خودروی لوکس نیاز ضروری مردم نیست

سیبنا : نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به تخصیص ارز مرجع به واردات خودروهای لوکس، گفت: با توجه به بحران اقتصادی که در کشور ایجاد شده، دولت باید اولویت ها را شناسایی کرده و براساس آن ها نسبت به واردات کالاها تصمیم گیری کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت روح الله بیگی ئیلانلو افزود: در حال حاضر مهمترین اولویت کشور در زمینه مسایل اقتصادی و کالایی، تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم است که دولت باید به آن توجه کند، بنابراین تخصیص ارز مرجع برای خودروهای لوکس ضرورتی نداشته و به زیان تولید ملی است.

نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزایش واردات کالاهای غیرضرور و خودروهای لوکس با نرخ ارز مرجع به کشور را ناشی از بی‌مدیریتی‌ها دانست و افزود: افزایش واردات کالاهای غیرضروری به کشور جفا در حق اقتصاد و صنعت کشور است.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین تأکید مقام معظم رهبری بر پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی در اقتصاد کشور، تأکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی که درسال جاری باید پایه‌های آن گذاشته شود به همین منظور مدیران دولتی باید نسبت به واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به واردات خودروهای لوکس به کشور که مقدار قابل توجهی از ارزش وارداتی آنها از محل ارز مرجع بوده است، اظهار داشت: در صورت صحت این امر وزارت اقتصاد و دارایی که متولی گمرک است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشند، زیرا کسی که می‌خواهد کالاهای لوکس را به کشور وارد کند باید تعرفه های آن را نیز بپردازد.

نماینده مردم میاندوآب،شاهین دژ و تکاب در مجلس، تصریح کرد: دولت با پرداخت ارز مرجع برای واردات خودرو بزرگترین ضربه را به تولید داخل زد و این‌نوعی خیانت به تولید داخل است.

بیگی ئیلانلو در ادامه با بیان اینکه آزادسازی قیمت خودرو تبعات گوناگونی دارد اظهار داشت: آزادسازی قیمت خودرو اقدام درستی نیست چرا که افزایش یکباره قیمت خودروباعث شوک تورمی، نارضایتی مردم می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: باید در سیاست های وارداتی کشور با توجه به وضعیت جامعه ، قیمت خودرو های داخلی ، هزینه نیروی کار و کارگران توازنی برقرار باشد و این سیاست ها هماهنگ با عوارض گمرکی خودرو وارداتی و تناسبی بین این دو وجود داشته باشد


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.