خودروهای وارداتی زیر۲۵۰۰ سی سی ارزان می شوند

۰۵م اسفند ،

یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: بعضی از مسوولان دولتی می گویند خودروی وارداتی ارزان می گردد. واقعا چنین چیزی صحت دارد؟ اگر قراراست ارزان شود ما دست نگه داریم و اصلا می ارزد ما منتظر بمانیم و الان نخریم؟
به گزارش خبرانلاین و براساس اظهارات سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با توجه به ارائه ارز مبادلاتی به خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی سی و در صورت تحقق این وعده قیمت خودروهای وارداتی کاهش خواهد یافت.
به گفته صمد کریمی، اقدامات لازم برای تامین نیاز ارزی گروه ۹ کالایی با عنوان کلی کالای نهایی با دوام انجام شده و از این رو واردکنندگان و تجار جهت واردات کالاهای مزبور پس از انجام تشریفات ثبت سفارش کالا در سازمان توسعه تجارت به شعب ارزی بانک‌های عامل در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کنند.
وی همچنین تاکید کرده که پس از تامین ارز برای گروه کالایی ۹ و واردات این کالاها در آینده‌ای نه چندان دور، بازار شاهد کاهش قیمت در کالاهای مشمول این گروه از جمله کامپیوتر و قطعات آن، گوشی تلفن همراه، آسانسور کامل، انواع خودروی سواری با حجم هزار سی‌سی تا حجم ۲۵۰۰ سی‌سی، لوازم خانگی و غیره خواهد بود.
چندی پیش دولت با ممنوعیت واردات خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی به بالا، خودروهای یاد شده را در گروه ۱۰ کالایی قرار داد این در حالی است که خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی‌سی به پایین را در گروه ۹ کالایی که ارز مبادله‌ای نیز به آن تخصیص پیدا می‌کند، جای داد.
 

۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.