خودروسازان از امروز قیمت‌گذاری کنند

۰۹اردیبهشت،

متوسط تورم بخش خودرو ۵۲٫۲۵ درصد

خودروسازان از امروز قیمت‌گذاری کنند

رئیس شورای رقابت از تعیین شاخص‌های فرمول قیمت خودرو براساس متوسط تورم ۵۲٫۲۵ درصدی این صنعت خبر داد و گفت: میزان و درصد کاهش قیمت خودروها بالا و قابل توجه به طور مثال ۳۰ درصدی نیست، ضمن اینکه خودرو‌سازان از امروز براساس فرمول تازه قیمتگذاری کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، جمشید پژویان با اشاره به تعیین شاخص‌های فرمول قیمت خودرو، گفت: تورم بخشی خودروهای کم‌تیراژ (به جز پراید، پژو، سمند و تیبا) معادل ۵۲٫۲۵ درصد در نظر گرفته شده، ضمن اینکه برای چهار مدل خودروی پرتیراژ به طور مشخص تورم بخشی مشخص شده که در همین حدود است.

وی اعلام کرد: خودروسازان از امروز دوشنبه می توانند برای قیمت‌گذاری اقدام و برای تایید آن از کارگروه خودروی مرکز ملی رقابت استعلام کنند.

رئیس شورای رقابت گفت: نمی توان درصد مشخصی برای کاهش قیمت خودروها اعلام کرد. در همین حال، این میزان کاهش، درصد بالا و قابل توجهی به طور مثال ۳۰ درصدی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه خودروسازان هم با ما در تماس می باشند، اظهارداشت: آنان صحبتی از مقاومت در برابر قیمتها نداشته اند. به نقل از پژویان، بعضی افزایش هزینه ها متوجه خودرو سازان نیست که ما روی آنها کار می کنیم تا با کاهش این هزینه ها قیمتها نیز در آینده بیشتر کاهش یابد.

رئیس شورای رقابت دربارهٔ اظهار نظر اخیر وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: آقای وزیر ابتدا با ما همراه بود و بعد نظرش را عوض کرد که فکر می کنم به خاطر فشارهای اطرافیان است. پژویان افزود: وقتی قیمتها اعلام شود، وی هم خوشحال و راضی خواهد بود. وی تصریح کرد: شورای رقابت ، اختبار قانونی برای نظارت بر قیمتها دارد و می تواند از توان دستگاه های نظارتی هم استفاده کند.

دوشنبه ۹ اردیبهشت   ۹:۲۹

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.