خودداری یونان از ارائه سوخت به نفتکش ایرانی

۰۹م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسئولان شرکت “سکاوین” گفته‌اند که از سوختگیری یک نفتکش ‌ایرانی که با پرچم تانزانیا در حرکت بوده، جلوگیری کرده‌اند. این نفتکش با نام “بایکل” از روز دوشنبه در ساحل جزیره سایروس پهلو گرفته بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ شرکت “سکاوین” یک شرکت سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و ناوگان‌های دریایی، مستقر در یونان است. یکی از مسئولان ارشد این شرکت به خبرگزاری رویترز گفت: «ما تحقیقات اولیه‌ای را انجام دادیم تا مطمئن شویم که قانون را زیر پا نمی‌گذاریم. در نهایت از ارائه هر گونه سوختی به آنان اجتناب کردیم زیرا در غیر اینصورت خلاف قانون به حساب می‌آمد. احتمالا این کشتی هم اینک ساحل یونان را ترک کرده است.»

این مقام مسئول شرکت “سکاوین” اضافه کرده است که این کشتی نفتی علیرغم داشتن پرچم تانزانیا متعلق به ایران بوده است. در همین حال گارد ساحلی یونان از وقوع این چنین اتفاق‌ای اظهار بی‌اطلاعی کرده و هیچ ‌توضیحی در این رابطه ارائه نداده است.

به گزارش رویترز یکی از مسئولان شرکت ملی نفت ایران به این خبرگزاری گفته است که این اتفاق غیرقابل منتظره نبوده است. این منبع آگاه بدون ذکر جزئیات بیشتر اضافه کرده است: «ما هرگز در اروپا سوخت نمی‌گیریم و می‌دانیم که شرکت‌های اروپایی به ما سوخت عرضه نمی‌کنند.»

بر اساس این گزارش، اطلاعات به دست آمده از رهگیری کشتی‌ها نشان می‌دهند که کشتی “بایکال” هم اکنون از ساحل یونان به سمت ترکیه در حرکت است. نفتکش “بایکال” پیشتر به اسم “بلوسوم” در آبها تردد داشته است.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.