خودروهای دارای معاینه فنی خسارات بیمه را کاهش می‌دهند

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

خودروهای دارای معاینه فنی خسارات بیمه را کاهش می‌دهند | چاپ |
سه شنبه ۲۹ مرداد ساعت ۱۲:۰۶ بینا/ مدیرعامل بیمه دانا گفت: با توجه به گزارش‌های نیروی انتظامی که بخشی از حوادث را ناشی از نقص فنی اعلام می‌کند، اگر خودروها معاینه فنی داشته باشند، بسیاری از خسارات کاهش خواهد یافت. به گزارش ایسنا ابراهیم کاردگر، اظهار کرد: داشتن معاینه فنی خودروها در پیشگیری از حوادث و خسارات جانی و مالی بالا بسیار موثر است اما شرکت‌های بیمه نمی‌توانند بگویند که اگر خودرویی معاینه فنی نداشت، بیمه نمی‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیمه شخص ثالث اجباری است، گفت: طبق قانون همه شرکت‌های بیمه‌ای باید خودروها را بیمه کنند، لذا اگر الزامی برای داشتن معاینه فنی قبل از بیمه کردن باشد، باید قانون گذار بگذارد، یعنی شرکت بیمه‌ای به تنهایی نمی‌توانند آن را برای مشتریان خود الزام کنند.
مدیرعامل بیمه دانا تصریح کرد: اگر قانون گذار داشتن معاینه فنی و سلامت خودور قبل از صدور بیمه شخص ثالث را الزامی کند، در کاهش تصادفات و حوادث و به طبع آن کاهش خسارات دیه و جرح بسیار تاثیر گذار خواهد بود و به عنوان کارشناس بیمه اعلام می‌کنم هر کاری که قانونگذار بکند که خسارت کاهش یابد، ما استقبال می‌کنیم.
کاردگر خاطر نشان کرد: در حال حاضر طرح اصلاح قانون بیمه شخص ثالث در مجلس در حال بررسی است و خوشبختانه صنعت بیمه فردی کاردان در این حوزه در مجلس دارد و آقای تاج گردون، دبیرکل سندیکای بیمه گران خود این را می دانند که چه کمکی می تواند به صنعت بیمه داشته باشد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.