خودداری خبرنگاران ایرانی از مصاحبه با بازیکنان تیم ملی

پس از ثبت نخستین شکست تاریخ فوتبال ایران به لبنان، رسانه‌های نوشتاری از حضور در میکسد زون و گفت‌وگو با بازیکنان تیم ملی فوتبال خودداری کردند.

پس از آنکه تیم ملی ایران در سومین گام در رقابت‌های انتخابی جام جهانی با شکست برابر لبنان امیدهایش را برای حضور در برزیل کم‌رنگ کرد، رسانه‌های نوشتاری از جمله خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها با خودداری از حضور در میکسد زون (مکان گفت‌وگوی بازیکنان با خبرنگاران) از انجام گفت‌وگو با بازیکنان تیم ملی فوتبال خودداری کردند.

این تصمیم در حالی گرفته شد که بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در اردوی مجارستان در حرکتی عجیب با امضای طوماری علیه رسانه‌ها، از گفت‌وگو با رسانه‌های گروهی خودداری کرده و به قول خود “رسانه‌ها را که محتاج انتشار گفت‌وگوهایشان هستند” را تحریم کردند.

ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال که به خاطر قراردادهای چند صد میلیونی و حتی میلیاردی‌شان زیر فشار انتقاد رسانه‌ها و مقایسه‌شان با قهرمانان المپیک و پارالمپیک بودند، مدعی هستند که رسانه‌ها برای زنده بودن به انتشار گفت‌وگویشان با رسانه‌ها نیاز دارند و اگر رسانه‌ها به رشته‌های دیگر بپردازند و فوتبال را با تمام حاشیه‌هایش کنار بگذارند، رجوع مخاطبان به رسانه‌ها کم می‌شود و مردم دیگر علاقه‌ای به مراجعه به خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های کشور ندارند.

با این حال پس از موفقیت بزرگ ورزش ایران در بازی‌های لندن و کسب مقام‌های یازدهم در پارالمپیک و هفدهم در المپیک، به نظر می‌رسد رسانه‌ها این بار قصد دارند به جای برجسته‌سازی بازیکنانی که سال‌ها از ارائه نمایش خوب‌شان در میادین قاره‌ای و جهانی می‌گذرد، به قهرمانانی بیشتر بپردازند که با حداقل امکانات و پول افتخارات بزرگی را برای مردم ایران رقم می‌زنند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.