خودروسازان مدعی استفاده از ارز آزاد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خودروسازان مدعی استفاده از ارز آزاد

خودروسازان مدعی استفاده از ارز آزاد

ممتازنیوز: رئیس شورای رقابت از بررسی اختصاص ارز مبادله‌ای به خودروسازان در جلسه این هفته شورای رقابت خبر داد و گفت: خودروسازان مدعی هستند حجم زیادی از مواد اولیه خود را با ارز آزاد تامین می کنند.

به گزارش ممتازنیوز، جمشید پژویان با اشاره به اینکه کارگروه تخصصی مرکز ملی رقابت در حال بررسی گزارش اخیر وزارت صنعت به شورای رقابت در مورد عملکرد خودروسازان است، اظهار داشت: باید میزان مطابقت قیمت‌های موجود در بازار با دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی با اشاره به طرح جدید عید تا عید گروه خودروسازی سایپا، افزود: در قالب این طرح تعدادی از خودروها از سوی مشتریان پیش خرید شده است که درصددیم قیمت های این خودروها را نیز مورد بررسی قرار دهیم .
رئیس شورای رقابت دیگر موضوع مورد بررسی در جلسه این هفته شورا را بررسی اختصاص ارز مبادله‌ای و میزان استفاده خودروسازان از ارز آزاد دانست و گفت: دستورالعمل شورای رقابت براساس ارز مبادله ای تدوین شده است اما خودروسازان مدعی هستند حجم زیادی از تأمین مواد اولیه خود را با ارز آزاد انجام می‌دهند که در جلسه این هفته موضوع مذکور با توجه به اطلاعات دریافتی از خودروسازان تصمیم گیری می‌شود.
به گزارش تسنیم، وی اضافه کرد: هم اکنون تعاملات مناسبی میان شورای رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اتخاذ تصمیمات کارآمد برای بهبود اوضاع صنعت خودروی کشور به وجود آمده است که امیدوارم در آینده نزدیک موضوع قیمت گذاری خودرو به نحو مؤثری سیاست گذاری شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.