خودروسازان به تعطیلات تابستانی می‌روند

خودروسازان به تعطیلات تابستانی می‌روند

عصر خودرو : در شرایطی که خودروسازان داخلی هم‌اکنون با کمبود قطعات و افت تیراژ دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی خطوط‌شان افت تولید دارد، آنها قصد دارند طبق روال سال‌های گذشته به تعطیلات تابستانی بروند و ظاهرا حدودا دو هفته‌ای از ترافیک جاده مخصوص خبری نیست.

به نقل از دنیای اقتصاد سایپایی‌ها و پارس خودرویی‌ها که این روزها درگیر تغییرات مدیریتی شده‌اند، از فردا به تعطیلاتی ۱۳روزه می‌روند و ایران‌خودرویی‌ها نیز از ۲۹ مرداد تا ۱۰ شهریور به مدت ۱۲ روز تعطیل خواهند شد.
این در شرایطی است که به دلیل برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران طی روزهای هفتم تا یازدهم شهریور ماه، پایتخت پنج روز تعطیل خواهد بود و با این حساب خودروسازان عملا از دوازدهم شهریور فعالیت دوباره خود را آغاز خواهند کرد.
ظاهرا قرار است خودروسازان در این تعطیلات حدودا دو هفته‌ای خطوط تولید خود را به نوعی ریکاوری کرده و تعمیرات مورد نیاز را روی آنها انجام دهند. هرچند خودروسازان معمولا در تعطیلات تابستانی، کم و بیش تولید را ادامه می‌دهند، اما از آنجاکه امسال اوضاع فرق کرده و انبارها خالی از قطعات است، بعید به نظر می‌رسد در این دو هفته تعطیلی خودرویی تولید شود.
در واقع می‌توان تعطیلات تابستانی و برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران را نوعی توفیق اجباری برای خودروسازان تعبیر کرد، زیرا این دو موضوع دلایل مناسبی برای عدم تولید محسوب می‌شوند.
البته این بخش مثبت ماجرا است، حال آنکه تعطیلات حدودا دو هفته ای پیش رو می‌تواند کاهش تیراژ را بیشتر و بیشتر کرده و اجازه ندهد شرایط تولید به این زودی‌ها روند عادی خود را پیدا کند.
طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده، تولید خودرو در کشور طی چهار ماه ابتدایی امسال حدود ۳۸ درصد افت کرده و این افت سبب شده عرضه و تقاضا در بازار به هم بریزد و قیمت‌ها رشد کند.

سه شنبه ۲۴ مرداد   ۹:۱


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.