خودداری ج.آذربایجان از پاسخ به یادداشت های اعتراضی ایران

چهارشنبه ۱۰ خرداد – ۰۴:۵۹:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- به رغم گذشت بیش از سه ماه، جمهوری آذربایجان تاکنون پاسخی به دو یادداشت اعتراضی جمهوری اسلامی ایران درباره بازداشت خبرنگار محلی صدا وسیما در باکو نداده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی،  سفارت ایران در باکو، فوریه و آوریل گذشته با ارسال دو یادداشت اعتراضی، به حبس غیرقانونی راننده و خبرنگار محلی صدا وسیما در باکو به شدت واکنش نشان داد.
سفارت ایران در این یادداشت ها با تاکید بر سلامت حرفه ای افراد بازداشت شده، اقدام دولت باکو را مغایر با کنوانسیون ها و موازین بین المللی دانست و خواهان شناسایی و مجازات عاملان این اقدامات، رفع اتهامات و آزادی فوری دو نیروی محلی نمایندگی صداوسیما شد.
این در حالی است که وزارت خارجه جمهوری آذربایجان تاکنون به این یادداشت های اعتراض ایران پاسخی نداده است.
علاوه بر دو یادداشت اعتراضی سفارت ایران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون کنسولی وزیر امور خارجه و نیز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران نیز با محکوم کردن این اقدام باکو آزادی فوری خبرنگار محلی صداوسیما را خواستار شدند.
بسیاری از سران احزاب و تشکل‌های جمهوری آذربایجان نیز حبس رامیل داداش اف و آنار بایراملی را سفارشی خوانده و خواهان آزادی وی شدند.
سازمان عفو بین الملل، موسسه امنیت و آزادی گزارشگران، موسسه دفاع از حقوق مطبوعات مستقر در باکو، سازمان خبرنگاران بدون مرز و کمیته دفاع از روزنامه نگاران مستقر در نیویورک نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ با واهی خواندن اتهامات، خبرنگار محلی صدا و سیما را زندانی سیاسی خوانده و بر ضرورت آزادی فوری وی تاکید کردند.
همزمان با موج سوم بازداشت فعالان اسلامی و فشار بر خبرنگاران مستقل و منتقد در جمهوری آذربایجان پلیس این کشور ۱۶ فوریه گذشته آنار بایراملی خبرنگار محلی صداوسیما را به اتهامات ساختگی و واهی بازداشت کرد.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۰۱۶۵۹۲۶۳۴۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.