خودروسازان اروپایی به ایران می آیند؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خودروسازان اروپایی به ایران می آیند؟

خودروسازان اروپایی به ایران می آیند؟

ممتازنیوز: برخی خبرها و گزارش‌ها از پیغام‌های جدید خودروسازان بزرگ دنیا به ایران برای بازگشت به بازار خودرو کشورمان حکایت دارد.

به گزارش ممتازنیوز، چند سالی است که خودروسازان بزرگ دنیا به خصوص بعد از شدید شدن تحریمها علیه صنعت خودرو و عدم امکان برای انجام نقل و انتقالات مالی، شرکای ایرانی خود را رها کرده و به کشورهای خود بازگشته اند؛ علی‌رغم اینکه سودهای مطلوبی را در جوینت شدن با خودروسازان ایرانی می دیدند.
حال با شرایط جدید ایران در تحولات بین المللی، خودروسازان بزرگ دنیا دوباره بازار ایران را مکان مناسبی برای سودآوری کمپانی های خود دیده اند و زمزمه های بازگشت آنها به گوش می رسد.
به گزارش مهر، واقعیت این است که ایران، نه تنها بازاری ۷۵ میلیونی را پیش روی آنها قرار می دهد بلکه آنها پتانسیل تولید در ایران و صادرات به کشورهای منطقه را نیز دریافته اند و بر این باورند که ورود به بازار ایران و تولید محصولات خود در این کشور، بازاری حدود ۲۰۰ میلیون نفری شامل ایران و همسایگانش را پیش روی آنها قرار می دهد.
در واقع، خودروسازان خارجی که هم اکنون بر سر تصاحب سهم بیشتری از بازار در کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی و حتی حاشیه خلیج فارس، رقابت سختی را با رقبای خود در حال انجام دارند، بازار بکر ایران را از دست نخواهند داد و به خوبی به این واقف هستند که بازار ایران، جایگاه مناسب برای سودآوری و ادامه حیات آنها است.
حال رفت و آمدها و پیغام‌های مدیران خودروسازان بزرگ دنیا برای مدیران خودروسازی ایران به گوش می رسد و شنیده ها حکایت از آن دارد که برخی از مدیران کمپانی های بزرگ دنیا حتی هیات‌هایی را برای مذاکره با خودروسازان ایران، به کشورمان اعزام کرده اند. بیشتر این کمپانی های درحال بازگشت اروپایی و به طور مشخص آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی وسوئدی هستند.
این کمپانی‌ها در پیام‌های خود برای راه اندازی خط تولید، انتقال فناوری و ایجاد سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان ایرانی ابراز تمایل کرده اند، این درحالی است که این پیغام ها چینی‌ها و سایر خودروسازان رقیب اروپایی را به تکاپو انداخته و آنان درصدد ارایه پیشنهادات قابل توجهی به خودروسازان ایرانی هستند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.