قیمت شاسی بلند جدید ایران خودرو، ماشین شاسی بلند پژو ۲۰۰۸ + مشخصات

ماشین شاسی بلند پژو ۲۰۰۸ اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۲ رونمایی شد و تولید پژو شاسی بلند جدید ایران خودرو اوایل سال ۹۶ با حضور دکتر روحانی آغاز شد

شاسی بلند پژو 2008

از سال ۲۰۲۲ تا به حال پژو ۲۰۰۸ تعداد ۱۱ جایزه اروپایی را به نام خود ثبت کرده است.

از این ماشین شاسی بلند پژو طبق آمارها در اوت سال ۲۰۱۶ بیش از ۶۳۲ هزار دستگاه در سراسر دنیا وجود داشت .

پژو ۲۰۰۸ تا به حال القابی مانند دومین محصول پرفروش پژو در بازار جهانی ،پرفروش ترین شاسی بلند پژو در بازار جهانی و پنجمین خودروی پرفروش بازار فرانسه را نصیب خود کرده است .

شاسی بلند پژو 2008

قیمت شاسی بلند جدید ایران خودرو پژو ۲۰۰۸

مدیرعامل ایران‌ خودرو در مرداد ۹۶ گفت: در صورتی که عوامل موثر بر قیمت تمام شده به ویژه نرخ ارز نسبت به شرایط کنونی ثابت بماند و تغییر نکند، در آغاز تحویل، پژو۲۰۰۸ با  ۹۸ میلیون و ۹۰۰هزارتومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

قیمت پژو ۲۰۰۸ در اسفند ۱۴۰۲ 104 میلیون تومان توسط ایران خودرو اعلام شد

این در حالی است که پژو ۲۰۰۸ شاسی بلند جدید ایران خودرو با قیمت ۱۲۵ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شود

اخبار مرتبط: شرایط فروش اقساطی ایران خودرو

چهره جدید پژو ۲۰۰۸ که از روی مدل ۲۰۸ هاچ بک نمونه برداری شده است در سال گذشته در نمایشگاه پاریس بر روی ظاهر مدل های ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ هم بی تاثیر نبوده بلکه باعث شده این دو مدل هم صورت های جدید به خود بگیرند .شیر خشمگین فرانسوی یک مدل فیس لیفت هم دارد که در اوایل سال ۲۰۱۶ به عنوان مدل ۲۰۱۷ با نام New 2008 معرفی شد .در مدل فیس لیفت شاهد تغییر جلوپنجره و چراغ ها هستیم که بسیار جذاب تر به نظر میرسند .

شرکت سازنده یعنی پژو دو رنگ جدید با نام های Emerald Crystal و Ultimate Red را هم به رنگ های قابل سفارش مدل ۲۰۰۸ افزود که به این ترتیب مدل ۲۰۰۸ دارای ۹ رنگ بندی متفاوت میباشد .این مدل علاوه بر تیپ های Active و Allure در یک تیپ اضافه تر با نام GT Line هم عرضه شد که اسپورت تر و زیباتر از دو تیپ دیگر میباشد .نکته جالب این است که GT Line تنها مخصوص مدل های پرفروش پژو است و قبل از این تنها دو مدل ۲۰۸ و ۵۰۸ دارای چنین تیپی بودند .

شاید این خبر هم مفید باشد: قیمت روز خودرو خارجی و داخلی

شاسی بلند پژو 2008

مشخصات پژو شاسی ۲۰۰۸ جدید ایران خودرو

برخی از ویژگی های تیپ GT Line :

تزیینات قرمز کابین

جلوپنجره کرومی مشکی

پدال های آلومینیومی

رینگ های ۱۷ اینچی اختصاصی از جنس آلومینیوم

پادری های فولادی ضدزنگ مخصوص پژو

تریم مشکی براق بدنه شامل باربند مشکی ،قاب مشکی آینه های جانبی ،جلوپنجره کرومی مشکی و قاب مشکی اطراف مه شکن ها

پژو بعد از این مدت طولانی با ویژگی هایی وارد بازار جهانی شد که بتواند به راحتی از رقبایش پیشی بگیرد و بهترین باشد .برخی این ویژگی ها عبارتند از :

مانیتور لمسی ۷ اینچی

سیستم پارک اتوماتیک

سانروف پانوراما

چندرسانه ای Apple CarPlay اختصاصی و سفارشی

سیستم کمکی حرکت در شیب

روکش چرم سفارشی برای تزیینات داخلی

صندلی های تاشو که با تا کردن آنها حجم صندوق تا ۱۴۰۰ لیتر افزایش می یابد

سیستم میرر اسکرین جهت همگام سازی سیستم گوشی موبایل با چند رسانه ای خودرو

شاسی بلند پژو 2008

پژو ۲۰۰۸ با همان پلتفورم PF1 پژوسیتروئن که پیش از این در مدل های ۲۰۶ ،۲۰۷ و ۲۰۸ وجود داشته ساخته شده است .این پلتفورم یک راه حل زیرکانه برای کاهش هزینه های تولید به خصوص در ایران است چرا که مدل هایی چون ۲۰۸ هاچ بک ،۳۰۱  سدان و … در راه بازار کشور هستند که با همین پلتفورم طراحی و تولید شده اند.

وقتی از پژو ۲۰۰۸ نخستین بار در نمایشگاه اسفند ۹۴ رونمایی شد همه تصور میکردند که موتور ۱٫۶ لیتری آن همان موتور به کار رفته در TU5 است اما بعد از نشست مدیرعامل پژو سیتروئن با مدیر عامل ایران خودرو مشخص شد که این مدل با موتور EP6 به بازار ایران خواهد آمد ،همان موتوری که در هاچ بک ۲۰۸ نیز وجود دارد .اما نکته دیگر آن است که ۲۰۰۸ قرار است هم با پیشرانه ۴ سیلندری و هم ۳ سیلندری در بازار تولید و عرضه بشود .

پژو ۲۰۰۸ اولین محصول ایکاپ (همکاری پژو و ایران خودرو ) است که قرار است در آینده سازنده پژو ۲۰۸ و ۳۰۱ سدان هم باشد .همچنین قرار است پژو ۵۰۸ به صورت مونتاژ شده و وارداتی به بازار خودرو ایران وارد شود .ایکاپ در آینده از مدل های ۲۰۸ ،۳۰۱ و ۲۰۰۸ جمعا ۱۵۰۰۰ دستگاه تولید خواهد کرد که بخشی از آن برای صادرات و مصرف در کشور های دیگر خواهد بود .

شاسی بلند پژو 2008

عده ای بعد از رنو کپچر ،تیوولی را رغیب ۲۰۰۸ میدانند اما این مدل توانایی چندانی در رقابت با شیر خشمگین پژو را ندارد زیرا اولا قیمت بالاترین تیپ ۲۰۰۸ برابر با تیوولی است دوما طراحی داخلی و جزئیاتی که پژو به شاسی بلند جدید خود بخشیده مشتریان را بیش از پیش ترقیب به خرید آن کرده .پژو ۲۰۰۸ موقعیت بسیار مناسبی نسبت به رنو کپچر و تیوولی کره ای دارد و به راحتی میتواند گوی سبقت را از آنها برباید .همچنین یکی دیگر از رقبای سرسخت آن رنو داستر ۲۰۱۷ است که ممکن است برای شاسی بلند پژو کمی دردسر ساز شود اما با وجود ویژگی های منحصر به فرد باز هم احتمال شکست کم است .

پژو ۲۰۰۸ تیوولی ۲۰۱۷ جک S5 داستر ۲۰۱۷ کپچر ۲۰۱۷
طول ۴٫۱۵m ۴٫۲۰m ۴٫۴۳m ۴٫۳۱m ۴٫۱۲m
عرض ۱٫۷۳m ۱٫۷۹m ۱٫۸۴m ۲٫۰۰m ۱٫۷۷m
ارتفاع ۱٫۵۵m ۱٫۶۰m ۱٫۶۶ ۱٫۶۳m ۱٫۵۶m
محوری ۲٫۵۳m ۲٫۶۰m ۲٫۶۴ ۲٫۶۷m ۲٫۶۰m
صندوق ۴۱۰L ۴۲۳L ۵۰۵L ۴۸۰L ۳۷۷L
باک ۵۰L ۴۷L ۵۵L ۵۰L ۴۵L

مدل مفهومی ماشین شاسی بلند پژو ۲۰۰۸

مدت زمان زیادی از زمان آغاز تولید انبوه پژو ۲۰۰۸ در ایران نمیگذرد .تولید انبوه مدل جدید پژو در ایران چندی پیش با حضور دکتر حسن روحانی آغاز شد .این خودرو در حال تولید با موتور ۱٫۶ لیتری ،۱۶۳ اسب بخار و گیربکس ۴ سرعته است .

به گزارش ممتاز، فرانسه پیش از این دو مدل جالب مفهومی در قالب پژو هیبریدی و رنو ایلب (EOLAB) معرفی کرده است.

اکنون پژو جزییات خودروی مفهومی جدید “کوارتز” را که یک هیبریدی دو دیفرانسیل تلفیقی از یک شاسی‌بلند و سدان است اعلام کرده که نمونه‌ای از اس یو وی‌های آینده را نشان می‌دهد.

با اولین نگاه به کوآرتز این تصور بوجود می‌آید که این خودرو تحت تاثیر خودروی ۲۰۰۸ ، طراحی شده است، اما در هیچ یک از تبلیغات این مفهومی به خودروی در نظر گرفته شده برای مسابقات داکار اصلا اشاره‌ نشده و به نظر می‌رسد کوارتز به جز رنگ و چهره خشن هیچ شباهت دیگری با شاسی‌بلند داکار ندارد.

این مفهومی جدید از یک پیشرانه هیبریدی ۵۰۰ اسب بخار، موتور چهار سیلند اسپرت ۱۶۰۰ لیتری و همچنین از یک گیربوکس شش سرعته بهره می‌برد.

 

پژو شاسی بلند 1 خودروی شاسی بلند پژو + عکس ها

خودروی شاسی بلند پژو

پژو شاسی بلند 2 خودروی شاسی بلند پژو + عکس ها

خودروی شاسی بلند پژو

پژو شاسی بلند 3 خودروی شاسی بلند پژو + عکس ها

خودروی شاسی بلند پژو

 

 

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد:

    خیلی عالی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.