشم، تا حدی که همیشه توی خونه روسری یا کلاه میپوشم تا بهشون دست نزنم ولی تا در میارم ، شروع میشه…
    نمیخوام موهامو بکشم،میخوام فقط به هدفم برسم همین کسی راه حل اثربخشی داره؟

  11. Ro:

    بابا باز شما وضعتون بهتره من این کوفتیارو که میکنم میخورم اصن نمیتونم ترکش کنم کارم به جایی رسیده بدون خجالت جلو همه موهامو میکنم دیگه از زخم شدن و خون اومدن سرم خوشم میاد هنوز تا اون حد موهام کم نشده ولی همینجور پیش برم تا چند ماه دیگه سرم میشه مثل تخم مرغ فقط یکم زخمو زیلیش-_- !

  12. پرستو:

    سلام،من ۳۵سالمه و از وقتی خودمو میشناسم موهامو میکنم،،زندگی برام نمونده،از بیخ ویران شدم لطفا منم عضو کنین شاید یه گشایشی بشه….۰۹۳۷۵۵۱۵۳۹۹

  13. تریکوتیلومانیا:

    سلام بچه ها کسایی که میخوان تو کانال تلگرام ترک کندن مو عضو شن پیام بدن اینو بگم خیلی به درد میخوره
    شماره ۰۹۱۰۷۵۸۸۵۸۷
    ایدی @delta112hash

    • مریم:

      سلام منم متاسفانه مشکل وسواس موکنی دارم خوشحال میشم منم راهنمایی کنید

  14. زيباي خفته:

    سلام دوستان ،من حدود ده سالم بود که به سمت مو کندن کشیده شدم ، در واقع حتما میدونید که همه ما ها که دچار این اختلال هستیم ژنی رو در وجودمون داریم که دچار جهش شده و این ژن عامل اصلی گرفتار شدن ما به این اختلال هست ، پس اول میخوام اینو بدونید که ما مقصر نیستیم ، اما وجود این ژن در ما باعث میشه به اینکار کشیده بشیم و در مواقع تنش زای زندگی و استرس ها تشدید میشه این اختلال ، بزارید از خودم براتون بگم که من زیبا ترین موها رو داشتم تا سن ده سالگی اما کم کم این مو کندن در من بوجود امد و رفته رفته عادتم شد تا جایی که تا رسیدم به یازده سالگی کامل کچل شدم همه فکر میکردن موهای من دچار ریزش شده و کسی نمیدونست من در تنهایی هام بدون هیچ دلیلی موهای زیبامو دونه دونه میکنم ، و از اونجایی که بچه بسیار باهوشی بودم به راحتی دور از چشم همه مشغول این کار بودم و کسی نمیفهمید تا اینکه بزرگ تر که شدم فقط نواحی خاصی رو میکندم و بقیه قسمت ها رو دست نمیزدم تا اینجوری بتونم موهامو دم اسبی کنم و جلو بقیه حداقل کچل نباشم ، اما هیچ وقت به فکر ترک کردن نبودم یا حتی به این فکر کنم چرا من همچین عادت مزخرفی و عجیبی دارم ،تا اینکه دیدن غم تو نگاه مادرم منو یک لحظه تکون داد ، یک شب خیلی گریه کردم و فرداش اعضای خانوادمو جمع کردم و بهشون توضیح دادم که من این عادت رو دارم و نیاز به کمک دارم ،خیلی سخته گفتنش میدونم ، اما باور کنید به محض گفتنش یک بار صدکیلویی از رو دوشم برداشته شد ، همه شوکه بودن ، من هم شوکه بودم و حس بیمار روانی بهم دست میداد ،اما از اون روز شروع به مطالعه کردم و یادگرفتم راه های ترک عادت رو ،یک دفترچه برداشتم و هر موقع حتی یک تار مو میکنم با ساعت دقیق تاریخ روز و حسی که باعث ایجادش شده بود ثبت کردم و کم کم همین نوشتن باعث شد من دوست نداشته باشم هی به صفحات مو کندن من اضافه بشه و علاقه و لذت به انجام کار رو در من به شدت کاهش داد ،تا به جایی رسیدم که صفحه ها خالی موند و من حتی یک تار مو نکندم ، دوم شروع کردم به مطالعه راجبه کنترل استرس بالاخره زندگی هر کدوم از ما تنش و استرس داره این چیزی نیست که بشه حذفش کرد اما مهم اینه ما تکنیک هایی رو یاد بگیریم و شناخت کافی از خودمون داشته باشیم که بتونیم این تنش ها روکنترل کنیم نه برای رهایی از اونا بریم مو های بیگناهمونو قربانی کنیم ،پس من شروع کردم به کسب مهارت برای کنترل استرس و تنش ها در خودم ،اگر میخوای موفق بشی اساسی ترک کنی حتما باید رو این موضوع کار کنی ،و در اخر تقویت کردن مو هست که حس خوبی بهتون میده من هر شب یک قرص روی و هر روز یک قرص ویتامین مخصوص رشد مو از داروخانه گرفتم و به عنوان مکمل مصرف کردم و سرعت رشد مو رو بینهایت افزایش داد ، و برس ملایم هرشب میزدم و قربون صدقه موهام میرفتم و عاشقشون شدم تا جایی از دلم نمیومد یکیشونو بکنم و اینجوری بکشمش پس با موهاتون دوست باشید مثه یک موجود زنده بدونیدشون و کندنشونومساوی با کشتنشون تجسم کنید ! در اخر من هشت ساله که کامل ترک کردم و حتی یک بارم یک تار مو نکندم و موهام همه پر و زیبا شده الان تا کمرم هست هر کس میبینه فقط تعریفشونو میکنه ، شما هم میتونید فقط بیشتر مطالعه کنید راجبش و بیشتر خودتونو بشناسید تا موفق بشید ، انسان قوی تر از این حرفاست نزارید این ژن به شما پیروز بشه ، اگر کمکی خواستید در خدمتم و خوشحال میشم که باعث این بشم که خنده رو لباتون دوباره بیاد و موهای زیباتونو نگه دارید 😊

    • مهدیه:

      سرلام من موهامو انقد کندم ک دیگ به شکل دایره سفید شدع و هیچی نو ندره اون قسمت به نظرت دوباره در میاد؟؟؟

    • مریم:

      به من کمک کن زیبا جون

  15. عسل:

    سلام من تقریبا ۴سال میشع موهای سرمو میکنم بیشتر کناره هاش و وسطش،چن بار دکتر رفتم ولی نگفتم ک خودم میکنم کمی درست ک میشه هی میکنم نمیدونم دلیلش چیه ولی دستام خیلی عادت کرده
    اگ میشه کمک کنید تا ترکش کنم 😔

  16. Mahnaz:

    سلام دوستان منم مثل شما هستم و از کندن موهام رنج میبرم میخواستم چندتا از تجربیات خودم رو در اختیارتون بذارم که شما هم بتونین نتیجه بگیرید من یک سال پیش و به مدت یکسال تونستم این بیماری رو ترک کنم یه برگه داشتم که روزهارو داخلش نوشته بودم و هر روزی که موهامو میکندم اگه زیاد بود حس بدمو مینوشتم و اگه کم بود که حس خوبی که بهم دست میدادو مینوشتم این کار خیلی تو روحیه ام تاثیر میذاشت و زده بودمش به درب یخچال یجوری حرفامم مینوشتم که اگه کسی هم میدید چیزی حالیش نمیشد به خودم اعتماد بنفس میدادم‌میگفتم حیف این موهای خوشگل نیست که خیلیا ازش تعریف میکنن ومن میکنم وقتی یکی دوروز نکنی و توی برگه بنویسی بیشتر مشتاق میشی که ادامه بدی من اینطوری بودم که حتی اگه دستمو به سمت سرم میبردم وباموهام ور میرفتم کامل سعی میکردم که فقط نکنم کم کم خیلی بهتر شدم موهام دراومدو برای خودم جایزه گذاشتم البته بعد ازیکسال توی شرایط استرسی شدیدی قرار گرفتم و دوباره شروع به کندن کردم که اینکار منو نا امید نکرد من بهتون قول میدم که اگه بخوایم میتونیم اینکارو نکنیم و اینم بگم چندسال پیش تحت نظر پزشک و دارو هم اینکارو ترک کردم و از روندش راضی بودم فقط از سر غدی فکرکردم خوب شدم و دیگه ادامه به قرص ندادم و این شد که الانم هنوز هم میکنم…امیدوارم همه به هم کمک کنیم و برای هم انرژی بفرستیم

  17. مونا:

    من حدودا دوهفتس شروع کردم ب کندن موی سرم اما حجمی ک در طول روز میکنم خیییلی زیاده و واقعا دست خودم نیس…انقدر موهام کم حجم شدن و عصابم خورده ک امروز هرچی میخام بکنم دستامو محکم میگیرم بهم و نمیزارم سمت موهام بره…تا همین دو روز پیش فک میکردم فقط من اینجورم نمیدونستم بیماریه خیلی ناراحتم

    • علی:

      من از ۷ سالگی این مرضو داشتم، اللبته اول موی سرم بود. ولی چند سال قطع کردم. الان هم تقریبا ۱۱ سالی میشه که موی موژه ام رو میکنم، واقعاداغونم کرده، اعتماد به نفس ام رو کم کرده، قبلا یه چشمم بود ولی الان شده هر دو چشمم، ریشمم هم اضافه شده ولی موی سرم رو نمیکنم.،گاهی هم ابروهام. خدا به دادمون برسه، از کارو زندگی افتادم

  18. Hhhh:

    سلام .تتراسایکلین بزنید به موهاتون و اگ موهاتون بلنده با کلیپس جمعش کنید،و کلیپس رو بزارید اونجایی که موهاتون رو میکنید.در ضمن محیط تنها باعث کندن مو میشه تنها نباشید.روسری سرتون کنید.اگر یک هفته نکنید باور کنید دیگ تکرار نمیشه عادت میکنید.یک هفته یجایی بخابید که رودرواسی داشته باشید برای کندن موهاتون. هد بپوشید.

    • داوود از 370:

      به این راحتیا نیست که…
      این نیروی بیماری قدرتش اونقدر زیاد نیست که ما نتونیم مهارش کنیم
      منتها کندن مو اونقدر راحته که اگه دستامون رو هم ببندن با انگشتای پا میکنیم مو هارو…

    • الناز:

      کی گفته یه هفته دست نزنیم درست میشه؟
      چرا اطلاعات غلط میدید؟
      من الان ۲۰ ساله درگیر این بیناری کوفتیم.
      بیشترین تایمی که دست نزدم ۳ ماه بود ولی بازم کندمشون.
      اینا همششس حرفه.ما راه نجاتی نداریم و بااااید بسوزیم و بسازیم.😭😭

  19. Hhhh:

    سلام .تتراسایکلین بزنید به موهاتون و اگ موهاتون بلنده با کلیپس جمعش کنید،و کلیپس رو بزارید اونجایی که موهاتون رو میکنید.در ضمن محیط تنها باعث کندن مو میشه تنها نباشید.روسری سرتون کنید.اگر یک هفته نکنید باور کنید دیگ تکرار نمیشه عادت میکنید.یک هفته یجایی بخابید که رودرواسی داشته باشید برای کندن موهاتون

  20. داوود از 370:

    هر وقت یهو به خودم میام و میبینم که کلی از موهای ابرو رو کندم
    اعصابم خرد میشه با خودم لج میکنم و دوباره شروع میکنم به کندن اونم بدتر…
    شده بعضی وقتا نوک انگشتامو نوار چسب میزنم
    تا وقتی چسبا باشه خوبه اما بعد کندن چسبا دوباره…
    بعضی وقتا کارم به جایی رسید با چاقو نوک انگشتمو ببرم…
    این دیگه چجور مرضی هست که با ۲۸ سال سن ۱۰ ساله درگیرشم.
    تو استرس ها تو شادی ها تو بی حالی ها
    تو همه شرایط میاد سراغم
    منم دیگه خسته شدم خدا……

    • متیه:

      درسته چسب زدن خیلی خوبه.ولی گاهی تا ب خودت بیای کندی رفته پی کارش

      • داوود از 370:

        به نظرم استرس و اضطراب که تمومی نداره
        این بیماری هم که دست از سر کچل ما بر نمیداره
        پس باید زمینه های انجامشو ریشه کن کرد
        مثل چرب کردن موها با روغن بادام تا دست نتونه مو هارو محکم بگیره
        یه راه دیگه هم اینه که یه حلقه نوار چسب تو جیبمون باشه تا دستمون خواست غلط اضافی بکنه مهارش کنیم
        همه اش هم زیر سر انگشت شصت دسته
        نوک انگشت شصتو چسب بزنیم کفایت میکنه
        بقیه انگشتها هم کاری از دستشون برنمیاد.

  21. داوود از 370:

    متاسفانه چقدرم زیادیم ما…
    آخه کندن مو هم شد کار؟؟؟؟؟
    خدایا تو به دادمون برس
    یکی نیست پیدا بشه ما عجیب البیماران رو یجا جمع کنه دستامونو بگیره تا دیگه اینکارو نکنیم؟؟؟!!!
    باید بپذیریم و قبول کنیم که بیماریم و برای درمانش کاری کنیم.

    • متیه:

      واقعا حس بدیه.هیشکی ام درک نمیکنه.ب کسی بگی یا مسخره میکنن یا باورنمیکنن یا تیکه میندازن یا عابروتو میبرن یا قطع رابطه و….

  22. بهار:

    من دیگه خستم از عادت نجسم 😭

  23. ریحانه:

    سلام.من ۱۸ سالمه و نزدیک ۳ ساله که دچار این بیماری هستم و تازه اسم ان را فهمیدم و فکر میکردم فقط من اینطوری هستم …. خیلی برام سخته مامانم هی میاد سرمو نگاه میکنه بعد بغض میکنه میگه مو های تو همیشه تو فامیل سر زبونا بود از بس پر پشت بود ولی الان خودت ببین چیکار کردی جلوی مو هات خالی شده….به خدا داغونم…دست خودم نیست…دلم می خواد بمیرم هیچ کس درکم نمیکنه …راه درمان این بیماری چیه؟اصلا امکان داره درمان بشه؟اگه دست نزنم چند ماه طول میکشه دوباره مو هام دربیان؟امیدی هست؟خواهش میکنم کمکم کنید

    • Khanoom:

      عزیزکم خودت نخواستی ترک کنی و یا خواستی و اقدام نکردی ولی یادت باشه این بیماری فقط یه چرخه عادتیه و طبق فرضیه ذهنت میتونی ترکش کنی اگه فک میکنی ک نمیشه ولی میخوای ک بشه هب قطعا نمیشه چون تو.نگرش منفی ذهنت رو داری! من خودمن داشتمش الان ماه هاست ترک شده و دیگه تکرار نخواهد شد چون خودم خواستم

  24. بهار:

    سلام بچه هاخداروشکرکنین که مثل من نیستین ازهشت نه سالگی بودکه موهامومیکندم دقیق یادم نیست چراوبه چه دلیلی اماتاالان که بیست وهفت هشت سالمه کل سرم کچله حتی جلوی سرم هم میکنم فقط شقیقه هام موداره،ازبس غرولندوسرکوفت شنیدم چندبارتصمیم به خودکشی گرفتم ولی جرات اونم ندارم.توروخداتوروقران اگرراهی بلدین که درمان قطعی کندن مو داره به منم بگین تاخلاص شم ازشراین عادت زشت،بخدادیگه کم اوردم نمیتونم😭

    • رقیه سادات:

      سلام دوستان.
      من فکر میکنم مشکل ما عدم اعتماد به نفسه..‌
      شاید اگه موهامون رشد کنن اعتماد به نفسمون هم بیشتر بشه…
      شایدم نه…
      وای خدا دارم دیوونه میشم… اخه این دیگه چه جور مرضیه؟؟؟ اما من فک میکنم فقط خودمون میتونیم به خودمون کمک کنیم… باید اراده داشتع باشیم تا ان شاالله مشکلمون حل بشه
      التماس دعای بسیار بسیار بسیار زیاد

      • عای:

        کاملا موافقم.
        عدم اعتماد بنفس

    • متیه:

      منم ۶ماه با بدبختی و عصبانیت و کلی درد و مرضای دیگه تحمل کردن اینو ترک کردم.ولی باز روز از نو…انگار تخم کندن مو رو تو وجودم کاشتن😒

    • N...M:

      منم عین شمام ۱۷ سال درگیرم

  25. Niliii:

    من از سوم دبیرستان کم کم دچار این بیماری شدم و اول هم نمیدونستم ک بیماریه ,اوایل با کندن پایین موهام شروع شد و بعده ها دیدم موهای بلند و پرپشتم خالیه خالیه و شروع کردم به کوتاه کردنشون ,دکتر روانشناس و پوست و مو هم رفتم و دارو و قرص و تقویتی هم امتحان کردم ولی تا خوده ادم نخواد هیچ اتفاقی نمیفته ,عذابی که از انجام این کار میکشم خیلی زیاده ,خودم با دست خودم زیباییم رو از بین بردم ,ولی نا انید نیستم خیلی وقتا مقاومت میکنم ,ولی یک تلاش جدی نیاز داریم ,باید خودمون خودمونو نجات بدیم .چون نگرانم برای ایندم ,میدونم ادامه ی این کار ایندمو خراب میکنه

  26. مرده متحرک:

    ازتپن خواهش میکنم لینک گروهو بزارین مام عضو شیم من یکی واااااااقعا حالم خوب نیس بعد یه مدت طولانی بعد زحمت چندین ساله تو سه روز زحمت چندین سالم ب باد رف منی ک واسه خوب شدن الان۸ساله زحمت میکشم موهام خراب شد باااااز نههه‍ه خداااااا

    • متیه:

      واقعا چ خوب اگر گروهی باشه همه ب هم روحیه بدیم و کمک کنیم

  27. فاطمه:

    سلام من از ۱۵سالگی موهامو میکندم و هر بار که میکندم به خودم فوش میدادم ولی الان ۱۸سالمه حدود ۲۰روزی هست که اراده کردم نکنم و خداروشکر دست نزدم
    دعا کنید برام این ارادم از بین نره
    تنها راه درمان اراده است هیچی به جز این نمیتونه باشه
    و البته من هدف دارم چون هدف دارم اراده ام قویتر شده دعا کنید موهام پرپشت بشن 🙁

    • نام شما...مونا:

      عزیزم من ١۶ سال گرفتار این مشکل بزرگ گرفتار بودم ۴۵ روز مقنعه سرت کن شبها هم با همون بخواب فقط جلوی در حمام اونرو از سرت در بیار و بعد از حمام دوباره یک مقنعه رو سرت کن این باعث میشه موهات کامل در بیاد و اون رو فراموش کن حتی اگه لازمه یکسال با مقنعه باش

      • فاطمه:

        واقعا؟؟ اخه من شنیدم مو باید در هوای آزاد قرار بگیره
        ممنون از پیشنهادت

  28. لیلا:

    به نظر ن تنها راهش اینه برین گردش وپیاده روی.منم متاسفم به این بیماری مبتلام.تا جایی که واسع این درد دانشگامم ول کردم

  29. eli:

    سلام خوب هستید منم از سن هشت سالگی شروع کردمو حل نمیشه و اگه خدا بخاد میخام بعد چن ماه ازدواج کنم ولی فعلا دس نگهداشتم اگه گروهی در این مورد دارید منم اد کنید

  30. reihana:

    سلام منم از ۸ سالگی این مشکل و داشتم الان ۱۹ سالمخ واققا وضعیتم بده.. کل سرم خالی شده 😔 لطفا اگه گروهی هست منم ادد کنی ۰۹۳۳۳۸۹۵۴۸۲

  31. Nazanin:

    سلام من۱۸سالمه و چند ماهه ب این مریضی مبتلا شدم ، من اصلا دستمو سمت موهای سرم نمیبرم و فقط هــی موهای ابروهامو مژه هامو میکشم ، بخصوص مژه هام ، تو همین چند ماه خیلی خیلی مژه هام کم پشت شدن ، همش حس میکنم موی مژه هام گره داره و محکم میکشم و مژه هامو میکنم و بعد با دقت ب موی کنده شدم نگا میکنم نه گرهی هست نه چیزی 😑😑😑 دیگه نمیدونم چیکار کنم تا کامل همه ی مژه هامو نکندم😔

  32. شهره:

    سلام دوستان من از سیزده سالگی تریکوتیلومانیا داشتم تادرسن چهل وچهارسالگی دکترامیرهوشنگ باقری بایه هیپنوز ساده مشکل منو حل کرد خداازشون راضی باشه مطبشون درکارگرشمالی کوچه لاله میباشد

    • نازنینم:

      سلام.وقتتون بخیر.ممنون از راهنماییتون.من سالهاست مشکل شمارو دارم.متاسفانه با دارو درمان نشدم.میخواستم بدونم با چند جلسه هیپنوتیزم درمان شدین؟ چندوقت به چند وقت جلسه داشتین؟ و هزینه هر جلسه رو ممنون میشم بفرمایید

    • eli:

      سلام ببخشید این آدرسی ک دادید ماله کدوم شهره🙁

  33. نیلوفر:

    سلام
    من اکثریت پیاماتونو خوندم
    خواستم بگم واقعا جدی بگیرین درماو وگرنه میشید مثل الانه من!
    شاید مدت زمانی که من شروع کردم کمتر از بعضیاتون باشه ولی فوق العاده وضعم حاد تره ر کنم حدوده هشت سال باشه من این مشکلو ارم
    اوایل موهامو میکندم تا اینکه موهای ریخته ام دراومدن اونوقت بود که رسیدم ب پوست سرم…
    ازون ب بعد پوست سرمو با ناخونام میکندم..اول یذره شاید درد میومد ولی فکر کنم الان دیگه عصبی برامنمونده چون دیگه دردم هم نمیاد…دیگه وقتی دستمو از موهام میارم بیرون مو نیست ولی گاهی خونه…
    خیلی سعی کردم کنار بزارم نشد…حتا دیگه یذره درد هم برام لذت بخش بود..فکر میکردم ک اصلا شاید درد واسه همه لذت بخشه اصلا این ی حسه خوبه مث بقیه حسا فقط چون ب ما گفتن بده ما هم عادت کردیم بگیم درد بده! تا این حد دیوونه بودم..
    بدترین لحظه ها وقتایی بود ک مدرسه میخواست موهامونو ببینه یا وقتی میخواستم موهاکوتاه کنم و ارایشگر میدید..
    من
    کم کم دستم ب ابرو ..پوست لبم رفت..
    بعضی وقتا میگم من دیوونه ام اخر یروز میبرنم تیمارستان:((

    کاش خوب بشم
    راستی یه زمانی کلاس خط میرفتمو انقدر دستام ب خودکارو قلم و اینا بود که واقعا نا نداشت برای کندن موهام..این ذره بهترم کرد و دیگه اینکه اگه تاسی سکه ای دارید وکلا خیلی تابلو نیست ولی دوس دارین پرتر بشه استفاده از حنا و قهوه هم میتونه کمک کنه..

  34. faride:

    من ۲۴ سالمه و ده ساله این بیماری رو دارم خیلی خسته شدم دو طرف و وسط موهام کچله به طوری که حتی یک تار مو هم نداره خیلی نا امید شدم جندین بار دکتر رفتم نتیجه ندیدم اوضاعم روز به روز بدتر میشه به خاطر شرایط شوهرم مجبورم دور از خانوادم زندکی کنم تو ایران هیجکس رو ندارم هر راهی رو امتحان کردم اما جواب نداده کاهی وقتا همه ش میشینیم کریه میکنم به حد مرک میرسم جوری شده موهام که بدون کلاه گیس نمیتونم بیرون برم خیلی خسته م خیییلیی

  35. یه دختر غمگین و افسردع:

    سلام:(
    من ۱۴ سالمع
    خیلی وضعیتم بده
    مخصوصا ک هرروز مامانم این موضوع رو سرکوفت میکنه چند وقت دیگه عروسی داریم واقعا نمیدونم چبکار کنم … موهام چتریه چتریه خیلی خیلی کم پشت بالایه چتریام سیخ سیخیه … موهای من مشکی بلند خیلیییی قشنگ و لختی بود… دوستام همش میگن بیا موهاتو ببافم ولی من روم نمیشه و از زیرش در میرم… تا چن وقت پیش فک میکردم فقد منم که این کارو میکنم ولی الان کع شوماهارو دیدم روحیه خاصی پیدا کردم… هیچ دکتری ام تاحالا نرفتم…مامانم خیلی سختگیره…شبا گوشیو ازم میگیره …نمیزارع با دوستام برم بیرون اصن انگار خوشحالی منو نمیخواد اصن درکم نمیکنه…من تغریبا همه جای سرم خالیه به جز کناره هاش که جدیدا دارم اونارم میکنم…نیاز شدید ب کمک و همدرد دارم💔

    • متیه:

      اگر الان درمان نشی بعد برات مث ماها سخت میشه.کاش خانواده ها درکشون برا ما بیشتر بود.ما شاید ب روی خودمون نیاریم ولی همه این کارا از غصه و ناراحتی و استرسیه ک اونا برامون درست میکنن

  36. بی اعصاب:

    من مویی تو سرم نمونده بود چن سال پیش ولی الان همه جای سرم موداره و خیلی کم موهامو میکنم دوستانی که میخواید موهای سرتون زود تر رشد کنه عصاره گیاهی رزماری تهیه کنید همراه شامپو سریتا عاالین یعنی عصاره گیاهی رزماری رو میتونین ب ابرو و موهاتون بزنید در عرض یک ماه کاملا موهاتون در میاد و شروع به رشد میکنه

  37. بی اعصاب:

    دختری ۱۵ساله هستم و این مشکل رو دارم از۶سالگی مبتلا به کندن مو شدم خیلی دکتر و مشاور رفتم که بلکه ترک کنم کندن مو کم شد ولی کاملا ترک نشد احساس بدی دارم میدونم این مشکل رو آینده من تأثیر بدی میزاره چیکار کنم

  38. ستاره:

    بعدم کسانی هم هستن که دراثر همین موارد هورمونی و استرسی بدون کندن مو طاسی میگیرن دوست خود من با ۲۶سال سن همین طوری شده که هیچ درمانی روش جواب نداده یعنی ریزش شدید مو داشته ولی این دلیل نمیشه سایر زیبایی هایی که خدا بهش داده رو دست کم بگیره!!! به قول خودش وقتی کسی تورو بخواد عیبت رو به چشم نمی بینه اصلا! همسرش با وجود اینکه مادرش بهش گفته ولی قبول کرده و گفته من خودش رو دوست دارم پس دوستای گلم اینکه کسی بخاطر کم پشتی موها کسی رو ترک کنه غصه نداره چون اون ادم ظاهر بین و خودخواهیه که فکر میکنه تاج سلامتی که بالا سرش هست همیشگیه و خودش هیچ زمان دچار هیچ مشکلی اعم از ظاهری و … نمیشه! این ادم بهتره اصلا توزندگی تون نباشه چون ارزش تون نداره!بیاین خودتون تیشه به ریشه خودتون نزنین! هرموقع ناراحتی میاد سراغتون از بالا بهش نگاه کنین باخودتون بگین اخرش که چی! اگر قانع نشدین توش باقی نمونین.! دنیا مگر چندروز که مدام تو استرس و نگرانی باشیم! زشت و زیبا همه دراخر یکسانن و اسیر خاک میشن، پس اعتماد به نفسو با دستای خودتون از خودتون نگیرین… یک دفتر باز کنین خودتون انالیز کنین از مثبت و منفی وقتی روی روحیه تون کارکنین و سرگرم عیوب اخلاقی و اصلاحش یا تقویت حسن هاتون بشین حس تون به خودتون بهتر میشه و ریشه یابی مشکلاتتون بهتر و درنتیجه غم و تنهایی و ناراحتی کمتر
    الهی که همه ماها که درگیر هستیم بتونیم از این اعتیاد خلاص بشیم برای همتون امشب دعا کردم به جای تنفر ازخودتون توی اینه نگاه کنین و باهاش اشتی باشین ❤❤❤
    و بارسیدگی بیشتر به موهاتون به حس خوبتون کمک کنین
    حق یار همگی

    • نیلو:

      خیلی شرایط منو داشتی
      درحدی که فکر کردم خودم نوشتم..
      الان من رسیدم ب اونجایی ک تند تند حمام میرم و موهامو همیشه پسرونه میزنم
      اما
      خیلی خوشحالم که بالاخره تونستی کنار بذاری:))

      منم تصمیم دارم با بانداژ دستمو ببندم که دیگه…
      خیلی دلم میخاد برم پیش روانشناس اما چون نمیخام خانوادم بفهمن فعلا موکول میکنم به یکی دوسال دیگه که یکم مستقلتر بشم..
      اما فکر میکنم بهتره شما هم با یه روانشناس در ارتباط باشید چون تا ذهنتون درمان نشه درمانای جسمی خیلی جواب نمیده

      برای موخوره موهات هم روغن زیتون یا تخم مرغ یا حنا بزار امیدوارمجواب بده

      • ستارهنام شما...:

        ممنون عزیزم از لطفت، من نمی دونم اخه شامل این تریکوتیلومانیا میشدم یا فقط یک مدل وسواس برداشته بودم روی اینکه موخوره نداشته باشم! شما میتونی پاسخی بدی؟ کارخوبی میکنین مادامی که کوتاه نگه دارین تا وقتی عادتش از بین بره ولی اگر فشار روحی خیلی زیادی روتون و با حرف زدن تخلیه نمیشین اولا سعی کنین زیاد تنها نباشین که تحریک نشین بعدم چه اشکالی داره رفتن پیش روانشناس چیز بدی نیس که درکش برای خانواده مشکل باشه نیازی نیس بگین برای چی میرین پزشک هم امینه شماس هرچقدر دیرتر بجنبی بیشتر ممکن طول بکشه موکول به فرداش نکن عزیزم

  39. ستاره:

    خیلی کم شد جوری که فقط موهام نامرتب میشد و منم هرچندماه کوتاه میکردم تا اینکه باخودم عهد کردم تحت هیچ شرایطی کوتاه نکنم همینکارم باعث شد که به زیبایی شون اهمیت بدم و هرشب درمیون برای ترک این عادت محلول رزماری گرفتم که شش ساعت باید روی سر باشه و با روغن بادام چرب میکردم ساقه مو رو و کلاه می پوشیدم این باعث میشد موقع خواب دیگه دست نزنم چون من زمان دیگه ای معمولا اینکار نمی کنم چون مچ های دستم ضعیف بودن درد دستام خودش دلیلی بر نفرتم از اینکار شد رفتم کلاس ورزش اسم نوشتم تا دستام مشغول بشه بیشتر و کمتر بتونم ازشون اینطوری کار بکشم با پبلاتس کار کردن خود به خود تمرکز بیشتری پیدا کردم و استرس کمتری بعدم عهد کردم با خودم که ریلکس باشم تو زندگی زندگی فقط عهدشکنی مو یادم میاد شب دفاع پایان نامم دوسال پیش به قدری از استرس دستم تو موهام بود که زیر میزم کلی مو ریخته بود صبح و باعث شد مدام به خودم بد وبیراه بگم و نفرتم بیشتر بشه همینم باعث شد چندین ماه ترکش کنم حتی در حد یکی دوتا تار مو موخوره دار، مطلب رو که خوندم امشب علائم رو داشتم ولی همه گفتن موی سالم رو میکنن نه موخوره رو واسه همین نمی دونم مال من سندروم یا بیماری تریکوتیلو، هرازگاهی هنوزم اینکارو میکنم ولی چون جدی دارم به ازدواج فکرمیکنم بهترشدم ولی هنوزم نتونستم ترکش کنم به طور کلی…
    واسه همین از مطالب و روش هایی که امشب تو سایت معرفی شد نت برداشتم و خیلی خیلی تشکر میکنم بابت راهنمایی خوب سایت تون برای اینکه زمان خواب ترکش کنم جای تختم رو عوض کردم و یک مچبند یاداوری بستم به دستم و یک لاستیک ورزشی کنار تخت گذاشتم که موقع دیدن فیلم یا کار با لپ تاپ قبل ازخواب توی تخت این حالت بیشتر واسم پیش میاد بتونم کنترلش کنم و از طرفیم هنوز یک شب درمیان مواد تقویتی میزنم
    واسه همین دوستانی که دنبال لوسیون یا روغن واسه تقویت و رویش مجدد مو هستن بهشون این مژده رو میدم که میشه اصلا نگران نباشین اگر هورمونی یا وراثتی نباشه طاسی موضعی تون قابل درمانه اصلا نترسین از اینکه درمان کنین

  40. ستاره:

    چون نمی شد به کسی بگم فقط و فقط از این طرف ناقص شون میکردم از طرف دیگه محلول تقویت مو سینره مصرف میکردم باز چند وقت بیخیال میشدم کندن نوک مو رو باز شروع میشد پایین تختم نصف شب کلی موریخته بود که مدام جعع میکردم کسی نبینه… خیلی ازش خسته شدم مدام سرزنش میکردم خودمو چرا ظلم میکنم به این موها دارم لختشون میکنم بخاطر موخوره لعنتی نگو که استرس داشتن و تنهایی خودش مزید برعلت بود…خلاصه جرات کردم و سال دوم ارشد که کارگروهی نداشتم و فقط کلاس میرفتم یک روز رفتم یک ارایشگاهی که خانمه با اینکار مخالف نبود و کاملا کچل کردم! با تیغ! اینش رو کار ندارم که تا مدت ها باعث شد کلی خواستگار رو رد کنه مامانم و کلی ناراحت باشه که الان چه وقت کچل کردنه و کلی مهمونی رو نرم ولی خوشحال بودم که این لعنتی دست از سرم برداشته … کاملا از سرم افتاده بود تااینکه باکلی تقویت موهام و روغن بادام و فندق ارگانیک و فلان دوباره طراوتش بدست اورد ولی یک روز تو اینه دیدم که بازم موخوره دارم!!!!کاش دستم میشکست و همونجا مقاومت میکردم که نکنمش… ولی کندم و باز شروع شد و ارزوی داشتن موهای بلند بعد از ده سال باز به ناممکن تبدیل شد… اینبار زود به داد رسیدم و رفتم نوک چینی کردم ولی باز هرچندوقت یکبار یک موضوعی استرسیم میکرد میرفت تا دفعه بعدی تنها کاری که کردم یک مدت یادداشت میکردم و یا وقتی میکندم میخواستم جمع کنم باحالت تنفر به خودم بد و بیراه میگفتم و توی اینه تکرارش میکردم اون اوایل یادم میاد نوک انگشتم پینه بسته بود بس که با ناخن دست دیگه نوک مو رو فشار داده بودم روش ولی با چندین بار چسب زخم زدن به انگشتام عادت با ناخن مورو کندن رو به با دست کندن تغییر دادم

  41. ستاره:

    اوایل فکرمیکردم هرچقدر قیچی شون کنم یا بکنم باعث میشه ریشه کن بشه ولی بدتر شد بهتر نشد برای اینکه دست به موهام نزنم بیشتر حمام میرفتم که چرب بودن موهام باعث نشه بهشون دست بزنم این باعث تشدید موخوره شد! اون زمان دکتر واسه مو هم رفتم که درست بشه چون خیلی نازک شدن موهام ولی فایده نداشت دکتر اونجا یک اشاره ای کرد که با موهات بازی میکنی و چون پذیرشش نداشتم انکار کردم… خلاصه که گذشت و اون شکست عاطفی و استرس کنکور مزید بر علت شد و این عادت توی من بیشتر شد بااینکه مدام به خودم قول میدادم دست نزنم و هر دوماه موهام کوتاه میکردم فایده نداشت، برای من بیشتر وقتی تنها بودم یا قبل خواب که فکرها و نگرانی ها بهم هجوم میاورد شروع میشد…یک دوره منم از ته می کندم طوری که پشت گوشام خیلی خالی شده بود من برعکس خیلی از دوستان با جلو و کف سرم کاری نداشتم بیشتر ناحیه پشت گوش و پشت گردن بود که بخاطر اینکه ارایشگر متوجه نشه حتی مجبور میشدم پیش یک نفر نرم چون بیشتری ها به روم میاوردن که چرا موهای به این خوبی داری ولی این قسمت انقدر خالیه! اینجای موهات میریزن؟؟؟ منم فقط موخوره رو بهانه میکردم تا اینکه چندسال پیش فهمیدم که این یک وسواسه!!! اینکه مدام دنبال بهانه باشی که موخوره پیدا کنی و بکنی

  42. ستاره:

    سلام دوستان کامنت های همگی رو خوندم، راستش من موهای خیلی پرپشتی داشتم از اوایل دبیرستان نمی دونم دراثر چی بود که موخوره شدیدی گرفتم اینکه میگم شدید یعنی موهای بلندم تقریبا تا سرشونه موخوره اش رسیده بود همون موقع هم یک بحران عاطفی رو گذروندم و از دوست و اشنا لطمه بدی خوردم چون درونگرا هم بودم فقط توی خودم می ریختم و گریه میکردم اینکه موخوره های موهامو بکنم برام یک تخلیه شد گویا طوری که یادم میاد برای رفتن به یک عروسی رفتم ارایشگاه و خبر از وخامت کوتاهی و بلندی موهام نداشتم و اون خانم ارایشگر به طرز بدی باهام صحبت کرد و نق زد که این چه وضعشه و کارمن سخته اینجوری خجالتی هم بودم فقط خودخوری کردم این شد که بعد اون عروسی موهامو کوتاه کردم

  43. نیلو:

    سلام
    منم متاسفانه این مشکلو دارم و حتا بدتر از این
    الان نوزده سالمه و فکر کنم از ده سالگی این مشکل کندن موهامو دارم..
    اوایل موهامو میکندم و بعد با ناخونام سرمو زخم میکردم…
    الان دیگه خیلی وضعیتم داغونه…تو سرم زخمه …بزرگ..که هنوز نمیتونم کنترل کنم خودمو..
    هرروز موها و پوست سرمیکنم…ابروهام و حتی پوست لبم
    ولی چون خیلی موهای پرپشتی دارم
    یه منطقه خاصه که با بقیه موهام پوشیده میشه ب اهرم اسیب نرسونده ولی خب اعصابه خودم خورد میشه
    امروز داشتم فکر میکردم اگه نه سال زمینو کنده بودم الان به چاه نفت رسیده بودم
    افسردگی داشتم و امسال با استرس کنکورم دیگه فاجعه شد..

  44. سمیرا 2:

    سلام من تو گروه آقا مهدی بودم واقعا گروه خیلی کمک میکنه پیشنهاد میکنم حتما تو این جور گروه ها عضو بشین چون خیلی کمک میکنه

  45. مهدی112:

    فقط کسایی که میخوان عادت کندن مو دار میتونن بیان 👆👆👆

  46. مهدی112:

    با سلام کسایی که علاقه به حضور در گروه بچه های تریکوتیلو مانیایی دارن تو تلگرام پیام
    ایدی تلگرام @delta112hash
    شماره تلگرامی ۰۹۱۰۷۵۸۸۵۸۷

  47. زهرا:

    سلام دوستان منم این مریضی رو دارم اگه گروه تشکیل دادین منم عضو کنید ممنون میشم .۰۹۳۷۲۸۷۷۱۶۸

  48. مهناز:

    سلام من هم یکی از مبتلایان هستم برای کار پایان نامه ام دارم روی درمان این افراد کار می کنم اگه می خواههید جهت درمان این بیماری قدمی بر دارید من احتیاج به شما ها دارم جهت کارم برای درمان این مشکل حتما تماس بگیرید۹۰۹۲۳۰۱۴۳۲ از تهران با شماره ثابت دوست دارم کاری بکنم که همه ما از دست این مشکل راحت بشیم

  49. خسته اززندگی:

    سلام دوستان من دختری ۲۱ساله هستم و اززمانی ک فهمیدم من یک نفرنیستم ک ب این کارلعنتی مشغولم خوشحالم ن بخاطر اینکه شماها اینجوری هستینا نه اصلا فقط ب خاط اینکه همدرد دارم میگم…خیلی سخته میدونم درک میکنم لذت خاصی داره همیشه پیش خودم میگم کسی نیس ک اینکارو یک بارانجام نده ومعتاد نشه…من زیبایی دارم دختره خوشگلی هستم اما حیف تعریف نمیکنم ازخودم ولی بااین موکندن لعنتی زیبایی روازخودم گرفتم…میخوام بگم تا میتونید تنها نباشین برین بیرون تفریح دورهمی برین ولی تنها نباشین تنها عامل این کارتنهایی هست من کل شبانه روز تنهام غصه میخورم و فقط این کارباعث تسکین دردام میشه..راستی توخونه روسری سرکنین دخترا خودتونو مشغول کنین وقت خالی بمونه میزنه ب سرتون ک بشینین موبکنین

  50. بهنام:

    سلام من ۱ سال پیش موهای مژه وابرومومیکندم ای دی تلگرامم اینه خوب تر میتونم کمکتون کنم (تبریز کسی باشه خوب ترهم میتونم کمک کنم )@nasnasnasnas

  51. ندا:

    سلام
    من ۳۴ سالمه از ۱۴ سالگی این بیماری رو داشتم. البته تازه چند سالی هست که فهمیدم که این یک نوع بیماریه. الان خیلی خودمو کنترل میکنم و توی هفته شاید چند تار موی سرم رو بکنم ولی هنوز موهای سرم کم پشته.وسط سرم تقریبا کچله و خیییییلی کم مو داره. اینم بگم که من هیچ درمانی نه برای خود بیماری و نه برای در اومدن دوباره موهام نداشتم.
    آیا هنوز فرصتی هست که با درمان موهای سرم در بیاد؟!

    اگر هنوز کانال یا گروهی وجود داره که دور هم جمع هستین لطفا آدرس آی دی رو بدین لطفا.
    ممنون

  52. جواد:

    من همون جواد که بلا نوشته ام کمکم کنید ترو خدااااا اگه کسی هست کمکم نه بخدا دیگه از همه چی بریدم ۰۹۳۳۳۱۰۰۳۰۴

  53. جواد:

    تورخدااا به منم کمک کنید یادم رفت شماره بزارم ۰۹۳۳۳۱۰۰۳۰۴

  54. جواد:

    با عرض سلام دوستام من دوران دبستان دچار این عادت شدم والانم ادمه داره یعنی من الا ۲۴سالمه ولی نتونستم ترک کنم رو همش ابرو و مژه هامو میکنم با مداد میکشم ابرو هامو ابروم رفته چیکارکنم تورخداااا دقیقا همون عوامل های داره که اقای دکتر توضیح دادن مدت جدیدی عادت به موهای ریشمم میکنم یه راه چاره تور خداااااااا

  55. علیرضا:

    امسال

  56. niloofar:

    سلام بچه ها منم عادت دارم موهامو میکنم به طور اینه که اصلا دسته خودم نیس . رفتم دکتر مو . بهم دارو داده انقد خوبه میزنم. موهامو داره در میاد. همش. سوزن سوزنی شده و پر در عرض سه ماه . راستی. شال ببندین دوره سرتون تا نتونین بکنین

  57. علی:

    منم به کمک احتیاج دارم اگر گروهی هست منم اد کنین …….خیلی.۰۹۱۲۷۴۷۸۵۵۰

  58. علی:

    منم به کمک احتیاج دارم …….خیلی.۰۹۱۲۷۴۷۸۵۵۰

  59. علی:

    منم به کمک احتیاج دارم …….خیلی….۵۰۰۹۱۲۷۴۷۸۵

  60. تریکوتیلومانیایی:

    سلام خدمت همه دوستان و کسایی که مشکل کندن مو دارن ما گروه زدیم با بقیه کسایی که این مشکل رو دارن کسایی که تمایل دارن بیان خبر بدن شماره ۰۹۱۰۷۵۸۸۵۸۷ ایدی @delta112hash

  61. سمر:

    سلام. عزیزان این لینک گروه تلگرام مربود به تریکو مانیا هست . از همه افرادی که موفق به ترک شده اند هم خواهش میکنم عضو شوند و به مبتلایان کمک کنند

  62. سحر:

    سلام این مطلب شما دقیقا عین رفتار پسر دوست من فاطمه گودرزیه ما بهش میگیم فاطی کور کس ده پسرش مصطفی خول و چله از مردم فراری

  63. یوسف:

    سلام.با آرزوی رهایی همه از این مرض.
    این عادت را میتونید خودتون درمان کنید.نیاز به دکتر نیست.مثلا میتوانید از دست کش یا سربند نازک استفاده کنید تا جلوی دستانتان را بگیرید.سعی کنید در جمع خانواده بیشتر حضور داشته باشید تا خودتان را پیش آنها کنترل کنید.با تشکر@@@

  64. شیوا:

    بیایدکانال مااین شماره منه ۰۹۳۹۷۵۱۳۷۶۹

  65. ملینا:

    من نپسندیدم من ۱بیمار هستم این جمله بیشتر ناراحت میکنه هر چند که خودم باعث این بیماری هستم و باید واقعیت پذیرفت.

  66. ملینا:

    سلام دوستان من هم این بیماری دارم خوشحال میشم اگر کمکم کنید ۰۹۳۹۴۰۰۶۳۹۶

  67. شیوا:

    لطفا منم توگروهتون ببرید ۰۹۳۹۷۵۱۳۷۶۹

  68. مهسا:

    منم یه اختلالو دارم ولی روم نمیشه به خانوادم بگن منو ببرید دکتر به خاطر کنکور بی پدره همش واقعا نمیدونم میتونم خود درمانی کنم یعنی خودمو کنترل کنن یا نه؟چند وقت کم کم طول میکشه خل شدم خیلی اذیت میشم البته من مژهامو میکنم:(

  69. آسیه:

    سلام. من ۱۶ ساله موهامو میکنم. حتی مژه و ابرو. ادتیه مژه هامو نمیکنم. ولی ابرو و سرم کاملا خالیه. اصلا اعتماد بنفس ندارم. نه اراده و نه انگیزه هم ندارم. چون هر بار به لحظه ای دوباره تمام موهای دراومده رو کندم. دیگه از خودم عاجزم بخدا

  70. زری:

    منم دیگ خیلی خسته شدم …اگه کسی هس بخاد همدیگ رو کمک کنیم میتونه ب شمارم پی ام بده…۰۹۲۲۶۵۵۷۲۷۹

  71. محمد:

    بیست چهار ساله به کندن مو عادت کردم,,,خدایا نمیدونم چکار کنم خسته شدم خسته,,,,روی دیدن هیچ جا راندارم

  72. زهرا:

    سلام من به نوع کندن ابروی این بیماری مبتلا بودم صورت قشنگی داشتم ولی وقتی ابرومو میکندم خیلی بدریخت میشدماوایل هم موژمو میکندم و هر کی میدتم میگفت چرا این شکلی شدی.خانوادم میگفتن زشت میشی اینجوری میکنی.دوستام همه علتو جویا میشدن ولی اصلا روم نمیشد بگم میکنم ابرو و موژمو که اخر از این همه پایین اومدن اعتماد به نفسو زشت شدن با وجود اینکه از همه دخترای فامیل و دوستام خوشگل تر بودم ولی با این کارم باعث شده بودم همه فک کنن از هنه زشت ترم بالاخره تو سن ۱۴ سالگی کم تر شد و الان دیگه کاملا بهترم و ابرو و موژه هام درومده و دوباره قیاعه قبلیمو پیدا کردم درسته هنوز مث وونموقع خیلی پر پشت نشده ولی چون خودم خواستم خوب شم دیگه دست نزدم و تو کاغذ هر ورزی که میگذشتو تموم میشد میگفتم امروز نکندم ..بعد تاریخ میزدم و بعد ک مثلا ۵ روز میدیم دست نزدم و اانگیزم بیشتر میشد.من ۱۵ سالمه و دوست نداشتم تو این سن به اینجور بیماری مبتلا باشم درسته مشکل زیاد داشتم ک باعثه این بیماری شد ولی تونستم ک خودمو خوب کنم

  73. محمود:

    سلام
    منم فک کنم ١۵ سالی میشه که میکنم ولی چند بار خودش خوب شد باز دوباره شروع شد متمعنم با استرس رابطه مستقیم داره خوب واقعا سخته اما عادت کردم ولی حتما راهی داره که از شرش راحت بشیم گروه داشتین منم ببرین اینم شمارمه ٠٩١۵٣٠٧٠٢۶٩

  74. hajar:

    سلام
    منم حدودا ۵ساله با این بیماری دست پچو پنجه نرم میکنم من وسط سرم کلا خاله درست مثل پیر مردا بغل موهامم خالیه از هردوطرف افسرده شدم اوایل درمان کردم بعدش کلا کچل کردم وهام در اومد دوبارع شرو کردم حالا نامزد کردم و تا ی سال دیگ عروسیمه بخاطر همین کله کچلم جشن عقد نگرفتم نامزدمم درجریان نی با ریمل مشکی پ پرفکت ک خوردع مو هست جاهای خالی رو میپوشونم و از موهای اندکی ک بغل گوشامه روی کف کلمو میپوشونم ک نبینه تورو قران دعام کنید خسته شدم مننننننننن مکم کنید دعام کنیییید

  75. رویا:

    شماره پاسخگو نیست .منحل شد گروه

  76. رویا:

    تاریخ انقضا این اکهی برای گروه تمام شد.شماره پاسخگو نخواهد بود.

  77. رویا:

    گروه ترک عادت موکندن زیر نظر مشاور داریم.فعلا فقط برای خانمها
    ۰۹۳۷۵۶۳۷۳۴۷

    • فاطمه:

      سلام،من فاطمه هستم.از ۱۳سالگی شروع شد!بهترین روزا از دستم رفت!الان ۳۰سالمه!ازدواج کردم،اما همیشه در عذاب پوشوندن سرم هستم.کچل شده وسط سرم!شاید باورت نشه من فوق لیسانس دارم!از پس بدترین شرایط براومدم اما این عادت شده کابوسم.وقتی هنوز مو داشتم،مثل ی آبشار مشکی بود.شلال!اما حالا مث خاک ترک خورده
      چندبار ترک کردم،اما هربار این تریکوتیلومانیای لعنتی برگشت!
      اما ایبار تصمیمم جدیه!

    • رویا:

      این اگهی باطل شد.

  78. رویا:

    سلام گروه ترک عادت کندن مو زیر نظر مشاور داریم.یه گروه دوستانه برای خانم ها .الان بعضی عضوها کاملا درمان شدن البته بسته بههمت خودتون طول درمان فرق داره اگرکسی تمایل داره من درخدمتم.
    ۰۹۳۷۵۶۳۷۳۴۷

  79. ماریا کرج:

    سلام دوستای گلم.حالتون چطوره
    چیه؟
    چرا ناراحتی؟
    بخاطر موهات؟
    دلت میخاد موهات بلند بشه مثل ابریشم زیر نور سفید و پاک آفتاب بدرخشه؟
    دلت میخاد بری مهمونی وموهاتو اونجوری که دلت میخاد درست کنی؟
    دلت میخاد معشوق مورد علاقت تورو باموهایی رویایی ملاقات کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    دلت میخادوقتی میری دانشگاه یامحل کارت همه محو تماشای موهات بشن؟
    دلت میخاد موهات اینقدرپرپشت بشه که همه ازت رمز موفقیتتو بپرسن؟
    اگه جواب همه اینا مثبته پس چرا ناراحتی؟؟؟؟؟؟
    ناراحت نباش
    هیچوقت برای شروع دوباره دیرنیست
    باید خودتو به چالش بکشی
    میپرسی چه جوری؟
    من بهت میگم
    بیا امشب که یکی دیگه ازشبای باز شدن درهای رحمت الهیه باخودت عهد کن
    حتی اگه شده قسم بخور
    ######## …… فقط ۱ ساعت …… #######
    خودتو به چالش بکش
    آره ه ه ه
    ۱ ساعت
    برای شروع و برداشتن اولین قدم
    چشماتو ببند
    یه نفس عمیق بکش
    حالاپاشو روی یه تیکه کاغذ بنویس: تا یک ساعت آینده تمام موهام سرجاشون باقی خواهندموند
    باور کن میتونی
    ذهنتو ببر سمت موقعیتهای مثبت
    مثلا چشماتو ببند و اون لحظه ای رو ببین که داری موهای بلند و زیباتو شونه میکنی
    تو این ۱ ساعت فقط مثبت فکر کن و هواست به قولی باشه که به خودت دادی
    به موهای زیبات فکر کن
    اگه تو این چالش برنده شدی برای دفعه بعدی زمانشو بیشتر کن و زیر اون کاغذ به خودت ۲۰ بده
    خدا با توئه
    منم برات دعا میکنم دوست خوشگلم
    شاد شاد شاددددددددددد باشین

    • نام شما...:

      نازی

      • نازی:

        سلام ماریا جان من نازی هستم منم از سن ۱۴ سالگی موهای سرمو میکنم تازه دو ساله که شدتش خیلی کم شده البته من دوران کودکی خیلی سختی داشتم پدرو مادرم فوت شدن و من از بعد از فوت پدر مادرم سراسر زندگیم با استرس گذشته تا قبل از اینکه نطرات شما رو بخونم فکر میکرم فقط من این مشکل و دارم من تاحالا هیچ اقدامی برای درمانم نکردم اما حدود دوسال هست که خیلیدکمتر موهامو میکنم.اما وسط سرم کاملا خالی شده از پوستیژ استفاده میکنم وقتایی که استرس میگیرم بازم موهامو میکنم اما از دیشب که اومدم تو این سایت دیگه موهامو نکندم الان وقتی که میبینم وسط سرم خالیه بیشتر استرس میگیرم و همین باعث میشه موهامو بکنم و حتی خجالت میکشم برم دکتر موهامو درمان کنم.شما که این عادت و ترک کردید الان موهاتون در اومده? میدونید برای رویش مجدد موهام چه اقدامی باید بکنم?

    • نازی:

      سلام ماریا جان من نازی هستم از سن ۱۴ سالگی موهای سرمو کندم من دوران کودکیه سختی داشتم پدرو مادرمو هر دو توی تصادف از دست دادم به همین خاطر تمام دوران زندگیم با استرس شدید گذشته الان ۲۸ سالمه و حدود دو ساله که خیلی کمتر شده حتی یه مدت از بین میره ولی بازم تو شرایط استرس زا موهامو زیاد میکنم به علاوه وقتی که میبینم وسط سرم خالیه انگیزمو کامل از دست میدم تا قبل از این فکر میکردم فقط من دچار این اختلال هستم من حتی روم نمیشه به متخصص پوست و مو مراجعه کنم و مشکل موهامو رفع کنم ولی دیشب با خوندن راهنماییهای مریم خانوم خیلی انگیزه گرفتم .خواهشم اینه که اگر کسی برای رویش مجدد موهام دارویی میشناسه معرفی کنه ممنونم

      • ماریا کرج:

        سلام دوست عزیزم
        اسمت خیلی قشنگه
        اول از همه تواین شبای ماه مبارک رمضان برات آرزوی سلامتی و کامیابی دارم و بعدشم متاسفم بخاطر اتفاقی که برای پدرمادرت افتاده
        من کاملا درکت میکنم
        ازته قلبم حس میکنم چه احساسی داری
        ولی میدونی……..
        زندگی منتظر ما نمیشه
        زندگی منتظر نمیمونه که ما با مشکلاتمون کم کم کنار بیایم
        هر روزی که میاد برای خودش داستان و ماجراهای جدید میاره
        پس چه بهتر که از طبیعت و روزگار درس بگیریم
        بهتره رییس و فرمانروای درون خودمون بشیم
        دیروز گذشته و کسی هم از فرداش خبر نداره
        امروزو دریاب
        من و تو بقیه همدردامون تنها نیستبم
        ماخدارو داریم
        اون همیشه از بهترین راه مارو راهنمایی میکنه

        • ماریا کرج:

          نازی جوووووووونم
          میخواستم بگم اصولا نباید نگران رویش مجدد موهاتون باشین
          تجربه ای که خودم داشتم این بوده که موها بازم درمیان
          خودم بیشتر از ده بار موهامو با مووزر یا تیغ زدم
          به فاصله۱ماه خیلی طبیعی رشد کردن
          البته کم پشت یا پرپشت بودن موها میتونه ژنتیکی و موروثی هم باشه
          ولی با تحقیقاتی که من تو این ۱۰ سال اخیر داشتم فهمیدم که حتی با بدترین شرایط هم میشه موهای کم پشت یا ریخته شده رو تقویت کرد و باعث رشد مجددشون شد
          پس از این بابت نگران نباشین
          من خودم هیچ قرص یا دارویی رو امتحان نکردم
          ولی برای دوستانی که دنبال نحلول شیمیایی هستن پیشنهاد میکنم درباره “” محلول ماینوکسیدل””” سرچ کنن

    • سارا:

      Mam non am azizami

  80. اعظم:

    سلام
    من یک سال پیش اینجا سر زدم و یک سری پیام هم گذاشتم.
    منم ۱۸ ساله این کارم انجام میدم نه به شدتی که کچل شده باشم بلکه در حدی که موهای کوتاه دارم. توی استرس بیشتر میشه ولی واقعیت اینه که تو دنیار رقابتی الان بدون استرس نمیشه بود.
    یک دوست روانشناسی ی راه جالب گفت. من تازه شندیدم. گفت باید کندن مو را از ناخودآگاه به خودآگاه تبدیلش کنید. به این صورت که مثلاً هر ۳ ساعت یک بار موهاتونو بشینید بکنید. خب می دونید که این کار ناخودآگاهش لذت داره. اگه بتونید بیاریدش در خودآگاه ذهن احتمال ترکش هست. اینم امتحان کنیم. ایشالا جواب بده.

  81. آیسان:

    سلام به همگی من هم ابن بیماری رو داشتم برا من به علت استرس خیلی زیادم بود به طوری که دو سال وقت بردی تا خوب بشم من چون هر وقت درس می خوندم و استرس داشتم همش موهامو میکشیدم کچل شده بودم بعد دیگه دوسال خیلی کم درس خوندم یعنی فقط میرفتم مدرسه یرمیگشتم دکتری هم نرفتم تا درمان بشم خودم خودما خدا رو شکر درمان کردم خیلی سخت نبود شما ها هم باید ببینید کی این عادتتون زیاد میشه اولااز اون کار یا محیط یا هر چیزی که باعث کندن مو در شما میشه رو ترک یا از اونجا دوری کنید بعد برید پیش یه متخصص پوست تا مو هایی رو که کنین رو دوباره به دست بیارید نگران نباشید در مییاد چون مو های من کلا یه قسمتش کچل بود (من تونستم به خدا شما ها هم می تونید!)

  82. Elham:

    سن زیادی ندارم و واقعا میترسم ک اون جاهایی ک کندم دیگ در میاد خواهش میکنم ی راه حل بگین خیلی سخته ک ی دختر موهاش اینجوری باش خیلی سختهههههههههههههههه

  83. Elham:

    من سن زیادی ندارم و واقعا میترسم ک اون جاهایی ک کندم دیگ در میاد خواهش میکنم ی راه حل بگین خیلی سخته ک ی دختر موهاش اینجوری باش خیلی سختهههههههههههههههه

  84. Elham:

    من نزدیک یک ساله ک موهامو میکنم از ریشه کنده میشه و واقعا پیترسم ک دیگ در میاد چیکار کنم ک نکنم مادر پدرم خیلی ناراحتن از اینک من اینجوری شدم

    • علی:

      سلام دوستان بهتره ایدی کانال یا گروه مربوطه،خلاصه لینکشو بذارین برا جویین راحتتر با تشکر

  85. الهام:

    سلام من به هیچ وجه امیدی ندارم ، حتی اونی که دوسش داشتمم رهام کرد
    حق داره ، هیچکس دختریو که یهو موهای بلند و پرپشتش ، کم و کم و کمتر و کچل شده رودوس نداره .
    شاید بشه مُرد

  86. مهدی:

    سلام منم الان حدود چندین ساله موهای ابرو و صورتمو ناخوداگاه میکنم هر کاری هم میکنم این عادت زشت رو ترک کنم نمیشه چون به صورت ناخوداگاهه تا به خودم میام میبینم نصف صورتمو کندم ..خیلی زنجیر میکشم از این کار خواهشا اگه راهکاری داره کمکم کنین..ممنون

  87. نام شما...:

    سلام منم این مشکل رو داشتم ولی دیگه خدا رو شکر ندارم اول بریده پیش متخصص پ ست بعدشم با اضطراب خداحافظی کنید خجالتی بودن بگذارید کنار من که با اضطراب خدا حافظی کردم هیچ چیزی رو که باعث کوچکترین اضطراب در من میشه رو انجام ندادم حتی من به مدت ۲ سال درس هم نخوندم خجالتی بودم خیییییییییییییییییییییییییلی ولی اونم دیگهه گذاشتم کنار اعتماداد به نفسم افزایش دادم من یه مشکل دیگه هم دارم که کف دست و پام عرق می کناره ولی اونم نابود میکنم مگاه ما چند سال عمر می کنیم که با درد و اضطراب زندگی کنیم ؟!!

    • Malmalنام شما...:

      منم دقیقا مشکلات شمارو دارم میشه کمکم کنید؟

  88. sonia:

    ماریا جون من نمیتونم بغل موهامو کوتاه بزنم من وسط و بالای سرم خالیه

    حالم واقعا خرابه … چند روز دیگه تولدومه و من امسالم موهام نا مرتبو خالیه مارسال روز تولدم قول دادم دیگه نکنم اما الان کلا وسط سرم خالیه … مثل پیر مردا… کناره ها موهای ۱۳ سانتی وسط موهای ۲ یا ۳ سانتی یا خالی … دیگه اصلا نمیتونم موهامو درست کنم… دیگه دلخوشی ندارم …افسردم خستم… تا صبح تو تاریکی میشینم تنها مثل افسرده ها … واقعا افسردم … نمیتونم خونه دوستامم برم … خانوادمم همش بحث میکنن اصلا ارامش ندارم همش تنش فکری… جوری خستم که دوس دارم تموم کنم این زندگیه کوفتی رو… تو دانشگاه و بیرون وقتی دخترازو میبینم با موهای ارایش کرده با حسرت نگاهشون میکنم … منم ی زمون اونجور موهارو داشتم اما الان ندارم… چه گناهی کردم من اینجور شدم… ۱۴ سال شد واقعا ۱۴ سال شد و این عادت تموم نشد و روز به روز بدتر میشه… کمکم کنید حالم بده

    • بهنام:

      سلام من۱۷سالمه ۱ سال پیش موهای ابرو ومژه هامو میکنم اگه زیاد به آینه نگاه میکنی زیاد نگاه نکن(اگه جلوی اینه موهاتو میکنی) اگه اینه زیاد تواتاقتداری جمعشوان کن اگه ثبات شخصیت داری شخصیت همیشه یکیه خیلی خوبه خدارشکر من بخاطر نکند موی ابروومژهام شخصیتموعوض کردم بعد اصلا کندن موی ابرو ومژهام به ذهنم نیومد اگه به درس یا چیز دیگه ای علاقه داری روی اون تمرکزکن

  89. sonia:

    حالم واقعا خرابه … چند روز دیگه تولدومه و من امسالم موهام نا مرتبو خالیه

  90. sonia:

    حالم واقعا خرابه … چند روز دیگه تولدومه و من امسالم موهام نا مرتبو خالیه

    • ماریا کرج:

      سلام سونیا جان
      من پیامتو خوندم
      نمیدونم چندسالته؟ولی نگران نباش
      همه کسانی که موهاشونو میکنن باید بهشون مدال شجاعت داد
      چون اونا اینقدر قوی هستن که میتونن تمام فشارهای روانی که از کندن مو عایدشون میشه رو تحمل کنن
      خیلیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!°°
      فکرکن!!!
      یاد خودم افتادم ….تو اون دوران که این مشکلو داشتم
      این همه رنج و عذاب بخاطر یک لحظه لذت…بخاطر کندن موهای نازنینمون؟؟؟؟
      مهمونی تولد استخر باشگاه دانشگاه محل کار دورهمی های دوستانه حتی ازدواج …………… یهو تبدیل میشدن به یه جای ترسناک که دلت نمیخواست تو هیچکدومش پابذاری!!!!!!!!!
      حالا که قدرتمون اینقدر زیاده برای تحمل این رنج و عذاب…چرا در مسیربهبودی و زیبایی ازش استفاده نکنیم
      با توجه به وضعیت موهات به نظرم هرچه زودتر موهاتو کوتاه کن.حتی شده ۲ سانت بشن ولی بهتر از قرار گرفتن موهای بلند کوتاه و نامرتب روی سره.
      خودتو به چالش بکش
      به خودت قول بده .هر روز باخودت بگو موهام داره بلند و بلندتر میشه
      شاد باششششششششششششششی……..

  91. sonia:

    حالم واقعا خرابه … چند روز دیگه تولدومه و من امسالم موهام نا مرتبو خالیه

  92. sonia:

    حالم واقعا خرابه … چند روز دیگه تولدومه و من امسالم موهام نا مرتبو خالیه

  93. sonia:

    سلام شبنم خانم بهتون ایمیل دادم منو ببرید گروه . ایمیل مال خودم نیست ایمیل برادرم هست خودم ندارم ایمیل. اگر خاستید هم قبلش تماس بگیرید مطمعن شید .ممنون لطفا دعوتم کنید

  94. Amir:

    سلام من پسرم ۱۷ سالمه
    ۱ ساله به طور مداوم دستمو میکنم لایه موهامو
    انگشتانو ب هم فشار میدم و میکشم بیرون. موهام لای انگشتم میمونه . وسواسم دیگه حالمو بد کرده میترسم موهام بریزه لطفا کمکم کنید . دوستم ندارم با کسی در میون بزارم تا فک نکنن مشکل اعصاب دارم

  95. آرامش:

    سلام سال نو مبارک.
    خواهش میکنم کمکم کنید که از این کابوس چهارده ساله کندن موی سر راحت بشم.دیگه خسته شدم.دیگه هیچی خوشحالم نمیکنه.
    عین دیونه ها شدم.به آیینه و موهای نامرتبم نگاه میکنم دلم میخواد بمیرم.
    کمکم کنید.

  96. مهدی شبگرد:

    فکر کنم عید امسال مجبور شم برم جایی که کسی منو نبینه کابوس ۱۱ ساله تمومی نداره تو اوج جوانی خدایی ظلمه

  97. یه دختر:

    سلام
    منم به این بیماری مبتلا هستم
    درواقع تا همین چند مدت پیش اصلن نمیدونستم ک این یک نوع بیماریه
    ولی خداروشکر ازوقتی ک فهمیدم خیلی کم مو میکنم و دارم سعی میکنم ک این عادتو ترک کنم
    الان فقط دنبال روشی میگردم ک بتونم رشد موهای کوچکتر یا قسمتایی ک کم پشت تر شده رو سریعتر کنم…
    کسی دارویی شیمیایی میشناسه؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • بی اعصاب:

      سلام عزیزم خیلی عالیه ک تونسی مثل من کمتر موهاتو بکنی عصاره گیاه رزماری از داروخونه یا از عطاری بگیر بزن موهات خیلی سریع موهات پرپشت میشه موهات اینو بهت قول میدم

  98. ماریا کرج:

    سلام دوستان گلم
    اول از همه براتون آرزوی سلامتی می کنم
    بعدشم می خاستم بگم تا عید نوروز چیزی نمونده

    همین چند روز باقی مونده می تونه یه انرژی دوباره بهتون بده برای شروع دوباره و ترک کردن عادت بد کندن موهاتون …
    تقویت مو و تحقیق در مورد چه جوری پر پشت شدن موهارو تو این چند هفته باقی مونده از دست ندین …

    باید بهتون بگم که اگه بتونین حتی ۱ تار موی نازنینتونو از کندن نجات بدین ، این شانسو دارین که عید خوبی داشته باشین و همه کسانی که فکر می کنن شما موهاتون ایراد داره رو متعجب کنین
    ++++++++++++چندتا پیشنهاد نوروزی داشتم براتون+++++++++

    اول بخندددددددددددد… 🙂

    فعلا برای اینکه موهاتون عادی جلوه کنه بهتره موهاتونو یه مدل قشنگ کوتاه کنین..
    چون کنار هم قرار گرفتن موهای بلند و کوتاه کنار هم باعث میشه منظره خیلی بد و بیمار گونه رو نشون بده ..
    پیشنهاد من یه مدل اسپرته … که هم به پسرا میاد هم دخترا …میتونین از این مدلای کج که یه طرفش بلندتره رو از تو اینترنت انتخاب کنین…ای مد الان خیلی رو بورسه و خیلی هم طرفدار داره ….

    پیشنهاد بعدیمم یه چیزیه که باعث میشه روحیه تون هم بهتر بشه …دختر خانوما و خانومای عزیز هم بهتره برای تنوع هم که شده موهاشونو یه رنگ جدید کنن … به خودا خیلی تاثیر داره…

    امیدوارم سال ۹۵ که میاد ، برای همه سال خوبی باشه …

    شاددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد باشین .

  99. افسرده:

    منم این مشکل رو دارم و عذاب میکشم،همیشه هم تو زودگی ی مشکلاتو نگرانی هایی برام پیش میاد ک کندن مومو تشدید میکنه،ثو رو خدا برام دعا کنید،داغونم بخدا داغون

  100. زینب:

    شمارمو که کذاشتم بیا تلگرامم اددت کنم

  101. m:

    من هم به این بیماری مبتلا هستم خواهشمنم اگه گروهی تو تلگرام دارین جهت ترک ودرمان من روهم ادد بفرمایید

  102. ماریا کرج:

    سلام دوستان عزیزم
    میخاستم یه روشی برای کاهش کندن موهاتون بهتون یادبدم
    اگه تصمیم دارین موهاتونو نکنین باید در مرحله اول یه سری قوانین و قرارداد باخودتون ببندین
    برای قدم اول یه پارچه سفید بزرگ روی فرش اتاق خوابتون پهن کنین

    (اینجوری اگه موهاتونو کندین و روی زمین ریخته شد بهتر میتونین روی تعدادش کنترل داشته باشین)

    و یه سطل آشغال کوچیک هم توی اتاقتون بذارین

    چیزی که مهمه اینه که کندن موها بیشتر توی اتاق شخصیتون اتفاق میفته،پس خیلی مهمه با خودتون قرار بذارین اگه تو اتاق تنها بودین و موهاتونو کندین ، موهاتونو روی زمین یا همون پارچه سفید نندازین و حتما داخل سطل آشغال بریزین.
    در قدمهای بعدی باید همش مراقب این باشین غیر از تمیز موندن اون پارچه سفید که روی فرش انداختین ، سطل آشغال هم عاری از موهای کنده شده نگه دارین
    اینکار دوتا فایده داره
    اول اینکه شمارو مجبور میکنه نسبت به کندن موها کنترل داشته باشین و موهاتونو همینجور بیخیال و ناآگاهانه نکنین
    دوم اینکه وارد یه چالش میشین و اون تمیز نگه داشتن فرش و سطل آشغال اتاقتونه .
    ودر مراحل آخر هم فایده ای که میتونه داشته باشه اینه که کندن موها کاهش پیدا میکنه
    شاد باشیننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن

    • مهراسا:

      سلام ماریا جان. خوبی؟ من متاسفانه شماره های گوشیم پاک شده. قرار بود چند ماه قبل باهات تماس بگیرم اما گوشیم کلا خراب شد. هرچه قدرم اینجا گشتم موقث نشدم دوباره شمارت رو پیدا کنم. میشه شماره و یا ایمیلت رو برام بگذاری تا باهات در ارتباط باشم؟

      • ماریا کرج:

        سلام مهرآسای عزیززززززززز
        چقدر خوشحالم که اسم قشنگتو دوباره تو این صفحه دیدم
        من شمارمو میذارم
        باهام تماس بگیر

        شاد شاد شاد باشی دوست گلم.

  103. ماریا کرج:

    شاد شاد شاددددددددددددددددددددد باشین

  104. ماریا کرج:

    سلام دوستان عزیز
    امیدوارم حال همتون خوب باشه
    میخاستم یکی از تجربیات چندین و چند سالمو بهتون یاد بدم .که احتمالا باعث بشه شدت کندن موهاتون کمتر بشه
    باید برای رفع یا کم کردن کندن موهاتون به یه سری قراردادها و قوانینی که با خودتون میبندین شروع کنین
    مثلا اگه تصمیم گرفتین مو کندنو ترک کنین برای شروع با خودتون قرار بذارین که در قدم اول اگه مویی کندین رو زمین نندازین و حتما داخل سطل آشغال بندازینشون.(بهتره یه پارچه سفید بزرگ روی فرش پهن کنین((( مخصوصا فرشی که مخصوص اتاق خواب شخصیتونه))))) تا موهایی که کنده میشن بهتر مشخص بشه.
    در قدمهای بعدی سعی کنین سطل اشغال و پارچه سفیدی که روی فرش پهن کردینو تمیز نگه دارین
    اینجوری کم کم متوجه میشین هر روز چقدر کندن موهاتونو کاهش دادین
    و در مراحل نهایی هم اگه موفق شدین کندن موهاتونو کم کنین سعی کنین سطل اشغال مورد نظر از دسترستون دور باشه .اینجوری تا قسمتی از شدت کندن موهاتون کم میشه…

  105. زینب عبدالهی:

    ۹۳۷۴۳۸۴۳۴۹,بیاین گروه ما

    • مهدی:

      سلام زینب خانم اگه مشکلی نداره منم اد کنین اخه ریپورتم نمیتونم بیام

      • Mrym:

        سلام دوستای خوبم
        منم ۵سال موهامو میکندم ولی الان اصلاااااا نمیکنم.من خیلی پیگیره این بودم خیلی کارا کردم خیلی دکترا رفتم همه راهارو که بگین کردم و با علم ریکی جواب گرفتم .ریکی رو یادگرفتم .مطمئنم جواب میگیرید .دنبالش برید ریکی دستاتونو قدرتمند میکنه که میتونید کنترلش کنید.ریکی قدرتمنده به هرچی که وسواس داریدو برطرف میکنه و غمو از شما دور میکنه و…..دلم نیومد که نگم چون خودم میکندم.ما میتوووووانیم

  106. زینب:

    شبنم خانم من شمارمو گذاشتم اما منو ادد نکردین تلگرام اینجا شمارمو میذارم هر کس تو گروهه منو اد کنه۹۳۷۴۳۸۴۳۴۹

  107. نازنین:

    سلام..من خیلی وقته به این بیماری دچار شدم…واقعا دیگه خسنه شدم….میشه منم تو گروه تلگرامتون ادد کنید دوستان ۰۹۳۳۱۶۳۷۷۰۰

  108. مریم:

    سلام، دوستان عزیز من

  109. محمد دارابی:

    سلام من جند سال هست موی سرم را میکنم راهنمایی کن تا ان را ترک کنم

  110. فاطمه:

    سلام عزیزان،بالاخره ما چطور وارد گروه تلگرامتون بشیم،بابا من دیگه به مرز خودکشی رسیدم بیست ساله دارم موهامو میکنم،تو رو خدا عاجزانه ازتون میخوام اگه راهی هست نجات پیدا کنم بگید،ایا هیپنوتیزم نتیجه میده؟؟؟؟؟؟؟

    • پریسا:

      بله عزیزم. اگر مداوم باشه حتما جواب میده و کمک میکنه از این عادت فاصله بگیری. من خودم امتحان کردم این پروسه رو.

    • شبنم:

      سلامدوستان ایمیل من هست twins_sh@yahoo.com
      اگر خواستین عضو تلگرام بشین شمارتونو توی ایمیل بنویسین

    • یک دوست:

      سلام دوست من.
      خواهر من روانشناس است. تنها راه ترک این عادت اینه که موقعیتهایی رو که معمولا بیشتر تشویق به مو کندن میشید شناسائی کنید و به محض اینکه متوجه شدید دارید موهاتونو می کنید جاتونو یا حالت نشستن رو عوض کنید و بلافاصله دستهاتونو به یه کاری بند کنید. مثلا ظرف شستن یا کار با کامپیوتر و غیره.

  111. پریسا:

    سلام بچه ها. من الان ۶ ماه هستش که این عادت وحشتناک رو ترک کردم و حتی دیگه ۱ تار مو هم نمیکنم، اما متاسفانه وسط سرم خیلی کم پشت شده و دیگه به نظرم پر نمیشه. خیلی غصه دارم و ازتون خواهش میکنم هر چه زودتر همه توانتون رو بکار بگیرین که این عادت رو ترک کنین چون خدای نکرده مثل من میشین. ای کاش یه راه حلی بود 🙁

  112. المیرا:

    لینک گروه رو بدید لطفا تورو خدا بدید منم بیام

  113. زینب عبدالهی:

    سلام خوبین عزیزان این شماره منه منم ببرین گروهتون

  114. ماریا کرج:

    ((((((((((((دوستان میخاین راهی رو بهتون نشون بدم که برای همیشه از شر این عادت بد راحت بشین؟)))))))
    (((((((( تنها چیزی که میتونه شمارو نجات بده = = = داشتنه هدفه .))))))))
    برای دختر و پسرایی که سنشون بالای ۲۵ ساله پیشنهاد میکنم به فکر تشکیل خونه و خانواده باشن
    چه هدفی بزرگتر و قشنگتر از اینکه آدم بتونه توی زندگیش ، آدمیو داشته باشه که توی خوشی و غمهاش شریکش باشه
    اوناییم که به ازدواج فکر نمیکنن بهتره دنبال پیدا کردن دوستای جدید باشن، البته از راه درستش
    ادامه تحصیل و ارتقای شغلی هم میتونه یه هدف مهم و دست یافتنی باشه
    اهداف ما حتما نباید خیلی بزرگ و متعالی باشن
    شما با داشتن یه هدف کوچیک هم میتونین کندن مو رو برای همیشه ترک کنین

  115. شاهده:

    لینک گروه و بدین لطفا.

  116. شاهده:

    باسلام
    چطور میتونم تو گروه تلگرام این بچه ها عضو بشم

  117. عسل:

    اراده خود را زیاد کنید

    • شاهده:

      عسل جان منم عضو کن

  118. عسل:

    سلام.علت انواع وسواس از جمله وسواس مو کندن از نظر طب سنتی به علت زیادی سودا میباشد. بهتر است به متخصص طب سنتی مراجعه کنید

  119. شبنم:

    سلام دوستان عزیزم
    من ایمیلمو بالاتر نوشتم برای کسانی که تمایل دارن توی گروهی در تلگرام که مشخصا برای این مشکل ایجاد کردیم باشن و بیشتر با هم در ارتباط باشییم تابا همفکری هم بتونیم مشکلمونو برطرف کنیم. در حال حاضر گروهمون ۱۶ تا عضو داره.
    اگه تمایل داشتین بهم ایمیل بزنین، شمارتونو بزارین و عضو گروهمون بشین.

    • شاهده:

      شبنم جان میل شمارو پیدا نکردم

    • شاهده:

      سلام.دوست عزیز لطفا من را اد کن.

    • فاطمه:

      سلام میخوام تو گروه تلگرامتون عضو بشم مرسی

  120. اسماعیل:

    جلوگیری از کندن مو با این روشها
    چگونه می توانیم کندن مورا ترک کنیم و با چه راههای این عادت مضر را رها کنیم.
    در هرفرهنگی اتفاق می‌افتد، در هر دوره‌ای از تاریخ، و شیوه‌ای است که بیشترِ نوجوانان پیش از اقدام ، در دامش خواهند افتاد.این لذت زودگذر و وسوسه‌انگیز آنقدر مخرب است که می‌تواند تمام جنبه‌های زندگی هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد و فرد را به مسیر نابودی بکشاند، پس باید این انگیزه را مهار کرده، انظباط شخصی‌تان را بدست آورده، و روی تمایلات‌تان کنترل داشته باشید. کامل‌ترین آموزش راهکارهای ترک کندن مو را بخوانید.
    بخش اول: سرگرم و متمرکز باشید.

    راه دیگری برای تخلیه انرژی و وقت‌گذرانی پیدا کنید.

    زندگی‌تان را با فعالیت‌های سرگرم کننده پرکنید. هیجان انجام کاری متفاوت، می‌تواند درجایگزین کردن این میل به شما کمک کند، و دفعه بعد اگر وسوسه شدید، چیزی برای پرت کردن حواس‌تان خواهید داشت. این راه‌ها را امتحان کنید:

    خلاق باشید. فرایند تغییر فکر برون‌دادی ابتکارآمیز(که تعالی شگفت‌انگیز نامیده می‌شود) چیزی است که قرن‌هاست صومعه‌نشین‌ها و مرشدها به آن متکی بوده‌اند. شروع به نوشتن کنید، نواختن یک ساز را یاد بگیرید، نقاشی کنید، طراحی کنید، و یا هرکاری که باعث می‌شود احساس کنید دارید کاری مبتکرانه انجام می‌دهید.

    ورزش کنید. برتر بودن دریک رشته ورزشی، نیازمند انظباط و پشتکاراست. یکی از علاقه‌مندی‌های‌تان را دنبال کنید مانند، دو یا شنا، یا یک ورزش گروهی مثل فوتبال، بسکتبال، یا تنیس. هر شکلی از ورزش، به شما در تسکین تنش و فشار، احساس شادابی کمک خواهد کرد، و همچنین باعث می‌شود روی جسم و بدن‌تان به شیوه‌ای مثبت متمرکز شوید. یوگا، شکل دیگری از ورزش است که به شما احساس آرامش بیشتری داده و احتمال میل ناگهانی به کندن مو را کاهش می‌دهد.

    تغذیه سالم داشته باشید. میوه‌جات و سبزیجات، تاثیرات سالمی روی بدن داشته و مواد مغذی لازم برای افزایش انرژی جهت فعال‌ترب ودن درطول روز را تامین می‌نماید.

    یک سرگرمی جدید، یا یک مهارت پرورشی پیدا کنید. یادگرفتن چیزی که برای تبحر درآن، زمان طولانی لازم است می‌تواند توجه مغز را از رضایت آنی کندن مو به سمت رضایت کسب اهداف دربلند مدت، جلب کند. مهارت‌هایی مانند آشپزی، نجاری،

  121. اسماعیل:

    جلوگیری از کندن مو با این روشها
    چگونه می توانیم کندن مورا ترک کنیم و با چه راههای این عادت مضر را رها کنیم.
    در هرفرهنگی اتفاق می‌افتد، در هر دوره‌ای از تاریخ، و شیوه‌ای است که بیشترِ نوجوانان پیش از اقدام ، در دامش خواهند افتاد.این لذت زودگذر و وسوسه‌انگیز آنقدر مخرب است که می‌تواند تمام جنبه‌های زندگی هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد و فرد را به مسیر نابودی بکشاند، پس باید این انگیزه را مهار کرده، انظباط شخصی‌تان را بدست آورده، و روی تمایلات‌تان کنترل داشته باشید. کامل‌ترین آموزش راهکارهای ترک کندن مو را بخوانید.
    بخش اول: سرگرم و متمرکز باشید.

    راه دیگری برای تخلیه انرژی و وقت‌گذرانی پیدا کنید.

    زندگی‌تان را با فعالیت‌های سرگرم کننده پرکنید. هیجان انجام کاری متفاوت، می‌تواند درجایگزین کردن این میل به شما کمک کند، و دفعه بعد اگر وسوسه شدید، چیزی برای پرت کردن حواس‌تان خواهید داشت. این راه‌ها را امتحان کنید:

    خلاق باشید. فرایند تغییر فکر برون‌دادی ابتکارآمیز(که تعالی شگفت‌انگیز نامیده می‌شود) چیزی است که قرن‌هاست صومعه‌نشین‌ها و مرشدها به آن متکی بوده‌اند. شروع به نوشتن کنید، نواختن یک ساز را یاد بگیرید، نقاشی کنید، طراحی کنید، و یا هرکاری که باعث می‌شود احساس کنید دارید کاری مبتکرانه انجام می‌دهید.

    ورزش کنید. برتر بودن دریک رشته ورزشی، نیازمند انظباط و پشتکاراست. یکی از علاقه‌مندی‌های‌تان را دنبال کنید مانند، دو یا شنا، یا یک ورزش گروهی مثل فوتبال، بسکتبال، یا تنیس. هر شکلی از ورزش، به شما در تسکین تنش و فشار، احساس شادابی کمک خواهد کرد، و همچنین باعث می‌شود روی جسم و بدن‌تان به شیوه‌ای مثبت متمرکز شوید. یوگا، شکل دیگری از ورزش است که به شما احساس آرامش بیشتری داده و احتمال میل ناگهانی به کندن مو را کاهش می‌دهد.

    تغذیه سالم داشته باشید. میوه‌جات و سبزیجات، تاثیرات سالمی روی بدن داشته و مواد مغذی لازم برای افزایش انرژی جهت فعال‌ترب ودن درطول روز را تامین می‌نماید.

    یک سرگرمی جدید، یا یک مهارت پرورشی پیدا کنید. یادگرفتن چیزی که برای تبحر درآن، زمان طولانی لازم است می‌تواند توجه مغز را از رضایت آنی کندن مو به سمت رضایت کسب اهداف دربلند مدت، جلب کند. مهارت‌هایی مانند آشپزی، نجاری،
    یک سرگرمی جدید، یا یک مهارت پرورشی پیدا کنید. یادگرفتن چیزی که برای تبحر درآن، زمان طولانی لازم است می‌تواند توجه مغز را از رضایت آنی خودارضایی به سمت رضایت کسب اهداف دربلند مدت، جلب کند. مهارت‌هایی مانند آشپزی، نجاری، تیراندازی، نانوایی، سخنرانی برای عموم یا باغبانی و گلکاری را امتحان کنید.

    داوطلب کارهای خیرخواهانه شوید. انرژی‌تان را صرف کمک به نوجوانانی کنید که خوش‌شانسی کمتری نسبت به شما داشته‌اند، مثلا دریک پناهگاه فعالیت کنید، به دانش آموزانی که از خانواده‌های کم‌درآمد هستند، درس بدهید، مناطق آسیب‌دیده را تمیز و مرتب کنید، یا برای یک کار خیر، پول جمع کنید. شما از کمک به دیگران به احساسی بشردوستانه خواهید رسید، و زمان کمتری برای منحرف شدن ازاهداف‌تان پیداخواهید کرد.

    برای جلوگیری از کندن مو درساعات استراحت روزانه‌تان، برنامه داشته باشید.

    اگر مشکل شما به پیش از خواب یا زمان دیگر

    برمی‌گردد، از هر عامل وسوسه‌انگیزی برای کندن موی اجتناب کنید. مثلا اگر این عادتیست که شب‌ها پیش از خواب به سراغ‌تان می آید، روی زمین شنا بروید، تاجایی که آن‌قدر خسته شوید که هیچ‌کاری جز خوابیدن نتوانید انجام دهید. اگر زمان حمام کردن برای‌تان تحریک‌کننده است، فقط از آب سرد و یخ استفاده کنید؛ این‌طور طولانی در حمام نخواهید ماند.

    اگر همیشه بعد از برگشتن از مدرسه یا دانشگاه مویتان را می‌کنید، یک برنامه خوب و کامل داشته‌باشید تا از احساس کسالت جلوگیری کنید. اگر کارخاصی برای انجام دادن ندارید و ذهن‌تان مکررا درگیر افکارشیطانی می‌شود، مشغولیت‌های برنامه‌تان را زیاد کنید. خواهید دید که پیشگیری ازدرمان ساده‌تر خواهدشد اگر خیلی سرگرم یا خیلی خسته باشید چون دیگر انرژی برای‌تان نمی‌ماند که به چیزهای حواس‌پرت‌کن توجه کنید.

    اگر صبح‌ها برای این‌کار وسوسه می‌شوید، سعی کنید برا صبح تان برنا مه داشته باشید

    تنهایی‌تان را محدود کنید.

    اگر دلیل کندن مویتان بیشتر احساس تنهایی است، راه‌هایی پیداکنید که تاجایی که امکان دارد، درجمع باشید. یعنی باید تاجایی که می‌توانید درکلوپ‌ها یا فعالیت‌ها شرکت کنید، بیشتر دعوت‌ها را بپذیرید و بیشترهم دیگران را دعوت کنید، و از خلوت‌تان خارج شوید تا دوستان بیشتری پیدا کنید. اگر می‌خواهید کسی را ملاقات کنید، ازیک دوست بخواهید برای‌تان ترتیب ی
    کار دیگری که می‌توانید انجام دهید، محدود کردن زمان‌های تنهایی‌تان درخانه است. اگر معمولا، یک یا دو ساعت پیش از آمدن پدر و مادرتان از محل کار موی خود را می‌کنید دراین فاصله زمانی، برای پیاده‌روی بروید، یا دریک کافی‌شاپ تکالیف‌تان را انجام دهید.

    حتی اگر تمام دوستان شما سرشان شلوغ است، بازهم می‌توانید با رفتن به جمع عمومی، انگیزه برای کندن مو را محدودکنید. برای نمونه، به‌جای این‌که مسابقات را تنها در خانه تماشا کنید، به یک مکان عمومی برای تماشا بروید. حتی اگر با دوستان‌تان برای پرسه‌زنی بروید، بهتر از تنها ماندن است و در نتیجه زمانی برای نخواهید داشت.
    سرسخت و صبور باشید.

    ترک اعتیاد به کندن مو، مانند صاعقه به شما اصابت نخواهد کرد. این فرایندی است که نیازمند تعهد است و ممکن است گاهی هم اشتباه کنید یا پسرفت داشته باشید. جدال واقعی، نیازمند پشتکار و استقامت است، بنابراین الان متعهد شوید که اجازه اشتباهات کوچک در مسیرتان را نخواهید داد.

    یک سیستم پاداش برای خودتان تعیین کنید. به خودتان برای پایبند ماندن رشوه بدهید، و برای رفتارهای خوب‌تان پاداش درنظر بگیرید. مثلا، اگر توانستید دو هفته را بدون حتی یک بار کندن مو پشت سر بگذارید، با خودتان کمی مدارا کنید مثلا یک گیم جدید یا یک بستنی.یا حتی یک شاخه گل برای خودتان بخرید.

    سیستم‌های پاداش‌دهی، فوق‌العاده‌اند؛ فقط مواظب باشید با چیزی که درحال مبارزه با آن هستید به خودتان پاداش ندهید، که دراین مورد، همان کندن مو است! اگر به خودتان بگویید که بعد از یک هفته مقاومت، با کندن مو از خودتان تشکر خواهید کرد، آن را تبدیل به چیزی خواهید نمود که حتی بیشتراز قبل می‌خواهیدش!
    (نوشتن.نقاشی.خوردن یک لیوان آب.بلند شوید چند قدم بزنید.ناخن مصنوعی یا کاشت ناخن.رکورد گیری .وتست وثبت فاصله زمانی . کش به مچ.)

  122. بهاره کرج:

    من ۱۹ سالمه از ۱۰ سالگی دچار این بیماریم.خیلی دوس دارم خوب شم ولی نمیتونم…به نظر من خیلی خوبه که ما با یه دوست که مشکل خودمونو داره ارتباط برقرار کنیم چون مشکل من یا شایدم ما اینه که دوست و همدردی ئاسه تسلی بخشیدن به دردامون نداریم.من تو این ۹ سال هیچ جشن تولدی یا عروسیی نرفتم همشش از همه فرار کردم.همش ترس از دست دادن اطرافینمو داشتم که از دستشون دادم.الان برنامه های اجتماعی زیادی هست که ارتباط ما بیمارارو بهم نزدیک تر میکنه.
    واقعا دوست ندارم تنها باشم مطمعنا اگر همه با هم باشیم زودتر درمان می شیم.

  123. مریم:

    با سلام خدمت شما.
    من دختری۱۷ساله هستم از۱۳سالگی این بیماری رو گرفتم و به پزشک مراجعه کردم با مصرف دارو ها کمی ارام تر شدم یعنی مو هایم را کمتر میکندم یا اصلا نمی کنیم و با محلول تقویت مو مو های من رشد کردندولی الان دوباره بیماری من شدت یافته و به طور داعم میکنم بیشتر موقعوخواب و درس خواندن دستشویی و حمام و از این بیماری رنج میبرم ووقتی مو های خود را در ایینه میبینم بسیار افسرده میشوم و به این نتیجه رسیدم که مو های خود را بترتشم ایا این تراشیدن مو تاثیری در بهبودی یا کاهش ان دارد؟خواهش میکنم راهنمایی کنید.ممنون

    • Sara:

      بله تاثیر داره. اگه با صفر کچل کنی مویی رو سرت نیست که بخوای بکنی.
      اگر قصد کچل کردن داری با شماره صفر از ته کچل کن

  124. دینا:

    سلام دوستان مشکل کندن جوش روی سر و مجددا کندن جای زخم بارها و بارها… سالهای سال با من بوده دکتر می گفت این نوعی خود آزاری هست… چطور میشود خلاص شد؟؟ آیا با این مشکل آشنا هستید؟

  125. شبنم:

    سلام دوستان
    من آدرس ایمیلمو بالاتر نوشتم. ما با یه عده از بچه هایی که مشکل تریکوتیلومانیا دارن یه گروه توی تلگرام تشکیل دادیم و پیشرفتمون هم خوب بوده.
    اگه مایل هستین به من ایمیل بزنین و شماره تلفنتونو بزارین تا توی گروه اددتون کنم.

  126. زینب:

    سلام شبنم جون حیلی بهت ایمیم دادم چرا نرسیده

  127. شبنم:

    سلام مریم جان
    من به ایمیلی که نوشتی میل زدم ولی برگشت خورد. ممنون میشم اگه خودت به من ایمیل بزنی و شمارتو بزاری

  128. tina:

    سلام دوستان این جیمیل منه هرکس موافقه که یه گروه تویه واتساپ تشکیل بدیم باهم شمارشو بفرسته به جیمیلم باتشکر ارزویه موفقیتو براتون دارم
    tina1376.2102@gmail.com

    • بهاره کرج:

      تینا جان منم موافقم اگر گروهی تشکیل دادید یا تشکیل شده منم دعوت کنید.

  129. تینا:

    سلام من ۱۰ساله این بیماریو دارم اصلا خوب نمیشم هرکاری میکنم هردکتری میرم دارو میخورم بااین داروها فقط بیشتر عصبی شدم من خانوادمم کلا خیلی حساسن اجازه پیادروی یابیرون رفتن ندارم اصلا بیایدباهم یه گروه بزنیم خواهشاتو وات یاهرجاهرکی موافقه بگه تاگروه تشکیل بدیم بیاید شمارهامونو بزاریم ایشالاخوب بشید همتون هوووف خدانگهدار

  130. زینب:

    Mano chera ad nakardid Maryam-zizi83@yahoo.com

  131. شبنم:

    سلام بچه ها
    آدرس ایمیل من هست twins_sh@yahoo.com
    اگه خواستین ایمیل بزنین و شمارتونو بگین که ادتون کنم. ایمیلتونو هم با عنوان تریکوتیلومانیا بفرستین لطفا

    • zeynab:

      سلام شبنم خانم چرا منو اد نکردید؟Maryam-zizi83@yahoo.com

    • fateme:

      سلام منم ببر گروه لطفا.وسواس کندن مو۰۹۳۷۴۳۸۴۳۴۹

  132. زینب:

    سلام میشه منم اد کنید

  133. فاطمه:

    سلام.به همه خسته نباشید میگم ،منم سرطان مو کندن گرفتم چندین ساله.خاستگارامو واس این قضیه جواب رد دادم.فکر میکردم فقط منم این مشکل دارم.قلبم شیکسته انقدر حرص خوردم چرا خوبنمیشم.کاش سرطان بود جونمو میگرفت خلاص میشدم.

  134. شبنم:

    سلام دوستان عزیزم
    من نظراتتونو خوندم،من و چند تا از بجه های دیگه که درگیر این مشکل هستیم تقریبا چند ماه میشه که توی تلگرام یک گروه تشکیل دادیم. هرکسی که مایل باشه میتونه ایمیلشو برای من بنویسه تا با ایمیل شماره تلفنشو به طور خصوصی بزاره و عضو گروه بشه.
    برای من که خیلی مفید بوده.
    منتظرتونم
    مطمئنم که با کمک هم از پسش بر میایم
    خواستن توانستن است

    • elham:

      منم توتلگرام اد کنید

      • شبنم:

        سلام الهام جان اگه میخوای ایمیلتو بهم بگو تا به طور خصوصی شماره تلفنتو داشته باشیمو بتونیم توی تلگرام اددت کنیم:)

    • ایشاالله خدا شفامون بده حقون نیست تو سن بیست اینقدر غصه بخوریم ما ام انسانیم:

      سلام لطفا منم ادد کنید ‌ ‌‌‌‌miss nazari

    • الهام:

      سلام به همه، خواهش میکنم منو هم توی گروه ببرید. من تو شرایط بحرانیم :((((((((

  135. ماریا کرج:

    سلام

    پریسا جان بهت پیشنهادمیکنم اگه واقعا به درس خوندن علاقه داری ، تواتاق خودت اینکارو نکنی
    چون تنهایی و تنها موندن بصورت مستقیم با کندن موها ارتباط داره

    برو کتابخونه

    از تنهایی دوری کن عزیز دلم.
    موفق باشی

  136. پریسا:

    سلام. من وسواس فکری و یسری علایم بیش فعالی دارم از بچگی…و دکتر بهم آسنترا و ریسپیریدون داده فعلا. موقع درس خوندن موهامو میکنم و نگرانم تا سال دیگه ک کنکور دارم کچل شم…..چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟

  137. اعظم:

    سلام

    بله در میاد. البته اگه زیاد کنده بشه فکر کنم در میاد ولی کوتاه می مونه.

  138. ali:

    خدایا من مریض عصبی وافسرده را به حق چهارده معصوم شفا بده

  139. زهرا:

    یه سوال داشتم مو هایی که از ریشه کنده دوباره در میاد?

  140. اعظم:

    ی نکته دیگه ای که من متوجه شدم در رابطه با این عادت اینه که نباید به طور مستمر ی کاری را انجام بدین. مثلا اگه پشت کامپیوتر هستید یا با موبایل کار می کنید یا کتاب می خونید به طور منظم هر ۴۵ دقیقه بلند شید ی کار دیگه انجام بدین. مثلا آب بخورید، ظرف بشورید، طناب بزنید و … ی کاری غیر از کار قبلی. این عادت ی جوریه که بیشتر وقتی پیش میاد که مشغول ی کار فکری هستید. گاهی آدم غرق کار میشه و فکر می کنه و اینجاست که دست میره سراغ مو و دیگه هیچی. پس باید نذاشت به یک پیک فکری رسید. واسه همین به طور منظم هر ۴۵ دقیقه به خودتون ۱۰ دقیقه استراحت بدین. نذارید به پیک فکری برسید. با دیگران کار کردن هم خوبه. البته نه هر دیگرانی. چون اگه مثل من به رفتار آدم ها حساس باشید همون خودش ی دلیل مو کندن می تونه بشه. اینا تجربه منه در طی ای چند وقت که می خوام ترکش کنم و نشده ولی تونستم کنترلش کنم. بد نیست.

  141. اعظم:

    سلام به همگی

    یکی از راه های ترک این عادت اینه که حسابی مشغول کنید خودتون را. من ی مدت به شدت درگیر بودم و حتی ی دونه هم نکندم. البته نوع مشغول شدنتون نباید استرس زا باشه. مثلا آشپزی کنید، پول بیشتری در بیارید، ورزش کنید، بیرون برید، برید گالری های هنری و … کلا خیلی مشغول باشید تا شب خیلی خسته باشید و بخوابید دیگه.
    ی نوع تغییر سبک زندگی باید بدید. باید مثبت باشید. می دونم منفی ها زیاده ولی کنترل ذهن مهمه.

  142. M:

    سلام دوستان
    من خیلی وقته این مشکلو دارم از چهارده سالگی و الان بیست و هشت سالمه اوایل خونواده ام میدونستن ولی یه مدت رو به بهبود رفتم و همه فکر کردن خوب شدم ، ولی دوباره شروع شد و از اون موقه از همه پنهان کردم الان دور و برم هیچ همراه و همدردی ندارم و واقعا خسته شدم

  143. ماریا:

    سلاممممممممممممممممم به دوستان عزیزمممممممممم
    مخصوصا مهرآسا
    روز اولی که اومدم تواین سایتو یادمه
    یک سال پیش بود
    اون موقع دور و برم پر از دوستای جور واجور بود……
    عجیبه!!! بااینکه خیلیاشون منو مدتها میشناختن هیچوقت کمکم نکردن… هیچکس ازم نپرسید ماریا تو چته ؟بیا برای ناراحتی و مشکلت یه فکری بکنیم
    تنها مونسم خواهر دوقلوم و خانوادم بودن
    موهامم که دیگه نپرس 🙁 اصن وضعیت خوبی نداشت
    ولی خوشحالم که با اومدن تو این سایت الان دورم پر از دوستای همدردمه 🙂
    شاد شاد شادددددددددددددد باشین .

  144. مهرآسا:

    سلام ماریای عزیزم. از پاسخت خیلی ممنونم . به زودی حتما در یک فرصت مناسب باهات تماس میگیرم دوست خوبم. شاااد و موفق سلامت باشی 🙂

  145. ماریا کرج:

    سلام مهرآسای عزیز

    من پیامتو خوندم

    شمارم همون شماره قبلیه دوست گلم

    خوشحال میشم یه روز برسه دوستان و همدردام بجای اینکه تو شبکه های مجازی با هم صحبت کنن ، یه انجمن داشته باشیم که حضوری همدیگرو ببینیم،چون خودم اصلا به هیچکدوم از شبکه های مجازی وصل نیستم و زیاد بهشون علاقه ندارم

    اگه دوست داشتی باهام در تماس باش

    شاد شاد شادددددددددددددددددددد باشین همدردای عزیزم

    • مهراسا:

      سلام ماریای عزیز. خوبی؟ من پیامت رو خواندم و چقدر از پاسخت خوشحال شدم. حتما به زودی در یک فرصت مناسب باهات تماس می گیرم. شاد و موفق و سلامت باشی دوست خوبم.

    • غزاله نام شما...:

      سلام عزیزم خیلی حرفاتون روحیه بهم میده….میشه شمارتونو به منم بدین خواهش میکنم من دیگه خسته شدم مدتی بود موهامو میکندم بعد شروع کردم به کندن ابرو هام وبعدشم مژه حالم بده دلم میخواد بمیرم دست خودم نیست توروخدا کمکم کنین خواهش میکنم دیگه گریه‌ام گرفته

    • Mahsa:

      میشه شمارتونو ب منم بدید 🤍

  146. M:

    سلام دوستان عزیز
    الان سه روزه نکندم و فعلا حال روحیم خوبه . ما یه گروه تو وات داریم چنتا از دوستان تریکوتیلومانیایی دور هم جمع شدیم و با هم صحبت میکنیم ، صحبت کردن در مورد این مشکل خیلی کمک میکنه که کمتر بکنیم ، در واقع انگار سبک میشیم، هر کی دوست داره میتونه بیاد تو گروه

    • تینا:

      سلام میشه منم ادکنید ممنون میشم

  147. مهراسا:

    از راهنمایی های خیلی خوبت ممنونم ماریای عزیز. ماریا جان شما شمارتون همونه که قبلا توی سایت اعلام کردید؟ می تونیم در ارتباط باشیم؟ چون از نطر مکانی به هم نزدیکیم. امیدوارم پیام منو بخونی ماریا جان و جواب بدی. من به باران پیام دادم توی تلگرام اما کسی گفت که اشتباه گرفتید و دیگه من پیام ندادم . خدا کنه پیامم رو بخونی واقعابه کمکت و جوابت احتیاج دارم. موفق باشی.

  148. مهرآسا:

    سلام دوستان امیدوارم همگی خوب باشید. من تازه امروز این مطلب رو دیدم و نظرات همگیتون رو خواندم. و متوجه شدم که به جز من افرادی دیگری هم هستند که این مشکل رو داشته باشن. خیلی خیلی دوست دارم یه گروه یا یه انجمن داشته باشیم و با هم در ارتباز باشیم و بهم کمک کنیم. خواهش می کنم اگر اینجا رو می خوانید و عضو انجمنی در این رابطه هستید اینجا بنویسید که از چه طریقی می توانم با شما در ارتباط باشم مثلا اگر در تلگرلم گروهی دارید و … . من هم بیست و پنج سالم هست و حدود ۱۳ ساله که موهام رو می کنم. واقعا و واقعا به کمکتون احتیاج دارم. اگر دوستانی سمت تهران و کرج هستن و بتونیم حضورا در قالب یک انجمن همدیگرو ببینیم و بهم کمک کنیم به نظرم می تونه برای هممون مفید باشه. امیدوارم با توجه به اینکه چند روز گذشته اینجا و بخوانید و جواب بدید.

  149. ali:

    خداوندبه حق چهارده معصوم پاک انشالله همه مریضهارا شفا دهد بخصوص مریضهای عصبی را که استرس هم دارند ترا به خدا دعا کنید

  150. اعظم:

    مرسی ماریایی عزیز. رسیدی به عمق مطالب!

  151. نازنین:

    سلام دوستان امیدوارم خوب باشین
    من نازنین ۲۰سالمه والان ۴ساله درگیره این بیماریه لعنتی شدم الان دوروزه
    تصمیم جدی گرفتم که موهامو نکنم اما تنش بدم براکندن موهام وگز گزی سرم دوبرابرشده
    ترکش خیلی سخته حتی غیرممکنه تواین ۴سال چنبارهیپنوتیزمو روانپزشکوروانشناس رفتم اما هیشکدوم فایده ای نداشت دیگه ازخودم متنفرشدم

  152. نازنین:

    سلام دوستان امیدوارم خوب باشین
    من نازنین ۲۰سالمه والان ۴ساله درگیره این بیماریه لعنتی شدم الان دوروزه
    تصمیم جدی گرفتم که موهامو نکنم اما تنش بدم براکندن موهام وگز گزی سرم دوبرابرشده
    ترکش خیلی سخته حتی غیرممکنه تواین ۴سال چنبارهیپنوتیزمو روانپزشکوروانشناس رفتم اما هیشکدوم فایده ای نداشت دیگه ازخودم متنفرشدم

  153. ماریا:

    یادمه چندسال پیش یه عروسی دعوت شدم، هر کاری کردم یجورایی نرم، مامانم نذاشت>گفت حتی اگه از آسمون سنگم بباره باید بیای.
    متاسفانه موهام وضعیت خوبی نداشت.
    زمان هم خیلی کم بود،تا عروسی فقط دوماه فرصت داشتم.

    شایدباورتون نشه…

    ولی تاشبی که ما رفتیم عروسی حتی یه دونه موهم نکندم و خوشبختانه چون این شانسو داشتم که خواهر دوقلوم همیشه دلسوزم بود ، بهم کمک کرد و نگرانیم برطرف شد.
    عادت کندن مو برام ترک نشد ولی تصمیم گرفتم روی ارادم کار کنم و بخاطر همین خیلی خیلی بهتر شدم .
    و اینکه یک سال پیش به لطف خدا آدمی وارد زندگیم شد که از همه جهت کامل بود.اینکه الان خوب شدم و دیگه موهامو نمیکنم ، مدیون اونم
    درسته الان دیگه کمتر میبینمش> ولی ، ولی بودنش و خوشحال بودن پیش اون برای من تبدیل به یه هدف بزرگ شد…..

    من تونستم
    پس شماهم می تونین

  154. ماریا:

    ((((((((((((دوستان میخاین راهی رو بهتون نشون بدم که برای همیشه از شر این عادت بد راحت بشین؟)))))))

    (((((((( تنها چیزی که میتونه شمارو نجات بده = = = داشتنه هدفه .))))))))

    برای دختر و پسرایی که سنشون بالای ۲۵ ساله پیشنهاد میکنم به فکر تشکیل خونه و خانواده باشن
    چه هدفی بزرگتر و قشنگتر از اینکه آدم بتونه توی زندگیش ، آدمیو داشته باشه که توی خوشی و غمهاش شریکش باشه

    اوناییم که به ازدواج فکر نمیکنن بهتره دنبال پیدا کردن دوستای جدید باشن، البته از راه درستش

    ادامه تحصیل و ارتقای شغلی هم میتونه یه هدف مهم و دست یافتنی باشه

    اهداف ما حتما نباید خیلی بزرگ و متعالی باشن

    شما با داشتن یه هدف کوچیک هم میتونین کندن مو رو برای همیشه ترک کنین

  155. ماریا:

    بعضیا داستان منو خوندن…و بعضیا هم که باهام در تماسن داستان منو میدونن
    من ۱۷ سال مبارزه کردم
    هر بار تا یه زمانی خوب پیش رفتم و دوباره شکست خوردم
    دکتر رفتم ( البته کلا ۵ یا۶ بار،بعدش فهمیدم بایدخودم این عادتو ترک کنم)
    محلول تقویت کننده مو استفاده کردم
    روغنای گیاهی زدم
    پیاده روی کردم، باشگا رفتم، ورزش کردم
    کاری کردم که خانواده یا دوستان نزدیکم از این مشکل باخبر بشن ولی اوناهم زیاد نتونستن کمکم کنن
    موقعیتهای ازدواج زیادی رو از دست دادم
    اعتماد به نفسم پایین اومد
    از روبرو شدن با دوستام یا حتی پسرایی که تو فامیل و محل کارو دور و اطرافم بودن ترسیدم
    ترس از اینکه اگه گفت موهات چرا کم پشته یا چراینقدر باحجابی چی بگم بهشون؟
    عروسی و مهمونی کمتر رفتم
    از استخر و باشگاه و دورهمی های دوستانم فراری شدم
    چه پولایی که صرف خریدن کلاه گیس و پوستیژ و اکستیشن نکردم
    کتاب خوندم… شعر خوندم ..برای خدا نامه نوشتم… دعا کردم گریه کردم نذر کردم التماس کردم
    حتی بارها و بارها موهامو از ته زدم تا یکدست بلند بشه …
    ولی اینا هیچ کدوم موثر نبود
    میدونید چرا؟
    چون مشکل ما ورزش نکردن نیسسسست
    مشکل ما ریزش مو یا مشکلات پوستی نیسسسست
    مشکل ما استرس های شغلی و روحی و عاطفی و مالی نیسسست
    ما معتاد نیستیم
    ما بیمار روحی روانی نیستیم
    ما مریض نیستیم
    هیچکس مارو نفرین یا طلسم و جادو نکرده
    حتی اگه تمام این مشکلاتو باهم داشته باشیم بازم دلیل کندن مو نمیشه
    بهتره برین و یه ذره مطالعه و تحقیق کنین
    خیلی از آدما:مثل نویسنده ها،دانشمندا،حتی ورزشکارایی که نقص عضو داشتن تونستن به بهترین درجات برسن

  156. ماریا:

    *****بعد از همه این حرفا …به اینجا میرسیم که ما چرا اینکارو انجام میدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

    ……….شاید سوالات و جملات زیر براتون آشنا باشه………
    چرا موهای سرتو میکنی ماریا؟
    کندن موهات تا کی میخاد ادامه داشته باشه سونیا؟
    هرجارو نگاه میکنی پر از موهای توئه باران..
    خجالت نمیکشی اینکارو میکنی مهدی؟
    ۲۷ سالت شده زهرا…بسه دیگه به موهات دست نزن.
    چرا روسریتو در نمیاری کیانا؟
    چرا ابرو و مژه هات ریخته علی؟
    حسین چرا کلاه سرت کردی؟
    فهیمه با این وضع موهات چجوری میخای بری عروسی ؟
    به موهای دخترای دیگه نگاه کن .چرا اینکارو میکنی افسانه؟
    تو روانی هستی امیر..وگرنه موهاتو نمیکندی.
    تاکی میخای موهاتو بکنی و خوستگاراتو رد کنی سمانه؟
    بهتره موهاتو از ته بزنی تا دوباره بلند بشه امیر
    اگه بخاطر درس و مدرسه و کنکور موهاتو میکنی ،اصلا لازم نکرده بری دانشگاه مبینا
    زیبایی دختر به موهاشه میترا…بعد تو بادست خودت موهاتو میکنی؟
    خسته شدیم از بس موهاتو از روی فرش جمع کردیم صبا
    محمد تواین دوره زمونه هیچکس عاشق یه دختر یا پسر کچل نمیشه.
    مردم میرن پول خرج میکنن، مو میکارن خوشگل بشن، اونوقت تو خودتو کچل میکنی پریسا

    ……… و البته جوابای مشترکی که ما میدیم……..
    نمیدونم……دست خودم نیست
    اعصابم خورده
    از فردا دیگه نمیکنم
    بعضی وقتاهم دروغ میگیم:
    من هیچ مشکلی ندارم و موهامو نمیکنم!!!
    موهام میریزه!!
    مژه هام میریزه!!
    ابروهام ریزش پیدا کرده!!
    موهام کم پشته!!
    و البته خیلی وقتها هم خجالت میکشیم و سکوت میکنیم…. چه غم انگیززززززززز

  157. ماریا:

    به نظرم کسانی که موهاشونو میکنن به دو دسته تقسیم میشن:
    ۱ – اولین گروه کسانی هستن که بعد از یه استرس کاری یا عاطفی یا بقول خودمون وقتی اعصابشون میریزه بهم اینکارو میکنن.ینی یه جای خلوت پیدا میکنن و شروع میکنن به کندن موهاشون.
    ۲ – دومین گروه هم کسانی هستن که بقول خودمون ( خودشونم نمیدونن چرا اینکارو میکنن)
    یا به نوعی نه استرس دارن نه مشکل روحی روانی نه نگرانی .
    کندن مو مثل خوره افتاده به جونشون.
    ممکنه تو اتاقشون نشسته باشن ، بدون اینکه اعصابشون خورد باشه…ینی در کمال آرامش و آسایش…یهو شروع میکنن به کندن موهاشون.
    ( قابل توجه اونایی که فکر میکنن شاید این مساله به استرس یا اعصاب برمیگرده …)
    پس بهتره خودمونو گول نزنیم و از این بهانه ها تراشی ها نکنیم تا دلیلی بشه واسه کندن موهای نازنینمون…

    البته چه جزو این گروه باشیم چه گروه اول ، هیچ فرقی نداره .متاسفانه نتیجه کار یکسانه و رنج و غمی که که بعد از کندن مو عاید همه ما میشه به یک اندازه زجر آوره…

    زن و مرد و پیر و جوون هم فرقی باهم ندارن….امکان داره با هر شرایط سنی ، تحصیلی ، فرهنگی ،شغلی ،خانوادگی ،مالی یا حتی رفاهی … اینکارو انجام بدی..

  158. علي:

    با سلام علی هستم خواهش می کنم خوب به حرفام توجه کنید من نزدیک به ۱۶ سال درگیر عارضه موکنی بودم خیلی زنجر کشیدم خیلی ها با نگه های دیگری بهم نگاه می کردن اما الان ۲ سال هست که پیروزاین مبارزه شدم و به خودم افتخار می کنم نه مشکلاتم کمتر شده و نه استرسام بلکه بیشتر هم شده پس بدونید هیچ ربطی به مشکلات نداره فقط تو یه جمله بهتون بگم یه اراده قوی می خواد آخه این فقط یه عادته غلته عادته نیاز نیست خودتونو معتاد ندونین بدن اونا نیاز به اون داره اما شما نه. باور کنید فقط ۱۰ روز اگه جلو خودتونو بگیرید درست میشه عزت نفس خودتونو باور کنید به خدا میشه باور کنید فقط باید خودتون بخواید به یاد داشته باشید این فقط یه عادته نه نیاز… خودتونو باور کنید از همین الان

    • ماریا:

      اصولا کندن مو اونقدرها هم دردناک نیست….یا بهتره بگم هیچ دردی نداره ! حتی با اینکه از ریشه کنده میشه.
      و یه چیز دیگه اینکه کندن ۱ عدد تار مو ، بین صدهزارتامو ، اصلا به چشم نمیاد و معلوم نمیشه….
      این یکی از دلایلی هست که باعث کندن دومین تار مو میشه
      ینی شخص میدونه و براش مسلمه که با کندن ۱ یا ۲ تار مو هیچ تغییری توی ظاهرش ایجاد نمیشه… نه دردش میاد نه کچل میشه .
      پس بعد از چند لحظه شروع میکنه به کندن مو از قسمتای دیگه … و همینطور ادامه پیدا میکنه .
      ******* یه چیزی که غیر عادیه اینه که : اون لحظه وقتی داریم موهامونو میکنیم ، خودمون با این کار هیچ مشکلی نداریم
      میدونیم چه کار بدی داریم انجام میدیما ..ولی بازم ادامه میدیم!!!
      تازه خیلیا تو این کار احساس رضایت دارن و کندن مو براشون یه تخلیه عاطفی محسوب میشه.*********
      ***مخصوصا کسانی که بعد از کندن موهاشون ، ریشه موهاشونم میخورن . یا زیر دندوناشون میجون و آسیاب میکنن
      .ینی یجورایی اصلا به نیت ریشه ها ، موهاشونو میکنن.******
      و البته عذاب وجدان و پشیمونی بعد از کندن موها میاد سراغ آدم
      ینی درست زمانی که یه دسته از موهای نازنینتو کندی و یه قسمت از سر یا مژه و ابرو بدون مو شد…..

  159. اعظم:

    سلام

    ولی من تو استرس این کارو بیش تر انجام میدم. اصلا این کار از سال کنکورم شروع شد. ۱۷ سال پیش خیلی سخت بود قبول شدن تو دانشگاه.

    • ماریا:

      سلام دوستان و همدردای عزیزم
      هر کی برای اولین بار میاد تو این صفحه تازه متوجه میشه اولین نفری نیست که موهاشو از ریشه میکنه!
      اون لحظه ست که ممکنه خوشحال بشه (خوشحالی از این جهت که تنها نیست )!چون میفهمه مشکلی که داره یه نوع بیماریه به اسم ” تریکوتیلامانیا “! ینی جنون کندن مو!
      بعدش میگه : چه اسم عجیب و غریبی…آره..عجیب ..دقیقا مثل حرکتی که تواین بیماری اشخاص مختلف انجام میدن!
      به این صورت که یکی موهای سرشو میکنه!
      یکی موهای ابرو یا مژه هاشو میکنه!
      کسانی هم هستن که موهای بدنشونو میکنن:مثلا موهای دست …یا پاهاشونو..
      هیچ کس نمیتونه این مواردو باهم مقایسه کنه و بگه کندن موی کدوم قسمت بدتره؟چون هرجایی که کنده میشه ضاهر زشتی پیدا میکنه و به قول معروف کچل میشه…

      کندن مو ، حالا میخواد هر قسمتی از بدن یا سر و صورت باشه …فرقی نمیکنه …نیاز به مخفی کاری داره!
      ینی من یا شما جلوی کسی موهامونو نمیکنیم…حتما باید یه جای خلوت و به دوراز چشم دیگران پیدا کنیم…
      ( ازنظرمن محل ارتکاب جرم بیشتر توی ” اتاق شخصیمون ” ، دستشویی و حمام و مهمترازهمه ” شب موقع خواب ” وقتی رو تختمون دراز کشیدیم و آماده خوابیدن هستیم اتفاق میفته ..)
      البته! یه سری افرادم هستن که دیگه براشون فرقی نداره و زدن به رگ بیخیالی و جلوی خانوادشون اینکارو میکنن..
      مثلا وقتی دراز کشیدن و دارن تلویزیون میبینن
      یا وقتی دارن راه میرن و با موبایلشون حرف میزنن.
      یا موقع روزنامه خوندن و کتاب خوندن …
      یا هر جای خلوت دیگه..

      *** احتمالا همه ما اولین باری که اینکارو کردیم یادمونه.. ****
      متاسفانه بعد از یه ضربه روحی یا اتفاق بد …مثلا شکست عشقی
      یا استرس برای قبول شدن توی کنکور
      یا استخدام کاری
      یا شرایط خانوادگی بد مثل تحقیر شدن و مقایسه شدن
      حتی ترس از رفتن به سربازی یا خدمت و دور شدن از شهرو دیار و خانواده
      و خیلی دلایلی که برمیگرده به شرایط روحی و استرس …
      ******** بعضیا هم ( مثل من ! )بدون هیچ ترس و استرسی ! برای اولین بار اینکارو کردن… **********
      مثلا به تقلید از رفتار یکی دیگه
      که فقط از روی عادت با موهاش بازی میکرده …
      به اینصورت که موهارو دور انگشتا پیچوندن و بعد از یه کشش کوچیک مورو از ریشه کندن
      .یا موچین برداشتن و موهای پا و دستشون یا ابرو و مژه هاشونو کندن….

  160. M:

    سلام دوستان
    من هم گرفتارم
    الان ۱۵ ساله ، و فکر میکنم هیچ ربطی به استرس نداره چون این عادت تو هر حالتی که باشی سراغت میاد
    خسته ام….

  161. سوربهی:

    چی میشد این عادت مسخره ترک شه همش فیلم آرایش مو بصورت میبینم اما چه فایده نه مو ی درست حسابی دارم نه مژه ابروی درس حسابی حیف….

  162. رزا:

    ممنونم اعظم جون…..تو هم سعی کن حتی یه دونه هم نکنی

  163. اعظم:

    به به رزا خانم مبارک. عالیه.

    من هم ۴ ماهی هست خیلی کم این کارو انجام میدم. البته خب شرایط با استرس بالا هستم. تا ۲ ماه دیگه شرایطم عوض میشه.

    اگه بتونیم اروم باشیم از این عادت رها می شیم.

    ورزش کنید. خیلی اثربخشه. من پیشنهاد می کنم برید زومبا. خیلی خیلی خیلی ورزش شادیه. کاملا متفاوته. من که دیگه نمی تونم زومبا کار نکنم. اصلا معتادش میشید.

  164. رزا:

    دوستان من ترک کردم الان سه ماهه حتی یک دونه مو هم نکندم….کافیه ادم تو زندکیش یه تنوع ایحاد کنه….خودتون میدونین به چی علاقه دارین برین دنبال همون…..مثلا به نقاشیب غلاقه دارین برین کلاس نقاشی….باور کنین معجزه میکنه….زندگیتونو از یکنواختی بیرون بیارین

  165. ماریا:

    از پیشرفت خود لذت ببرید:
    پیگیر بودن:

  166. ماریا:

    همه ما خواهان تغییراتی در زندگیمون هستیم،
    تغییرات مثبتی که در عمل ممکنه سخت و و طاقت فرسا باشن.
    اهدافی مانند کم یا اضافه کردن وزن، نوشتن یک کتاب، تغییر شغل، ترک سیگار و یا کم کردن مصرف کافئین. رسیدن به بعضی از این اهداف ممکن است طولانی مدت باشد.

    برای رسیدن به اهداف زندگی، مهم ترین چیز برداشتن اولین قدم ها است، حتما برای شما نیز اتفاق افتاده که شروع کار خود را به فردا و فردا موکول کنید. پس بهتر است در راه رسیدن به اهدافتان ثابت قدم تر باشید، با به کار بستن راه حل های زیر ممکن است زودتر به موفقیت برسید

  167. ماریا کرج:

    راستی یه چیزی
    بهتون پیشنهاد میکنم موهاتونو کوتاه نکنین
    (البته من دیگه موهای کوتاه داره قسمتی از شخصیتم میشه )خواهرم میگه موهای کوتاه چهرتو خوشگلتر میکنه
    ولی شمایی که دوست ندارین و ((( مخصوصا اینکه به بعضیا هم ممکنه نیاد))) بذارین بلند بمونه.
    اونجاهایی که خالیه رو یه جوری با کش یا هد یا تل بپوشونین
    شاد باشیننننننننننننننننننننن

  168. ماریا کرج:

    سلام دوستان و همدردای عزیزم
    برای همتون آرزوی سلامتی دارم
    شاد شاد شاد باشینننننننننننننننننننننننننننننن

  169. ن.م:

    شما دخترین نباید اینجور کنید…
    من پسرم نهایتش این شده که موهام کم پشت شده و تمام یعنی مثل بقیه شدم.
    راستش من تموم کردم الان خیلی کم میکنم….اون شدت که لکه بندازم رو نمونده…۷ساله بهش معتادم الان۲ سال بیشتره کم کردم ولی کامل نه.

  170. ن.م:

    سلام. آره بازم میگم نباید بریم تو فکر.
    فکر عامل شروع هست.
    وقتی به خودمون اومدیم که داریم میکنیم تو مرحله اول باید اون کاری که مشغولشیم رو تموم کنیم بعد نکندن رو….مثلا اگه تو فکریم اول باید فکر رو عوض کنیم مثلا از فکر دانشگاه بریم تو فکر باشگاه رفتن که چیزه خوبیه بعد خیلی آسونتر میتونیم دستمون رو از موها جدا کنیم…. این فکر کردن یا گوشی دستمونه یه پیام ناراحت کننده میاد یا یه اتفاق خانوادگی یا یه برخورد بد استاد سره کلاس….باید اول فکره رو پرت کنیم یجا دیگه بعد دست بکشیم….چون تو روانشناسی میگن این کاری غیر ارادی هست یعنی همون تو فکر رفتنس که غیر ارادیش میکنه.

  171. اعظم:

    سونیا دیگه هر چی بود و نبودو نوشتی!

    وقتی کوچیک تر بودم (قبل از ۲۰ سالگی) فکر می کردم فقط خونه ما دارای قوانین عجیب غریبه ولی با بزرگتر شدنم فهمیدم خیلی از خونه ها توش ارامش نیست. دلیل اصلیش هم ازدواج های تحت شرایط بوده. این که ادم ها باید ازدواج کنند منجر به تشکیل خانواده های داغون شد. حالا هر کسی به ی نحوی و هر کسی به ی صورتی این تامین نشدن از طرف خانواده را نشون داد.

    سرزنش های خانواده سر کوچیک ترین چیزها دلیل اصلی خیلی از نقاط منفیه منه. کاش والدین بدونن که کودکشون نباید سرزنش بشه. ادم وقتی کوچیکه پدر و مادرش خداش هستند. کم ترین بی توجهی اونا بیش ترین ناراحتیو واسه کودکشون داره.

    به هر حال همینه که هست. این خانواده های نابلد و این جامعه وحشتناک ما که معلوم نیس چی سر جاشه.

    میگن از منفی ها حرف نزنید بیش تر میشه. پس بهتر چشممون را روی واقعیت هایی که دست ما نیست ببندیم.

    باید برنامه های مختلف توی روز داشته باشیم. زیاد تو خونه نمونیم. هر چند خب همون ی کلاس ورزش معمولی هم ماهی ۷۰ تومن پول می خواد و خب فقط ۳ ساعت تو هفته وقت ادمو می گیره. به هر حال تنها راه بیکار نموندنه.

    مشکل اصلی خیلی ها از ادما اینه که نمی دونن چی می خوان. اگه ادم بدون دقیق چی می خواد خوبه. ی خواستنی که ریشه در واقعیت داره و پسش بر میایم نه ی فانتزی دست نیافتنی.

    دیگه همه شدیم ی پا شخصیت شناس!

  172. سونیا:

    اراده ی پولادین+امید+پشتکار=موفقیت

  173. سونیا:

    تنها شرط رسیدن به پیروزی داشتن اراده قوی است شرایط دیگراهمیتی ندارد.

    گوته

    اراده از آن مرد کور نیرومندی است که بر دوش خود مرد شل بینایی را می برد تا او را رهبری کند.

    شوپنهاور

    اراده محکم و متین که بخواهد به هر کس آنچه سزاوار است بدهد عدالت نام دارد .

    اولپن

    به‌هنگام عزیمت و در دقایق حساس زندگی، انسان‌هائی که توانائی بررسی ِ اعمال ِ خویش را دارند به ‌اراده‌ای قوی دست می‌یابند.

    تولستوی

    کسی دارای عزمی راسخ است ، جهان را مطابق میل خویش عوض می کند.

    گوته

  174. سونیا:

    من همه پیامارو خوندمو فهمیدم درد مشابه داریم حالا یکی بیشتر یکی کمتر شدتها متفاوته
    علت اصلی بیماری:از زمان بچگی عموما تو خانواده هامون دعوا و مشاجره بوده و ما قربانی و شاهد این رفتارها بودیم به مرور زمان این دعوا ها بیشترو بدتر شده و به مرور روی فکر / اعصاب ما نقش داشته که ابتدا با ناخن جویدن خودشو نشون دادهانتقاد و قیاس ما با بچه های دیگه که بخدا اونا تنبل تر از ما بودن مواخذه شدنمون بابت هر کاری که تو نظر بزرگترا بد و غلط بود همیشه بخاطر طرز فکر کوتاه خانواده قربانی و منزوی بودیم
    بعد از دوره ای با ورود بازیهایی مانند سگا پلی استیشن کامپیوتر که شامل بازیهای اکشن ترسناک رزمی پر استرس بودن که بخاطر باخت تو مرحله یه عالم حرص میخوردیم و استرس بیشتر میشد
    تو دوره بعدی مرحله نوجوانی فیلمهای اکشن عاشقانه ترسناک روی اعصاب ما نقش داشتن و گوشی های موبایل که موجب تنهایی و گوشه گیری شده
    شکستهای عشقی دوران نوجوانی و جوانی سرزنش والدین و باز همون دعواهای پدر و مادر که اینبار ما رودلیل مشکلات و بهانه ای برای دعوا قرار میدن
    تو سن ابتداینوجوانی حدود ۱۲ ۱۳ سال دچار این استرس شدیم مخفیانه و نا اگاهانه ادامه دادیم و با فهمیدن اطرافیان بجای اینکه انها دنبال راه درمان باشند بدتر با پرخاشگری و انتقاد رفتار کردن حالا که ۱۵ تا ۲۰ سال میگذره و عادت با ما جوش خورده و خودمون از نگاه به ایینه حراس داریم راه زیر درمان بیماریه:
    ۱٫از فیلمهاو بازیهایی که بعد از اونا و در حال تماشا مو میکنیم دوری کنیم.
    ۲٫گوشی موبایل تا حد امکان کمتر استفاده شه
    ۳٫ تنها تو اتاق نمونیم و تو جمع خانواده باشیم
    ۴٫موقع دعوا از هدست استفاده کنیم و چشمامونو ببندیم
    ۵٫ورزش خوردن میوه انجام کارهایی که دستامونو مشغول کنه و سرگرمی تو کارایی که فکر رو از ما دور کنه
    ۶٫زیاد جلوی اینه نریم موهامونو سفت نبندیم کلاه نزاریم موجب تحریک پوست سر نشیم. صورتمونو بند نندازیم دست و پا رو اپیلاسیون نکنین . از ژیلت یا کرم موبر برای اسلاح صورت و بدن استفاده کنیم.
    ۷٫بیشتر اوقاتمونو بیرون از خونه و تو اجتماع باشیم سر کار بریم پیاده روی پارک سینما بازار قدم بزنیم
    ۸٫تقویت موها با خرگوشک رزماری شاپو الپسین و هر روز دوش گرفتن .کلاه گیس موجب رشد ضعیف و ریزش میشه
    ۹٫بخندیم شاد باشیم بیخیال مشکلات اقتصادی جامعه باشیم چون مشکل اصلی ما مو کندنه بیخیال سختی ها باشیم ازاد زندگی کنیم و بی دغدغه .خوش بگذرونیم روحیمونو شاد کنیم از دارایی فعلیمون لذت ببریم حسرت بقیرو نخوریم و سر کوفت نزنیم به خودمون بخاطر اشتباهات. ناراحتیو دور بریزیم و به ناراحتی لبخند بزنیم و طعنه و تمسخر و انتقاد دیگرانو نشنیده بگیریL.
    کسایی که تازه شروع به کندن کردن مراحل بالا و اطلاع به خانواده و مراجعه به پزشک کنن خواهشن

    در مورد ماهایی که خیلی وقته میکنیم :دکتر و دارو مارو رد دادن ما خودمون باید اراده کنیم برای درمان شدن

    ما روحمون اسیب دیده و داره جسمونو نابود میکنه باید روحمونو بسازیم تا جسم اسیب نبینه اراده کنیم و جدی تصمیم بگیریم

    ما باید شاد باشیم تا خوب شیم مشکل حساس ما مو کندنه باقی مشکلات به ما مربوط نیست

    وسلام

    • المیرا:

      سلام خوبید؟؟ من از ۸سالگی مو میکنم و الانم ک ۱۹سالمه هم میکنم و نمیدونم باید چیکار کنم

    • المیرا:

      سلام.راستش من هیچ دوستی ندارم ک باهاش برم بیرون یا گردش پاهای مامانمم ک درد میکنه زیاد راه نمیتونه بره خاهرمم شوهرکرده و رفته خونه ی بخت.من خیلی تنهام تنها دلخوشیه من تو این دنیا گوشی و دنیای مجازیه ک وقتمو پر میکنه هرجا هم رفتم برا کار یا سابقه ی کار خاستن یا بخاطر اینکه وضعم یکم پوشیده بود ردم کردن به دکترای خیلی زیادی رفتم تادرمان بشم اما هیچ فایده ای نداشته من حتی تو خونه هم زیاد دردودل نمیکنم تنها هم ک بیرون میرم کلی فکر میاد سراغم و نمیذاره ذهنم آرومشه.. دیگه واقعا نمیدونم چیکارکنم

  175. سونیا:

    به نظرم دنیای تکنولوزی و عصر چشم و هم چشنی ادمارو مریض و عصبی کرده ما با مو کندن این استرسو تخلیه میکنیم اما اونایی که استرسشون تخلیه نمیشه هزارتا درد میگیرم مثل سرطان

  176. سونیا:

    علت اصلی: کارهایی که توش استرس داره مثل بازی های کامپیوتری فیلم ترسناک و اکشن فیلمهای پورن موزیکهای خشن . انتقاد نا بیجای. والدین توقعات بیش از حد اطرافیان . تنشهای درون خانواده. فصل امتحانات دعوا و مشاجره. بیکاری. فکر و خیال. گوشی موبایل.تنهایی
    راه درمان: شاد و بیخیال زندگی کردن. که متاسفانه با وجود جامعه فعلی ما و فرهنگ دور خانوادمون نمیشه شاد بود
    همیشه مورد سرزنش و قیاس قرار میگیریم. درک نمیشیم. دعوا و مشاجره خانواده به ما مربوطه. محیط زندگیمون سخته و این زمانی خوب میشه که اونطور که حس رضایت ثاریم زندگی کنیم.
    من خودم وقتی خانوادم دعوا مبکنن و یا زمانی که ناراحتم و فیلم و بازی پر استرس میبینن و تو تنهایی و تاربکی مو میکنم وقتی فکر و خیال پوچ دارم همشم بخاطر اینکه کچل شدم و یا ابنکه به هدف و خواستم میرسم یا نه
    جوری که مو رو میگیرم و میگم اگه ریشش در بیاد یعنی اون خاسته مثبته و در نیاد منفی. وقتی منفی میاد غیر فابل قبوله و باز میکنم تا ریشه پیاز مو در بیاد بعد کابوس شروع میشه و کچلم
    تنها راه درمان زندگی ایده ال و شاده بدون فکر و دغدغه

  177. اعظم:

    وای سونیا دلم سوخت به خدا.

    من به این شدت نیستم.

    البته خب بگم که من اولا خیلی مشغولم و خب همه اش تو نت هستم. نوع کارمه می طلبه. بعد این که باید ورزش کنید. معجزه نمی کنه ولی اثر داره.

    میگن علت اصلیش استرسه ولی من فکر می کنم افسردگیه. نمی دونم باید شاد باشیم. زوریم که شده باید شاد باشیم.

  178. اعظم:

    یعنی بقیه تو فکر و خیال نمی رن؟ ایا تو این دوره زمونه میشه تو فکر نرفت؟ دوره ای که به هیچ ایده ای نمیشه تکیه کرد. حتی صادق بودن همیشه! انگاری گاهی باید دروغ گفت.

    می خوام بگم که نمیشه فکر نکرد. بخصوص اگه اهل مطالعه باشی. اصلا کتاب خوندنم می تونه بد باشه. ایده های مختلف متناقض نتیجه نهاییشه.

  179. ن.م:

    سونیا.
    دقیقا منم اینجورم. اره کوتاه نکن. ناراحتی از کوتاه و بد بودن مو یعنی ادامه ی چرخه ی استرس و کندن زیاد.

    اعظم خانم دلیل مشترکمون اینه که نباید تو فکر بریم….بقران تو فکر و رویا رفتن تنها بدبختیمون هست.

  180. اعظم:

    من فکر می کردم این عادت بین خانوم هاست ولی این جا فهمیدم که اقایون هم درگیرشن.

    استرس این عادتو تشدید میکنه. من ی عادت بد دارم و اون تعلل ورزیه. یعنی تو کارهای کوچیک تعلل ورزی ندارم ولی تو کارهایی که نیاز به مثلا ی زمان دو ماهه داره تعلل ورز میشم. تعلل ورزی باعث استرس و استرس هم باعث تشدید این عادت میشه.

    وای من واسه اونایی که مثل مبینا کوچیک هستم نگرانیم. من از ۱۷ ساگی این کارو شروع کردم. درست سالی که واسه کنکوراماده میشدم. خیلی زوده از سوم دبستان.

    از خودتون و ویژگی های بارزتون بگید. شاید به ی علت مشترک برسیم.

    ویژگی های بد من همون تعلل ورزی و حساسیته.

  181. سونیا:

    از اول مهر چجوری برم دانشگاه غصم گرفته

  182. sonia:

    بازم سلام. موهامو کوتاه تر زدم اصلا بهم نمیاد. اونقد ناراحتم که با نوک انگشتام میکنم سر انگشتام زخم شده. چرا نمیتونم ترک کنم. دیروز موقع کوتاه کردن دوستم گفت تو موهات سفید افتاده . ۲۵ سالمه نابود شدم گناهم چیه. همش گریه میکنم وسط سرم کم پشتو روشنتر از بغلاست . کوتاه نکنید بدتر میشه. موی کوتاه میبینم وسوسه بیشتری برای کندن دارم . شمام مثل منید و هر بار موقع کندن میگید این اخریه؟ شمام دوست دارید با پیاز مو موتون کنده شه؟ شمام وقتی فکرتون مشغوله میکنید؟ جلوی اینه اید یه مو نظر جلب میکنه میکنید؟اونایی که مثل منن بگن

    • علی:

      تا حالا هیچوقت کسی اینقد دقیقا احساسمو نگفته بود

  183. سونیا:

    سلام. موهامو کوتاه تر زدم اصلا بهم نمیاد. اونقد ناراحتم که با نوک انگشتام میکنم سر انگشتام زخم شده. چرا نمیتونم ترک کنم. دیروز موقع کوتاه کردن دوستم گفت تو موهات سفید افتاده . ۲۵ سالمه نابود شدم گناهم چیه. همش گریه میکنم وسط سرم کم پشتو روشنتر از بغلاست . کوتاه نکنید بدتر میشه. موی کوتاه میبینم وسوسه بیشتری برای کندن دارم . شمام مثل منید و هر بار موقع کندن میگید این اخریه؟ شمام دوست دارید با پیاز مو موتون کنده شه؟ شمام وقتی فکرتون مشغوله میکنید؟ جلوی اینه اید یه مو نظر جلب میکنه میکنید؟اونایی که مثل منن بگن

    • المیرا:

      سلام همدردم دقیقا مثه منی همش عینا.. منم اینطوریم

      • negin:

        منم اینجوریم.وایی نمیدونم چرا موهایی ب این خوبی دارم و از کندنشون لذت میبرم.

      • negin:

        سلام.من ۱۲ سالمه.خیلی حیفم میاد ک موهامو میکنم.من استرس خیلی ندارم اما از کندن موهام لذت میبرم.خیلیا دردشون میاد ولی من خوشم میاد و دوست دارم همراه پیاز موهام کنده بشه☺. من چن ماه نکندم و موهام در اومد اما این شیطون نمیزاره دوباره شروع کردم.الانم از پشت چتریام خیلی کم پشت شده تا وسط سرم ،طوری ک پوست سرم معلومه
        به قسمتایی هم واقعا خوشم میاد بکنم و اون قسمت خالی شده.اه ،لعنت ب من ک موهایی ب این لختیو خوشرنگی رو دارم میکنم.همیشه وقتی میکنم میگم این اخریشه و ب خودم قول میدم اما نمیشهههه،اه،خداااااااااا،خیلی بده آدم تو این سن موهاشو بکنه.
        من همیشه فک میکردم فقط منم ک اینکارو میکنم،.. کسی هست ک مثل من باشه؟!!

        • یه نفر:

          همیشه موقع کندن به زندگی آیندت فکر کن تو یه دختری بالاخره بعد چن سال قراره خونواده تشکیل بدی ببین اگه بکنی خونواده همسر آیندت همیشه تحقیرت میکننیا اصلا شاید پسری نیاد دنبالت کودوم پسری دوس داره زنش موهاشو بکنه؟؟هیچ پسری به طرف دخترایی که مشکل دارن نمیان

  184. ن.م:

    ۱٫از گوشی دوری کنید
    ۲٫وقتی حوصله درس خوندن ندارید پس نخونید.
    ۲٫از تلویزیون دوری کنید.
    ۴٫ مثل هوس میمونه-زود میاد و زودم میره-یعنی همه ارادمون تو ۵دقیقس که برنده میشیم یا میبازیم پس یه لبخند با صدای بلند یا یه صدای الکی از خودت در بیار و از جات بپر بلند شو و برو.
    ۵٫زیاد غصشو نخور…سعی کن کنار بیایی و بگی من حتی بکنمم باز فرده موفقیم اما دوس دارم که نکنم.
    ۶٫این جز بیماری روانیه که آدم میتونه داشته باشه و زندگی عادی بکنه مثل افسردگی خفیف یا ناخن جویدن یا شب پریشی هست.
    ۷٫به خودتون فوش ندید. رزا چرا به خودت ناسزا میگی بابا؟؟!! تقدیر خداس تو حق نداری به خودت اینجور بگی.
    ۸ واسه پسرا میگم…اگه به استمنا عادت دارید یا باید اول استمنا رو ترک کنید یا سعی کنید این دو مسیله رو از هم جدا کنید وگرنه کارمون سختتر میشه.

    .
    .
    اگه میخایید تا یه گروه بسازیم تلگرام یا لاینی جایی…حس میکنم خوب باشه.

  185. ن.م:

    سره کلاس روانشناسی باشی
    استاد درس بده
    از بیماری تو بگه…تو هم نشستی گوش میدی و باید یاد بگیری
    در حالی که خودت بهش اعتیاد داری.
    این بیماری از مردونگی انداخت منو

  186. ن.م:

    سلام
    خاستم بگم منم هستم.
    ۷ساله.
    دارو هیچ تاثیری نداره…برای بعضیا داره ولی باز مضرات خوده دارو خودش زیاده.
    As-m و مبینا ۱٫حتمن به خانوادتون بگید درجریان بیفتن. بعد بگید که این یه نوع بیماریه. ۲٫مسیله رو جدی بگیرید. حتی جلو کندن ۱دونه کندن رو بگیرید.

  187. اعظم:

    سلام مبینا جون

    چقدر ناراحت شدم واست. هم واسه مو کندنت و هم برخورد نامناسب معلمت.

    به نظرم به دکتر مراجعه کن. تو خیلی کوچیکی. نیاز به حمایت داری.

    واست دعا می کنم.

  188. مبینا:

    سلام من دختری ۱۳ ساله هستم این بیماری کندن مو از کلاس سوم دبستان شروع شد که معلمم من رو بی دلیب از کلاس بیرون مینداخت و من از اون موقع اول موژه و ابرو هامو کندم بعد ول کردم و الان موهامو میکنم تا الان چند بار ول کردم ولی دوباره برگشته واقعا نمیدونم چیکار کنم اصلا دوست ندارم بکنم وقتی موهامو میبینم گریه میکنم دلم برایه مامانم میسوزه بیچاره چه گناهی کرده لطفا کمکم کنید

  189. اعظم:

    این چه کاریه؟!

    ترکش نیاز به تقویت اراده داره. ی نوع جنگه.

  190. اعظم:

    این چه کاریه؟!

    میشه کمش کرد ولی راجع به ترکش شک دارم!

    پناه بر خدا…

  191. سونیا:

    دوستان اگه همه لاین دارید تو لاین یه گروه بسازیم همه اونجا باشیم

  192. سونیا:

    سلام دوستان من ۲۵ سالمه و از یازده سالگی موهامو میکنم موی پا و سرمو قسمت جلو تا وسط سرم .بارها تصمیم به ترک گرفتم اما نشد چند ماه پیش مو هامو از ته زدم با کلاه گیس سر کردم موچین و عز خودم دور کردم اما بعد که دو سه سانت شد موهام دوباره کندم . الان دو هفته دیگه عروسی داریم حتی نمیتونم ی مدل پسرونه بزنم .از خودم متنفرم گاهی دوس دارم زمان برگرده عقب . تا الان موقعیتهای ازدواج زیادی از دست دادم مادرم به حالم افسوس میخوره و با عصبانیت نصیحت میکنه دخترای دیگرو به رخم میکشه . میگم دست من نیست حواسم نیست میبینم کندم اما قبول نمیکنه. دکتر هم رفتم ی ماه نکندم اما باز نشد . خیلی داغونم .دختر عمم میکند عز سرش افتاد اما من نه مثل یه شیطان تو وجودمه میگه بکن . کمکم کنید من واقعا داغونم

    • ماریا کرج:

      سلام همدرد عزیزم
      اتفاقی که درموردش صحبت میکنی بارها برای منم افتاده
      دقیقا وقتی موهاتو از ته میزنی تا سه چهار ماه اوضاع خوبه و همه چی آرومه و این حرفا!!!!
      ولی وقتی بلند میشه دوباره کابوس شروع میشه
      من خودم ۱۷ سال جنگیدم

  193. ماریا:

    سلام به همگی
    مخصوصا حسین
    چیزایی که نوشتی دقیقا همون اتفاقیه که توی یه دوره متوالی ، برای همه ما میفته!!!!!
    ( راستی فکرمیکنم شما توی پرداخت به جزئیات استعداد داشته باشی …. مثل کسانی که فیلمنامه مینویسن … میدونستی؟؟؟)
    پیشنهاد میکنم هر از گاهی اینجا نظراتتو بذاری
    ممنووووووووووووووووووووووون
    موفق و شاد باشین

  194. ماریا:

    چندتا توصیه دارم براتون
    ************** توروخدا کندن موهاتونو از خانواده یا شوهرتون یا دوستاتون یا اطرافیانتون پنهان نکنین
    چون نتیجه اش فقط تنها موندن و تنها جنگیدن با این عادته…

    ********* توروخدا برای مخفی کردن جاهایی که کندین از روسری و کلاه استفاده نکنین..همین باعث میشه بازم به کندن ادامه بدین

    ********** توروخدا..اگه کسی دید موهای سرتون کم پشته یا پرسیدچرا ابرو و مژه هات ریخته .. دروغکی نگین موهام میریزه … چون مشکل ما ریزش مو نیست….
    بجای اینکه خودتونو و اطرافیانو گول بزنین …به فکر این باشین که مشکلتونو حل کنین

    • المیرا:

      سلام خوبید؟؟ چرا به دوستامون بگیم ک بعدا ممسخرمون کنن؟؟ یا شماتتمون کنن؟؟ من خودم ۱۱ساله این مشکل و دارم و خیلی خاستم ولی نتونستم همین الانشم کاری از دستم برنمیاد نمیدونم دیگه چیکار کنم

  195. حسين:

    چرا ادامه اش نیامد/ خلاصه جونم براتون بگه که این قضیه به نظر من دوتا راه داره
    الف – اگه خودت دکتری که خوب درمانش کن و گرنه قرتی بازی در نیار و برو پیش یه متخصص خوب ..چی یه متخصص خوب نه هر دکملی ….اگه تشخیصش درس باشه دارو همون ۲روز اول جواب میده یعنی شدت کندن موت کم میشه و شما لطفا با ادامه درست و مصرف دقیق میرید که مو کندنو بزارید کنار …حالا چرا بعضی ها جواب نمی گیرن …اون ماله تشخیص غلط دکتر و اختمالا بی دقتی شما در مصرف دارو . یا ترس استفاده از دارو و اثار جانبی و… ایناست که نباید شما از این بی توجهی ها بکنید وگرنه تا لب گور مو کندن باهاتون میاد

    • ماریا:

      اصلا اینجوری نمیشه…..
      من دارم به تاسیس یه مر کز یا یه موسسه یا یه نهاد یا چه میدونم یه کلینک ترک کندن مو فکر میکنم…
      اصلا چرا ماها کنگره نداریم؟
      چرا ماها یه نهاد ضد کندن مو نداریم؟؟؟

      اصلا تو کشوارای خارجی با این مساله چه جوری کنار میان؟
      چرا این عادت اینقدر طولانی مدته؟
      یه نفر میگه ۵ سال …
      یه نفر میگه ۸ سال ….
      خودمم که بعد از ۱۷ سال خوب شدم.
      چه جوری میشه این همه سال این عادت پنهان میمونه و همه فکر میکنن تنها کسی که تو دنیا موهاشو میکنه فقط خودشه !!!

      • سونیا:

        ماریا جون چجوری خوب شدی میشه بهم بگی من واقهعا حالم خوب نیس نمیتونم تحملش کنم

  196. حسين:

    ادامه
    خوب مو کن ازکارش راضیه ولی دیگران نه / خو به دیگران چه ربطی داره پس کار باید ادامه پیدا کنه …ها تا کجا …تا جائی که خوده مو کن عزیز بابت سرزنش و از اینکه ارنج دسش از بس لای موها گشته خسته شده به این میرسه که این چه کاریه …پس از امروز دیگه موهامو نمی کنم …داستان شروع میشه …یه چند وقتی اوضاع بد نیست ولی تا بخودش میاد می بینه باز دسش تو موهاشووو هی داره میکنه ….

  197. حسين:

    نه خوشم امد نسبتا بچه های با سواد و اهل دردی بویژه ماریا خانم نظرات خوبی رو مطرح کردن که خیلی مفیده برا همین منم یه چندتا نظری بدم که از قافله عقب نمونم/
    برا اونائی که موشونو می کنن که نمیشه بگی نکن . چون کندن مو یه جورائی حرسشو کم میکنه خارش فکریشو برطرف میکنه وحتبی از اینکار لذت میبره …… ولی خوب اشکال کاراینه که این کارش باعث کچلی میشه و افکار عمومی هم تاییدش نمیکنه.. برا همین مو کنا اگه هم گاهی عقب نشینی میکنن برای این موارده وگرنه اگه به خودشون باشه که کلا موهارو میکنن و خیلی هم خوشحال میشن

    • ماریا:

      سلامممممم حسین جان
      اینو که دقیقا راست میگی !!
      متاسفانه !!!!!

  198. fahim:

    yek goruh dar viber ya whatsapp tashkil bedin,
    va esmesho inja bezarin ke hame ozv beshan

  199. fahim:

    az serrome phyto mituni estefade koni ghazal jan

  200. fahim:

    lotfan yek goruh tashkil bedim ,fekr mikonam kheyli komak mikone be tark kandane moo

  201. غزال:

    بچه ها کسی دارویی برای تقویت مو بعد از ترک این عادت سراغ نداره؟؟؟؟؟؟؟؟

  202. رزا:

    سلام بله همگی ممنونم اعظم جون…….مصطفی ورزش کن ورزش تیبمی مثل والیبال یا فوتبال انفرادی مثل شنا باور کن خوب میشیورزشهای تیمی معجزه میکنند و ضصمنا موهای سرتو از ته بزن به ریشسه موهات آسیب نرسه تو پسری مشکلی نیسیت

  203. مصطفی:

    سلام هم درد های من مصطفی هستم بیست و چهار ساله مهندس کامپیوتر منم یادمه از دوران دبیرستان به خاطره فشار های زیاد استرسی که یکیشون مشکلات شخصی در زندگی بود و دیگری مشکلات عدم توانایی در ازدواج و رسیدن به ارامش جنسی روی به این کار اوردم
    هر بار که یه مو از سرم میکنم مثل یه داروی اعصاب بسیار قوی برای من عمل میکنه نمیدونم چه طور ترکش کنم
    پیش دکتر اعصاب رفتم دارو خوردم نداشت
    دستکش پوشیدم فایده نداشت – کلاه زدم فایده نداشت -مامانم میگه کچل کن ولی خیلی زشت میشه قیافم-پشت سرم تقریبا اگر دو ماه سه ماه دیگه ادامه بدم کامل خالی میشه در حالی که جولویه موهام پره
    نمیدونم چه کار کنم چه خاکی به سرم بریزم مشکل اعتماد به نفس ندارم ولی خیلی از این حرکت خودم بدم میاد و به خودم میگم روانی
    جایی خوندم که وزنه وصل کنید به دستاتون که دستتون تا سرتون نرسه گفته بود حدود هشتاد درصد جواب میده
    یا اینکه خودتون رو هیپنوتیزم کنید بخوابید شماتون رو ببندید به خودتون ارامش بدید بعد تو افکارتون فکر کنید که کل موهاتون رو کندید و احساس پشیمونی کنید بعد چشماتون رو باز کنید و برید جولویه اینه و ببینید که موهاتون هستن این کار باعث کم شدنشون میشه
    اگر کسی هست که میتونه درمان کنه روشی بلده دکتری میشناسه که بتونه منو کمک کنه هر کجالی ایران باشه میرم ۰۹۷۳۰۸۸۰۲۸۵ شمارمه عاجزانه ازتون میخوام کمکم کنید
    اگر دکتری این متن رو میخونه و میتونه کمکم کنه بهم خبر بده دعاش میکنم
    ممنون

  204. as_m:

    سلام واقعا مرسی از راهنماییتون میدانید من مشکلم حاد نبوده ینی خدا واقعا دوسم داشته که زود فهمیدم الآن واسه موهایم هیچی اتفاقی نیفتاده تازشم من اگه بخوام یه چیزیو واقعا ترک کنم میتونم الآن چارروزه به موهایم دستم نزدم و اینکه این مشکل واسم به وجود اومد به خاطر تنهایی و استرس بود که دورشون میکنم از خودم مطمئنم میتونم به خانوادمم فعلا چیزی نمیگم چون مطمئنم خودم تنهایی میتونم آخه من فقط سه یا چار هفته اونم تفننی درگیرش بودم اگه تا یه ماه دیگه خوب نشدم که مطمئنم خوب میشم به مامانم حتما میگم خوبه به نظرتون؟؟؟از خدا میخوام به هممون کمک کنه و یه واراده ی قوی برای ترک این عادت بده انشاءالله خدا پشت و پناهتون فقط کافیه از ته دل بخواین ترکش کنین موفق باشید

  205. ماریا:

    سلام دوست عزیزم
    ببین تو تازه گرفتاراین عادت بد شدی

    پس زودتر از همه ما میتونی ترکش کنی

    خواهشی که ازت دارم اینه که این مشکلو از خانوادت ( که میتونن دلسوزانه ) کمکت کنن پنهان نکن
    من خودم ۱۷ سال به این مشکل دچار بودم
    تجربه ای که دارم اینه که تا دیر نشده به یه دکتر خوب مراجعه کنی
    در غیر اینصورت اگه طولانی بشه دکتر رفتن به هیچ وجه ( به هیچ وجه !!! ) اثر نداره عزیزم

    • ماریا کرج:

      همدرد عزیزم

      اگه میخای موهای لخت ومشکیو و بلندت ( که همه ما یه روزی موهامون همینجوری بوده ) رو ازدست ندی ،سعی کن استرس نداشته باشی و دستاتو کنترل کنی
      امکان داره اول یه نقطه از موهاتو بکنی!ولی یهو متوجه میشی که چیکار کردی……
      مراقب خودت باش
      شاد باشی

    • sani:

      منم این مشکل رو چند سال بود داشتم تقریبا یک سالی میشه خیلی کم شده اولا برین پیش متخصص پوست ومو هرچی بیشتر به خودتون برسین کمتر سراغ نابود کردن میرین دوما تو استرس زیاد کف سرتونو ماساژ بدین هم آسیبی نمیزنه همم که کلی خوبه واسه پوست سر آروم میشین

  206. as_m:

    توروخدا کمکم کنین دوست ندارم موهای بلند و لخت و مشکیمو که همه حسرتشو میخورن از دست بدم

    • ماریا:

      سلام دوست و همدرد عزیزم
      بهت پیشنهاد میکنم از تنهایی دوری کنی

      • as_m:

        ممنونم من چون موهام پرپشت بوده اتفاق خاصی واسم نیفتاده ینی هنوز کچل نشدم من نمیخوام خانوادم چیزی بفهمن به نظرتون خودم اگه از تنهایی دوری کنم و استرس به خودم راه ندم خوب میشم میدونمم اگه بخوام میتونم به نظرتون میتونم؟؟؟میتونم بدون رفتن به دکتر خوب شم؟؟؟الآن یک روز ه به موهام دست نزدم

  207. as_m:

    سلام من ۱۷ سالمه ۲۰ روزی میشه که دارم موهامو میکنم تازه فهمیدم یه جور بیماری روانیه خیلی ناراحت شدم علتشم استرس و افسردگی و نگرانیه که بلاهای دیگم سرم آورده ممنون میشم راهنماییم کنید

    • یه نفر:

      تورو خدا نکش تو هنوز ۲۰روزه میکشی کاملا عادت نکردی عادت کنی خیلی میکشه جبران شن نکش موهاتو من از۶سالگیم میکشیدم حالا که ۱۵سالمه تازه تونستم کشیدنمو کم کنم نکش موهاتو

  208. پری:

    سلام بچه ها
    من فک میکردم فقط منم که به این بیماری مبتلا هستم خیلی دلم گرفت وقتی دیدم خیلی ها مثل من هستن، من خیلی خسته شدم از ۱۱،۱۲ سالگی شروع به کندن موهام کردم الانم که ۲۳ سالمه هنوز نتونستم ترک کنم چنبار قسم خوردم که دیگه این کارو نکنم ولی نتونستم دکتر و روانپزشک هم زیاد رفتم وری چاره نکرد، از اینکه همیشه کلاه گیس سرم میذارم از خودم احساس تنفر میکنم، تو بچگی همه حسرت موهای منو میکشیدن ولی الان این منم که حسرت موهای اونارو میخورم و تو این حسرتم که یه روز این کلاه گیسای لعنتی رو بندازم دور و دیگه بهشون احتیاج پیدا نکنم، یعنی میشه؟ فکر نکنم . محااااااااااااااالهههههههههه محال ، لعنت به من

  209. غزال:

    سلام بچه ها
    آرزو میکنم که یه روزی این بیماری ریشه کن بشه. من هم خودم مدت زیادی در گیر بودم اما بلاخره تونستم که بعد از سال ها مب رزه این بیماری رو شکست بدم. اما الان یک سوال دارم و اون اینکه میخواستم بدونم برای تقویت موهای مناطق کنده شده چه چیزی خوب و مفیده؟

  210. شبنم:

    سلام دوستان
    من بیشتر از بیست و اندی سال موهامو میکندم. ولی تونستم تا حدود زیادی با این عادت مبارزه کنم. نمیگم کاملا ترک کردم ولی خیلی کمتر شده شاید هر از گاهی دو سه تا دونه از موهامو میکنم اکثر روزها هم اصلا.من مدتهای طولانی قرص ضد افسردگی خوردم و فایده ای نداشت.
    توصیه های من به همه کسانی که این عادتو دارن اینه که:
    ۱- حتما حتما حتما ورزش کنن اگه میتونن هر روز حتی شده یه پیاده روی کوتاه نیم ساعته. خواهشا تنبلی رو کنار بزارین ورزش یک قدم خیلی بزرگ برای ترک این عادته
    ۲- هر روز دوش بگیرین
    ۳- تغذیه سالم داشته باشین، مصرف قند و شکر و غذاهای چرب و کم کنین
    ۴- خوردن روزانه یک عدد موز برای مقابله با افسردگی خیلی خوبه
    ۵- مثبت اندیش باشین (خوندن کتابهای روانشناسی خیلی کمک میکنه)
    ۶- برای خودتون هدفهای کوتاه مدت تعیین کنین
    اینو فراموش نکنین که کار نشد نداره. حتی اگر یک نفر باشه که تونسته این عادتو ترک کنه پس ما هم میتونیم

    • ماریا کرج:

      سلام دوستان عزیز
      امیدوارم حال همتون خووووووب باشه
      میخاستم بگم منم با شبنم موافقم
      دوش گرفتن یا رسیدگی به بهداشت و موهاتون خیلی تاثیرات مثبت داره
      شاد باشین

  211. اعظم:

    مبارک باشه رزا خانم.

    گویا نمیشه هرگز دست نزد ولی میشه کنترلش کرد.

    ایشالا مقاومتتون پایدار باشه.

  212. رزا:

    من دیگه به موهام دست نمیزنم و دلم هم نمیخواد…………. پیاده روی میکنم هر روز

  213. اعظم:

    سلام به همگی

    خیلی نسبت به قبل بهترم. این قدر خوب بودم که نیومدم اینجا ولی الان داشتم دست می زدم که اومد و دیدیم چقدر همه پیام گذاشتند. من وقتی به چیزی فکر می کنم و دلیلی واسش پیدا نمی کنم دست به موهام میزنم. واکنش خوبی نیست.

    ورزش میرم. هفته ای ۲ بار.

  214. ماریا:

    – به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس، اولین شرط پیروزی است پس به خود اعتماد داشته باشید .

    ۲ – در مبارزه با مشکلات زندگی با تمام قوا پیش بروید و نهراسید . مثبت فکر کنید، ابتکار عمل داشته باشید و مطمئن باشید انجام کارها به بهترین نحو از شما بر می آید .

    ۳ – از خودتان تصویر خوبی در ذهن داشته باشید، زیرا همان خواهید شد که فکر می کنید می توانید بشوید .

    ۴ – «خواستن، توانستن است » جمله ای است که پر از انرژی و قدرت است . آن را در صفحه ذهن خود وارد کنید .

    ۵ – دنیا با چنان سرعتی پیش می رود که شخصی که می گوید; نمی شود این کار را کرد، به وسیله کسی که آن را ممکن می سازد، از میدان به در می رود .

    ۶ – به خاطر داشته باشید شما بزرگ تر از هر اتفاقی هستید که ممکن است برای شما رخ دهد .

  215. رزا:

    ماریا خیلی ممنون حرفات ادمو آروم میکنه

    • ماریا:

      سلام
      برات آرزوی موفقیت و سلامتی میکنم همدرد عزیزم
      شاد باشی

  216. ماریا:

    تمرینات تقویت اراده

    تمرین شماره یک: اگر در اتوبوس یا مترو نشسته ای و می بینی فرد مسنی وارد می شود، بلندشو و جای خود را به او بده. این تمرینی است برای غلبه کردن بر مقاومت ذهنی و روحی خودت.

    تمرین شماره دو: اگر کلی ظرف کثیف در سینک آشپزخانه است که باید شسته شوند و تو به خاطر تنبلی، شستن آن ها را عقب می اندازی، به سرعت بلند شو و آن ها را بشور و اجازه نده تنبلی تو را کنترل کند. وقتی این گونه عمل کنی، قدرت اراده ات تقویت خواهدشد.

    تمرین شماره سه: به خانه می آیی و مستقیم سراغ تلویزیون می روی؛ چون احساس تنبلی می کنی، نمی خواهی دوش بگیری، پس بر این حال و هوا غلبه کن و اول سراغ دوش گرفتن برو.

  217. ماریا:

    کمی در مورد سوالات زیر فکر کن:

    • چندبار قصد پیاده روی داشتی و می دانستی که پیاده روی حالت را بهتر می کند ولی تنبلی به تو اجازه این کار را نداد و به جای آن در خانه ماندی و تلویزیون تماشا کردی؟

    • چندبار سعی کردی عادت غذایی ات را تغییر دهی، سیگار کشیدن را ترک کنی، صبح زودتر از خواب بیدار شوی، اما اراده ای برای انجام این امور نداشتی؟

    • چندبار کاری را با ذوق و شوق شروع کردی، ولی آن را نیمه تمام گذاشتی؟

    اگر جواب هایت ناامید کننده است
    ، ناراحت نباش؛
    چون می توانی با اراده ای قوی رفتارت را بهتر کنی.

  218. ماریا:

    روی قدرت ارادتون کار کنین و سعی کنین تقویتش کنین
    حتی میتونین با مرتب نگه داشتن اتاقتون یا مثلا وسایل روی میزتون شروع کنین
    این عادات کوچک باعث ایجاد نظم و و انظباط فردی و خود کنترلی میشه و کم کم توی همه زاویه های زندگیمون پخش میشه
    گاهی احساس می کنی حوصله نداری دست به کاری بزنی؟ آیا گاهی احساس می کنی در برابر کاری که باید انجام دهی، مقاومت به خرج می دهی و بهانه می آوری؟ آیا عادت هایی داری که دلت می خواهد آن را تغییر دهی، ولی اراده قوی و قدرت لازم را نداری؟

    اراده نیرویی باطنیه که برای تصمیم گیری، شروع کار، انجام اهداف و وظایف در برابر عقب انداختن کارها و تنبلی، نقش پادزهر را ایفا می کنه.

  219. ماریا:

    برای ترک عادتهای قدیمیتون باید سعی کنین تغییرات جدیدی به زندگی روزمرتون بدین
    با تغییرات کوچیک شروع کنید:
    باید بدونین که مشکلات و عادتهای بد موندگار نیستن
    البته درک و باور این جمله مهمتره
    غر تزنین
    نگران نباشید
    به خودتون برای کارهای خوبتون تبریک بگین
    جمله های الهام بخش بخونین و بنویسید
    غذاتونو تو حیاط یا بالکن خونتون بخورید
    لبخند بزنین
    چیزای خنده دار نگاه کنین
    به دوستای قدیمیتون تلفن بزنین
    سپاسگزار باشید

  220. ماریا:

    تا اونجایی که میتونین ذهنتونو از فکر کردن به چیزای بد در مورد خودتون ، منحرف کنین
    اگه تا حدودی احساس میکنین افسردگی دارین ، تنهایی و افکار منفی ، دشمن شماست ….
    کتاب بخونین
    به پیاده روی برین
    پازل حل کنین
    یه مجله جدول بخرین و اوقات تنهایی جدولاشو حل کنین
    خوب غذا بخورین و ورزش کنین
    با افکار منفی بجنگین و در آخر به خودتون بگین : این نیز میگذرد…

  221. ماریا:

    سلام دوستان عزیز
    امیدوارم با فرارسیدن ماه مبارک رمضان که ماه باز شدن درهای رحمته شماهم به خواسته هاتون برسین
    مهم نیست چیزی که میخاین چقدر بزرگ یا کوچیکه
    بهش انرژی بدین و با تمام وجودتون احساسش کنین
    مطمئن باشین بدون جواب نمیمونه

  222. لیلی:

    سلام بر دوستان همدرد….من دو ساله عادت بد مو کندنو ترک کردم حتی الان یه حالت نفرت دارم به اون حالت……چطوری درمان شدم الان توضیح میدم خیلی آسونه….همیشه میکندم همه خانواده ام احساس میکردم ازم بدشون میاد حق هم داشتند همیشه روسری سرم بود…به میهملانی ها نمیرفتم اگه میرفتم هم با پوشش کامل طوری که مورد تمسخر واقع میشدم…یه روز که از حملم اومدم به خدا گفتم …هدایا اگه من دوباره موهامو بکنم ماما نمو ازم بگیر که خیلی دوستش دارم بعد تصور مرگ مادرم بخاطر من اشکنو در اورد …بهد که دستم میخواست بره به طرف موهام دعام یادم افتلد و نکندم یکی دوساعت سخت بود ولی بعد دیگه نکندم. تازه مادرم که بیمار بود درملن شد و منم رفتم کلاس شنا ثبت نام کردم الانم جزو هیات شنای شهرموتم باور کنین ۱۵سال من عادت به مو کندن داشتم…. به خدا ایمان داشته باشین و به خدا توکل کنین چون آدم فقط یه بار شانس زندگی داره اونم اگه قرار باشه با یه عادت بدو پوچ هدر بره انصاف نیست…. دوستتون دارم….خدایا دوستت دارم

  223. رزا:

    ماریا ممنونم

  224. ماریا:

    سلام دوستان
    برای همتون آرزوی سلامتی دارم
    شاد باشین

  225. ماریا:

    برای من و برای شما ضروری است که کاری برای انجام دادن در آینده داشته باشیم و بینشی مثبت نسبت به آینده داشته باشیم. چون همین است که به زندگیمان معنی میبخشد.
    این خصیصه انسان است که فقط با نگریستن به آینده می تواند زنده بماند. و این تنها راه نجات اوست… در دشوارترین لحظات حیات …

  226. ماریا:

    دروازه های شادی را بگشا

    یک چیزی هست که میتونه شما رو ۲۵% ، شادتر کنه. ( که البته این هم باز یک تخمین محافظه کارانه است).
    اون چیز، می تونه شما رو در برابر خشم،ناامیدی و سرخوردگی ایمن کنه. باعث میشه که نسبت به «شکست» احساس خوبی داشته باشید.

    حتی نشون داده شده که اون چیز، میتونه باعث التیام درد و بیماری در بدن انسان بشه. دلتون میخواد بدونید اون چیز چیه؟ بله …اون چیز، «قدردانی» است. و همه چیزهای شگفت انگیز اتفاق میفته، وقتی که شما قدردانی رو به یک تمرین روزانه تبدیل کنید.

    اگر هر روز صبح خود را با قدردانی شروع کنید، ذهن و قلب خود را به روی مهربانی و محبت گشوده اید و روزتان را با احساسات مثبت و پر از عشق، اغاز خواهید کرد.

  227. ماریا:

    بعضی وقتها ما با چیزهای وحشتناکی روبرو میشیم.
    مرگ کسی که دوستش داشتیم. طلاق. از دست دادن یک شغل. یک بحران مالی. اخبار بدی در مورد سلامتی.
    احساس می کنی کسی پای تو رو بسته و تو رو به داخل یک رودخانه انداخته…
    اما سعی کن چشم انداز فکری خودت را حفظ کنی.

    آیا حس می کنی واقعا در ته طنابی که به آن آویزان بوده ای قرار داری و فقط چند سانتیمتر با لیز خوردن و افتادن فاصله داری؟ نگذار طناب از دستت در بره حتی اگه اونقدر به پایین لیز خوردی که در ته اون طناب قرار داری!

    آیا هنوز سقفی بالای سرت داری؟ آیا دوستانی داری که تو براشون اهمیت داری؟ آیا اونقدر پول کافی توی کیفت هست که بتونی وعده غذایی بعدیت رو تامین کنی؟ آیا درمانی برای بیماریت وجود داره؟ … پس هنوز جلوتر از یک عده دیگری از آدم ها هستی.
    پس چشم اندازت رو حفظ کن و از اون طناب فرضی بالا برو و اجازه نده بیفتی…!
    به «احساس درونی» ات گوش کن

  228. ماریا:

    ما میتونیم
    نقاط روشنایی رو توی مکانهای خیلی تاریک هم پیدا کنیم. ما میتونیم خوبی هایی رو حتی در آدمهایی هم که به نظرمون خیلی بد هستند پیدا کنیم.
    افرادی هستند که به دلایلی، ارتباطشون رو با نور و روشنایی از دست دادند و با امیدهای از دست رفته در مکانی تاریک گیر افتادن. اما اونها هم میتونن دوباره این نور و روشنایی رو تجربه کنن.
    می پرسید چطوری؟ چند تا راهش رو با هم در اینجا مرور می کنیم:
    ***********اجازه بده دیگران بهت کمک کنند*****************

    بعضی وقتها هست که واقعا خودت نمیتونی کمکی به خودت بکنی. اونموقع هستش که باید سعی کنی به کمک و مهربانی آدمی که مورد اعتمادت هست تکیه کنی.

    حتی اگه اون شخص نتونه توصیه های مفید و اثربخشی برای رفع مشکل تو داشته باشه، بعضی وقتها همین صحبت کردن در مورد وضعیتت اونقدر کافی هست که تو رو به سمت روشنایی پیش ببره.

    ##### خلاصه .. هر کاری که فکر میکنی درسته، بلند شو و انجامش بده.
    تنها توی تاریکی نمون.########

  229. رزا:

    بعضی روزها که حالم خوب میشه احساس میکنم عاقل تر شدم و یا از یه خواب عمیق بیدار شدم…..تعجب میکنم از مو کندنم…..واقعا دیوانگیه..و….لعنت به من…..لعنت به دستام

  230. رزا:

    بعضی روزها که حالم خوب میشه احساس میکنم عاقل تر شدم و یا از یه خواب عمیق بیدار شدم…..تعجب میکنم از مو کندنم…..واقعا دیوانگیه……لعنت به من…..لعنت به دستام

  231. ماریا کرج:

    سلام همدردای عزیزممممممممممممممممممممم
    امیدوارم حالتون خوووووووبببببببببببب باشه
    یه چندوقتی نبودم
    دلم برای اینجا تنگ شده بود
    این صفحه خیلی بهم انگیزه میده
    یه دوستی هست به اسم ” مهدی ” درواقع یه همدرد راه دوره
    شمارش ازتوگوشیم پاک شده
    اگه تو این صفحه میای بهم اس بده
    دلم میخاد بدونم موضوع کار و استخدامتو چیکار کردی عزیز؟؟
    مراقب خودتون باشین

    • ماریا:

      سلام دوستان و همدردای عزیزم
      هر کی برای اولین بار میاد تو این صفحه تازه متوجه میشه اولین نفری نیست که موهاشو از ریشه میکنه!

      اون لحظه ست که ممکنه خوشحال بشه (خوشحالی از این جهت که تنها نیست )!چون میفهمه مشکلی که داره یه نوع بیماریه به اسم ” تریکوتیلامانیا “! ینی جنون کندن مو!

      بعدش میگه : چه اسم عجیب و غریبی…آره..عجیب ..دقیقا مثل حرکتی که تواین بیماری اشخاص مختلف انجام میدن!

      به این صورت که یکی موهای سرشو میکنه!
      یکی موهای ابرو یا مژه هاشو میکنه!
      کسانی هم هستن که موهای بدنشونو میکنن:مثلا موهای دست …یا پاهاشونو..
      هیچ کس نمیتونه این مواردو باهم مقایسه کنه و بگه کندن موی کدوم قسمت بدتره؟چون هرجایی که کنده میشه ضاهر زشتی پیدا میکنه و به قول معروف کچل میشه…

      • ماریا:

        کندن مو ، حالا میخواد هر قسمتی از بدن یا سر و صورت باشه …فرقی نمیکنه …نیاز به مخفی کاری داره!
        ینی من یا شما جلوی کسی موهامونو نمیکنیم…حتما باید یه جای خلوت و به دوراز چشم دیگران پیدا کنیم…
        ( ازنظرمن محل ارتکاب جرم بیشتر توی ” اتاق شخصیمون ” ، دستشویی و حمام و مهمترازهمه ” شب موقع خواب ” وقتی رو تختمون دراز کشیدیم و آماده خوابیدن هستیم اتفاق میفته ..)
        البته! یه سری افرادم هستن که دیگه براشون فرقی نداره و زدن به رگ بیخیالی و جلوی خانوادشون اینکارو میکنن..
        مثلا وقتی دراز کشیدن و دارن تلویزیون میبینن
        یا وقتی دارن راه میرن و با موبایلشون حرف میزنن.
        یا موقع روزنامه خوندن و کتاب خوندن …
        یا هر جای خلوت دیگه..

    • ماریا:

      *** احتمالا همه ما اولین باری که اینکارو کردیم یادمونه.. ****
      متاسفانه بعد از یه ضربه روحی یا اتفاق بد …مثلا شکست عشقی
      یا استرس برای قبول شدن توی کنکور
      یا استخدام کاری
      یا شرایط خانوادگی بد مثل تحقیر شدن و مقایسه شدن
      حتی ترس از رفتن به سربازی یا خدمت و دور شدن از شهرو دیار و خانواده
      و خیلی دلایلی که برمیگرده به شرایط روحی و استرس …

      ******** بعضیا هم ( مثل من ! )بدون هیچ ترس و استرسی ! برای اولین بار اینکارو کردن… **********
      مثلا به تقلید از رفتار یکی دیگه
      که فقط از روی عادت با موهاش بازی میکرده …
      به اینصورت که موهارو دور انگشتا پیچوندن و بعد از یه کشش کوچیک مورو از ریشه کندن
      .یا موچین برداشتن و موهای پا و دستشون یا ابرو و مژه هاشونو کندن….

  232. یه همدرد:

    سلام به همه عزیزان من هم یه نفر مثل همه شماها٬ سیزده ساله که این مشکل رو دارم بارها و بارها سعی کردم ترک کنم اما نتونستم اما الان با یه عده آشنا شدم که همه مشکل منو دارن با هم یه گروه تو تلگرام تشکیل دادیم که خیلی به من کمک کرده که بتونم دست هام رو کنترل کنم واگه قبلا بیست یا سی یا چهل تار مو در روز میکندم الان خداروشکر یا اصلا دست به موهام نمیزنم یا اگه باشه فقط یه تار مو و این خیلی لذت بخشه ما تو گروه با هم در مورد مشکلمون خیلی راحت صحبت میکنیم و همین باعث میشه یه کم تخلیه شیم راه های تقویت مو رو میگیم و خیلی چیزای دیگه هر کی دوست داره میتونه بیاد تو گروه شماره باران تو همین پیام ها هست اونم تو گروهه اگه میخاین بهش بگین ادتون کنه خلاصه اینکه یه همدرد داشتن خیلی خوبه و صحبت با یه همدرد میتونه خیلی موثر باشه آرزوی بهبودی و سلامتی برای همه شما عزیزان دارم

  233. اعظم:

    سلام

    چند وقت نبودم. همراهان جدیدی اضافه شدن!

    داشت دستم میرفت تو سرم که اومدم این جا.

    از فردا روزی ۴۰ دقیقه میرم ورزش.

    چرا این عادت لذت بخشه؟ هر چی چیز بده لذت بخش! به این میگن رنچ زندگی!

  234. رزا:

    آقای امین به نظر من ترک کردن پسرها خیلی آسونتره چون میتونین موهای سرتونو از ته بزنین وقتی ترک کردین بلند کنین چون حداقل به ریشه مو آسیب نمیرسونین ولی اگه موهاتونو بکنین بعد از مدتی ریشه مو از بین میره و طاس میشین

    • امین:

      رزا خانوم مساله فقط موی سر نیست.مشکل من انقدر حاد شده که عذابم میده و زندگیمو مختل کرده.موی سر نباشه ابرو،مژه،ریش… این ترم لیسانس میگیرم.وضع زندگیم خوبه.ولی از درون مثل آدمی شدم که همه چیشو از دست داده و هیچ انگیزه ای واسه زندگی نداره.واقعا اینجوری نمیتونم ادامه بدم.

  235. امین:

    با سلام.
    من از ۶ سالگی این مشکل رو دارم.دکتر میرفتم فقط قرص آرامبخش میدادن که تاثیری نداشت.الان ۲۱ سالمه.این مشکل زندگیمو مخطل کرده.همیشه جلوی پیشرفتمو گرفته.از روبه رو شدن با کسی ترس دارم.همینطور از حضور تو جمع.اعتماد به نفسم دیگه صفر شده.واقعا نمیدونم چیکار کنم.افسرده شدم شدید.دوس دارم از خونه بیرون نرم.سعی میکنم ترکش کنم.هر دفعه میگم این دفعه دیگه میتونم.ولی بازم نمیشه و بدتر میشه.عذاب دیگه اینه که حتی نمیتونم راجبش با کسی حرف بزنم.چون کسی درک نمیکنه

  236. امین:

    با سلام. من از ۶ سالگی این مشکل رو دارم.الان ۲۱ سالمه.دکتر میرفتم ولی قرص آرامبخش میدادن و هیچ تاثیری نداشت.این مشکل همیشه جلوی پیشرفت منو گرفته.الان به جایی رسیده که واقعا نمیتونم تحمل کنم.با هیچ کسی نمیتونم رو به رو بشم.اعتماد به نفسم صفر شده.افسرده شدم.هی تصمیم میگیرم ترکش کنم.چند روز تحمل میکنم ولی بعدش بدتر میشه و دیگه نمیتونم جلوی خودمو بگیرم.دیگه بریدم.حتی نمیتونم راجب این مشکلم با کسی حرف بزنم.چون کسی درک نمیکنه

  237. محمد:

    سلام ب همه ی دوستان
    من مثل شما همین مشکلو دارم الان دیگه دارم خوب میشم
    ماریاخانوم شما ترک کردین؟؟

  238. ماریا:

    سلام همدردای عزیزم
    امیدوارم حالتون خوووووووووووب باشه
    میخاستم بگم هیچوقت توی هیچ زمان از زندگیتون دست از تلاش و مبارزه برای چیزی که میخاین برندارین و به راهتون ادامه بدین
    ۱۰۰ در ۱۰۰ اونجایی که امروز توش هستید و دارید به سر می برید ، به زوودی تغییر میکنه و موندگار نیست
    شاید امروز یا فردا نه.!!! ولی خلاصه درست میشه

  239. رزا:

    سلام اعظم خانم شما راست میگین مثل خوردن مو که برام جزو غیر ممکنهاست ولی منم سعی میکنم شروع نکنم

  240. اعظم:

    سلام رزا خانم

    من سرقولم هستم.خیلی کم انجام میدم. البته من دارم به این نتیجه میرسم که ترکش ی اراده قوی می خواد شاید نشه ترکش کرد ولی بشه کمش کرد. در حدی که باعث اختلال تو زندگی عادی نشه.
    یعنی اگه ی ادمی که این عادتو نداره مطالب و نظرات مطرح شده این جا را بخونه چقدر واسش عجیبه. واسه خود من خیلی عجیبه این عادت یا بهتر بگم بیماری.

  241. رزا:

    نمیدونم چرا روز به روز افسرده تر میشم کاش شروع نمیکردم ولی خب بازم میتونیم ترک کنیم میخوام برم والیبال و شنا رو دوباره شروع میکنم شنا معجزه میکنه مثل والیبال

  242. اعظم:

    سلام شبنم خانم
    از معرفی سایت ممنونم. اون سی دی که میگین کجاست؟ پیداش نکردم.
    وای تو این سایت نوشته:
    Recent reports indicate that approximately 10% of those with Trichotillomania also eat their hair after they pull it (Trichophagia). This can result in hairballs called bezoars, which can lead to severe gastrointestinal blockage.

    ده درصد هستند که موهاشونو بعد از کندن می خورن! اسم این بیماری میگن تریکوفاگیا. این کار نوعی پادزهر تو بدن می سازه که منجر به انسداد معده ای و روده ای شدید میشه.

    وای خدا را شکر که لااقل نمی خوریم! چقدر واسم مو خوردن غیر قابل تصوره.

    حالا کسی هست مو بخوره؟ نخورید مریضی بدی می گیرید.

    • raنام شما...:

      یه بیچاره مثل من
      خودمم هیچ وقت فکرشو نمیکردم که یروز بخام موهامو بخورم ولی اینم یه اختلال روانیه مثل همون کندن مو که واقعا هرکاری میکنم نمیشه ترکش کنم تازه بدترم میشه

  243. شبنم:

    توی تحقیقات مختلف به این نتیجه رسیدن عادات تغذیه ای روی تریکو تیلومانی خیلی اثر گذاره. مصرف شکر و گلوکز را کم کنین. در ضمن به ocdla در مورد یه سری سوالاتی که راجع بع تریکو تیلو مانیا داشتم ایمیل زدم و ظرف مدت خیلی کوتاه بهم جواب دادن. اگه سوالی داشتین بهشون ایمیل بزنین. توی این سایت یه سی دی هیپنو تراپی برای تریکوتیلومانیا هست که من نتونستم دانلود کنم. ولی احتمالا مفید باشه شما اگه تونستین دانلود کنین به منم خبر بدین
    ممنون

  244. شبنم:

    سلام
    امیدوارم همگی خوب باشین. در مورد خوردن قرصهای اعصاب و ضد افسردگی میخواستم تجربه خودمو بهتون بگم. من مدتهای طولانی قرص اسنترا مصرف کردم. زمانی که قرص میخوری باعث میشه که حالت خوب باشه و اضطراب و استرسو کاهش میده ولی برای من باعث نشد که عادتو ترک کنم و مدام به این فکر میکردم که تا آخر عمر هم نمیشه قرص خورد پس به دنبال راهی بودم که بتونه جایگزین قرص بشه. بهترینننن راه به جرات میگم ورزشه. ورزشی که ضربان قلبتونو بالا ببره و عرق بریزین. ورزش برای من حسابی جواب داده. در ضمن توی سایت ocdla هم نوشته که تحقیقاتی که روی افراد خیلی زیادی انجام دادن در مورد تاثیر قرص روی ترک عادت مو کندن، برای تعداد خیلی خیلی انگشت شمار خوردن قرص توی ترک عادت اثر داشته و اکثرا روی اغلب افراد بی تاثیره. پس بچه ها حتما حتما ورزشو توی برنامتون بزارین.
    هیچ چیز خوبی به آسونی به دست نمیاد.

  245. شبنم:

    سلام دوستان عزیز
    من همونطور که قبلا گفتم بیشتر از بیست و چند سال موهامو کندم تا اینکه یک ماه و نیمه پیش خیلی بخاطر این موضوع افسرده شدم و احساس کردم دیگه آخر خطه و من هیچ راهی ندارم بجز اینکه این عادتو بزارم کنار. چون اون چیزی که مسلم بود این بود که اگه بخوام ادامه بدم توی سالهای آینده به کل هیچ مویی برام نمیمونه.
    فکرشو بکنین بیست و چند سال کندن یعنی کاملا به این کار عادت کردی و وابسته شدی. یهو یه روز اواسط فروردین تصمیم گرفتم یک دونه هم نکنم و الان بیشتر از یک ماهه که سر تصمیمم هستم. اگه من تونستم، اگه حتی یک نفر پیدا میشه که تونسته پس حتما شما هم میتونین. بچه ها ازتون عاجزانه خواهش میکنم این عادتو ترک کنین مخصوصا اونهایی که اول راهن. اگه خیلی زودتر از اینا کسی پیدا میشد که منو راهنمایی میکرد کار به اینجا ها نمیکشید. با سایت هم مکاتبه کردم بلافاصله تشکر کردن و گفتن به زودی جواب میدن. در ضمن من توی یک گروه تو واتس اپ عضو شدم که همه همین مشکل و دارن. داریم سعی میکنیم همگی به هم کمک کنیم. اگه دوست دارین به گروهمون بپیوندین آدرس ایمیلتونو برام بزارین.
    بهترینها رو براتون آرزو میکنم.

    • هستي:

      من از ٩سالگی شروع کردم به کندن و الان ١٨ سالمه یکسالع شروع کردم به کندن موهام و الان وسط سرم کاملا خالیه و افسرده شدم از امشب به خودم قول میدم تا عید هم موهای سرم و هم مژه و ابروهام پر بشه
      تروخدا واسم دعا کنید خسته شدم از زندگیم

  246. اعظم:

    نمیشه باز قرصو ادامه بدین؟

  247. xy:

    سلام ب هم ه یدوستای خوبم
    بچه ی مدت بو دد قرص میخوردمو کلا مژه و ابرو
    تا اینک دیگه قرصام تموم شد همین امروز دوباره شرو کردم ب کندن مژه هام…..
    باور کنید دیگه خسته شدم. .تورو خدا برام دعا کنید ….. اونایی ک خوب شدن اگه راهحل هاشونو مطرح کنن …ممنونشون میشم..با تشکر

  248. اعظم:

    سلام تک و تنهای که حرفتو بنام خالق هستی شروع کردی!

    اول بگم همه انسان ها تنها هستند. منظورم اینه که همه انسان ها در لحظات سرنوشت ساز زندگی تنها هستند مثل لحظه تولد، لحظه مرگ، لحظه تصمیم گیری، لحظه امتحان دادن و … پس اسمتون را عوض کنید.

    بی خیالی در برابر مسایل خوب نیست. چه خوب که دارید از بی خیالی در میاین.

    من که نمی دونم گزینش واسه چی و کجاست ولی خب شاید بشه با کلاه گیس مانع از این شد که دیده بشه. نگران نباشید.

    ما باید مساله مدار باشیم. هر موقعیتی یک مساله است که باید حل بشه. واسه راه حل ها نباید به ایده ال ها و استانداردها فکر کرد. باید دید گزینه ها واقعی چیه. شما به این فکر نکنید که اگه موهاتونو دست نمی زدید الان چی میشد. به این فکر کنید که الان با این موها چیکار میشه کرد تا مشکلی واسه کار شما پیش نیاد.

    رنج کشیدن همیشه بد نیست. ادم هایی که رنج می کشن گاهی وسعت فکری پیدا می کنند که این وسعت فکر به کاهش رنج دیگران کمک می کند.

    ایشالا که کارتون درست میشه.

    ی پیشنهاد: سعی کنید واژه داغون را دیگه استفاده نکنید. اخه خیلی بده.

    من بیش از ده روز کم تر دست میزنم. هر چند تو روزهای خیلی سختی هستم ولی با کنترل لحظه اول تونستم مانع بشم.

    کلا زندگی سخته. زندگی مثل قرمه سبزی درست کردن می مونه: ۳ ساعت بپز و ی ربع بخور!

    به این نتیجه هم رسیدم: شیر، آهو را می خوره و انسان هم نوعی حیوانه. پس فرقی بین دنیای ما وحیوانات نیست. بی جهت دست و پا نزنیم که فقط استرسمون زیاد میشه. واسه بعضی ها امور کم کم پیش میره.

  249. تک و تنها:

    بنام خالق هستی
    سلام به همه کسانی که این مطلب رو میخونید بخصوص اونایی که مثل من از این مشکل رنج می‌برند و بخاطرش خیلی چیزها رو از دست دادن و از خیلی چیزها محروم شدند من حدود ۹ سال میشه این مشکل رو دارم ولی خودمو به بیخیالی زده بودم که ناراحت نشم ولی الان ی بغض بد گلومو گرفته خیلی دلم گرفته. بخاطر اینکه بجایی برسم خیلی تلاش کردم برای خرج تحصیل اینا به کنار حالا نزدیکه به جایی که میخوام برسم که ی قسمت موهامو داغون کردم چند وقت دیگه باید گزینش بشم اگه بخاطر این مشکل رد شم با ی مرده هیچ فرقی نمیکنم داغون میشم بخدا. خلاصه اینکه واسم دعا کنید ممنون میشم…

  250. اعظم:

    سلام به همگی

    منم ده روزی هست که شاید دو سه بار کم دست زدم.

    رزا خانم چقدر خوبه که دست نزدی. من وقت نداشتم بیام سلن چت و بپرسم.

    من باز هم میگم: کنترل لحظه اول. چون اگه دست رفت تو مو دیگه بیرون اومدنش با خداست.

    نذارید دست بره تو مو. می دونم سخته ولی به نظر من تنها راه حله. بقیه راه حل ها کم تر از این موفقیت امیزه.

  251. رزا:

    موقعی که میخوایین به موهاتون دست بزنین با یه روسری سه گوش سرتونو محکم ببندین مثلا موقع خواب

  252. رزا:

    بدبختی اینجاست دوباره ادم شروع میکنه ولی من از وقتی با اعظم خانم حرف زدم دست به موهام نزدم یعنی با یه روسری سه گوش سرمو محکم میبندم مخصوصا وقتی میخوام شروع کنم زود میرم میبندم عالیه جواب میده

  253. شبنم:

    سلام دوستان
    من در مورد تریکوتیلومانیا خیلی تحقیق کردم یه سایت هست که خارجیه و علاوه بر اینکه کلی اطلاعات در مورد این مساله ارائه میده کلی هم برنامه های آموزشی رایگان داره که میشه عضو شد و در طول ۵۲ هفته و یا با برنامه های زمانی فوری که کوتاهتر هستن این عادتو ترک کرد.
    البته سایت خارجیه
    اینجا یه سازمان به اسم ocd است که تخصصشون در مورد تریکوتیلومانیاست و میشه بهشون ایمیل زد و هر سوالی که دارید بپرسید.
    موفق یاشید

    • ماریا کرج:

      سلام شبنم جان
      خودت تا حالا باهاشون مکاتبه داشتی؟
      خودت ترک کردی ؟
      ممنون

  254. اعظم:

    خدا را شکر اون صفحه فیلتره! اخه چرا؟!

  255. اعظم:

    سلام ماریا خانم

    فقط یک راه داره: کنترل لحظه اولی که دست می خواد بره سراغ مو.

    در واقع باید تقوا پیشه کرد! 🙂

  256. ماریا کرج:

    راستی دوستای عزیزم بهتون پیشنهاد میکنم دست از مبارزه با این عادت برندارید
    این صفحه روکه آدرسشو براتون گذاشتم گوگل کنین یا سرچ کنین و نگاه بهش بندازین
    rebecca brown trichotillomania

  257. ماریا کرج:

    سلام عزیزای دلم و همدردای خوووووووووووووبم
    امیدوارم حال همتون خوووووب باشه
    میخاستم بگم من هیچوقت امید خودمو از دست ندادم
    چاره این عادت فقط نکندنه
    هر کی راه حلی داره بگه تا دیگرانم ازش استفاده کنن
    موفق باشین. دوستتون دارم همدردای گلممممممم

  258. رزا:

    ساعت یازده سلن چت..

  259. رزا:

    ساعت یازده سلن چت

  260. رزا:

    سلام اعظم حتما میرم سلن چت ساعت یازده بیاییا…..

  261. رزا:

    سلام اعظم حتما میرم سلن چت ساعت یازده بیاییا

  262. اعظم:

    سلام رزا جان
    اگه هستید بیاین سلن چت تا بهم شماره بدیم. اگه هم نیستید و یا این پیام را دیرتر می بینید فردا شب بیاین سلن. ساعت ۱۱٫

    مرسی

  263. رزا:

    سلام اعظم جون من تصمیم گرفتم از فردا به موهام دست نزنم بیا دوتامونم از فردا دیگه دست به موهامون نزنیم باشه

  264. اعظم:

    سلام رزا جان
    از موافقتت ممنونم. اره. ورزش هم خیلی خوبه. فقط مناسفانه باشگاه واسه خانم ها بعد از ظهر کمه. شما حوالی بلوار کشاورز سراغ ندارید؟

    امروز نکندم. هر چند ناراحت بودم. پس شکر.

  265. رزا:

    سلام بر معتادان عزیز منم با نظز اعظم جون موافقم یکی هم اینه به نظرو تو یه ورزش تیمی ثبت نام کنیم مثل والیبال.

  266. رزا:

    سلام بر معتادان عزیز منم با نظز اعظم جون موافقم یکی هم اینه به نظرو تو یه ورزش تیمی ثبت نام کنیم مثل والیبال

  267. اعظم:

    سلام دوستان

    من فکر می کنم اگه لحظه ای که دستمون می خواد بره سمت موهامون را کنترل کنیم عالیه. چون اگه بره سمت مو دیگه نمیشه کنترلش کرد و از لذت کندن مو دل کند. من ۳ روز کنترل کردم و تا دستم می یومد بره سمت موهام کنترل کردم ولی خب متاسفانه دیشب این کارو کردم ولی باز هم کم بود. واسه فرار همه اش میام تو سایت های مربوط به این مساله و بخصوص این جا. این کار هم موثره.
    با خودم فکر می کنم چطور یک فرد معتاد ترک می کنه و من نمی تونم؟ یعنی ترک این عادت سخت تر از ترک اعتیاده؟ بعید به نظر میاد. البته خب من اطلاعاتی در مورد علل اصلی این عادت ندارم. میگن دلیلش هم ارثیه و هم ناشی از افسردگیه. خب تو این دوره زمونه زمینه افسردگی واسه همه مهیاست. بر خورد افراد مختلف با افسردگی متفاوته. به هر حال برخورد ما که خوب نیست.

  268. رزا:

    اعظم خانم من الان تو سلن هستم همه میتونن بیان بیایین

  269. رزا:

    اعظم خانم من الان تو سلن هستم همه میتونن بیان

  270. اعظم:

    توی این سایت که نمیشه عضو شد. میگه در حال حاضر توان ارسال پیام یا ایمیل را نداریم.

  271. A.....:

    سلام به همه ی دوستان خوب و همدردم
    واقعا ممنونم از ماریا جون که راه حل هاش واقعا تاثیر گذار بود
    بازم ممنونم از ماریاااا
    الان دیگه مژه هام رشد کرده و همینطور ابروهام

  272. A.....:

    سلام به همه ی دوستان خوب و همدردم
    واقعا ممنونم از ماریا جون که راه حل هاش واقعا تاثیر گذار بود
    بازم ممنونم از ماریاااا

  273. رزا:

    Selenchat.ir بیایین اینجا با همدیگه حرف بزنیم من معمولا شبها میرم ساعت یازده

  274. رزا:

    Selenchat.ir

    • نرگس:

      دیگه دارم روانی میشم. از شیش سالگیم درگیر این بیماری لعنتی بودم. خونوادم فک میکردن ریزش مو باشه. هزار جور دکتر رفتیم تا موهام باز پرپشت شد. تا ۱۲ سالگیم دیگه دست به موهام نزدم. ولی از ۱۲ سالگی به بعد باز شرو شد تا الان ک ۱۴ سالمه. مامانم همش بهم سرکوفت میزنه. همش میگه ببین خواهرت چه موهایی داره چقد پرپشت و بلنده ولی تو چی؟ یع ذره مو تو سرت نزاشتی. همش دیگرانو میکوبه تو سرم. خیلی دوس دارم از شر این لعنتی خلاص شم ولی هیچوخت نتونستم. وضعیت جوریع ک وقتی میرم مهمونی نمیتونم شالمو از سرم در بیارم. جلو هرکسی نمیتونم موهامو شونه بزنم. تو عروسیا و جشنا همش باید با شال باشم. دیگه بریدم دیگ خسته شدم. حتا خونوادم نمیزارن موهامو بزنم بلکه کمتر بکنمشون. انقدر موهارو خوردم ک تو معده ام پربوده از موی ریزع ریزع. چندین بار اندسکوپی کردم. دیگ طاقت ندارم توروخدا اگ کسی درمان و راهی بلده ک واقعا جواب میده بم بگه. تورو خدا دریغ نکنید. دیگ امیدی ندارم😔

  275. اعظم:

    سلن چت آدرسش چی هست؟

    خدا شفا بده!

  276. رزا:

    بیایین سلن چت همدیگه رو درمان کنیم من دیگه دارم بدبخت میشم

  277. ننه:

    سلام ننه منم همدرد شمام ابروم رفته دیگه خیلی تو عذابم بیایین تو سلن چت با هم حرف بزنیم ننه البته با همین اسمها بیایین همدیگه رو بشناسیم ممنون حتما درمان میشیم من با اسم رزا میرم

  278. شبنم:

    در ضمن بچه ها توی همون وبلاگ که آدرسشو بالاتر نوشتم یه گروه واتس آپ مختص همین موضوع تشکیل دادن.فکر میکنم خیلی میتونه موثر باشه. اگه دوست داشته باشین میتونین به این گروه هم بپیوندین.

  279. اعظم:

    یک پیشنهاد دیگه. به نظرم می تونم بریم تو دو تا لینک زیر و مطالبشو بخونیم.

  280. اعظم:

    سلام به همگی

    واقعا عجب عادت عجیبیه. واقعا وقت انجامش خیلی لذت می بری. قبل از انجامش ی نوعی اجبار داری و بعد از انجامش نوعی پشیمونی داری و می گی من دیگه این کارو نمی کنم ولی باز این کارو می کنی. مثل معتادی که هزار بار می گه ترک می کنم و نمی کنم.
    ۳۴ سالمه و از ۱۷ سالگی این کارو انجام میدم. البته شکر خدا به مژه و ابرو و بدنم کار ندارم ولی خب کله بیچاره ام…
    البته من ی تفاوتی با شماها دارم اونم اینه که من گاهی انجام میدم و گاهی نه. واسه همین کچل نشدم ولی وسط سرم موهاش کوتاه شده. یک سالی هست که درگیریم بیش تر شده. البته فکر می کنم تا ۲ ماه دیگه کم تر بشه چون درسم تموم میشه و دفاع می کنم.

    من وقت ندارم فعلا ولی یکی از بچه ها که کوچیک تر و جوون تره ی وبلاگ بزنه و همه بریم اون جا حرف بزنیم و به صورت جدی همدیگرو بررسی کنیم. میگن مرگ جمعی، عروسیه. فقط اگه با هم در تماس باشیم حل میشه. مثل معتادها که کنگره ۶۰ دارن و اون هایی که رها شدن به بقیه کمک می کنن.
    اخه این کار یعنی چه؟ من که موندم بخدا.

  281. مريم:

    سلام به همه دوستان
    بچه ها من از ۱۶ روز پیش که این سایت و دیدم و مطالبی که شماها گذاشته بودین رو خوندم حتی یک دونه از موهامو نکندم. در ضمن اینو بگم که بیشتر از بیست ساله که موهامو میکندم. به امید و یاری خدا هم امیدوارم از این به بعد به کل این عادت و ترک کنم. پس خواستم بگم اگه من تونستم مقاومت کنم با وجود مشکلات خیلی زیادی که توی زندگیم دارم و داشتم شماها هم حتما میتونین.
    پیشنهاد من به شماها اینه که ورزش هرروزه رو شروع کنین خیلی موثره کتابهای صوتی روانشناسی که شامل مطالب مثبت و امیدوار کننده زیادی هستند دانلود کنین هر روز و مدام گوش کنین خیلی تاثیر داره در ضمن من یک تقویم بزرگ دیواری روی دیوارم نصب کردم و هر روز که موفق میشم موهامو نکنم توش علامت میزنم. امتحان کنین
    خیلی دوستون دارم و برای خودم و همگی دعا میکنم.
    ازتون متشکرم. شما بهم انگیزه خیلی زیادی دادین

    • حسام 20 ساله:

      سلام ی پیشنهاد دارم به امتحانش می ارزه روزی ی بار زیارت عاشورا بخونین بعد هر دفه خاستی بری سمت موهات آیت الکرسی بخونید راحت از کنار این مطلب رد نشید این همه راهو امتحان کردین این راهم برین بیاین نتیجشو بگین یا حق.

  282. يه دختربااراده بايه مشكل كوچولو:

    باورکنین میشه.شایدیه امتحان ازطرف خداباشه تایه آدم بشیم بااراده ای باورنکردنی.کارسختیه ولی یادمون باشه کاربزرگ همیشه سختن.میشه من می فهممتون وبرای ترکش قسم خوردم اونم بابالایی.١۵سالمه خعلی خوب پیش رفتم میدونم که میتونم حتی باوجوداینکه اطرافیانم درکم نمی کنن…فقطخداکافیه

  283. ماریا:

    سلام دوستان و همدردای عزیزم
    امیدوارم حال همتون خوب باشه و عمر غصه هاتون مثل موهای من مشکی نباشه!!!!!!!! ولی کوتاه باشه!!!خخخخخخخ
    ******* میخاستم به دخترا و خانومایی که تواین سایتن ” اکستیشن مو ” رو پیشنهاد کنم **********
    اگه واژه انگلیسی تریکوتیلومانیا رو با تصویر سرچ کنین متوجه میشین منظورم چیه
    من خودم تو خونه این کارو انجام میدم
    شما اگه خودتون نتونستین میتونین برین آرایشگاه
    از چسب زدن به انگشتا خیلی بهتره..اینجوری حتی اگه دستاتون سمت موهاتون بره دیگه نمیتونین موهای قشنگتونو از ریشه بکشین
    برای من خیلی مفید بوده
    شماهم امتحان کنین
    دوستتون دارم
    موفق باشینننننننننننننننننننننننننننننننن

  284. ماریا کرج:

    سلام دوستان
    حالتون چطوره

  285. تنها:

    سلام ماریا جون خوبی وای چقد بد که نداری چرا اخه اگه داشتی خیلی راحت تر میتونستیم رابطه برقرار کنیم

  286. ماریا کرج:

    سلام به همگی
    مخصوصا ” حسام ” و ” تنها” عزیز
    شماها هم واتساپ دارین هم بیستفون!
    منکه هیچکدومو ندارم باید چیکار کنم؟

  287. تنها:

    سلام به همه دوستای عزیزم در جواب به اقا حسام باید بگم که من پیشنهاد دادم و بعدشم قرار نیست ما با صهیونیست بخوایم رابطه ای داشته باشیم بحث من سیاسی نیست فقط از طریق وات ساپ که کل دنیا با هم در ارتباط هستن گفتم شاید بتونیم اینجوری خیلی نزدیک به هم باشیم و با هم ارتباط برقرار کنیم فقط همین

  288. حسام 20 ساله:

    سلامی بگرمی آفتاب. در. دوستان من پیشنهاد میکنم بیاین بیستفون گروپ تشکیل بدیم ن واتس اپی ک مال صهیونیسته هر کی پایست بیستفون نصب کنه شمارشو بده ک دعوتتون کنم میتونیم کلی بهم کمک کنیم

  289. ماریا کرج:

    دلم میخاد موهام زودتر بلند بشه

  290. ماریا کرج:

    سلام دوستای خوب و همدردای صبورم
    امیدوارم حالتون خوب باشه
    **************یه پیشنها دارم ******************
    از اونجایی که موها و دستا با هم در ارتباطن !!!! یا باید جلوی دستاتونو بگیرین یا باید یجوری موهاتونو از کندن محافظت کنین…………
    من یه راه حلی به ذهنم رسید که خیلی خیلی هزینه کمی داره
    ##### اولا این که موهاتونو اصل کوتاه نکنین ######
    بعدش این که :::: از این کشهای ریز مو که بهش( کش چهل گیس میگن )بخرین و موهاتونو ریز ریز با اون کشها ببندین
    اینجوری موها از رریشه سفت میشن و دیگه امکان کندن یا کشیده شدنشون خیلی کم میشه>برای پوشوندن او کشها هم میتونین از گل سر یا هد استفاده کنین.

  291. ماریا کرج:

    سلام بچه های گل
    حالتون چطوره
    برای همتون آرزوی موفقیت میکنم
    راستی یه چیزی
    شکرگزاری هیچوقت یادتون نره
    حتی اگه بتونین ۱ تار موهم از کندن نجات بدین باید خوشحال باشین
    کاش یه جوری میشد که میتونستیم همدیگرو ببینیم
    من هنوز منتظرم از کرج یه دوست و خمدرد پیدا کنم
    موفق باشین

  292. تنها:

    سلام بچه ها امیدوارم حالتون خوب باشه بچه ها یه نظر دارم امیدوارم همتون قبول کنید چون به نظرم اینطوری خیلی میتونیم به هم کمک کنیم اگه وات ساپ دارید شماره هاتونو بزارید تا یه گروه تشکیل بدیم از حال و روز هم با خبر بشیم خیلی نتیجه میبینیم مطمعنم لطفا کمک کنید تا بتونیم به هم هر روز دسترسی داشته باشیم منتظرتون هستم.

  293. تنها:

    سلام به دوستای خوبم ایشالا که خوب شده باشین بچه ها یه نظر دارم تو رو خدا اگه در توانتون هست شرکت کنید هر کسی که وات ساپ داره بیات شماره بزاره یه گروه تشکیل میدم هر لحظه با هم باشیم کنار هم باشیم شاید بتونیم به هم کمک کنیم بچه ها فکر کنید خبرم کنید خیلی دوستتون دارم

  294. ماریا کرج:

    سلام دوستان خوووووووووووبم
    حالتون چطوره
    من به همراه یکی از کسانی که تو همین سایت باهاش آشنا شدم یه راه حلی دارم برای اینکه موهاتون بلند بشه و دیگه دست نزنین
    البته شانسی که اوردم اینه که خواهر دوقلوم آرایشگره و میتونه کمکم کنه
    ولی شما هم میتونین به یه آرایشگاه مطمئن سر بزنین و کاری که میگم انجام بدین
    اینم شماره تماسم

    • لـــطفا تمـــاس نـــگیـــریــــد:

      سلام این شمـــــــاره واگذار شـــده . لــــطفا دیـــگه تماس نــگــیرید

  295. حسام 20 ساله:

    سلام رفقای تریکوتیلومانیای خودم امیدوارم بهتر شده باشین اگرم نشدین از الان شروع کنین میگن هر وقت ب خودت بیای ب موقع اومدی دوستای گلم ی سوال اگه جلو ی نفر باشین این کارو میکنین? نههه معلومه ن خب حالا فکرشو کنین خدا هر لحظه شما رو میبینه واقعا باید خجالت بکشین جلو خدا موهایی ک بهت داده ناقص کنی بی حرمتی ب نعمتشه حالا ن فقط مو ب بقیه کاراتونم فکر کنین . من با این طرز تفکر کلی بهتر شد. امتحانش ضرر نداره

  296. الی:

    سلام دوستان خوبم منم زنی ۴۰ساله هستم وتقربیا باین درد ۲۰ساله همراه ومبتلا هستم خیلی تلاش برای ترکش کردم ولی ناموفق بودم بطور قطعی میخام بگم شبا که میخام بخوابم زیاد مو میکنم که از دستکش پارچه ای استفاده میکنم خوبم میشم ش منو تشویق کنید تا باهم بتونیم این مرض را ریشه کن کنیم

  297. ماریا کرج:

    سلام به همگی
    حالتون چطوره
    باورم نمیشه! داره میشه ۱۰ ماه…که به موهام دست نزدم
    و وضعیت فعلی موهام خیلی خوووبه
    فقط یه مقدار مشکلم بالای سرمه که اونم انشااله خوب میشه
    یه راه حلایی هم دارم اگه دوست داشتید باهام در تماس باشین
    برای همتون آروی موفقیت میکنم

  298. ماریا:

    ادم نباید خودشو قایم کنه
    نباید رنجهاشو پشت لبخنداش قایم کنه
    وقتی زیادی یه چیزی رو تحمل میکنی ..یه روز کم میاری
    آدم باید خودش باشه
    حرفشو بزنه
    ناراحتیشو بروز بده
    نباید خودشو تنها بذاره
    باید امید داشته باشه

  299. تنها:

    سلام به همگی ماریا عاشق این حرفاتم واقعا به ادم انرژی میده امیدوارم همگی خوب بشن امین دوستون دارم

    • ماریا:

      سلام عزیز دلم
      همدرد راه دوووووووووووورم
      امیدوارم حالت خووووووووووب خوب باشه
      مراقب خودت باش
      مراقب موهاتم باشششششششششششششششششششششششششششش

  300. حسام 20 ساله:

    سلام به دوستان من چند وقته ترک کردم ی خواهش هم از ماریا باران و مریم دارم محتوای همه پیاماتون ی چیزه والا ی چیز جدید بفرستین از نظر من باید بگید خدایا به امید تو بعد از پشت بیفتین کاملا ولو شین بعد قش قش به خودتون بخندین والا این پیاماتون دپرسمون کرد شاد باشید این قدم اول ترکشه. منتظر من باشین باز سر میزنم واس قدمای بعدیش

  301. شبگرد:

    رفقا من ی راه واس ترکش پیدا کردم حتمی هرکی خواست بهم ایمیل بده اینم ادرسم
    Mitiyadi@gmail.com

  302. شبنم:

    سلام به همه دوستان
    من از دیروز که این سایتو دیدم یک دست به موهام نزدم و تصمیم گرفتم دیگه اینکارو نکنم در ضمن اینم بگم که شاید بیشتر از بیست ساله که موهاموم میکندم. بچه ها یک پیشنهاد برای هرکسی که تصمیم جدی داره از همین امروز شروع کنیم یک تقویم بزرگ دیواری بخرین و بزنین رو دیوار اتاقتون جایی که همیشه جلوی چشمتون باشه. هر روز که تونستین در برابر اینکار مقاوت کنین اون روز رو توی تقویم علامت بزنین. من از دیروز شروع کردم فکر میکنم ایده خوبیه شاید بتونه انگیزمونو بیشتر کنه. در ضمن دستکش یا چسب هم کارو راحت تر میکنه.
    اگر هر روز به این سایت سر بزنیم و مطالب بقیه رو بخونیم هم انگیزمون قویتر میشه.
    به امید موفقیت و روزهای عالیییی پیش رو

  303. ماریا:

    من یه نظر دارم

    ****** بهتره هر کی کنار اسمش بنویسه از کدوم شهره….

    اینجوری میتونیم همدیگرو پیدا کنیم و بیشتر همدیگرو کمک کنیم
    چون همه ما باهم همدردیم و دیگه از گفتن مشکلاتمون به هم خجالت نمیکشیم….
    اونایی که خوب شدن میتونن بقیه رو هم راهنمایی کنن.

  304. ماریا:

    ******* از کرج کسی هست ؟؟؟؟؟؟

    • امین:

      سلام ماریا خانوم.من کرجم.همین مشکلو دارم.شما میتونی کمکم کنی؟ ۰۹۳۶۴۴۶۵۷۷۲

  305. ماریا:

    راستی دوستای گل و خوشگلم
    چندتا توصیه دارم براتون
    ************** توروخدا کندن موهاتونو از خانواده یا شوهرتون یا دوستاتون یا اطرافیانتون پنهان نکنین
    چون نتیجه اش فقط تنها موندن و تنها جنگیدن با این عادته…

    ********* توروخدا برای مخفی کردن جاهایی که کندین از روسری و کلاه استفاده نکنین..همین باعث میشه بازم به کندن ادامه بدین

    ********** توروخدا..اگه کسی دید موهای سرتون کم پشته یا پرسیدچرا ابرو و مژه هات ریخته .. دروغکی نگین موهام میریزه … چون مشکل ما ریزش مو نیست….
    بجای اینکه خودتونو و اطرافیانو گول بزنین …به فکر این باشین که مشکلتونو حل کنین

  306. ماریا:

    آخه این چه چیزیه؟؟؟؟
    مردم میرن میلیون میلیون پول خرج میکنن مو میکارن خوشگل بشن…

    بعد ما میایم موهامونو ، زیبایی خدادادیمونو ، با دستای خودمون از بین میبریم؟؟؟؟؟!!!!!!!
    تازه بعدشم میگیم هیچکس مارو درک نمیکنه….
    یعنی چی آخه…
    خو نکن موهاتو دیگه …. با ههمتونم

  307. ماریا:

    دوستی که خودشم با همه ما همدرده میگفت :: مشکل به این سختی و آسونی کناره مم ؟؟ !!!مگه میشه؟!!!
    از طرفی سخته …چون خیلی سال طول میکشه و درگیرش میشی …
    از طرفی هم اسونه …چون راه حلش فقط نکندن هستش….
    منکه موندم! … فکر کنم فقط خود خدا میتونه جواب مارو بده که دلیل اینکار چیه؟؟؟؟!!!!!
    چون ماها خودمونم نمیدونیم واقعا چیکار داریم میکنیم….

    • ماریا:

      اصلا اینجوری نمیشه…..
      من دارم به تاسیس یه مر کز یا یه موسسه یا یه نهاد یا چه میدونم یه کلینک ترک کندن مو فکر میکنم…
      اصلا چرا ماها کنگره نداریم؟
      چرا ماها یه نهاد ضد کندن مو نداریم؟؟؟

      اصلا تو کشوارای خارجی با این مساله چه جوری کنار میان؟
      چرا این عادت اینقدر طولانی مدته؟
      یه نفر میگه ۵ سال …
      یه نفر میگه ۸ سال ….
      خودمم که بعد از ۱۷ سال خوب شدم.
      چه جوری میشه این همه سال این عادت پنهان میمونه و همه فکر میکنن تنها کسی که تو دنیا موهاشو میکنه فقط خودشه !!!

  308. ماریا:

    دوستی که خودشم با همه ما همدرده میگفت :: مشکل به این سختی و آسونی کناره مم ؟؟ !!!مگه میشه؟!!!
    از طرفی سخته …چون خیلی سال طول میکشه و درگیرش میشی …
    از طرفی هم اسونه …چون راه حلش فقط نکندن هستش….
    منکه موندم! … فکر کنم فقط خود خدا میتونه جواب مارو بده که دلیل اینکار چیه؟؟؟؟!!!!!
    چون ماها خودمونم نمیدونیم واقعا چیکار داریم میکنیم….
    آخه این چه چیزیه؟؟؟؟
    مردم میرن میلیون میلیون پول خرج میکنن مو میکارن خوشگل بشن…
    بعد ما میایم موهامونو ، زیبایی خدادادیمونو ، با دستای خودمون از بین میبریم؟؟؟؟؟!!!!!!!تازه بعدشم میگیم هیچکس مارو درک نمیکنه….
    یعنی چی آخه…
    خو نکن موهاتو دیگه …. با ههمتونم

  309. ماریا:

    همدردای عزیزم یه توصیه براتون دارم…

    ******* به هیچ عنوان موهاتونو کوتاه نکنین ******
    ******* به هیچ عنوان موهاتونو کوتاه نکنین ******
    ******* به هیچ عنوان موهاتونو کوتاه نکنین ******

    من خودم سالی ۳ بار موهامو از ته میزدم…
    یه مدت موهام خوب بود ولی دوباره شروع میشد…
    ولی پارسال دیگه تصمیم گرفتم حتی دربدترین شرایط هم موهامو کوتاه نکنم..
    که نتیجه اش هم برام خوب بود…چون میدیدم که موهام داره بلند میشه…خودش برام یه قوت قلب بوووود
    از وضعیت فعلیم هم خیلی راضیم.خداروشکر…..

  310. مريم:

    سلام بچه ها
    من الان ۳۴ سالمه و تقریبا از ۱۵ سالگی موهامو میکندم.واقعا از خودم شرمنده ام. خیلی خوشحال شدم که این سایت رو و دیدم نظرات همتونو خوندم از امروز عزمم رو جزم کردم که این عادتو کنار بزارم. به نظر من دستکش و یا چسب خیلی کمک میکنه.یکی از دلایلش همونطور که هممون میدونیم ناراحتی روحی یا افسردگیه. من یه مدته که کتابهای صوتی روانشناسی توی موبایلم دانلود میکنم و گوش میدم و خیلی روحیه ام بهتر شده.میدونم که هیچ مشکلی نیست که با اراده قوی غیر قابل حل باشه.
    اگه توی وایبر یا جای دیگه گروه خاصی هم درست کنیم شاید انگیزه هممون قویتر بشه امیدوارم همه با کمک هم بتونیم مشکلمونو حل کنیم و روزهای خیلی خوبی پیش رو داشته باشیم.
    یادمون نره خواستن توانستن است

    • ماریا:

      سلام دوستان و همدردای عزیز
      تجربه ای که تو این چندسال پیداکردم اینه که کندن مو درمان دارویی نداره
      الکی وقت و پولتونو به دارو ندین
      کندن مو خیلی به شرایط روحی بستگی داره
      اگه میتونین هر روز بیاین و اینجا نظر بذارین…یا نظرات دوستانو بخونین…………….
      شایدباورتون نشه!!!!!!!!!!
      ولی خوندن این صفحه ، خودش مثل یه یادآوریه….که موهاتونو نکنین ……..
      برای منکه خیلی مفید بوده .

  311. تنها:

    سلام بچه ها به خدا میتونید یکم فقط اراده کن بگو چرا من فقط باید اینجوری باشم خودت و با یکی مقایسه کن که خیلی میبینیش و موهاش به دید تو قشنگ خیلی تاثیر داره و به نظرم همیشه بیاین تو اینجا و نظرات و بخونید همین خودش باعث میشه که موهاتونو نکنید به خدا امتحان کنید یا وقتی میخواین موهاتونو بکنید به مدت بیست ثانیه دستتونو بگیرید بالا که نزدیک موها نباشه خسته میشه دست و رغبت مو کندن از بین میره

  312. رضوان:

    سلام….من دقیقا۸ساله که این مشکل رو دارم بخدا خودم خسته تشدم نمیشه ترکش کنم یه دفعه میرم سمت مژه و ابروهام و اونا رو میکنم من به قدری میکنم که انگار اصلا مویی وجود نداشته و همه بهم میگن باید بری تاتو کنی ولی من اصلا دوست ندارم میگم یه سوال یعنی الان من روانیم؟!؟!؟! یعنی یه ادم روانی محسوب میشم؟!؟!؟ میحتی از بس به ابروهام مداد زدم موخره زدن هیچ کاری نمیتونم کنم تروخدا راهنمایی کنید

  313. تنها:

    شمارمو یادم رفت بدم ۰۹۰۱۶۳۱۲۴۸۲

    • ماریا:

      سلام تنهای عزیز
      کاش یه ذره بیشتر در مورد خودت مینوشتی
      یا اینکه راه حلی که داری چه جوریه؟
      من کرجم
      شماره موبایلمو اینجا گذاشتم
      از جاها زیادی بهم اسمس میدن
      ولی راهشون به من خیلی دوره یا شهرستان هستن…کسی از کرج نیست
      اگه تهران باشی میتونم یه روز سر کارمو کنسل کنم و بیام پیشت
      میخام بدونم راه حلت چیه؟

    • ماریا:

      کاش اینجا مینوشتی راه حلت چیه؟

  314. تنها:

    سلام به همگی منم همین ومشکل دارم وری با همه شما فرق میکنم هر کس میخوات درمان بشه پول داره و میتونه خرج کنه با من تماس بگیره تا کمکش کنم باران جان اگه تهران هستی با من تماس بگیر یا به من اس بده تا کمکت کنم عزیزم

    • ماریا:

      آخ که چقدر دلم میخاد سرمو میذاشتم رو پاهای عشقمو اونم از ناز کردن موهام لذت میبرد……
      رویایی که هیچوقت تو واقعیت عملی نشد…….
      ولی من پیروز میشم
      ماریای رویاهای خودم میشم………..
      قول میدم….

  315. باران:

    سلام.خوش بحالت ماریا خداااقل یع شغلو درامد خوووب داریو یه پسر که دوستت داره…من هیییچی ندارم.خواهر دوقولوم شاغله تازه ازدواجم کرد.منم خیییلی دوس دارم ازدواج کنم خییییییلی تنهام.شبوروز خونم.هیییچ مهمونی تفریحی ندارم.اردیبهشت بیستوهشت ساله میشم ازبس تو خونه موندم از تنعایی یا میخورم یا میخابم یا موی سرمو میکشم بخداااا خسته شدم وزنم شده نود کیلووو خیلی بی ریختو عصبی شدم….بخدا دوست دارم بمیرم.خسسسسسسسسسسسسسسسستم از همه کسوهمه چیز

    • ماریا:

      سلام به همه همدردای عزیزم…مخصوصا باران جان(که خیلی چیزای مترک داریم )
      سال نو هم مبارک
      امیدوارم حال روحی و جسمی همتون خوب باشه
      آخرین باری که اینجااومدم قبل از عید بود
      عید امسال برام خیلی مهم بود
      چون همه کسانی که تاحالا موهامو ندیده بودن امسال منو بدون روسری دیدن!!!!!!!!!
      خیلی خوب بود…
      چون موهام اینقدر خوب شدن که دیگه لازم نیست از کسی پنهانش کنم

  316. ماریا:

    سلام دوستان عزیز
    من تقریبا هر روز میام و به اینجا سرمیزنم
    بایدبگم که حال روحیم خیلی خوب شده و موهام هم دارن به رشد خودشون ادامه میدن…روغن رزماری فوق العادس
    دیشب حتی یه دونه مو هم نکندم !!!!
    چسب زدن به نوک ناخنهام خیلی مفید بوده
    مخصوصا موقع خواب …
    شماهم امتحان کنید
    من که از وضع فعلیم خیلی راضیم
    البته با کمک خدا و خانوادم….. مخصوصا خواهرم خیلی توی بهبودی این شرایط تاثیر داشتن
    برای همتون آرزوی سلامتی و موفقیت و شکست و ترک این عادتو دارم

    • الی:

      من ۱۷ سالمه الان ۹ ساله ک این بیماریو دارم همون مثل همیم از یه طرف زیباییمونو از دست میدیم از طرفیم کلی فشار از جانب دیگران رومونه اونایی ک مدت کمی دچار این مشکل شدن زودتر اقدام ب درمان کنن چون هرچقدر زمان بیشتر میگذره مهارش سختر میشه ب نظرم تنها درمانش زدن موهامون از ته به مدت چن ماه یا حتی یکساله اینجوری مویی نداریم بکشیم و کم کم این عادتو ترک میکنیم البته خودمونم باید ارااده کنیم اما متاسفانه پدر و مادر من نمیزارن موهامو از ته بزنم ولی من اعتقاد دارم یکسال مو نداشتن و حتی مسخره شدن بهتر از اینکه تا اخر عمر عذاب بکشیم

  317. ماریا:

    سلام دوستان
    منو باران از طریق اسمس باهم در تماسیم
    الان یک هفتس که به موهام کمتر دست میزنم
    ما باید پشتیبان هم باشیم
    هیچوقت امیدمو از دست نمیدم
    با توکل به خدا درست میشه

  318. ماریا:

    با سلام
    من مریم هستم
    ۲۷ سال سن دارم و یک خواهر دوقلو نیز دارم
    از سن ۹ سالگی با تحریک زندایی خود به این عنوان که موهای ما دچار موخوره است روی این مساله حساس شدیم
    و کم کم طی گذشت زمان کندن ساقه موها ، تبدیل شد به کندن موی سر از ریشه
    یک روز مادرم که از این کار بسیار عصبانی شد ه بود من و خواهرمو کتک زد
    درست بعدازاون زمان خواهرم به طور کامل کندن موهای سرشو ترک کرد ولی متاسفانه من هم چنان این عادت زشتو دارم
    ینی ۱۷ ساله که نتونستم این عادتو ترک کنم
    تواین مئت صدمه های زیادی کشیدم
    تمام این مدت روسری سرم میکردم>>همه فامیل و اطرافیان فهمیده بودن من یه مشکلی دارم
    از عروسی و تولد و مهمونی و استخر فراری شده بودم
    البته توای ۱۷سال پیش دکترای زیادی رفتم و درمانهای زیادی رو امتحان کردم
    ۶ ماه خوب بودم ولی دوباره یهو شروع میکردم
    میدیدم و میدونستم که چه کار بدی دارم انجام میدم و چقدر طول میکشه تا دوباره موهام دربیان ولی بازم این کارو میکردم
    انگار روی این کار کنترل نداشتم
    بعد از گرفتن دیپلم تویه آموزشگاه مشغول کار شدم
    اون موقع تصمیم گرفتم دختر خوبی بشم و این عادتو بذارم کنار
    زد به سرم که برم موهامو با تیغ از ته بزنم
    همین کارو کردم
    تو این مدت همش روسری سرم بود یا تو مهمونی ها از کلاه گیس استفاده می کردم
    بیچاره خواهر دوقلوم هم بخاطر من و حس همدردی با من بعضی وقتا کلاه گیس میذاشت ولی همیشه از دست من ناراحت بود و میگفت: ماری خسته شدیم ازدست تو ،از بس موهاتو از زمین جمع کردیم بسه دیگه….
    خلاصه چند ماهی از زدن موهام گذشت…تواین مدت حتی یه دونه موهم نکندم
    البته تو آموزشگاه هم همکارام متوجه یه چیزایی شده بودن
    من دختر شوخ و شیطونی هستم
    همیشه می خندم و مثبت فکر میکنم..حتی توی طرز لباس پوشیدنم هم فانتزی هستم
    با این حال همکارام تعجب میکردن من با این خصوصیات چرا موهامو بیرون نمیذارم!!!!
    میگفتن : تو چرا اینقدر باحجابی!!!تو که خیلی خوشگلی…موهاتو یه کم بذار بیرون…اینجوری چهرت گرفته نشون میده
    ولی نمیدونستن من دارم با دست خودم ..زیبایی خدادادیمو میگیرم
    خلاصه
    الان ۱۷ سال میگذره
    هنوزم که هنوزه درمان نشدم
    امسال تابستون ….تو همین حین بود که با پسری آشنا شدم که از همه نظر کامل بود..
    جلوی اون همیشه هد میزدم و شالم جلو بود…
    میدونستم که به زودی این سوال براش پیش میاد که چرا …………..
    و این اتفاق افتاد
    توی دومین ملاقاتمون گفت تو چرا موهات اینقدر کوتاهه؟؟؟منم یه داستان الکی سرهم کردم و گفتم بخاط دوست پسر قبلیم موهامو از ته زدم…اون خیلی ناراحتم کرده بود … و منم یه روز که خیلی عصبانی بودم موهامو از ته زدم و بعد از یک سال هرموقع یادش میفتم میرم تو حمامو موهامو از ته میزنم
    ایمان خحیلی پسر خوبی بود
    صادق .. مهربون… منطقی….و از همه مهمتر منو دوس داشت
    فکر میکردم با گفتن این حرف بیخیال من بشه و منو ول کنه….چون صددرصد دور و اطرافش پر بود از دخترایی که میتونستن از من خیلی بهتر باشن
    ولی ایمان بهم خیلی قوت قلب داد .. گفت من تورو بخاطر موهات نمیخام…بخاطر اخلاقت میخام…و در آخر گفت : بلندی یا کوتاهیه موهات برام مهم نیس…ولی گذشتت هر چی بوده…هر اتفاقی توش بوده…فراموش کن…دیگه هم به موهات دست نزن
    شنیدن این حرفا و حمایت ایمان برام یه نقطه امید شد
    تصمیم گرفتم دیگه این کارو نکنم
    محرم همین امسال بود
    دوباره موهامو از ته زدم و به خودم قول دادم دیگه به موهام دست نزنم
    ۶ ماه گذشت
    موهامو بستم به تقویت…روغن زیتون ..روغن رز ماری … ماساژ..خوردن جوانه گندم و سبوس برنج
    موهام عالی شدن
    ۵ سانت رشد کردن …مشکی و پرپشت شدن….باورم نمیشد که دارن خوب میشن..
    توی آموزشگاه هم که به یکی از همکارام که مورد اطمینانم بود این مساله رو گفته بودم…اونم از خوشحالیه من خوشحال شده بود…توی آموزشگاه هر کی منو میدید میگفت چه خوشگل شدی…موهای جدیدت خیلی بهت میاد…
    توی خونه هم که بابا مامانم و خواهر برادرام خیلی غافلگیر شدن…و خوشحال شدن من بعد از ۱۷ سال دارم اون روسریه لعنتی رو از سرم بر میدارم….
    ایمانم که همیشه ازم تعریف میکرد..
    ولی …در عرض یک ماه اخیر ..دوباره همون کابوس همیشگی شروع شد..و متاسفانه همه چیزو خراب کردم
    قسمت بالای سرمو دوباره کندم و خالی شده
    دیشب پیش ایمان بودم و از ترس اینکه موهامو نبینه همش شالمو میکشیدم جلو…
    نمیدونم چیکار کنم
    همه زحمتام خراب شد دوباره
    الان تصمیم گرفتم برای آخرین راه هیپنوتیزم درمانی رو امتحان کنم
    چون واقعا خسته شدم از این وضعیت
    من دختر عصبی نیستم و ریلکس و آرومم…توی زندگیمم هیچ مشکلی ندارم..حتی یه شغل با درآمد خوب دارم
    ولی نمیدونم چرا اینکارو ادامه میدم
    خسته شدم از بس دکتر رفتم و… از نگاههای اطرافیان
    میدونم همه چیز دست خودمه .. باید اراده داشته باشم….
    ولی نمیدونم چجوری

  319. باران:

    سلام لطفا اونایی که مثل من به این بیماری گرفتارن به من زنگ بزنن که باهم این بیماریرو از خودمون دور کنیم من خیلی تنهام هروقتی تنهاییم میل به کندن مو داریم پس هروقت تنهاییم بهم بزنگیم که همدیگرو از تنهایی دربیاریم این شمارمه۰۹۳۰۷۱۷۴۱۰۸

    • ماریا:

      سلام دوست عزیز
      من مریم هستم
      متاسفانه مشکل کندن موی سرمو دارم
      دیدم که شمارتو گذاشتی
      منم هروقت تنهام اینجوری میشم و به موهام دست میزنم
      این شماره تلفن منه
      اگه خواستی باهم در تماس باشیم…برای حل مشکل و کنار گذاشتن این عادت بد

      • لطفا تماس نگیرید:

        سلام
        این شماره واگذار شده . لطفا دیگه با این شماره تماس نگیرید
        تشکر

  320. روشانا:

    سلام منم متاسفانه به این بیماری دچارم البته از مامانم یاد گرفتم هر بار سعی میکنم ترک کنم و موهام مث قبل بشه و میشه اما مامانمو میبینم بعد شروع میکنم به کندن لطفا راهنمایی کنین لطفا

  321. باران:

    سلام من از یه خونواده پرجمعیتم ویه خواهردوقولودارم که پنج دقیقه ازم بزرگتره دوران بچگی ومدرسه باهم تو یه کلاس بودیم.خیلی بهش وابستم.منمممم از پنجم ابتدایی ناخوداگاه دچار کندن مو شدم البته درهمین سن هم پریود شدم.خونوادم خیلی باهام بدرفتاری کردن یه بارم رفتم دکتر خودش روااانی بود.تو خونه خاهروبرادرم بهم میگفتن روانی.میرفتن بیرونو تفریحو مهمونی منو نکیبردن حتا بعضی وقتا هم کتکم میزدن.خلاصه خیلی افسرده وتنها وگوشه گیر بودم.خواهردوقولومم بخاطر مریضی من خیلی زجرکشید وبخاطر من جلو دوستامون تو مدرسه خیلی تحقیر میشد تا دانشگاه که از هم جدا شدیم هرکدوممون دانشگاه ورشته مختلف قبول شدیم من حتا نمیتونستم برم خابگاه چونکچل بودم و افت شدید درسی داشتم وخونوادم بیششششتر سرکوبم میکردن ؟همش خواهردوقولوم که الان دبیره به رخم میکشن.الان ۲۸سالمه خییییلی افسرده وتنهام هیییچ تفریحومهمونی وخوشی ندارم شبوروز تو خونه کنج اتاق یا دارم موهامومیکنمو ریشه هاشو میخ؟رم یا تو اینترنت میچرخم وقتمو تلف میکنم.احساس پوچی میکنم.تو جمع همیییشه بخاطر کچلیم کااااملا محجببم.همه دوستوفامیلوهمسایه اشما فهمیدن وشک کردن که کچلم چون تو عمرشون یه بارم م؟ی سرموندیدن.خییییلی تحقیر کیشم.صورتمم خییییلی زیباست اما بخاطر کچلیم خاستگار ندارم اگرم داشته باشم خونوادم دش میکنن چون ابروشون میره….الان هفته دیگه عقدکنون خواهردوقولومه خیییییلی بهش حسودیم میشه منم پلم ازدوااااج میخاد.دلم اراااامش میحاد حس میکنم اگه یه شوهر مهربان کنارم باشه خوووب میشم.بخدا شبوروز گریه میکنم که چراااااا منم مثل دخترای دیگه سالم نیستم….منم ادمم دخترررم هزاااارتا ارزو واحساس دارم…اما این مریضی منو فلج کرده انگار برای همه مررررردم.

    • مرصاد:

      شما باید ی دوس پسر بگیری
      گفتی زیبایی و چطور تاحالا کسی موهاتو ندیده میگی بخاطر کچلی خاستگار نداری
      تو این پیج همه دخترا واسه خودشون نوشابه باز کردنو گفتن خوشگلن بجای اینکه موضورو برسونن هی میگفتن من خوشگلما من اینجورما خخخخ. الان مدیر سایت تو کماس از دست شماها خخخخ

  322. الهه:

    سلام عزیزانم من از ۱۵ سالگی موهایم رامی کندم الان ۲۹ سالمه الان یک ماهه به خودم وخدا قول دادم دیگه نکنم.وخداراشکرخداهوامو داره.بچه ها میخوام چندتاراه حل بگم.هیچ وقت تنها نباشید درخانه،نزدیک پریودتان که شد سرتمام انگشتانش خودرا چسب زخم بزنید.چون من پی بردم نزدیک پریود به خاطرتغییرخلق وخومیل به کندن موبیشتر میشه.

  323. مهین:

    بچه ها سلام منم مشکل شما رو داشتم ولی با امید به خدای بزرگ که هیچ قدرتی بالاتر ازقدرت پروردگار نیست. تونستم ترکش کنم الانم چندین وچند ساله انجام ندادم حتی نفرت هم پیدا کردم ذکر لا حول وولا را زیاد بگیدواز صمیم قلب مطمین باشین که خدا کمکتون میکنه وخوب میشین یه قربونی امام حسین هم نذر کنید

  324. بنده ی خدا:

    دوستای خوبم منم به مشکل شما دچار بودم اما ترک کردم.یه کم اراده میخواد هروقت دستتون میخواد بره به سمت موهاتون بگین بسه دیگه بسه دیگه . حتی با اون یکی دستتون دستتونرو بگیرید. چند روز که تلاش کنید عادت میکنید وترک میکنید مطمئن باشید این یه عادته انقدرم به خودتون نگید مریض. وقتی یه ادم معتاد میتونه ترک کنه حتما شما هم میتونید نا امید نباشید تنها کسی که میتونه کمکتون کنه خود خودتون هستین. با اراده . هر وقت مضطرب میشین یه ذکر بگید یاد خدا کنید. و مطمئن باشید این کار نه تنها ارومتون نمیکنه یه مشکل دیگه هم بهتون اضافه میکنه همش باید فکر ظاهر بدی باشیت که پیش اومده یا اینکه کسی چیزی نگه و نفهمه. منم عین شما بودم یه یک سالی اما بعد بیخیالش شدم . واسه همتون ارزوی موفقیت دارم .

  325. یه همشکل:

    منم مشکل شما رو دارم حدود شش ساله که ابروهامو میکنم.از سوم دبیرستان شروع شد بخاطر کنکور استرس داشتم.اوایل کم بود درحدیکی و دوتا اما رفته رفته زیاد شد تا جایی که ابروهام کلا خالی میشد.یه بار مجبورشدم با تیغ همون یکی و دوتایی که مونده بودن رو هم بزنم.هر وقت استرس و اضطراب دارم با عصبی و ناراحت هستم به شدت کندن اضافه میشه. یکی و دوسال هم هست که مژه هامو میکنم متاسفانه…
    خیلی ناراحتم و مث شما وقتی جلوی آینه قرار میگیرم احساس پشیمونی شدیدی میکنم به طوری که به شدت از خودم متنفر میشم.خیلی کارا کردم که از سرم بیفته اما موفق نبودم. جالبه بدونید وقتی کتاب میخونم به شدتش افزوده میشه….دکترهم رفتم دارو هم مصرف کردم تنها نتیجه اش این بود که آدم پرخاشگری شدم.

  326. هدیه:

    من ۱۳سالمه و ۶ماهه شروع شده اولش خیلی بد بود و الان بهترشدم
    خداروشکر کچل نشدم ولی کم مو شدم موهام کم شده و۲هفته دیگه هم عروسی داداشمه
    واسه منم دعا کنید مرسی

    • مینا:

      من همسن تو بودم که این مشکل شروع شد ، نمیدونم چی کار ولی تو رو خدا همین الان جدی بگیر به خانوادت بگو پیگیری کنن چون فکر می کنم با گذشت زمان درمانش سخت تر میشه ، زمانها و فرصتهای زیادی رو از دست میدی و خیلی کارای دیگه که میتونه جایگزین مو کندن بشه

  327. masoud:

    سلام.
    اول از همه بگم من فک نمیکنم این بیماری رو بشه کامل ترک کرد همیشه باهات هست و معجزه‌ای هم درکار نیست تنها راهش اینه که به خودتون بیشتر توجه کنید.
    من بیست ساله درگیر هستم اواخر که دیگه ناامید بودم بل کل رهاش کردم و اوضاع خیلی وخیم شد تا جایی که مجبور به استفاده از کلاه‌گیس شدم،من تجربه خودم رو میگم و به خاطر محدودیت کاراکتر مجاز خلاصه‌اش میکنم…
    مشکل اول من در مقابله با این بیماری این بود که دیگه موهام در نمیومد و این دلیل کافی بود که نتونم با بیماری مبارزه کنم،اما جایی خوندم که صدها هزار فولیکول غیرفعال در سر هست که در شرایط مناسب میتونه زمینه رشد موهای جدید رو فراهم کنه،روشی که من روزها و ماه‌ها )حدود ۶،۷ ماه(بدون وقفه انجام دادم شامل این‌ها بود:صبح‌ها یک دارو از عطاری به نام خرگوشک رو با قطره چکان روی سرم ماساژ میدادم حدود ۱۰ دقیقه،ظهرها در ساعتی که نور خورشید در دسترس بود از پنجره با کمی روغن زیتون یا بادوم در حالیکه سرم در خط مستقیم نور باشه حدود ۱۰ دقیقه ماساژ میدادم و همراه ناهار یک قرص ویتامین دی یا زینک پلاس میخوردم،غروب دوش میگرفتم و سرم رو با یک شامپو با Ph خنثی مثل اونهایی که مخصوص موهای آسیب دیده است میشستم)دوش سریع و کوتاه در آب صرفه‌جو بودم( و به محض بیرون آمدن از حمام از یک لوسیون گیاهی به نام لوسیون گیاهی تقویت موی سینره استفاده میکردم،و شبها قبل از خواب از یک داروی ترکیبی که از یک دکتر پوست و مو گرفتم استفاده میکردم که ترکیبش رو در آخر میگذارم.
    این فقط درمان ویرانی‌های قبل بود و می‌بایست راهی برای ترک این عارضه پیدا میکردم.
    خیلی مهمه این قسمت تاکید میکنم خیلی مهم ،”ورزش و مطالعه” شما باید به بدن و مغزتون بها بدین حتما حتما ورزش کنید و خوب غذا بخورید و مطالعه از اون مهمتر،رمان‌ها و کتاب‌های معروف و فوق‌العاده‌ای که میتونید با مطالعه اونها به این باور برسید که میتونید و میخواید از شر این بیماری خلاص بشید.
    البته گوش کردن به موسیقی هم کمک کرد.
    روده درازی نمیکنم،روی ورزش تاکید میکنم یه باشگاه رفتن کاری نداره،من موقعیت‌های خیلی طلایی رو توی زندگیم به خاطر این بیماری از دست دادم،توی یک سالی که باید وقت بگذارید روی این کار به خودتون اهمیت بدید برای خودتون کادو بخرید زیاد خرج و ریخت و پاش لازم نیست برید بیرون یه فلافل بخورید یه عطر خوب بخرید سینما برید گاهی تنهایی و حتما کتاب بخونید حتمــــــــــا کتاب بخونید .
    اینم داروی ترکیبی اگه دست خط دکتر رو درست بخونم:
    Minoxdel 5٪
    Betametason 15 Cc
    I.P.A Up To 100 Cc
    به اون قسمت‌های که گفتم به خودتون بها بدین اهمیت بدید بی‌نهایت مووثره

  328. یوسف:

    سلام به همه دوستان
    من ۳۳ سالمه تقریبا” از ۱۲ سالگی موهای سرم رو شروع به کندن کردم. این کار نه تنها آرومم نمیکنه بلکه عصبی تر هم میشم . بعضی مواقع کندن موهام ۴۰ دقیقه طول میکشه . منم ریشه های اون رو میخورم .
    چند بار تصمیم گرفتم دیگه این کارو انجام ندم ولی احساس میکنم جزئی از کارهای روزانم شده .
    وقتی استرس میگیرم کولاک میکنم . تمومی نداره
    منم نیاز به کمک دارم . لطفا” راهنمایی کنید .

  329. صبا:

    درمانش چند جلسه مزو تراپیه همه بیماریا درمان دارن.منم درمانش میکنم.کار نشد نداره که آقا جون.

    • ماریا:

      این بیماری نیس
      یه عادت زشت و زجر آوره
      نباید امید خودتونو از دست بدین
      من ۶ ماه پیش رفتم تو حمامو موهامو با تیغ از ته زدم
      الان ۷ سانت موهام بلند شده
      پشت سر و بغل موامو نمیکنم
      فقط بالای سرم یه مقدار دوباره کندم
      ولی من شکستش میدم
      توروخدا شما تلاش کنین
      یاد روزا و ساعتها و لحظه های خوبی بیفتین که بخاطر نداشتن مو از دست دادینشون

  330. نیلا:

    سلام.من ۳۴ سالمه و از طفولیت موهای سرمو می کنم. این بیماری یا اختلال با توجه به اینکه جنبه روانی داره و نه جسمی، درمان نداره یا درمانش خیلی سخته و داروهای بیماریهای روانی عوارض خیلی بدی داره.
    پیشنهاد من اینه که وقت و تمرکز خودتونو برای ترکش هدر ندین. بجاش یه تکه کاموا یا نخ یا تسبیح دست بگیرید و پیچش و تاباندن و گره زدن و کشیدنو دقیقا روی همینا شبیه سازی کنید.یا حتی روی یک عروسک موبلند.یا روی کلاه گیس و یه دسته موهای اکستنشن.لااقل موهاتون کم نمیشه.
    موفق باشید

  331. Lili:

    سلام ، من ۳۱ سالمه / از دوازده سالگی شروع شد این بیماری لعنتی / واقعا بریدم / دکترهای زیادی رفتم / نه مهمونی / جمع های دوستانه / هیچ کس ، تنها و تنها . دیگه نمی دونم باید چه کنم / در حسرت همه چیز به سر می برم / از نگاه افراد خسته شدم…..

  332. فاطمه:

    سلام.من۲۳ سالمه ۲ساله شروع کردم به کندن مو .پارسال که نامزد شده بودم حالم خوب بودو دیگه کندن مو رو ترک کرده بودم اما به محض بهم خوردن نامزدیم دوباره شروع کردم به کندن موهام اتاقم پر از مو میشه.تو رو خدا برام دعا کنید

  333. کاشف درمان فوق العاده موکنی:

    برادران وخواهران مبتلا به وسواس مو کنی من خودم مشکل مو کنی داشتم اخیراخودم برای این مشکل راهکارودرمان فوق العاده پیدا کردم که واقعا میخوام به ثبت جهانی برسانم برای مشاوره با شماره ی۰۹۱۴۱۲۵۵۳۱۷تماس حاصل فرمایید.امتحانش ضررنداره.

    • کاشف درمان فوق العاده موکنی:

      شوخی کردم درمان واکتشافی درکارنیست وتکذیب میکنم کندن موهارانمیشه درمان کردولی میشه ازشدتش کم کردکه باید یک دکترخوب پیداکنیدیابرای درمان ببریدخارج ازکشور.

  334. روزگار:

    سلام بردوستای دیوانه خودم این بیماری درمان نداره بیخودی پولاتون روبه روانشناسان گشنه هدرندید یک روانشناس خودش روانیه همون بهتربرید موهاتونو بکنید وحالشو ببریدواقعادرمانی درکارنیست مااینجوری خلق شدیم.

  335. بنده دیوانه ی بدشانس:

    وهماناخداوندبعضی هارادیوانه افریدتا با دستان خودشان خودشان را تخریب کنندوموهای قشنگ وپرپشتشان وناخنهای زیباوظریفشان راازبین ببرندوبعد غبطه وغصه بخورندوخجالت بکشند وبدنام شوند.

    • ماریا:

      بخدا ما نه دیوونه ایم
      نه عقلمون کمه
      نه کسی مارو نفرین کرده نه طلسم و جادو!!!!!!!!
      مشکل ما نه با دارو حل میشه نه با پزشک
      در واقع مشکل ما به دست خودمون حل میشه
      البته ما به یه حامی یا پشتیبان نیاز داریم
      کسی که همش مراقبمون باشه و از مشکل ما خبر داشته باشه
      همه ما میتونیم دوست و پشتیبان هم باشیم
      و چه کسی بالاتر و مهربونتر از خدا
      اونم کمکمون میکنه
      فقط اراده میخاد

  336. نگران نباشین به راحتی حل میشه خواستن توانستن است:

    سلام به تموم دوستان عزیزانم گذشته از استرس وسواس کندن مو یک نوع وسواس عملیه بهتون قول میدم اگه به روانشناسی باتجربه مراجعه کنین کمکتون میکنه چون یه روانشناس کارش همینه البته روانشناس از نوع باتجربه ش.

  337. بنده دیوانه ی بدشانس:

    وخداوندبعضیها رادیوانه افریدتابادستان خودشان خودشانراتخریب کنندوموهای قشنگ وناخن های زیبایشان راازبین ببرندوبعدبرای انها غبطه وغصه بخورندوخجالت بکشندوبدنام شوندکه هیچ علاجی بران نباشد.

  338. موکن باتجربه وکارکشته:

    من هم مثل همه ی شماازبلوغ این مرض رو دارم خوشبختانه با افزایش سن شدت این بیماری کم میشه ولی هرگز خوب نخواهد شد برای درمان بنظرم بایدیک جراحی مغزی عمیق صورت گیردپیشنهاد من:عبادت -ترک خود ارضایی- وپرهیز ازادویه جات پرهیز ازدوش با اب گرم وپرهیزازتماشای زیادتلویزیون “خوردن شیروموز که داروی ایده ال است وخیلی جواب میده. من روهم دعا کنید.

  339. دلارام:

    من اولین بار کلاس سوم دبیرستان بودم که شروع کردم به کندن ابروهام و تمام موهای آبروم رو کندم.یک سال فقط مداد می کشیدم جای ابرو های پرپشت و قشنگم.بدون درمان از سرم افتاد و دیگه نکندم.تا که رفتم دانشگاه و از سه سال پیش بود که دوباره شروع شد و ابن بار موهای سرمو کندم 🙁 سه ساله هر روز موهای سرمو میکنم و هر چند ماه یه بار کل وسط سرم خالی خالی میشه.عین روانیا صبر میکنم دربیاد دوباره همشو یه روزه می کنم.طوری که با سایه ی مشکی وسط سرمو سیاه میکنم ولی چه فایده همه میدونن. سه ساله نه مهمونی رفتم نه عروسی.طاقت تحقیرای خانوادمو ندارم.یک سال هم تا دلتون بخواد قرص خوردم.بدتر شدم که بهتر نشدم.به مرگ خودم راضی ام :'(

    • زهرا:

      منم درگیرم دلم میخوادبمیرم

  340. عباس:

    سلام نظرات دوستانو که خوندم به چندتا چیز مشترک رسیدم
    ۱-همه خجالت میکشیم این بیماری رو به کسی بگیم یا خجالت میکشیم بریم دکتر.
    ۲-همه درحین کندن مو میدونیم درست چند دقیقه بعد که بریم جلوی آینه به شدت پشیمون میشیم ولی باز این کارو ادامه میدیم سوم اینکه هیچ کسی غیر از خودمون نمیتونه این بیماری رو درمان کنه من خودم از۱۳ سالگی درگیر این بیماری م الان ۲۵ سالمه تقریبا خووب شدم
    توی سالای اول بیماریم خیلی شدید بود به طوری که هم موهای سرم هم مژه هام کچل شده بود
    اون موقع ها پدر و مادرم برخورد بدی کردن باهام و هیچوقت پیگیر بیماریم نشدم فقط یه بار که بیماریم حاد شده بود رفتم پیش روانشناس که خیلی بیسواد بود البته شایدم باید میرفتم پیش روانپزشک.
    یه سال جلوی سرمو کندم بعدش دستم میرفت کناره های سرمو از هردوطرف کندم…
    درضمن تو همون سالها مژه هامم میکندم اما خدارو شکر الان تاحدودی درمان شدم به طوری که اثری از کچلی نیس توی سرم
    این بیماری راه حل دارویی نداره فقط خودت باید به خودت کمک کنی
    چندتا راهکار که من جواب گرفتم رو میگم شاید به دردتون بخورء
    اول اینکه اون انگشتی رو که باهاش مو رو میکنید چسب زخم یا چسب شیشه ایی بزنید و مدام اینکارو انجام بدید هروز… این کار باعث میشه وقتی ناخودآگاه دست میره سمت موها نمیتونه به راحتی موهارو بگیرء و بکنه ضمن اینکه به شما یاداوری میکنه که در حال درمانی…
    دوم موهاتونو همیشه کوتاه نگه دارید مثلا من که پسرم همیشه وقتی موهامو با نمره ی ۱۲ ماشین ریش تراش آرایشگرا کوتاه میکردم تا وقتی بلند میشد موهام اصلا به موهام کاری نداشتم
    سوم زیاد تو فکرو رویا نرید اگرم زیاد فکرو خیال میکنید چسب زدن به انگشتو یادتون نره
    چهارم سعی کنید هیچوقت تنها نمونید
    کناریکی بشینید توجمع بمونید

    • مریم:

      سلام.ممنون از راهنماییت.من از دوم راهنمایی موهامومیکندم الان ۲۵ سالمه و از همه زندگیم افتادم.امیدوارم راهکارت جواب بده

    • زهرا:

      ممنوم ازراهنماییت من چندین ساله که بااین موضوع درگیرم خداکنه جواب بده

      • ماریا:

        سلام
        من ماریا هستم
        داستان زندگی و این مشکل لعنتی رو انتهای همین صفخه میتونین بخونین
        ۲۷ سالمه و ۱۷ ساله این عادتو دارم
        البته الان ۶ ماهه موهامو کوتاهه کوتاه کردم و موهام ۷ سانت رشد کدن
        فقط بالای سرمو مندم نتاسفانه
        میخام از راه حل تو استفاده کنم
        همین امروز میرم جسب زخم میخرم
        ایشالا همه موهاشون بلند بشه و دیگه به موهاشون دست نزنن
        ماریا
        ۱۱ اسفند

    • بدبخت:

      شمااا چجوری تونستید کمش کنید توروخدا ب. منم بگید من اگه دیگه خوب نشم خودمو میکشم این اخرین تصمیمه

  341. عباس:

    نبا عرض سلام به نظرم خیلی مطلب خوب و دقیقی بوود خیلی متشکر از این نکته بینی.

  342. با ران:

    سلام این جا کسی هست که به من جواب بده آخه چرا من ابرو میکنم جواب ………. جواب/ تو رو به. …خدا

  343. پانيذ:

    من ۲۰ سالمه از ۱۷ سالکی مزه هامو میکنم.هی ترک نیکنم ولی دوباره شروع نیکنم تازه تمامشو میکنم الان کمی درومده ولی کم پشته.من مزه های پرپشتی داشتم خیلی ناراحتم دارم تقویتش میکنم یعنی مثل اولش میشه؟

  344. بيمار:

    همه این مدت که پستاتونو میخوندم در حال کندن موهام بودم . ٢۵ سالمه .٧ساله حدودا موهاى سر و ابروهام و مىکنم، انقدر این کار و با رضایت ادامه میدم تا سر درد بگیرم و سفیدى پوستم مشخص شه ، بعد میرم جلو آینه افسرده میشم . همشم میگم من که این همه کندم اینم روش. متاسفانه نمیتونم حین کندن دست بر دارم .از دیدن ریشه های موهام لذت میبرم.حالا که عقد کردم و واسه هر مراسمی مجبورم برم آرایشگاه بیشتر این موضوع عصبیم میکنه . فرق سرم پر از موهای کوتاه و خرد شدست که تا بلند میشه باز میکنم. وقتایی که تو خونه عصبى و بیکارم یا بحثم میشه بیشتر این کارو مىکنم .یعنی یه روز میشه تمام موهام یک دست و بلند باشن ، نخوتم تو ابروهام مداد بکشم .
    بچه ها شما ناخودآگاه این کارو میکنید یا وقتی عصبی میشید … من همیشه استرس و اضطراب دارم بخاطر فقط پدرم . این کار ته اتاق ارومم میکنه اما افسرده شدم

    • فاطمه:

      دقیقا منم مثل تو ام :(((۰

    • زهرا:

      دقیقاحالتاییرو که گفتی دارم خدایاکمکمون کن

  345. yasaman:

    سلام من ۱۸ سالمه و از ۱۴ سالگی موهای سرمو میکنم..خواااااهش میکنم کمکم کنید …اینقدر موهامو میکنم سر درد میگیرم …و عادت دارم ریشه اونو میخورم
    چند بار به خاطر این مشکل موهامو کوتاه کردم…باز بلند شده کندمو درمان نشدم
    لطفا کمکم کنیییییید.خواهش میکنم

  346. شقایق:

    من ۳۳ سالمه و از ۱۷ سالگی این مرض لعنتیو گرفتم وسط سرم کاملا خالی شده و کچل ۱ پسر دارم که هر وقت میبینه موهامو میکنم باهام دعوا میکنه از پسرم خجالت میکشم نمیدونم باید چکار کنم خیلی سعی میکنم یه مدت آروم میشم و خوب میشه اما باز همین که استرس میگیرم و عصبی میشم باز شروع میشه،بخدا آرزوی یه موی کوتاه به دلم مونده،آرزوی یه آرایشگاه رفتن یا تو یه مهمونی مو باز گذاشتن به دلم مونده تورو خدا بگید چکار باید کرد

  347. الناز:

    من که دارم میرم این بیماری درمان نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  348. reza:

    من مدت کمی (شاید یکی دو ماه) موهای جلوی سرمو می کندم ولی بعد به کندن موی ریش تغییر پیدا کرد! و چن سالم هست که این عادتو دارم. البته خیلی بغرنج نیست ولی بسیار عادت بدیه. بنظر من با یه همت اساسی حل میشه…

  349. یک نفر:

    بجه ها به منم کمک کنید منم موهام رو ۱ سال هست میکنم ولی هرجوری میخوام جلشو بگیرم نمیشه لطفا کمکم کنید

    • مانیا:

      من ۳۲ سال دارم از ۱۳ سالگی موهامو میکندم الان موهام خیلی کم پست شده وقتی کوتاشون میکنم کمتر دست میبرم توشون چند همیشه یه دستمال به سرم میبندم که موهامو نکنم چند بار رفتم دکتر اعصاب و بم دارو ضد وسواس دادن ولی هیچ کدوم روم نیوفتاد دفعه آخری دکتر بم گفت عادت میکنی اینقد مقاومت کردم تا به داروها عادت کنم ولی مریض شدم و یه ماه افتادم کنار خونه انگار هیچ درمانی روم نمیافته
      شاید درمان گیاهی جواب بده

      • با ران:

        مانیا بارانم تو این سایت هم او مدی هی تو چه می کنی

    • الناز:

      من هم از ۱۳ سالگی مو های طلایی یک متری ام را میکنم الان ۳۱ ساله ام دو فرزند دارم و هر روز آن ها من رو در حین این کار می بینن ومن……الان کچل کچل کچلم.تو را به تمام مقدسات اگر کسی درمان شد …..

    • فرنوش:

      با سلام دوست عزیز اگه میخوای فقط برای خودت قسم بخور دیگه موهات رو نکنی اینجوری میتونی جلوشو بگیری اگه نگیری ممکنه تا چند سال نتونی جلوشو بگیری.

  350. سارا:

    ممنون از مطلب مفید شما…
    من۲۶ سالمه و ۱۳ساله درگیر این مرض لعنتی هستم..واقعا اعتماد بنفسم ه رو ازدآدمست ندارم مهمونی برم یا دوستام بیان خونمون و کنجکاو بشن که چرا موهای من اینطوریه:-(دیگه خیلی خسته شدم.اما الان تو ترکم..تورو خدا برام دعا کنین
    د

    • فاطمه:

      من بیست و هشت سالمه از اول راهنمایی این معظل رو دارم با بد بختی واسه عروسیم یه زره جلو موهام بلند شد … من عادت دارم جلوی موهامو به اندازه یک سکه کچل میکنم … دم امتحانام بیشتر این کعرو میکنم .. و میدونم مشکل وسواس فکری هست ….. زندگی کودکی ناارومی هم داشتم …. منم ارزومه موهامو بالا بزنم جلو شو گیس کنم … فرق با ز کنم… تنها این مشکلم نیست .. بسیار زن شلخته ای هستم .. هم پوشش هم مرتب کردن …. میدونم همه اینا به هم ربط داره .. تلاشمم میکنم ولی کوتاه مدته …. باز بکنترلمو از دست میدم …. ظاهرا ادم خوشرو شاد و مهربونیم که کاش نبودم ….

    • ماریا:

      منم ۲۷ سالمه
      ۱۷ ساله این مشکلو دارم
      ولی الان دیگه تو ترکم و دارم روی ارده و تصمیمم کار میکنم
      دلم میخاد موهام بلند بشه
      اگه تواین ۱۷ سال نکنده بودم موهام از تمام دخترا فامیل قشنگتر و بلندتر بود
      امیدوارم تو هم تا عید مشکلت حل بشه

  351. الناز 20 تهران:

    من از ۱۴ سالگی درگیر این بیماری ام و الان ۲۱سالمه و هنوز نتونستم ترکش کنم. جدای همه ی مشکلاتی ک گفتین من عاشق مدل شدنم و حتی اشنا هم دارم برای ورود به این عرصه اما با این موها کجا برم؟ تازه من بدون شونه جادویی جلوی هیچ جمعی ظاهر نمیشم یعنی انقد معتادشم چون انقد حرص خوردم صورتم نصف شده و پلکم افتاده شده. هرروز صبح مجبورم موهای خالی بغل شقیقه مو ببافم و شونه جادویی رو روی اون بزنم تا بکشه همینجوری نمیکشه چون موهام خالیه پولم ندارم برم لیفت کنم. هزارتا مشکل دیگه م دارم اما ناامید نیستم و دارم ترک میکنم. بچه ها ب خدا سخت نیس و یکم تمرکز میخواد خدا گفته انسان با اراده ش میتونه دنیا رو فتح کنه چ برسه به این مشکل مسخره بیاین یکم خجالت بکشین یکم ب خودتون سختی بدین ما اگه درمان شیم از خیلیا سرتریم بیاین با یه انگیزه ی خوب شروع کنین ترو خدا روش فکر کنین. یادتون نره ما اشرف مخلوقاتیم پس نمیتونم و نمیشه و این چرت و پرتا رو نداریم فقط بگین من میخوام پس میتونم یعنی باید بتونم و باید بشه. برید ببینم تا ماه دیگه چیکار میکنیدا خودمم تو ترکم!

  352. غزال:

    من از ۱۶ سالگی موها میکندم. تو ۱۷ سالگی کل موهامو از دست دادم! موهایی ک ۱ متر بود و خییلی پرپشت !
    خیلی تلاش کردم ک ترکش کنم، فقط تونستم از شدتش کم کنم. الان ۲۴ سالمه و کل موهام بلند شده. فقط وسط سرم هنوز ی کم خالی و این قسمت و نمیتونم کنترل کنم:( هربار ک بلند میشه دوباره دستم میره لاش و این قسمت و میکنم :(:(
    دو ماه دیگه عقدمه ولی نمیدونم چیکار کنم:(:(:(

    • ماریا:

      غزال عزیز سلام
      تاریخی اول پیامت خورده۷ خرداد ماهه
      از اون تاریخ مدت زیادی گذشته
      من امروز که ۱۳ اسفنده پیامتو خوندم
      منم موهام تقریبا ۷ سانت بلند شده
      تنها جایی از سرم که باهاش مشکل دارم بالای سرمه
      کاش یه پیام می نوشتی و خبری از خودت میدادی
      دلم میخاد بدونم کسانی که مشکل منو دارن چیکار میکنن
      البته من الان دیگه دارم خوب میشم
      ولی دوس دارم برای همیشه از شر این عادت زشت خلاص بشم

      • بدبخت:

        شمااا چجوری تونستید کمش کنید توروخدا ب. منم بگید من اگه دیگه خوب نشم خودمو میکشم این اخرین تصمیمه

  353. _____:

    سلام متاسفانه منم درگیراین بیماری شدم،یادمه از بچگی تقریبا یکی دو سال درگیرش بودم بعد متوقف شد،الانم با ۲۰ سال سن ۴ ساله که با این بیماری زندگی میکنم و علاوه بر موهای سر موهای تمام بدنمو میکنم و بدنم بطور کلی خراب شده….
    دیگه فک نکنم بدتر از این باشه هم درمان روحی میخوام هم جسمی چون واقعا نمیشه با این وضع زندگیو ادامه داد پولی هم ندارم که درمان شم….بیخیالش شدم اینم از شانس ماست دیگه

  354. man:

    منم موهامو میکنم…دلم میخاد برم مهمونی دلم میخاد مث آدم زندگی کنم دلم میخاد برم خوابگاه. ازدواج کنم…
    خیلی خستم خیلی

  355. zahra:

    salam.man az 13 salegi in bimari ro daram doctor ziad raftam,daro ziad khordam ama engar nemikhad dast az sararam bar dareh,man daram divone misham hich shoghi nadaram ,reshtam grafice bayad roheyam shad bashe ama in maraz lanati hame lezataro azam gerefte,alan 26 salame mikham ezdvaj konam ama aya on pesar man ro ba in sar khali mipazire?vaghan taklif ma chie ke nakhaste damangir in bala shodim bayad javabesho az ki beporsim?kheyli khastam be khoda manam ashegh zendegiam o zibayiash chera khoda komakam nemikone chera hich darmani peyda nemishe ………

  356. معصومه:

    من خودم این بیماری رو دارم که موهامو میکنم و از ۱۳سالگی تا الان که ۱۸ سالمه درگیرشم اصلا درمان نشدم به نرهظر من اصلا این بیماری درمان نداره آدم آرزوی مرگ میکنه چون از خودش متنفر میشه و الان ۵ ساله که مهمونی نرفتم و این بدترین بیمارییه که یه فرد میتونه داشته باشه.

    • باران:

      سلام من ۱۲سالمه امیدم را از دست دادم هی مادرم انگار دیگه امیدی ندارد اما من فکر می کنم سرمه خوب باشد

    • ماریا:

      سلام دوست عزیز
      من ماریا هستم
      متاسفانه مشکل کندن موی سرمو دارم
      منم هروقت تنهام اینجوری میشم و به موهام دست میزنم
      این شماره تلفن منه
      اگه خواستی باهم در تماس باشیم…برای حل مشکل و کنار گذاشتن این عادت بد و زجراور

      • ماریا:

        منم مث شمابودم
        ۱۷ سال…………….خودش یه عمره …..
        چه روزای خوبی که از دست ندادمشون و تنهایی گریه نکردم
        ولی باور کنین مشکل ما با دست خودمون حل میشه
        این بیماری نیس…فقط یه عادته…بیماری باید با قرص و دارو پزشک درمان بشه…ولی عادتهارو میشه ترک کرد…
        من تونستم…میدونم شماهم میتونین

        • رقیهنام شما...:

          لطفاااا به منم کمک کن

      • لـــطفا تمـــاس نـــگیـــریــــد:

        سلام
        این شــــماره واگــــذار شده . لطــــــفا دیـــــگه با این شــــماره تمـــاس نــگــــیرید
        تشــــــکر

      • Mahsa:

        میشه ب منم کمک کنی 😔
        اصن همین انرژی هایی ک بهمون میدی خیلی خوبه
        اگ برات مشکلی نداره شمارتو بهم بدی فقد ی دوس مجازی باشیم و ب منم کمک کنی ک این عادت و ترک کنم 💔

    • ماریا:

      آخ که چقدر دلم میخاد سرمو میذاشتم رو پاهای عشقمو اونم از ناز کردن موهام لذت میبرد……
      رویایی که هیچوقت تو واقعیت عملی نشد…….
      ولی من پیروز میشم
      ماریای رویاهای خودم میشم………..
      قول میدم…

      • Pariنام شما...:

        آفریننن ماریا جون دقیقا همینه بچهااا
        همه حسرتای زیادی داریم اگ مثل ماریا باور کنیم خودمونو میتونیم مطمئن باشیننن
        موهای من تا زیر باسنم بود خیییلی هم پر پشت بود الان یک دهم اون موقع هم نیست تا کتفم کوتاهش کردم ک مثلاااااا نکنم.وضعم داغونه ولی بازم امیددارم ک بلاخره موفق میشم هم من هم شما
        ولی ی مشکل بزرگی وسطه اونم اینه ک شماها زیادی ناامیدین مگ خلین میگین خودکشییی
        یا ما هرگز نمیتونیم
        واااا
        چرا نمیتونیم خیلیا با سرطان میجنگن سالم میان بیرون یعنی از پس این دستتون بر نمیاین؟؟؟؟تا دستتون رفت بالا با همون دست بزنین تو سرتون و اون جایی ک بیشتر از همه جا تنهایین مثل اتاقتون رو درودیواراشو پر کنین از نوشتت های موهاتو نکن و….من خودم دور تا دور کامپیوترمو پر کردم از همین ولی خب چون ممکنه دوستی فامیلی خانواده ای بیاد ببینه و آبروی نداشتم بره به زبون های مختلف نوشتم هم معنیا و هم تلفظشووو یاد گرفتم مطمئن باشین میشه

        یه هدیه از طرف من ب شما،هر ثانیه این جمله رو تکرار کنین
        من هم مثل آدمای معمولیم،موهامو نمیکنم دختر خانم ب این فک کن که میخوای عروس بشی تو خانواده شوهر این آبروریزی رو چطور جمع میکنی؟؟!!!اصن اگ زودتر بفهمن بیخیال میشنااا میدونی ک همه دنبال بهترینان نه یه مریضی ک ب خودش رحم نمیکنه پس سرجدت زندگیتو تباه نکن
        آقا پسری ک موهای سروصورت و ابرو تو میکنیی میدونی ک این موها برای جذابیتت لازمه؟؟؟ دوس نداری عشقت دست بکشه تو موهات؟؟؟ من ب عنوان ی دختر با وجود اینکه خودمم میکنم اگ عشقم این کارو کنه عمرا اونو ب عنوان شوهر انتخاب کنم پس بالا غیرتا بزار اون موهات در بیان

        هر وقت خواستین موهاتونو بکنین ب اینا فک کنین عمرااااا دیگ بکنین اونایی ک میگین حواسمون نیست میکنیم وقتی میفهمیم ک کار از کار گذشته مگه مستی؟؟؟؟که هوشیاریتو از دست میدی؟؟؟؟؟ی فکری واسه این بیخیالیت بکن

        • پرینام شما...:

          تاسف آوره نصف ملت میرن پول مفت میدن موهاشونو اکسیشن کنن …مو بکارن….ما میکنیم😐😐😐😐😐😐😐
          ی راهکار دیگ ک یادم رفت بگم اینه ک

          هر روز صبح خودتونو ب جون عزیز ترین کستون قسم بدین من تا یک سال با این روش موفق بودم ولی خب دوباره ‌….😑

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.