خودروسازان با تسهیلات دولتی خانه نخرند !

۲۸م آذر ،

در حال حاضر که وضعیت خودروسازی به این صورت است نه می‌توانیم خودروسازی را رها کنیم و بگوییم که هر کاری که دوست دارید انجام بدهید و نه می‌توانیم به درد دلشان گوش ندهیم . خودروسازان با تسهیلات دولتی خانه نخرند !

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با بازار خبر گفت:« نقش مدیریت این بحران در این مقطع بسیار پررنگ است که باید وارد شده و بی‌طرفانه شرایط را بررسی کند و ببیند به چه اندازه سخن خودروسازان و مردم حق است یا چه مسائلی سبب شده که در خودروسازی اخلال ایجاد شود.»

نماینده مردم خوی در مجلس اضافه کرد:« آنچه که در حال حاضر ما می‌توانیم به عنوان نماینده مردم بگوییم این است که مردم از قیمت خودروها و تفاوت قیمت زیاد خودرو‌ها در کارخانه و بیرون از کارخانه و کیفیت خودروها ناراضی می باشند و در مقابل، خودروسازان اعلام می‌کنند که در حال ورشکستگی‌اند. نکته مهم این است قطعه‌سازان نیز همین حرف را می‌زنند در این بین نقش وزارتخانه‌های مرتبط مثل وزارت صنایع این است که بیاید این موضوع را حل کند.»

وی در بازشماری مشکلات صنعت خودروسازی گفت که مدیریت خوب اساس معضل صنعت خودرو سازی است و مدیریت خوب بر نحوه واردات، نوع واردات، میزان و تعرفه واردات نظارت دارد و لحظه به لحظه به مسئولانی که در این زمینه تصمیم گیرنده می باشند گزارش می‌دهد تا فعالیت‌ها را تصحیح کرده و اقداماتی را انجام دهند. 

وی دربارهٔ تسهیلات پرداختی دولت به خودرو سازان گفت:« دولت می‌تواند موظف نباشد، اما اکنون ما نمی‌گوییم اجباری نیست. قانونی به نام قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به تصویب رسیده و گام‌هایی از آن نیز اجرایی شده است. در این قانون پیش‌بینی شده است که دولت باید به صنعت یارانه بدهد، این صنعت اعم از صنعت خودروسازی یا صنایع دیگر است تا همه آنها تکنولوژی خود را ارتقا دهند. »

دکتر موید حسینی صدر تاکید کرد:«این یارانه برای این نیست که صرف خرید خانه یا مسافرت برای خودشان شود؛ این پولی که از دولت می‌گیرند باید صرف افزایش تکنولوژی، انرژی و سایر آیتم‌ها و کیفیت محصول شده و بتواند با تمام جهان قابل رقابت باشد. از این مقطع به بعد کم‌کم بایستی یارانه بخش تولید کم شود. یعنی در پنج سالی که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در جریان است باید به تولید کمک شود تا خودش را به سطح جهانی برساند. »


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.