خودروییها به قیمت اسمی نزدیک می گردد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خودروییها به قیمت اسمی نزدیک می گردد

خودروییها به قیمت اسمی نزدیک می گردد

ممتازنیوز: صنعت خودرو که روزی از پرطرفدار ترین صنایع بورسی بود، طی یک سال قبل فراز و فروز بسیاری را تجربه کرده و با انواع و اقسام مشکلات مواجه شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، افزایش نرخ ارز، مطالبات معوق و تشدید تحریم‌ها سبب زیان شدید خودروسازان و بی‌اقبالی سهامداران به این صنعت شده و قیمت سهام شرکت‌های مطرح خودروسازی را به قیمت اسمی نزدیک کرده است.
این موضوع تا جایی پیش رفته که منجر به کاهش ۱۲ درصدی ارزش بازار صنعت خودرو و کاهش آن از ۵۲ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال به ۴۵ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال شد؛ با این اتفاق صنعت خودرو رتبه دهم جدول را به خود اختصاص داد.
آمار عملکرد شرکت‌های بورسی طی یک سال قبل نشان می‌دهد که علاوه بر صنعت مخابرات و خودرو، ارزش بازار صنایع حمل و نقل ۰٫۱ درصد، سایر واسطه گری‌های مالی ۲۵ درصد، وسایل اندازه گیری و پزشکی ۲۱ درصد، دباغی ۵۹ درصد، استخراج سایر معادن ۱۰ درصد و پیمانکاری صنعتی ۱۰۰ درصد نسبت به خرداد ۹۱ کاهش یافته است.
به این ترتیب از خرداد سال قبل تا کنون ارزش بازار فرآورده‌های نفتی با بیشترین افزایش و ارزش بازار پیمانکاری صنعتی با بیشترین کاهش مواجه شده است.
بر اساس این گزارش و در شرایطی که تمام توجه سهامداران و حتی مسئولان به صنایع فلزی، پتروشیمی و پالایشگاهی بوده و هر روز رشد قیمت این شرکت‌ها و تاثیر پذیری آنها در شاخص بورس رصد می‌شود، بهتر است مسئولان به نوبه خود به صنایعی همچون خودرو و مخابرات نیز گوشه چشمی داشته باشند و با تشکیل میزهای صنعت و یا هر راهکار موثر دیگری از نزول رتبه های آنها جلوگیری کرده و این صنایع را از انزوا خارج کنند.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.