خودروهای فاقد استاندارد یورو ۴ نباید شماره‌گذاری شوند

۱۱اردیبهشت،

خودروهای فاقد استاندارد یورو ۴ نباید شماره‌گذاری شوند

عصرخودرو: نایب رییس فراکسیون محیط زیست گفت: امسال نظارت بیشتری توسط مجلس بر صنایع آلاینده محیط زیست خواهیم داشت و کاهش آلایندگی صنایع، کنترل منابع آلاینده و جلوگیری از تخریب منابع زیستی در سال ۹۲ ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایلنا، مهرداد لاهوتی گفت: بهره ‌گیری از سیستم حمل ‌و نقل عمومی می‌‌تواند تاثیر بسزایی را در کاهش آلودگی هوا داشته باشد و توسعه سیستم قطار شهری نیز ازجمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه تاکنون اقدامات مطلوبی برای کاهش آلودگی هوا به ویژه آلودگی هوا در کلانشهر تهران صورت نگرفت که جای تاسف دارد و کاهش آلودگی هوا و صنایع آلاینده در سال جاری می‌بایست اولویت برنامه‌های کاری سازمان محیط زیست قرار گیرد.

وی با اشاره به وعده مسئولان برای استانداردسازی سوخت براساس یورو۴ و توقف شماره‌گذاری خودروهای فاقد این استاندارد  گفت: پیش از این قرار بود که براساس طرح کاهش آلودگی هوا از ابتدای سال ۹۲ خودروهای فاقد استاندارد یورو ۴ که توسط شرکت‌‌های خودروساز داخلی تولید می‌شوند، شماره‌‌گذاری نشود که در عمل اینگونه نشده است و این موضوع باید از سازمان‌های مربوطه مورد توجه قرار گرفته شود و با ید تاکید کنم که خودروهای فاقد استاندارد یورو ۴ نباید شماره‌گذاری شوند.

وی اضافه کرد: از هر وسیله‌ای باید برای دفع آلایندگی محیطی استفاده کرد و کاهش آلایندگی صنایع، کنترل منابع آلاینده و جلوگیری از تخریب منابع زیستی در سال ۹۲ ضروری است.

نایب رییس فراکسیون محیط زیست افزود:. نمایندگان مجلس می‌بایست این موضوعات را از سازمان‌های درگیر در امر محیط زیست پیگیری کنند. البته نظام مالیات سبز که در قالب طرح در بودجه ۹۲ مطرح شده است را تصویب کرده‌ایم که ازجمله راهکارهای ممکن برای کاهش آلایندگی صنایع خواهد بود.

پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت   ۱۵:۱۶

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.