خودروساز مسوول گرانفروشی نمایندگی‌‌ها نیست

اتو آنلاین:معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مسوولیت تخلف برخی نمایندگی‌های فروش در عرضه خودروها به قیمتی گران‌تر از نرخ‌های مصوب را متوجه خودروسازان ندانست.
محسن صالحی‌نیا در پاسخ به اینکه برخی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان، خودرو را به نرخ رسمی از خودروساز تحویل گرفته و به نرخ آزاد می‌فروشند، اظهار کرد: چنین مواردی تخلف نمایندگی فروش بوده و تقصیری متوجه خودروساز نیست، زیرا خودروسازان محصولاتشان را به نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه خودروسازان بزرگ هر کدام حدود ۲۰۰۰ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش دارند، اظهار کرد: بنابراین اینکه در این شرایط یک نمایندگی تخلف کرده است، ملاک سنجش وضعیت نیست. البته خودروسازان واحدهای بازرسی و شکایت مشتریان داشته و در صورت انعکاس این موارد با متخلفان برخورد می‌کنند. معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر چنین مواردی اعلام شود، از خودروسازان خواهیم خواست پیگیری و با متخلفان برخورد کنند. پیش از این رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، از تخلف برخی نمایندگی‌های رسمی فروش خودروسازان در عرضه برخی خودروها به قیمتی گران‌تر از نرخ‌های مصوب خبر داده و گفته بود: در حال حاضر برخی نمایندگی‌های فروش خودروسازان تعداد قابل توجهی خودرو را به نام اقوام و آشنایان خود خریداری کرده و به جای آنکه آنها را در محل نمایندگی با قیمت‌های رسمی بفروشند، با قیمت‌های آزاد عرضه می‌کنند که البته شرکت خودروساز نیز در مواردی در جریان صوری بودن خرید این نمایندگی‌ها قرار دارد. به گفته حسین اردوخانی اگر خودروساز خودرو را به صورت مستقیم و به صورت اینترنتی بفروشد، قیمت خودرو در بازار آزاد به سرعت کاهش خواهد یافت.


پایگاه خبری – تحلیلی اتوآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.