خودروسازان زیر بار قیمت‌های تازه نمی‌روند

۱۱اردیبهشت،

خودروسازان زیر بار قیمت‌های تازه نمی‌روند

Bookmark and Share

با تشکیل تیمی مشترک از نمایندگان خودروسازان و شورای رقابت، داستان قیمت‌گذاری خودرو که به نظر می‌رسید به اتمام رسیده، وارد مرحله تازهی شده است. 

دو روز پس از اعلام قیمت‌های تازه از طرف شورای رقابت، انتظار می‌رفت خودروسازان فروش محصولات خود را با قیمت‌های تازه آغاز کنند و بازار از رکود فعلی خارج شود، اما خودروسازان بلافاصله مبنای تعیین قیمت‌ها را نادرست و غیرقابل قبول دانسته و به قیمت‌های تازه اعتراض کردند. 

پس از آن بود که اعلام شد جلسه‌ای بین نمایندگان شرکت‌های خودروساز و شورای رقابت برگزار می‌شود و کارگروهی مسوول بررسی مجدد نرخ تورم بخشی خودرو‌ها و تعیین قیمت‌ها شده است. 

این وضعیت در حالی است که طولانی شدن روند تعیین قیمت‌ها از سوی شورای رقابت اعتراض مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است. اکنون مصرف‌کنندگان انتظار دارند قیمت‌ها پایین بیاید و به همین سبب در خرید تردید دارند. انتظار برای ارزان‌تر شدن قیمت خودروهای داخلی تا حدی است که حتی کاهش یک تا پنج میلیون تومانی قیمت‌ خودروهای پرتیراژ از سوی مرکز ملی رقابت نیز مصرف‌کنندگان را راضی نکرده و در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها می باشند.

فروشندگان هم حاضر نیستند با قیمت‌های فعلی محصولاتشان را بفروشند و در نتیجه بازار در رکود بی‌سابقه‌ای قرار دارد.  خودروسازان از حذف هزینه‌های تامین مالی خود از دستورالعمل تعیین قیمت‌ها ناراضی‌اند و می‌گویند نباید قیمت‌های فروردین ۹۱ به عنوان قیمت پایه مبنا قرار بگیرد.

برچسب ها : بازار خودروی ایران | قیمت خودرو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۵/۰۲
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.