خودروهایی که دیگر در ایران تولید نمی‌شوند

۱۵اردیبهشت،

خودروهایی که دیگر در ایران تولید نمی‌شوند

سال قبل چند خودرو داخلی از خطوط تولید خودروسازان خارج شده و به تاریخ صنعت خودروی ایران پیوستند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سال پر اتفاق‌ای برای صنعت خودروی ایران بود. سالی که تعداد قابل توجهی از خودروهای تولیدی در کشور به دلایل مختلف از ادامه تولید بازماندند.

شاخص‌ترین خودروی از رده خارج شده در سال قبل، ماکسیما بود. این خودرو تحت برند شرکت نیسان ژاپن در پارس خودرو تولید می‌شد و سال قبل به سبب اتمام قرارداد شرکت پارس خودرو با شرکت نیسان تولید آن پس از حدود ۱۰ سال متوقف شد. پس از آن شرکت پارس خودرو اعلام کرد که تولید مدل تازه این خودرو را در دست پیگیری دارد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

نیسان قشقایی دیگر محصول ژاپنی تولیدی در پارس خودرو بود که سال قبل تولید آن تقریبا به صفر رسیده و از خطوط تولید پارس خودرو خارج شد.

هیوندایی آوانته و هیوندایی ورنا نیز دو محصول تحت برند شرکت هیوندایی بودند که خودروسازی راین آخرین دستگاه‌ها از این دو خودرو را در سال قبل تولید کرد. در آن زمان شرکت تولیدکننده سبب توقف تولید این خودروها را تغییر سیاست شرکت هیوندایی در ارسال قطعات به شرکت‌های همکار در دیگر کشورها عنوان کرده بود.

لیفان ۵۲۰ نیز محصول چینی تولیدی در شرکت کرمان موتور بود که آخرین دستگاه‌های آن در سال قبل تولید شد. به نقل از مسوولان این شرکت کاهش استقبال از این خودرو سبب توقف تولید آن بوده است.

سال قبل در گروه خودروسازی بهمن نیز تولید بعضی از مدل‌های سواری مزدا به حداقل رسید. مشخص نیست که کدام یک از مدل‌های این خودرو امکان ادامه تولید در سال جاری را خواهند داشت.

یکشنبه ۱۵ اردیبهشت   ۱۱:۲۲

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.