خودروهای دوست دار محیط زیست

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خودروهای دوست دار محیط زیست

خودروهای دوست دار محیط زیست

شورای آمریکایی برای بهینه سازی مصرف انرژی ۱۲ خودرو را به عنوان خودروهایی معرفی کرده که لطمه کمتری به محیط زیست می زنند.

به گزارش ممتازنیوز، ۱۲ خودرو از بین خودروهایی که مصرف سوخت بهینه داشته و کمترین آلایندگی را دارند و به همین جهت به آنها خودروی سبز گفته می شود توسط شورای آمریکایی برای بهینه سازی مصرف انرژی معرفی شده اند. این شورایع یک گروه غیر انتفاعی است و جزو ان جی او ها به حساب می آید و به دنبال پیشبرد اقداماتی است که به ذخیره یا بهینه سازی مصرف انرژی می انجامد.

۱٫ اسمارت الکتریک درایو: نوع برقی قابل اتصال به پریز برق همان خودروی اسمارت فورتو است.  این خودرو با هر بار شارژ کامل ۶۸ مایل (۱۱۰ کیلومتر) می پیماید که برای یک خودروی درون شهری، خیلی هم بد نیست. بر اساس محاسبات اگر قرار بود این میزان انرژی از بنزین حاصل شود باید با یک گالن بنزین حداقل ۱۰۷ مایل پیموده می شد تا به این مصرف بهینه می رسید.
۲٫ پریوس سی: ورژن کوچک همان تویوتا پریوس است که برای مسافرت های درون شهری طراحی شده در شهر پیمایش بهتر و در بزرگراه ها پیمایش بدتری نسبت به پریوس دارد اگر ترکیبی محاسبه شود فرق زیادی با پریوس ندارد. البته شورای یاد شده هنگام انتخاب این خودرو، موضوع تأثیر تولید یک خودرو بر محیط زیست را نیز در نظر گرفته است. پیمایش ۵۰ مایل به ازای هر گالن
۳٫ نیسان لیف: این خودرو تمام برقی برای ۵ سرنشین فضا دارد و از این جهت پایین تر از اسمارت الکتریک درایو و پریوس سی قرار گرفته که وزن آن زیاد است و به احتمال زیاد تولید آن بیشتر از دو خودروی اول به محیط زیست لطمه وارد کرده والا پیمایش آن معادل ۱۱۴ مایل به ازای هر گالن بنزین است.
۴٫ تویوتای پریوس: هر چند که رانندگی با این خودرو اصلا هیجان ندارد اما هنوز از لحاظ عملی مصرف بهینه دارد و در خانواده خودروهای دوست دار محیط زیست می گنجد.
۵٫ هوندای سیویک: مدل هیبریدی ۲۰۲۴ این خودرو بهبود خیلی زیادی پیدا کرده و از لحاظ ظاهر بیرونی و درونی هم بسیار قابل قابل شده است (پیمایش: ۴۴)
۶٫ تویوتای CT200h: تنها خودروی برند لوکس و پرتجملی است که در خانواده خودروی سبز و دوست دار محیط زیست می گنجد.  (پیمایش: ۴۲)
۷٫ پریوس قابل اتصال به پریز (در اصطلاح پلاگ-این): هر چند که این خودرو با هر بار اتصال به پریز بدون نیاز به بنزین ۱۱ مایل طی می کند اما مثل یک پریوس عادی همان ۵۰ مایل را به ازای هر گالن بنزین می پیماید. ضمن این که وزن این خودرو نسبت به پریوس عادی ۱۲۳پوند بیشتر است.
۸٫ میتسوبیشی میراژ: مینی کاری که بهترین کاربرد آن خیابان های شلوغ است. قوای محرکه آن با ۳ سیلندر ۷۴ اسب بخار توان دارد. (پیمایش: ۴۰)
۹٫ هوندا سیویک گاز طبیعی: هر چند که پیمایش آن در مقایسه با سایر خودروها چشمگیر نیست اما چون گاز طبیعی فشرده می سوزاند آلایندگی آن بسیار کمتر از بقیه سوخت ها است. ضمن آن که سوختی بسیار ارزان به حساب می آید.
۱۰٫ هوندا اینسایت: تنها خودروی هوندا است که فقط هیبریدی است. از این خودرو نسخه های دیگر با سوخت های دیگر تولید نشده است. در عوض سیستم هیبریدی آن از سایر خودروها پیچیده تر و پیشرفته تر است است اما به دلیل بزرگی و سنگینی پیمایش آن فقط ۴۲ مایل به ازای هر گالن است.
۱۱٫ اسمارت فورتو: این خودرو حتی از میتسوبیشی میراژ هم سبک تر است و قوای محرکه ۱ لیتری آن ۷۰ اسب بخار توان دارد! اما پیمایش این خودرو به میراژ نمی رسد. (پیمایش: ۳۶)
۱۲٫ فولکس واگن جتا: و بالاخره هیبریدی ۴ سیلندر توربوشارژ فولکس که پیمایش آن نسبت به جتای دیزلی ۱۱ مایل بهتر است. (پیمایش: ۴۵)


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.