خودروی رانا با دو قیمت در بازار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘حسین نجاری’ روز چهارشنبه درنشستی خبری با اصحاب رسانه در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه خودروی شیراز، با بیان این که در سال تولید ملی، میزان کیفیت و داخل سازی قطعات و خودروهای این شرکت افزایش می یابد، گفت: با تولید خودروهای جدید از جمله رانا و دنا بدنبال تثبیت جایگاه خود در عرصه خودروسازی در کشورهستیم.

وی با بیان اینکه رانا دارای کیفیت بالایی بوده و با خودروهای روز اروپایی برابری می کند ،اظهار داشت: این خودرو در دو کلاس نیمه فول با قیمت کمتر از ۱۵ میلیون تومان و مدل فول با قیمت بالای ۱۵ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

وی در خصوص تولید قطعات رانا گفت: این خودرو با حدود ۹۰ درصد داخلی سازی قطعات به تولید می رسد و تلاش می کنیم تا شش ماه آینده داخلی سازی بیشتر قطعات انجام شود.

نجاری همچنین در خصوص تولید خودروی دنا تصریح کرد: تولید آزمایشی این خودرو پایان امسال شروع می شود و در سال به تولید انبوه می رسد.

وی در خصوص میزان فروش گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته گفت که این شرکت در سال ۱۳۹۰ بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان فروش داشته است .

قائم مقام تولید گروه صنعتی ایران خودرو با رد افزایش قیمت خودروهای این شرکت یادآور شد: تنها در برخی از خودروها به دلیل افزایش امکانات از قبیل نصب ترمز ای بی اس و کیسه هوا ، کمی افزایش قیمت وجود داشته است.

نجاری در خصوص تولید خودروی پژو ۲۰۶ عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد قطعات این خودرو در داخل تولید می شود و در آینده نیز میزان داخل سازی این خودرو افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۰ دستگاه پژو پارس در کارخانه ایران خودرو در استان فارس تولید می شود، افزود: محصولات ایران خودرو فارس با کیفیت بالا تولید می شود و با برنامه ریزی های انجام شده میزان تولیدات نیز افزایش خواهد یافت و کلیه محصولات تولیدی این سایت در استان فارس عرضه خواهد شد.

نجاری همچنین اعلام کرد که وانت تندر ۹۰ در نیمه دوم امسال تولید و وارد بازار می شود.

یازدهمین نمایشگاه خودروی شیراز روز گذشته در فضایی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع با حضور شش خودرو ساز داخلی آغاز به کار کرد و تا روز جمعه به کار خود ادامه می دهد.

اقتصام**۳۹۱۷**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۱۴۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.