خودروسازان تا دو هفته دیگر هزار میلیارد تومان دریافت می نمایند

این مطلب در تاریخ جمعه ۱۲م آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان تا دو هفته آینده خبر داد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه تنها راه برون رفت از بحران فعلی در بازار خودرو حمایت از قطعه سازان است به نشست های متعدد کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودرو سازان اشاره نمود و گفت: در این جلسات حمایت از قطعه سازان به مسئولان مربوط انتقال داده شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسات مشترک کمیسیون صنایع و معادن با خودروسازان مسائل مدنظر نمایندگان هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی به مسئولان ارائه شد افزود: ما باید قطعه ساز را فعال کنیم چرا که با فعال شدن قطعه ساز مسائل خودروسازان نیز حل می گردد.

وی تصریح نمود: صنعت خودرو در حق قطعه سازان اجحاف می نماید خودروسازان اعلام می نمودند حداکثر مطالبات قطعه سازان تا ۳۲ روز بوده و پرداخت می شده است ولی بسیاری از قطعه سازان مطالبات خود را تا ۳ ماه از خودروسازان طلب دارند.

بانکداری و بورس بازی کار خودروساز نمی باشد

رئیس کمیسیون مشترک طرح انتزاع با اظهار تأسف از اینکه خودروسازان به رسالت اصلی خود عمل نمی نمایند تصریح نمود: بانکداری و بورس بازی کار خودروساز نمی باشد.

وی تأکید نمود: خودرو ساز باید به رسالت اصلی خود که در اساسنامه آمده است عمل کند و حمایت از قطعه سازان را بیش از پیش دنبال کند.

نعمتی یادآور شد: با وجود اینکه ۳۰ درصد از درآمد هدفمندی باید به بخش تولید اختصاص می یافت اما این مهم محقق نشد و حمایتی از قطعه سازان در اجرای قانون هدفمندی صورت نگرفت علاوه بر این تسهیلات بانکی نیز به قطعه سازان اختصاص نیافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به دو خودروساز سایپا و ایران خودرو گفت: هر چند این رقم به هزار میلیارد تومان کاهش پیدا نمود اما امیدواریم همین روند به خودروسازان اختصاص یابد و طبق آخرین خبرها تا ۲ هفته دیگر مراحل اداری پرداخت هزار میلیارد تومان طی می گردد و این رقم به خودروسازان اختصاص می یابد.


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.