خودروهای اروپایی رکورد رکود ۲۳ سال را شکستند

۰۳م اسفند ،

خودروهای اروپایی رکورد رکود ۲۳ سال را شکستند

رکود حاکم بر بازارهای اتومبیل اروپا و ارقام کاهش میزان خرید و فروش رکورد ۲۳ سال قبل را شکست.

به نقل از خبرآنلاین، تولید اتومبیل‌های نو در اتحادیه اروپا در ماه ژانویه با کاهش ۸٫۶% در طول یکسال روبرو بوده و در پائین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۹۰ قرار دارد. موسسۀ اروپایی سازندگان اتومبیل، تعداد اتومبیل‌های تولیدشده در ماه ژانویه را ۸۸۵٫۱۵۹ عدد اعلام کرده است. این موسسه همچنین اعلام کرده که این پائین ترین رقم تولید در اروپا طی ۲۳ سال اخیر بوده است. با این حال بازار اتومبیل در بعضی کشورها از جمله انگلستان(با افزایش ۱۱٫۵+%) از رشد برخوردار بوده است، در حالیکه در سایر کشورها اعم از فرانسه(۱۵٫۱-%)، اسپانیا(۹٫۶-) و آلمان (۸٫۶-%) از کاهش قابل توجهی برخوردار بوده است.
با این حال آلمان با ۱۹۲٫۰۹۰ عدد خودرو همچنان اولین تولید اتومبیل‌های نو در اروپاست، انگلستان (با ۱۴۳٫۶۴۳) فرانسه(۱۲۴٫۷۹۸) و ایتالیا(۱۱۳٫۵۲۵) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
در ژانویه ۲۰۲۲ بازار اتومبیل اسپانیا تنها ۴۹٫۶۷۱ خودرو داشت در حالیکه این میزان در بلژیک (که جمعیت آن ۴ برابر کم اهمیت‌تر است) ۵۰٫۶۸۴ بوده است.
در این میان بی‌ام‌وه و دایملر به ترتیب با ۶٫۴% و ۳٫۷% شاهد افزایش فروش بودند. به استثنای دو سازندۀ اتومبیل آلمانی، کیا- برند کره‌ای- از معدود سازندگان خودرو بود که شاهد افزایش فروش بوده است.(با ۷٫۷%) جگوار لندرور(با ۲۰٫۶+%)، مزدا(۱۳٫۷+%) و هوندا(با ۱۱٫۸+%) از دیگر برندهایی بودند که شاهد رشد در فروش بوده‌اند.
در مقابل در کمال تعجب گروه فولگس واگن با کاهش ۵٫۲ درصدی، رنو ۵٫۶-%، جنرال موتورز ۵٫۵-% و فیات ۱۲٫۳-% روبرو بوده‌اند.
در این میان تولید و فروش اتومبیل‌های لوکس از افزایش برخوردار بوده است. مرسدس بنز با ۴٫۷%، بی‌ام و ۹٫۸%، اُپل ۴٫۵%، سیت ۶٫۰% و داسیا با ۸٫۸% از رشد قابل توجهی برخوردار بوده‌اند. تولید خودروهای مارک سایر برندها از کاهش برخوردار بوده است که عبارتست از: فولکس واگن ۱۲٫۱-% پژو ۱۶٫۶-%، سیتروئن ۱۵٫۹-%، رنو ۱۰٫۱-%، تویوتا ۱۴٫۶-%، فورد ۲۵٫۵-%.
برای جبران این خسارات بعضی از گروههای خودروسازی دست به ابتکارهایی زده‌اند. تولید خودروهای کوچک و ارزان قیمت از جمله آنهاست. ابتکار پژو نیز در خور توجه است.
به گزارش پایگاه اینترنتی چلنج چندی پیش پژو از همکاری با شرکت نفتی توتال برای تولید یک اتومبیل تازه خبر داد. این خودروی سوختی و الکترونیکی پژو ۲۰۸ هیبرید نام دارد و با ارتقاء و بهبود وضعیت ایرودینامیکی سبک‌تر و کم‌مصرف‌تر است، از کشش و قدرت بکسل بالایی برخوردار بوده و دارای ۳ سیلندر است. این اتومبیل با هدف کاهش مصرف سوخت تولید خواهد شد.
در این میان تولید اتومبیل‌های لوکس به رغم وخامت وضعیت بازار اتومبیل اروپا همچنان بالاست و مشتریان خود را دارد. به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامۀ تریبون، لیموزین بنتلی به تازگی و در آستانۀ گشایش سالن اتومبیل ژنو، از مدل تازهی رونمایی خواهد کرد. فلائینگ اسپورFlying Spur اتومبیل زیبایی که قرار است در سالن ژنو در اوایل ماه مارس رونمایی شود، توسط گروه بنتلی- که سهامدار مهم آن فولگس واگن است- ساخته شده و گفته می‌شود پرسرعت‌ترین و قدرتمندترین خودروی تولید شده در عمر این برند لوکس است.
خودروی مذکور ۱۲ سیلندر دو توربینی به قدرت ۶۲۵ اسب بخار دارد و تنها ۳۴۳ گرم گاز دی اکسید کربن در کیلومتر تولید می‌کند. سرعت این خودرو ۳۲۰ کیلومتر در ساعت است، ۵٫۳۰ متر درازا و ۲٫۵ تن وزن دارد.
با توجه به اینکه بازار خرید و فروش اتومبیل‌های لوکس همچنان داغ است، پیش‌بینی می‌شود فروش این خودروهای مارک از هم اکنون تا سال ۲۰۱۸ دوبرابر شود.
گفتنی است افزایش فروش برند بنتلی در سال ۲۰۱۱ رقم ۵۴%(۷٫۴۰۰ عدد) و در سال ۲۰۱۲ با افزایش ۲۲% رقم ۸٫۱۵۰ عدد را نشان می‌داد. با افزایش ۲۲ درصدی در رشد فروش برند بنتلی به نظر میرسد بحران اقتصادی تأثیری بر بازار اتومبیل‌های لوکس نداشته است و همچنان این مارک‌های گرانقیمت مشتریان خاص خود را دارد. بنتلی در آمریکای لاتین شاهد افزایش فروش ۲۲ درصدی بوده و در چین نیز افزایش فروش این برند لوکس به میزان ۲۳% بوده است.

جمعه ۴ اسفند   ۲۱:۴۱

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.