خودروسازان آماده تعدیل قیمتها شدند

۳۱فروردین۱۳،

خودروسازان آماده تعدیل قیمتها شدند

عضو شورای رقابت گفت: تولیدکنندگان خودرو آمادگی پذیرش تعدیل قیمتها را دارند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، عیسی امامی دربارهٔ جلسه روز یکشنبه شورای رقابت دربارهٔ دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو گفت : بعد از اعلام دستورالعمل موقت قیمت خودرو در روزهای پایانی سال قبل ، جلساتی با حضور مسئولان سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده ، ایران خودرو و سایپا برای بحث های کارشناسی تشکیل شد.
وی افزود :‌ فردا یکشنبه در جلسه شورای رقابت جمع بندی گزارش کارشناسی مطرح می گردد و امیدواریم دستورالعمل نهایی قیمت خودرو اعلام شود.
امامی پیش بینی کرد دستوالعمل نهایی ، در مقایسه با رأی قبلی شورا تغییرات محسوسی نداشته باشد. وی گفت: در دستورالعمل تازه، نرخ تورم و تعرفه های سال ۹۲ را نیز منظور خواهیم کرد و احتمالا ارز مبادله ای حدود ۲ هزار و ۴۵۰ تومان مبنا قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه تولید کنندگان در مکانیسم قیمت گذاری اختلاف نظرهایی با شورا دارند، اظهارداشت: مکانیزمی مصوب خواهد شد که قابل اجرا باشد.
امامی با اشاره به سئوال مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: آقای غضنفری در مجلس اعلام کرد که منتظر رأی شورای رقابت هستیم بنابر این ، دولت دستوالعمل تازه را خواهد پذیرفت و تمهیدات لازم برای نظارت بر قیمت های تازه از طرف سازمان حمایت اعمال می گردد. امامی تصریح کرد: علاوه بر این مصوبات شورای رقابت از طرف قوه قضائیه نیز قابل پیگیری است و ضمانت اجرایی دارد.

شنبه ۳۱ فروردین   ۱۲:۳۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.