خودرویی که با هوا حرکت می کند+ عکس

نسل جدید خودروی هیبریدی شرکت پژو بر خلاف خودروهای برقی، به باتری نیاز نداشته و تنها با استفاده از هوا حرکت می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،خودروسازان بدنبال تولید سوختی کاملا سازگار با محیط زیست هستند و به نظر می‌رسد که پژو در این زمینه از سایر رقبا پیشی گرفته است. خودروهای هیبریدی موجود از جمله خودروی پیروس (Pirus) شرکت تویوتا وابسته به باتری‌های سنگین و گران‌قیمت هستند که پس از استفاده، مشکلات زیست‌محیطی نیز ایجاد می‌کنند؛ اما خودروی ۲۰۰۸Hybrid Air به باتری نیاز نداشته و تنها با کاهش سرعت یا ترمز کردن، انرژی مورد نیاز برای حرکت را تأمین می‌کند.

 

 

خودرو Hybrid Air نسل جدیدی از خودروهای سبز و دوستدار محیط زیست است که عملکردی بهتر از خودروهای برقی دارد. این خودرو دارای موتور معمولی متصل به پمپ و موتور هوای هیدرولیک است؛ در زمان حرکت خودرو و با استفاده از انرژی مازاد موتور بنزین به همراه انرژی چرخ‌ها و گرمای تولید شده توسط ترمزها، هوا بداخل یک سیلندر پمپاژ می‌شود. این هوا برای راندن موتور هیدرولیک مورد استفاده قرار گرفته و امکان حرکت خودرو با سوخت هوا، بنزین یا ترکیبی از هر دو را فراهم می‌کند.

 

 

در هنگام رانندگی در شهر با سرعت کمتر از ۷۰ کیلومتر در ساعت، سیستم استفاده از سوخت هوا بطور خودکار فعال می‌شود؛ میزان انتشار گازهای گلخانه ای در شرایط استفاده از سوخت هوا صفر است. در شتاب بالای خودرو، ترکیبی از سوخت بنزین و هوا توصیه می‌شود و برای طی کردن مسافت‌های طولانی، موتور بنزین بهترین حالت برای خودرو است. پیش‌بینی می‌شود که خودرو Hybrid Air از سال ۲۰۱۶ با قیمت ۲۷۰۰۰ دلار به بازار عرضه شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.