خودروسازان باز هم مردم را دور زدند !

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

در حالی که شورای رقابت بارها بر غیر اجباری بودن نصب آپشن روی خودروهای داخلی تاکید کرده است و حتی این موضوع یکی از شروط افزایش قیمت به حساب می‌آید، گویا خودروسازان …

 در حالی که شورای رقابت بارها بر غیر اجباری بودن نصب آپشن روی خودروهای داخلی تاکید کرده است و حتی این موضوع یکی از شروط افزایش قیمت به حساب می‌آید، گویا خودروسازان هنوز هم از حربه «آپشن» برای بالا بردن قیمت محصولات خود استفاده می‌کنند.

اوایل تیرماه امسال بود که شورای رقابت پس از موافقت با افزایش رسمی قیمت خودرو، شرکت‌های خودروساز را به رعایت پنج شرط ملزم کرد و یکی از این شروط، اختیاری بودن نصب آپشن بود. طبق این شرط، خودروسازان نمی‌توانستند آپشن‌های موردنظر خود را به مشتریان تحمیل کنند و تنها در صورتی که آنها (مشتریان) راضی به نصب آپشن روی خودروهای مدنظرشان بودند، امکان این کار وجود داشت.

بر این اساس، خودروسازان برخی محصولات خود را در دو مدل «بدون آپشن» و «مجهز به آپشن» پیش‌فروش کردند؛ به‌نحوی‌که مشتریان مختار بودند هر مدلی را که خود می‌خواهند، پیش خرید کنند. از آنجا که خودروهای بدون آپشن، دو میلیون ارزان‌تر از با آپشن‌ها بودند، بخشی از مشتریان اقدام به پیش خرید آنها کردند تا این گونه گمان برود که خودروسازان به مصوبه شورای رقابت عمل کرده‌اند.

این در حالی است که حالا برخی مشتریان طی تماس با دفتر ما عنوان می‌کنند که خودروسازان از آنها خواسته‌اند خودرو بدون آپشن ثبت‌نامی خود را با مدل‌های مجهز به آپشن، تعویض کنند و این موضوع با اعتراض مشتریان روبه‌رو شده است. مشتریان تاکید می‌کنند که اگر می‌خواستند خودرو مجهز به آپشن بخرند، در همان زمان ثبت‌نام این کار را می‌کردند و چون نمی‌خواستند یا نمی‌توانستند دو میلیون تومان اضافه بپردازند، مدل بدون آپشن را برگزیدند.

با توجه به آنکه این رفتار خودروسازان به‌نوعی تخطی از دستور شورای رقابت مبنی‌بر الزامی نبودن آپشن است، باید منتظر ماند و دید واکنش شورا به این ماجرا چه خواهد بود.

– .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.