خودروی بدون راننده تا سال ۲۰۲۵ نمی‌آید

۲۹فروردین۱۳،

 

با وجود آنکه گوگل تاکنون فعالیت‌ فراوانی برای تولید خودروهای بدون راننده انجام داده است، گفته می‌شود که این خودروها در آینده نزدیک عرضه نمی‌شوند.
 
به گزارش فارس به نقل از یواس‌ای‌تودی، با وجود آنکه گوگل تاکنون فعالیت فراوانی در این زمینه انجام داده که مورد استقبال شرکت‌های خودروسازی بزرگ از جمله Audi، GM، تویوتا و دیگران قرار گرفته است، گفته می‌شود که خودروهای بدون راننده در آینده نزدیک عرضه نمی‌شوند.
 
اگر شما به دنبال خودروی هوشمند بدون راننده میباشید که در آن بتوانید بدون توجه به خیابان، روی رایانه لوحی خود برنامه‌های مورد علاقه‌تان را تماشا کنید، فعلا باید منتظر بمانید.
 
کارشناسایی که طی هفته جاری در کنگره جهانی انجمن مهندسان اتومبیل‌سازی ۲۰۲۴ (SAE) حضور یافتند، اعلام کردند که ورود گسترده این خودروها به بازار جهانی تا سال ۲۰۲۵ صورت نخواهد گرفت.
 
مرکز SAE که استانداردهای آن بر تمام جزییات صنعت جهانی خودروسازی از مشخصات آن‌ها گرفته، تا توانایی اسب‌بخار تاثیر می‌گذارد، کارشناسانی را از شرکت‌های خودروساز، مراکز تامین‌کننده قطعات و دانشگاه‌های فناوری گردهم آورده است تا با بررسی فیوزهای تشخیص برخورد اتومبیل با موانع پیش‌رو و همچنین فناوری‌های فرمان، شما را در فضای ایمن و با فاصله مناسب از خودروی مقابل نگه دارد.
 
این  مرکز اعلام کرده است که چنین خودروهایی را می‌توان در آینده نزدیک ملاحظه کرد.
 
این مرکز هم‌اکنون تمام تلاش خود را معطوف به حواس‌پرتی رانندگان کرده است، تا با فناوری‌ تازه از حوادث مربوط به این اتفاق جلوگیری کند.
 
سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا در اکتبر سال قبل اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری ۱٫۷۵ میلیون دلاری طی چند سال آینده، پروژه تحقیقاتی را دنبال می‌کند، تا امکان کنترل‌های انسانی در خودروهای بدون راننده را بررسی کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.